دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

بی‌شک برای شمانیز ممکن است پیش آمده باشد، که هنگامی مغازه یا فروشگاهی را رهن یا اجاره می‌کنید یا اگر وضع مالی خوبی داشته باشید، آن را خریداری می‌کنید، به فکر دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک یا بوتیک یا فروشگاه لباس بیفتید. اینکه بخواهید طراح استخدام کنید و این وظیفه را به او واگذار کنید، بی‌گمان کاری ساده ولی هزینه بر می‌باشد.

راه دیگر این می‌باشد که خودتان اقدام به طراحی دکوراسیون فروشگاه خود کنید و از مناسب‌ترین و جدیدترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک یا فروشگاه خود بهره ببرید.

برای یادگیری ترفندهای آموزش دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

به چه علت طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه یا بوتیک پوشاک بسیار مهم است؟

همه‌ی ما هنگامی داخل مغازه یا فروشگاه می‌شویم نخستین چیزی که توجه ما را جلب می‌کند دکوراسیون آن مغازه یا فروشگاه یا بوتیک می‌باشد.

تقریبا شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین فروشگاه‌ها مربوط به فروشگاه پوشاک می‌باشد به این علت که خرید پوشاک در هر موقع از سال ضروری و به یک کالای همیشگی مبدل شده است.

همان گونه که در رستوران علاوه بر کیفیت غذا، دکوراسیون رستوران روی مشتریان تأثیرگذار است، در فروشگاه پوشاک هم علاوه بر کیفیت و قیمت پوشاک و کالا دکوراسیون مغازه پوشاک هم روی مشتریان تأثیرگذار می‌باشد.

با توجه به اینکه هر کس که وارد فروشگاه می‌شود به دکوراسیون آن دقت می‌کند بایستی دکوراسیون را طوری طراحی کنید که اگر کسی تمایل خرید هم نداشته باشد با مشاهده لباس‌‌ها یا کفش‌ها یا… مجذوب دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک شما شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک به چه نکاتی باید دقت کرد؟

تلاش کنید کالا را طوری در مغازه بچینید که در همان لحظه نخست مشتری احساس کند به آن احتیاج دارد. علاوه بر چیدن کالا به درستی، نورپردازی هم نقش مهمی در مجذوب کردن مشتری دارد؛ شما قادر هستید با یک نورپردازی فوق‌العاده و زیبا بر روی لباس‌ها هم لباس‌ها را به خوبی نشان دهید و هم فروشگاهتان را جذاب‌تر کنید و همین طور به نورپردازی روی دیوارها و ویترین مغازه نیز دقت کنید.

بیشتر بخوانیم  نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی  

هنگامی وارد یک مغازه پوشاک می‌شوید، چه چیزی نگاه شما را جلب می‌کند؟ بی‌شگ ویترین، رنگبندی، چیدمان، فرم و نورپردازی از اصلی‌ترین موارد هستند. در طراحی نیز بایست همین موضوعات را مد نظر قرار داد.

 

نورپردازی

دقت داشته باشید پیش از ورود به فروشگاه نخستین چیزی که مشتری را مجذوب می‌کند جنس‌ها و نورپردازی روی ویترین می‌باشد پس به ویترین‌ها توجه کنید و هر از چند گاهی جنس‌های ویترین خود را عوض کنید و عالی‌ترین و زیباترین کالای خود را در ویترین قرار دهید و به آراستگی و نظم آن دقت کنید.

نورپردازی، همیشه حکم آخرین ترفند را در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک دارد. هنگامی نورپردازی به شکل حرفه‌ای و صحیح صورت بگیرد، همه چیز خیلی زیباتر از آن چه هست، ظاهر خواهد شد. با نورپردازی قوی و طراحی شده قادر هستید کاری کنید که اجناس موجود در فروشگاه، خیلی بیش‌تر خودشان را نشان دهند. قسمت‌هایی که می‌خواهید  در مرکز توجه و دیو مشتری قرار بگیرند، نیازمند نورپردازی دقیق‌تری و مناسب‌تری هستند. با شدت نور بازی کنید و حتی رنگ‌های گوناگون را به کار ببرید تا یک فضای متنوع به وجود بیاورید.

ویترین

ویترین، اهمیت بسیاری در جلب توجه مشتری دارا می‌باشد. اگر مشتری به ویترین یک بوتیک علاقه‌مند شود، احتمال این که به آن وارد شود، بسیار بیشتر خواهد شد. چیدمان ویترین بایستی به صورتی باشد که اجناس جذاب‌تر و جدیدتر به خوبی در معرض توجه قرار بگیرند. نورپردازی قسمت‌های گوناگون ویترین بایست با فکر قبلی صورت بگیرد تا اجناس به خوبی نشان داده شوند. بهره‌گیری از پس زمینه جذاب نیز در این موضوع تاثیرگذار می‌باشد.

همین‌طور نشان دادن ویترین مغازه با بهره‌گیری از المان‌هایی همانند نخ و سوزن و یا قیچی بطور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را منتقل می‌کند. همین طور قادر هستید ویترین مغازه را شبیه سازی کنید مثل شبیه سازی یک خانه و خلاصه اینکه برای ویترین یک فضا را دیزاین کنید.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق خواب دخترانه

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

کف پوش برای دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

شما با دارا بودن یک کف پوش مناسب قادر هستید هم به زیبایی فروشگاه خود افزوده کنید و هم اینکه مشتری قادر ایت از راه رفتن در فروشگاه شما لذت ببرد. به ویژه اگر کالا فروشی شما کفش باشد کف پوش این قابلیت را دارد روی خرید مشتریان شما تاثیرگذار باشد به این علت که هنگامی که کفش را میپوشند و خود را روی آیینه مشاهده می‌کنید کف پوش سبب می‌شود زیباتر بنظر برسد.

 

چیدمان

چیدمان و قفسه بندی در فضای یک بوتیک، اهمیت فوق العاده بسیاری دارا می‌باشد. اگر بخواهید از متدهای قدیمی و تکراری برای قفسه بندی بهره ببرید، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. در آخر نتیجه‌ای که در این حالت بدست خواهید آورد، فروشی متوسط  همانند اغلب بوتیک‌ها می‌باشد. اگر تمایل دارید بوتیک شما یک سر و گردن از دیگر بوتیک‌ها بالاتر باشد، می‌بایست نوع چیدمان اجناس را تغییر کنید. از قفسه‌های تکراری بهره نبرید و در عوض آن‌ها از طاقچه‌های معلق استفاده کنید. خودتان ایده پردازی کنید و خلاقیت به خرج دهید از هر وسیله‌ای که به نظرتان کاربردی است، کمک بگیرید. از شلف‌‌های دیواری و باکس‌‌های زمینی بهره ببرید.

شما بایست به طبقه بندی کالاها  اهمیت بدهید، مثلا نباید شلوار و لباس را با هم در یک قفسه و یک طبقه قرار دهید، برای هر محصول مکان و قفسه و جای معینی را مشخص کنید تا هم به زیبایی و آراستگی فروشگاه افزوده کند و اینکه مشتری دچار سردرگمی نشود.

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

رنگ‌بندی

به رنگ‌بندی فروشگاه‌تان توجه کنید، بخش‌های مغازه را به صورتی رنگ بندی کنید که در مقابل نور آفتاب جلوه‌ای ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک ببخشد.

رنگ‌ها قدرتی دارند که بی‌شک باور نکردنی می‌باشد. رنگ‌های جذاب و متناسب با فضا سبب می‌شود توجه مشتری‌ها به فروشگاه شما بیشتر جلب شود. برای این که فضای مغازه شما یکنواخت و خسته کننده به نظر بیاید، به جای یک رنگ از دو یا چند رنگ بهره ببرید. البته دقت کنید فضا بیش از حد رنگارنگ نشود. توجه داشته باشید که رنگ‌های انتخابی شما با هم متناسب باشند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

فرم

فرم عناصری که در طراحی داخلی به کار می‌روند نیز قادر است عامل تعیین کننده‌ای در جلب توجه نگاه مشتری باشد. فکر بهره بردن از فرم‌های تکراری مکعب و مستطیل را از ذهنتان بیرون کنید. همیشه ایده‌های جدید، جذابیت بیش‌تری دارند، پس اگر شما نیز از ایده‌ها نو و فرم‌های جدید بهره می‌برید، شانس بالاتری برای جلب توجه پیدا خواهید یافت. تلاش کنید محل نشستن مشتری، کانتر صندوق و حتی قفسه‌ها را با فرم‌هایی جز معکب دیزاین کنید. از فرم‌های چند ضلعی و منحنی بهره ببرید. دقت کنید که فرم‌های مورد استفاده بایست با یکدیگر در تناسب باشند تا پیوستگی اجزای دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک شما حفظ شود.

نورپردازی در دکوراسیون مغازه پوشاک
دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک:

مغازه را زیاد شلوغ نکنید: هنگامی که مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد مشتری احساس خوبی پیدا نمی‌کند و دچار سردرگمی می‌شود و کوچکی مغازه شما بیشتر به چشم مشتری می‌آید.

محلی برای نشستن و استراحت: شما قادر هستید در داخل مغازه خود محلی برای نشستن و استراحت را برگزینید که در صورت خستگی مشتری یا اگر منتظر شخصی است بتواند از آن بهره ببرد.

به سن و سال مشتریان اهمیت دهید: مثلا برای فروشگاه لباس بچگانه نبایست نورپردازی تیره به کار ببرد  و برای لباس یا محصولات مردانه مناسب‌تر است از دکوراسیونی با نورپردازی کلاسیک و تقریبا تیره بهره ببرید و این نوع نورپردازی برای دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک و لباس مجلسی و رسمی و اسپرت مناسب می‌باشد، برخلاف فروشگاه‌های لباس مردانه برای لباس و محصولات زنانه مناسب‌تر می‌باشد از رنگ‌ها و نورپردازی روشن و شاد بهره ببرید تا فضای فروشگاه دلباز به نظر برسد.

کالاهای خورده ریز هم بگذارید: مثلا کسی که قصد دارد کفش بخرد بی‌شک دمپایی تبی یا جوراب نیز نیاز دارد و قادر هستید در کنار کفش جوراب یا دمپایی نیز در محصولات فروشی خود قرار دهید.

سخن آخر

علاوه بر داشتن کالای با کیفیت و زیبا دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک نیز در فروش و محبوبیت شما تاثیرگذار است، توجه داشته باشید که مشتری پیش از اینکه وارد مغازه شود به ویترین مغازه نگاه میکند و نورپردازی مغازه مشتری را مجذوب می کند، این را هم توجه داشته باشید که خود را جای مشتری قرار دهید آیا حاظر هستید که وارد مغازه خود شوید یا خیر؟