دکوراسیون اتاق خواب جوان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب جوان باید برخی نکات اساسی و مهم را در نظر بگیرید و اصول مربوط به سبک دکوراسیون را رعایت کنید تا بتوانید محیطی آرام و زیبا برای فرزندانتان فراهم کنید.

امروزه اکثر جوانان به دکوراسیون اتاق خود حساس هستند و علاقه دارند تا یک دکوراسیون زیبا داشته باشند. دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای دختران و پسران دارای طرح‌های مختلفی است و با هم تفاوت دارند. دختران جوان معمولا به دکوراسیونی علاقه دارند که زرق و برق زیادی داشته باشد، این در حالی است که پسران جوان بیشتر دکوراسیون‌های ساده را می‌پسندند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان

همان طور که گفته شد طراحی دکوراسیون اتاق خواب جوان برای دختران و پسران متفاوت است، بنابراین ما در مباحثی جداگانه ایده‌های جذاب برای اتاق خواب پسران و دختران جوان را به شما معرفی می‌کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب برای دختران معمولا خاص‌تر و ظریف‌تر از طراحی اتاق خواب پسران می‌باشد زیرا دختران به طرح‌های جدی و خشن علاقه‌ای ندارند و معمولا از رنگ‌های شاد استفاده می‌کنند. به علاوه دختران نسبت به پسران بیشتر به تمیزی و مرتب بودن اتاق خوابشان اهمیت می‌دهند بنابراین زیبایی اتاق خواب دختران جوان بیشتر به چشم می‌آید.

انتخاب رنگ دکوراسیون برای اتاق خواب دختران جوان

شما هم با شنیدن اتاق خواب دخترانه ممکن است یاد دیوارهای صورتی و اکسسوری‌های صورتی و تابلوهای دخترانه بیفتید، اما انتخاب رنگ صورتی تنها یکی از ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌باشد. به کار بردن رنگ  بنفش و یاسی و ترکیب آن با دیوارهای سفید یکی از ترکیب رنگ‌های جذاب برای اتاق خواب دختران جوان است.

همچنین استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید هم برای دختران وهم پسران جذاب است، حال اگر برای  دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان از این ترکیب رنگ استفاده می‌کنید در کنار آن رنگ‌های بنفش، صورتی و آبی را نیز به کار ببرید تا یک دکوراسیون فوق العاده جذاب داشته باشید.

اگر نمی‌توانید دیوارهای اتاق را رنگ بزنید، می‌توانید برچسب‌های دخترانه رنگی را به کار ببرید، همچنین می‌توانید با استفاده از قاب عکس‌های کوچک شکل‌های هندسی جذابی بسازید و روی دیوار نصب کنید. با این کار شما یک دیوار با زمینه سفید خواهید داشت که روی ان می‌توانید قاب‌های مختلف و یا وسایل گوناگون قرار دهید.

بیشتر بخوانیم  کابینت هایگلاس در آشپزخانه

خرید فرش برای اتاق خواب دختر جوان

خرید فرش مناسب یکی از اساسی‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب جوان می‌باشد. از آن جایی که تنوع فرش‌ها بسیار بالاست بنابراین شما باید قبل از خرید فرش به سبک دکوراسیون و رنگ‌های به کار رفته توجه داشته باشید تا بتوانید یک فرش مناسب با دکوراسیون اتاق خریداری کنید.

اگر قصد دارید اتاق شما به سبک سنتی نزدیک باشد بهتر است فرش‌های سنتی را انتخاب کنید، برای انتخاب فرش سنتی شما انتخاب‌های متعددی از جمله فرش دست بافت و فرش ماشینی را پیش رو دارید که با توجه به سلیقه فرزند خود می‌توانید فرش مناسب را تهیه کنید. اما اگر قصد داید تا فضایی مدرن را داشته باشید بهتر است فرش‌های مدرن ا انتخاب کنید، برای خرید فرش می‌توانید فرش‌های شگی را برای اتاق خواب دختر خود انتخاب کنید. همچنین فرش‌های وینتیج نیز تنوع بالایی دارند و در حالی که مدرن هستند، می‌توانند کمی فضای اتاق خواب را به سبک سنتی نزدیک کنند.

شما می‌توانید برای این که فضای اتاق خواب فرزندتان گرم و صمیمی باشد، گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید و هیچ مبلی را در آن جا قرار ندهید و تنها با قرار دادن یک فرش و بالشتک‌های کوچک فضایی صمیمی برای فرزندتان و دوستانش ایجاد کنید.

برای رعایت اصول دکوراسیون اتاق خواب جوان شما باید فرشی را انتخاب کنید که برای فضای مورد نظر مناسب باشد و با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. به این ترتیب شما یک فضای زیبا و آرام را برای فرزند خود فراهم می‌کنید.

انتخاب رنگ دکوراسیون برای اتاق خواب دختران جوانمبلمان ضروری برای اتاق خواب دختر جوان

لوازمی مانند کمد، تخت خواب، کامپیوتر و میز مطالعه برای اتاق خواب هر جوانی لازم است ولی انتخاب برخی از لوازم را باید به سلیقه فرزند خود بسپارید. همچنین برای زیباتر کردن اتاق خواب وسایلی  مانند صندلی‌های فانتزی، کاناپه کوچک و پاف‌های رنگی را به اتاق خواب اضافه کنید.

از دیگر وسایل ضروری برای اتاق خواب یک دختر جوان می‌توان به میز آرایش اشاره کرد و میز آرایش از لوازمی است که دختران علاقه زیادی به آن دارند تا بتوانند وسایل آرایشی خود را روی آن قرار دهند. برای دلنشین‌تر شدن فضای اتاق خواب بهتر است یک پاتختی در کنار تخت قرار دهید و اگر پاتختی کشوردار باشد دختر شما می‌تواند وسایل اضافه را درون کشو قرار دهد، برای اضافه کردن زیبایی پاتختی می‌توانید یک ساعت رو میزی روی آن قرار دهید.

بیشتر بخوانیم  چگونگی تعویض پارچه مبلمان استیل

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسر جوان

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب جوان چه دختر و چه پسر باید قبل از هر چیزی به سلیقه آن‌ها توجه کنید. اتاق خواب پسر جوان باید به گونه‌ای طراحی شود که تمام فاکتورهای پسرانه را داشته باشد، به عنوان مثال وجود پوسترهای بازیکنان فوتبال، پوسترهای ماشین‌های سال، وجود وسایل ورشی مانند توپ و راکت و سایر وسایل همگی اصالت پسرانه را نشان می‌دهند بنابراین برای طراحی اتاق خواب پسر جوان باید این ایده‌ها را در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ اتاق پسر جوان

پسرها معمولا به رنگ‌های سرد علاقه بیشتری دارد و معمولا برای دکوراسیون اتاق خود این رنگ‌ها را ترجیح می‌دهند. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسران جوان می‌توان رنگ‌هایی مانند خاکستری، طوسی و کرم را به کار ببرید، به علاوه می‌توانید از رنگ‌هایی که کنتراست ایجاد می‌کنند مانند سیاه و سفید نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ سیاه و سفید در کنار رنگ‌هایی مانند قرمز یک ترکیب بی نظیر را ایجاد می‌کند.

همچنین استفاده از رنگ‌های نارنجی و سبز نیز می‌توانید یک ترکیب شاد را برای اتاق پسران ایجاد کند. گاهی ممکن است نتوانید که دیوار اتاق را رنگ آمیزی کنید ولی برای این که فضا را از یکنواختی خارج کنید می‌توانید بر روی دیوارها بر چسب‌هایی که پسران به آن علاقه دارند را نصب کنید و یا این که از قابل عکس‌های خانوادگی استفاده کنید.

یکی از ایده‌هایی که برای دکوراسیون اتاق خواب جوان بسیار جذاب است، استفاده از تخته پین سفارشی است. این ایده در بین دختران و پسران بسیار محبوب است و آن‌ها می‌توانند عکس‌های خانوادگی و دوستانشان را بر روی آن نصب کنند.

انتخاب رنگ اتاق پسر جوانخرید فرش مناسب برای اتاق پسر جوان

خرید فرش مناسب برای اتاق خواب پسران کار دشواری به نظر می‌رسد زیرا پسران بر عکس دختران به رنگ‌های تیره تمایل دارند و فرش‌هایی را می‌پسندند که این طیف رنگی را داشته باشد. بنابراین برای خرید فرش برای اتاق خواب پسران بهتر است به دنبال فرش‌های سنتی نباشید و فرش‌های مدرن دارای رنگ‌های متنوعی می‌باشد و گزینه مناسبی برای اتاق خواب پسران جوان است.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق خواب ساده

مبلمان ضروری برای اتاق خواب پسران جوان

همان طور که گفتیم کمدها، سرویس خواب، کاناپه، میز مطالعه و غیره از لوازمی هستند که بای دکوراسیون اتاق خواب جوان لازم و ضروری است. در کنار این لوازم می‌توانید برای پسران سیستم‌هی صوتی و تصویری را اضافه کنید زیرا اکثر پسران جوان علاقه زیادی به بازی‌ها و تماشای فوتبال دارند.

قرار دادن یک کاناپه در اتاق خواب به او این را می‌دهد که بتواند دوستان خود را به اتاقش دعوت کند و در آن جا به گفت و گو بپردازد. به علاوه می‌توانید وسایلی ورزشی و پوسترهای ورزشی را به اتاق خواب پسرتان اضافه کنید زیرا این لوازم مورد علاقه او بوده و اتاق خواب او را زیبا می‌کند.

اتاق خواب‌های کوچک و دغدغه کمبود جا

کمبود جا یکی از مسائلی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند و با توجه به این که امروزه اکثر منازل به صورت آپارتمانی و کوچک ساخته می‌شوند بنابراین فضای زیادی برای اتاق خواب‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل برای این که بتوانید دکوراسیون اتاق خواب جوان را به گونه‌ای طراحی کنید که بتوانید از فضا نهایت استفاده را داشته باشید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

اگر اتاق خواب فضای کافی ندارید می‌توانید تخت‌های تاشو و مبل‌های تخت خواب شو را به کار ببرید این تخت‌ خواب‌های دو منظوره برای مکان‌های کوچک بسیار کاربردی هستند، این یکی از بهترین ایده‌ها برای فضاهای کوچک است.

به کار بردن شلف‌های دیواری به شما کمک می‌کند تا فرزند شما تمام وسایل اضافی‌اش را روی شلف‌ها قرار دهد. می‌توانید بر روی شلف‌ها کتاب‌ها، گلدان و وسایل تزینی قرار دهید و زیبایی اتاقتان را چند برابر کنید. شلف‌ها انتخاب مناسبی است تا تمام وسایل اضافه را روی آن قرار داده و از شلوغی و به هم ریختگی اتاق جلوگیری می‌شود.

 

به کار بردن کمد دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان یک امر بسیار ضروری می‌باشد. از آن جایی که جوانان علاقه زیادی به خرید لباس‌های مختلف داند بنابراین ممکن است با کمبود جا مواجه شوند، بنابراین حتما فضایی را برای کمد دیواری در نظر بگیرید تا جوانان شما به راحتی بتوانند وسایل خود را درآن جای دهند و به علاوه با وجود کمد دیواری از به هم ریختگی اتاق جلوگیری می‌شود.

دکوراسیون اتاق دختر جواننتیجه گیری

دکوراسیون اتاق خواب جوان یک مسئله مهم است ک نباید به آن بی توجه باشید وبرای طراحی آن باید حساسیت به خرج دهید، زیرا اتاق خواب فرزند شما جایی است که او اکثر اوقات خود را در آن جا سپری می‌کند و نیاز به آرامش دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row]