دکوراسیون داخلی خانه عروس-وب سایت هالی
14
مرداد

دکوراسیون داخلی خانه عروس

دکوراسیون داخلی خانه عروس

همیشه پا گذاشتن در مرحله‌ای نو از زندگی از هر بعدی برای فرد استرس‌زا و البته همراه با آرزوهای کوچک و بزرگ بسیاری خواهد بود. همه ما مایل هستیم در چنین موقعیت هایی همه موارد را به نحو احسن آماده سازی کنیم تا در وقوع شرایطی که مدت‌هاست  منتظرش بودیم هیچ نگرانی در این باب نداشته باشیم. ازدواج و عروسی یکی از این مراحل مهم و نو زندگی است که با چیدمان یک منزل به عنوان اولین خانه مشترک آغاز می‌گردد و عموما به آن لقب خانه عروس را می‌دهند. اگر در شرف عروسی خودتان یا نزدیکانتان هستید و مایلید که در این حیطه اطلاعات جامعی برای هر چه بهتر طراحی دکوراسیون داخلی خانه عروس کسب کنید، تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی خانه عروس-وب سایت هالی

آیا دکوراسیون خانه عروس در ایران نسبت به سایر کشورها متفاوت است؟

در شرایط اقتصادی حال حاضر تعداد اندکی از زوج‌های جوان موفق خواهند گشت تا زندگی خود را در منزلی که خودشان مالک آن هستند، آغاز نمایند. عموما اکثر آن‌ها به سراغ منازل استیجاری برای ساختن اولین منزل مشترکشان خواهند رفت. این مسئله سبب می‌گردد که برخی زوج‌ها گمان ببرند دستشان برای اجرای یک چیدمان  خاص و تزئینات زیبا بسته است.

اما فراموش نکنید این اولین خانه مشترک شماست و قرار است خاطرات زیبایی در آن بسازید. تنها این مسئله را مورد توجه قرار دهید، که اگر منزل استیجاری می‌باشد بهتر است از تزئینات قابل انتقال کمک بگیرید.

چه سبک‌هایی برای دکوراسیون داخلی منزل عروس بکار گرفته می‌شود؟

پیش از آن‌که برای تزئینات برنامه‌ریزی کنید؛ بهتر است چیدمان اصلی را اجرایی نمایید. چیدمان کلی یا دکوراسیون داخلی منزل در ۳ گروه تقسیم‌بندی خواهد گشت که هر زوج وابسته به سلایق، متراژ خانه و البته بودجه در دسترس اقدام به خرید کالاهای اصلی مرتبط و چیدمان خواهند کرد.

اجرای سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خانه عروس

بنیان اصلی سبک مدرن بکارگیری طیف رنگی روشن و البته رعایت ایجاد خطوط منظم است که به طور معمول  در دو حالت رسمی و غیررسمی قرار می‌گیرد. در گروه سبک مدرن رسمی بیشتر تمرکز طراح‌داخلی؛ بر خطوط ایجاد شده قرار خواهند گرفت تا ایجاد تنوع رنگی. این در صورتی است که سبک مدرن غیررسمی، از کالاهایی بسیار ساده‌تر با تنوع رنگی وسیع‌‌تر تشکیل می‌شود. در سبک مدرن نوع چیدمان از خرید کالاهای مدنظر با اهمیت بیشتری همراه است. چراکه اولین فاکتوری که دید بیننده را می‌رباید نوع قرار گیری  وسایل و اکسسوری‌ها نسبت به یکدیگر است‌.

اجرای سبک سنتی یا کلاسیک برای دکوراسیون داخلی خانه عروس

پیاده‌سازی سبک کلاسیک یا سنتی در دکوراسیون داخلی خانه عروس از سبک‌های بسیار پربازده محسوب می‌گردد. در این سبک میان وسایل انتخاب شده وحدت بسیاری حاکم است به طوری که حضور هر شی متناقض با سبک اجرایی می‌تواند تصویری ناخوشایندی را به تصویر بکشد‌‌. توجه داشته باشید در سبک سنتی یا کلاسیک عموما رنگ‌هایی چون سبز، هلویی، بادمجانی و نیز ترکیب طلایی و زرشکی بیشترین محبوبیت را از آن خود خواهند ساخت که قابلیت اجرا در فرش، پرده‌ها، مبلمان‌های کلاسیک را دارند.

اجرای سبک تلفیقی برای دکوراسیون داخلی خانه عروس

این مسئله کاملا طبیعی است که میان دو فرد با سلایق متفاوت؛ اختلاف نظر بسیاری در باب نوع چیدمان منزل ایجاد گردد. در این شرایط به جای مراوده‌های جبهه‌گیرانه بهتر است به واسطه‌ی توافق در نظرات با تلفیق ۲ یا چند سبک، زیبایی خاصی را رقم بزنید. در چیدمان منزل به هیچ‌وجه از ریسک کردن نهراسید گاهی ایجاد تضاد جذابیت بیشتری را از تناسب به همراه دارد؛ اما رعایت برخی اصول در هر شرایطی با الزام همراه است.

اجرای سبک تلفیقی برای دکوراسیون داخلی خانه عروس-وب سایت هالی

در طراحی پذیرایی خانه عروس، چه فاکتورهایی باید مدنظر قرار داده شوند؟

  • در طراحی داخلی هر خانه؛ نشیمن مهمترین بخش را به جهت گرد‌هم آیی‌های خانوادگی و میهمان‌ها به خود اختصاص می‌دهد.به همین سبب به راحتی نمیتوان با عدم وجود مبل در این قسمت کنار آمد.
  • در گردهم‌ آیی‌های خانوادگی، وجود تلویزیون در الزامات قرار می‌گیرد چراکه؛ اکثر گردهمایی‌ها وابسته به تماشای سریال‌های محبوب خانوادگی صورت می‌پذیرد. بهتر است تلویزیون در جایی قرار گیرد که دارای موقعیت دید مناسبی برای همه افراد باشد.
  • در چینش مبلمان اتاق‌های مستطیل شکل؛ صندلی‌های ۲و ۳ نفره را در مقابل یکدیگر قرار دهید. البته به ایجاد عدم ممانعت آن‌ها در رفت‌وآمد دقت نمایید.
  • اگر با چالش فضای محدود در اتاق نشیمن مواجه هستید بهتر است انگشت انتخابتان را روی مبلمان ال یا یو شکل بگذارید. البته در حال حاضر مبلمان‌های ال تنها در قالب اسپرت نیستند و در سبک‌های موجود دیگر نیز با طراحی‌های جذابی همراه می‌باشد.
  • اگر قصد دارید میزغذاخوری را در پذیرایی قرار دارید؛ بعد از قرارگیری آن در جایی مناسب؛ اقدام به تزئین فاخرانه آن به واسطه ظروف چینی، دستمال‌ سفره‌های زیبا یا جاشمعی‌های و گلدان‌های لوکس نمایید.

 طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل عروس

آشپزخانه چالش‌برانگیزترین یا زمانبرترین قسمت در دکوراسیون داخلی خانه عروس است. در این پروسه بهتر است استارت از چیدمان داخلی کابینت‌ها آغاز گردد. فراموش نکنید تنها عامل که می‌تواند به چیدمان ظروف داخل کابیت زیبایی ببخشد؛ ایجاد قرینه و برقراری نظم است. اصولا در طراحی مدرن؛ هیچ وسیله برقی یا شی جاگیری برای روی کانتر‌ها قرار داده نمی‌شود، پس تا حدامکان از این کار خودداری نمایید. استفاده از گلهای طبیعی در پشت پنجره آشپزخانه و نورپردازی مناسب می‌تواند جلوه‌ای خاص‌تر را به فضای آشپزخانه شما ببخشد.

برای تزیین مواد‌غذایی داخل یخچال می‌توانید سنگ تمام بگذارید و تمام ذوق و سلیقه خود را بکار گیرید اما فراموش نکنید افراط در تزئینات سبب ایجاد شلوغی و تصویری نازیبا می‌گردد و البته با اصراف همراه می‌گردد.

 طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل عروس-وب سایت هالی

دکوراسیون اتاق خواب عروس

اتاق خواب در منزل عروس یکی دیگر از بخش‌هایی است که زوجین برای رقم زدن تصویری زیبا و رویایی در آن تلاش می‌کنند. پیش از هر اقدامی به طیف رنگی که قرار است دیوارهای اتاق را با آن پوشش دهید دقت فراوانی بخرج دهید. رنگ‌ها باید به گونه‌ای انتخاب گردند که با روحیات زوجین تناسب بالایی داشته و احساس هیجان، صمیمیت و عشق را در آن‌ها زنده کند. برای مثال رنگ آبی برانگیزاننده احساس صمیمیت و سایه‌های طیف قرمز سبب شعله‌ور شدن عشق می‌‌شود. مطمئنا با یک تلفیق زیبا؛ با نتیجه مثبت‌تری روبرو خواهید گشت.

دکوراسیون اتاق خواب عروس-وب سایت هالی

سخن پایانی

در این مبحث به شکل جامع و از کل به جز؛ دکوراسیون داخلی خانه عروس را مورد توضیح قرار دادیم. حال بهتر است با الهام از نکاتی که بیان داشتیم برای چیدمان اولین آشیانه مشترکتان به نحو احسنت، دست بکار شوید. فراموش نکنید در پیاده سازی دکوراسیون داخلی ۳ اصل مهم چون میزان بودجه در دسترس، متراژ خانه و ایجاد ترکیبی از علایق هر دو نفر را مورد توجه قرار دهید.