دکوراسیون آشپز خانه بدون اپن
12
اردیبهشت

دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

درگذشته برای ساخت آشپزخانه‌ها آن‌ها را کاملا پوشیده طراحی می‌کردند اما امروزه باروی کار آمدن سبک های جدید برای طراحی آشپزخانه این محیط به یک فضای باز تبدیل شده است. امروزه در طراحی آشپزخانه برای خانه های کوچک طراحی باز را به کار می ‌برند.در طراحی باز تا حد امکان برخی از دیوارها را حذف می کنند و آشپزخانه را به صورت اپن و یا کاملا باز طراحی می کنند. البته اصطلاح اپن اشتباه بوده و در واقع واژه جزیره، کانتر و یا پیشخوان صحیح است. امروزه طراحی آشپزخانه ها به صورتی است که به اصطلاح بدون اپن هستند. ما در این مقاله مطالبی را در مورد دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آشپزخانه اپن

در گذشته ایده مثلث کار در آشپزخانه توسط کریستین فردریک مطرح شد، سه راس این مثلث را یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی تشکیل می دادند و البته این مدل طراحی نیازمند یک فضای بزرگ بود.

امروزه آشپزخانه ها معمولا کوچک هستند و طراحی دکوراسیون آشپز خانه بدون اپن مطرح است. این روزها با توجه به این که طراحی های جدید مطرح شده دیگر به ابده مثلث نیازی نیست. می توان تمامی اجزا را در یک ردیف قرار داد و این طراحی ها کاربردی بوده و برای خانه هایی که فضای کمی دارند، مناسب است.

در دهه ۱۹۸۰ طرح جزیره برای آشپزخانه بسیار محسوب شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. در این زمان برخی از دیوراهای منزل حذف می شدند و پلان باز طرفداران بیشتری داشت و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

استفاده مفید از فضا

در آشپزخانه هایی که بدون اپن بوده و فضای کمی دارند باید تمام طراحی ها را طبق اصول هایی انجام داد و از فضای در دسترس نهایت استفاده را کرد. برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن که فضای کمی دارند، می توانید از فضای موجود در کنج دیوار نهایت استفاده را داشته باشید. برای پر کردن آن گلدان های آویز را در آن جا نصب کنید تا زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه شما ببخشد.

همچنین می توانید از فضای خالی نزدیک به سقف استفاده کنید و قفسه یا کمدهایی را در آن جا قرار دهید. این فضا معمولا برای قرار دادن وسایلی است که خیلی به آن ها نیاز ندارید و معمولا بدون استفاده هستند. امروزه برای استفاده مفید از فضا لوازم جانبی زیادی روی کار آمده اند به عنوان مثال شما می توانید روی دیوار نگهدارنده هایی آهنربایی را نصب کنید و وسایلی که باید در دسترس باشند مانند چاقو را روی آن قرار دهید.

همچنین می توانید ترولی های متحرک را نیر برای وسایلی که پر مصرف هستند، به کار ببرید.

کفپوش مناسب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن با فضا سازی

در آشپزخانه های که فضای کمی دارند و یا این که دارای اپن هستند، برای نصب کمد دیواری فضای کافی باقی نمی ماند. پس باید با استفاده از یک طراحی خلاقانه این مشکل را بر طرف کنید. اولی راه این است که سعی کنید به جای استفاده از کابینت و هزینه های بالای آن از قفسه های فلزی بهره ببرید، این قفسه ها نسبت به کابینت جای کمتری را اشغال می کنند و کاربردی تر می باشند.

البته امروزه قفسه های فلزی که در ندارند چندان با استقبال زیادی رو به رو نیستند. زیرا تمام وسایل درون آن ها قابل مشاهده می باشد. در غیر این صورت اگر قصد دارید به جای قفسه از کابینت نصب  کنیدف سعی کنید مدل هایی که جمع تر هستند و فاقد دستگیره هستند را خریداری کنید تا فضای آشپزخانه شما کوچک تر نشود.

کفپوش مناسب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

برای انتخاب کفپوش برای آشپزخانه های کوچکی که بدون اپن هستند می توان از کاشی و سرامیک هایی که دارای طرح ها و رنگ های متنوع هستند، استفاده کرد. استفاده از این نوع کفپوش ها به دلیل این که دارای رنگ های مختلف  و تند هستند موجب می شود تا فضای شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. همچنین برای بزرگ تر نشان دادن فضا می توانید از کفپوش های سه بعدی نیز استفاده کنید.

جزیره یا میز متوسط

اگر آشپزخانه شما اپن و باریک است مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه شما، جزیره آشپزخانه می باشد. جزیره علاوه بر این که فضای بیشتری را برای شما محیا می کند، جایگزین میز ناهار خوری نیز می باشد.

برای آشپزخانه های کوچک و اپن استفاده از میز در وسط آشپزخانه اصلا مناسب نبوده زیرا بیشتر فضای شما را اشغال می کند.

تجهیزات و لوازم جانبی کابینت

اگر برای نگهداری وسایل خود از کابینت استفاده می کنید، فضاهای مخفی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن را فراموش نکنید. گوشه کابینت ها معمولا به دلیل این که دسترسی آسان ندارند بدون استفاده باقی می ماند، برای رفع این ایراد بهتر است از لوازمی همچون لِمَن کرنرها و مجیک کرنرها بهره ببرید.

مزایای دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن به صورتی است فضای آن با پذیرایی یکی شده و شما در طول مدتی که در آشپزخانه هستید می توانید به راحتی باسایر اعضای خانواده درارتباط باشید.

در آشپزخانه های بدون اپن می توانید به راحتی به سایر قسمت های منزل دید داشته باشید و همه چیز را زیر نظر بگیرید و همزمان کارهایتان را نیز انجام دهید. آشپزخانه هایی که مجهز به کانتر یا جزیره هستند دیگر به خرید میز ناهار خوری نیازی ندارند و برای سرو غذا می توانند از کانتر یا جزیره استفاده کنند. آشپزخانه های بدون اپن به دلیل این که فاقد دیوار هستند نسبت به آشپزخانه های اپن دار دلباز تر می باشند.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن با فضا سازیمعایب دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

همانطور که می‌دانید در آشپزخانه های بدون اپن تمام جزئیات قابل مشاهده و در معرض دید است و کوچک ترین بی‌نظمی نیز کاملا مشخص است. برای مثال در این آشپزخانه ها نمی توانید ظرف های نشسته را مدت ها در سینک ظرفشویی قرار دهید و مجبور هستید که فضای آشپزخانه را همیشه تمیز نگه دارید.

آشپزهای بدون اپن برای‌افرادی که طرفدار محل‌های‌پوشیده هستند مناسب نیست. زیرا این افراد به فضایی علاقه دارند که به راحتی و در فضایی آرام به انجام کارهایشان بپردازند بنابراین این سبک آشپزخانه مطابق سلیقه آن ها نیست.

گاهی اوقات تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن کار سختی است زیرا این آشپزخانه ها دیوار کمتری دارند. بنابراین طراحی کابینت برای این فضا کار راحتی نیست و باید طراحی آن به گونه ای باشد که از فضا بهترین استفاده را ببرید.

این آشپزخانه ها به دلیل این که فضای کمی دارند بنابراین پیشخوان آن ها همیشه شلوغ است. چون این فضا در معرض دید است باید سعی کنید همیشه آن را مرتب و تمیز نگه دارید. زیرا برای سرو غذا نیز از آن استفاده می کنید. پس هر وعده باید آن را تمیز کنید.

به عبارت دیگر می توان گفت تمیز نگه داشتن پیشخوان و جمع کردن آن باید یکی از کارهای روزانه شما باشد و البته این موضوع خسته کننده است.

مزایای دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

نتیجه گیری

تغییر دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن با استفاده از طرح های متنوع و خلاقانه چندان کار سختی نیست. شما برای این کار باید از ایده های مختلف بهره ببرید . اگر در زمینه تغییر دکوراسیون اطلاعات کافی ندارید. می توانید با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید و با کمک او دست به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود بزنید.