دکوراسیون منزل عروس
27
فروردین

دکوراسیون منزل عروس

ایده‌های جذاب بسیاری وجود دارد که قادر هستید با استفاده از آن‌ها دکوراسیون منزل عروس را به زیبایی طراحی و دیزاین کنید.

طراحی دکوراسیون منزل عروس و داماد و چگونگی دیزاین و تزیین جهیزیه عروس از جمله اساسی‌ترین مواردی به حساب می‌آید که همه تازه عروس و دامادها دقت ویژه‌ای به آن دارند و اغلب تلاش می‌کنند با بررسی جدیدترین منازل عروس و آشنایی با چیدمان‌ها و تزیینات گوناگون، ضمن الگوبرداری از ایده‌های دیگران عالی‌ترین و شیک‌ترین تزیین چیدمان را در خانه خود به وجود بیاورند.

برای داشتن زیباترین چیدمان دکوراسیون منزل عروس نیازمند آشنایی با ایده‌های جدید و بررسی مدل‌های زیبا و مختلف انواع چیدمان با طراحی‌های جدید خواهید بود، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی قسمت‌های مختلف دکوراسیون منزل عروس بپردازیم.

دیزاین منزل عروس

امروزه دکوراسیون منزل عروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و عروس و دامادها قادر هستند این کار را مطابق سلیقه شان خود طراحی کنند و یا آن را به یک دکوراتور و طراح کار بلد بسپارند، ولی به طور کلی به سبب تنوع بسیار در مدل جهیزیه عروس و نیز پیروی از مُدگرایی، به روز شدن مدل طراحی و چیدمان داخلی منازل نیز دچار تغییرات بسیاری می‌شود.

ایده‌های مدرن و شیک بسیاری هستند که با استفاده از آن‌ها قادر هستید دکوراسیون منزل عروس و داماد را به زیبایی و در سبک‌های مدرن و سنتی دیزاین و طراحی کرد. در این مقاله تصاویری از طراحی و دکوراسیون منزل عروس تهیه کرده‌ایم که امیدواریم از مشاهده آن‌ها لذت ببرید.

بهره‌گیری از رنگ‌های روشن و شاد از جمله سفید و صورتی و نیز به کار گیری از تزییناتی مانند شمع و گل در طراحی دکوراسیون جهیزیه عروس گزینه عالی و جذابی می‌باشد.

اجرای عالی‌ترین چیدمان و طراحی احتیاج به توجه به نکات بخصوصی می‌باشد که در این مقاله ضمن معرفی جدیدترین مدل‌های دکوراسیون منزل عروس به ذکر این نکات خواهیم پرداخت تا از این روش قادر باشید طراحی ایده آلی برای منزل عروس کسب کنید. نخستین نکته، دقت به هماهنگی لوازم و اجزا با یکدیگر و محل قرار دادن هر یک می‌باشد. در صورتی که قادر باشید عالی‌ترین نقطه را برای قرار دادن هر یک از لوازم جهیزیه پیدا کنید و هر یک را در درست‌ترین محیط ممکن قرار دهید قادر هستید به این اطمینان دست پیدا کنید که چیدمان منزل شما زیبایی و جذابیت لازم را خواهد داشت.

 

چیدمان آشپزخانه عروس

آشپزخانه یکی از قسمت‌های ویژه منزل عروس و داماد است که طراحی آن احتیاج به مهارت کافی دارد. آشپزخانه عروس محل قرار دادن قسمت وسیعی از جهیزیه عروس است و چیدمان آن به صورتی که علاوه بر کارایی بسیار، از زیبایی بخصوصی نیز برخوردار باشد از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

چیدمان اتاق خواب عروس

محیطی اتاق خواب عروس یکی از خصوصی‌ترین قسمت‌های منزل عروس به حساب می‌آید، با این وجود دارا بودن زیباترین چیدمان برای این قسمت از منزل نیز از اهمیت و جایگاه به خصوصی میان تمام عروس و دامادها برخوردار می‌باشد.

 

چیدمان هال و پذیرایی عروس

محل قرار دادن سرویس مبل، میز ناهار خوری، گلدان‌ها و لوازم تزیینی، میز تلویزیون و…. از جمله مواردی می‌باشند که نقش مهمی در دکوراسیون اتاق پذیرایی عروس دارا می‌می‌باشد. تلاش کنید با دقت به ابعاد و فرم اتاق پذیرایی، مناسب‌ترین چیدمان را انتخاب و اجرا کنید.

 

 

دکوراسیون داخلی منزل عروسچیدمان و تزیین سرویس بهداشتی خانه عروس

چیدمان مناسب و تزیینات لوازم داخل سرویس بهداشتی منزل نوعروس قادر است دغدغه اغلب افراد باشد، در اصل سرویس بهداشتی قسمتی از منزل می‌باشد که دکوراسیون آن برای خانه نوعروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد،  امروزه ایده‌های فوق‌العاده بسیاری برای دیزاین و چیدمان این بخش از خانه نو عروس و داماد به وجود آمده است.

 

دکوراسیون بیشتر خانه‌های امروزی کوچک و نقلی است، بنابراین طبیعی می‌باشد که سرویس بهداشتی و حمام نیز دارای فضای کمی باشند، ولی این موضوع سبب نمی‌شود که قادر نباشید چیدمان و دکور مناسبی را برای این قسمت از دکوراسیون منزل عروس در نظر بگیرید، بلکه طراحان داخلی دکوراسیون منزل قادر هستند جدیدترین و زیباترین ایده‌ها را برای دیزاین فضا‌های کوچک به شما ارائه دهند.

اکسسوری ها در دکوراسیون منزل عروس

اکسسوری‌ها خود به تنهایی دسته بزرگی از وسایل دکوراسیون منزل عروس را شامل می‌شوند که همه‌ی آن‌ها را به صورت تک به تک برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

گلدان‌ها

مهم نیست اتاق پذیرایی بسیار بزرگی دارید یا فضای اتاقتان کوچک است، در هر حالت در گوشه‌ای از اتاقتان یک گلدان با گل‌های زیبا را به کار خواهید گرفت. گل‌های طبیعی یا گل‌های مصنوعی هر یک به نوعی در بازی زیبایی این فضا به ایفای نقش خواهند پرداخت و گلدان‌های رنگی یا بدون رنگ آن‌ها را در این راه همراهی می‌کنند.

 

آینه و شمعدان

آینه‌ها در فرهنگ اصیل و غنی ایرانی نماد زیبایی‌های درونی و ذاتی بوده نشانه پاکی و درستی روح می‌باشند، ارزش بالای این لوازم سبب شده تا هر منزلی را که برای نخستین بار مورد گشایش قرار می‌دهند، آینه را به آن مکان افزوده می‌کنند تا اثر خود را بر محیط وارد نماید. ولی آینه به صورت دکوراتیو نیز جایگاه ویژه‌ای در صنعت دکوراسیون امروزی دارا می‌باشد.

 

قاب عکس و تابلو

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است به منزلی وارد شوید و هیچ تابلو یا قاب عکسی را بر روی دیوار آن نبینید؟ کمتر پیش می‌آید خانه‌ای یا به تعبیر درست، دیواری بدون تابلو یا قاب عکس باشد. تابلوها و قاب‌های عکس یکی از عالی‌ترین دکوراتیوهای اتاق نشیمن می‌باشند که با نصب بر روی دیوارها ممکن دارد دیواری خالی و عاری از هر گونه جلب توجه را به یک دیوار کانونی مبدل کرده و شاخصی برای بیشتر دیده شدن نمای دکوراسیون منزل عروس باشد. هر چه تابلوها زنده‌تر و عکس‌ها طبیعی‌تر باشند حس نشات گرفته از آن‌ها برای مخاطب واقعی‌تر ظاهر خواهد شد. در لیست لوازم ضروری جهیزیه دکوراسیون منزل عروس این لوازم را نیز قرار دهید.

طراحی منزل عروسساعت در دکوراسیون منزل عروس 

اگر به ساعت‌ها به چشم لوازم ضروری در مشخص کردن زمان و یادآوری آن بنگریم از حیاتی‌ترین  و اساسی‌ترین لوازم منزل عروس به حساب می‌آیند و به همین سبب نیز بایست در محلی از خانه قرار بگیرند که دید کافی از هر نقطه‌ای بر آن‌ها وجود داشته باشد که بی‌شک این فضا اتاق نشیمن و گاهی اوقات اتاق خواب خواهد بود. ولی از نگاه زیبایی شناختی به ساعت بایست نکات زیر مورد بررسی واقع شوند.

انواع ساعت‌های دیواری و ایستاده برای مناسب‌تر کردن دکوراسیون در بازار پیدا می‌شوند، ولی آیا همه بایست ساعت دیواری داشته باشند یا ساعت‌های ایستاده؟ با کمی دقت به نوع دکوراسیون حتی به آنالووگ یا دیجیتالی بودن آن‌ها نیز قادر هستید پی ببرید چه برسد به نوع دیواری یا غیر دیواری بودنشان. با این وجود در لیست لوازم جهیزیه ساعتی را قرار دهید که دکور شما را بهم نریزد.

اگر فضای خانه شما بزرگ و باز می‌باشد ساعت‌های استندی و ایستاده انتخاب عالی هستند، در غیر این صورت به سراغ ساعات دیواری بروید تا بیش از این منزل را شلوغ‌تر و کوچک‌تر نمایش ندهید. در مورد ساعت‌های دیواری نیز آن‌هایی را برگزینید که با رنگ و تم اتاق نشیمن هماهنگی دارند و نه صرفاً به سبب آنتیک بودن یا قیمت‌های بالایشان. در مجموع نیز باید اشاره کرد که ساعت‌های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک برای دکوراسیون منزل عروس پیشنهاد نمی‌شوند. برای حفظ هارمونی خانه جنس ساعت‌ها را نیز با سبک دکوراسیونی خانه خود هماهنگ کنید.