دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

امروزه در اکثر منازل برای دکوراسیون منزل از مبل استفاده می کنند اما برخی از افراد در چیدمان خود نمی توانند از مبلمان استفاده کنند. از آنجایی امروزه فضای خانه ها اکثر کوچک است بنابراین استفاده از مبلمان قسمت زیادی از فضای خانه را اشغال می کند، به این ترتیب افراد برای دکوراسیون خود از مبل استفاده نمی کنند.خانه های بدون مبل نیز امروزه دارای دکوراسیون های خاص خود هستند و دیگر مانند خانه های قدیمی نیستند. در این مطالب ما سعی داریم شما را با دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل آشنا کنیم تا بتوانید یک دکوراسیون شیک برای منزل خود داشته باشید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک بدون مبل

برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن نیازی نیست که حتما از مبل استفاده کنید زیرا اگر از مبلمان استفاده کنید فضای نشیمن شما بسیار کوچک تر خواهد شد و قطعا منزلی با یک نشیمن کوچک فضای خسته کننده ای خواهد بود مخصوصا اگر مهمانان زیادی هم داشته باشید.

بنابراین اگر یک اتاق نشیمن بدون مبل داشته باشید قطعا فضای دلباز تری خواهید داشت.

دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل با فرش معنی می گیرد.

اگر قرار است به هر دلیلی در دکوراسیون خود از مبل استفاده نکنید پس باید روی زمین بنشینید بنابراین به همین دلیل فرش و موکتی که انتخاب می کنید باید بسیار با کیفیت باشد.
در خانه هایی که از مبل استفاده نمی شود، می توان از فرش و موکت به صورت های گوناگون استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید از این متریال برای تقسیم کردن فضای اتاق ها، حال و پذیرایی استفاده کنید.می توانید قسمتی از فرش را برای چیدن وسایل دیگر مانند کوسن و بالشت استفاده کنید و محلی را نیز برای نشستن فراهم کنید. در این حالت سعی کنید برای فضای منزل خود موکت های نرم و پرز دار را خریداری کنید.

بیشتر بخوانیم  طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون

به کار بردن پشتی و تشکچه به جای مبلمان در دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

در دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل می توانید به صورت های مختلف از تشک و تشکچه ها استفاده کنید و دلیل آن تنوع بالای مدل آن ها می باشد. شما می توانید چند پشتی ساده را در کنار هم قرار داده و برای زیر آن ها از تشکچه ها استفاده کنید.

برای این که فضای نشیمن شما آرام بخش و دلنشین باشد باید  از پشتی ها و تشکچه های که دارای ظاهری مدرن هستند، استفاده کنید. همچنین می توانید آن ها را با رنگ های دیوارها و کاغذ دیواری ها هماهنگ کنید.

یک نقطه تمرکز برای خود پیدا کنید.

برای طراحی دکوراسیون منزل باید از تمام قسمت های منزل به بهترین شکل استفاده کنید، به عبارت دیگر باید بتوانید تمام وسایلی که در اختیار دارید را در کنار هم قرار داده و به زیباترین شکل ممکن آن ها را بچینید. بنابراین به این منظور شما باید نقاط مرکزی منزل را پیدا کنید و بشناسید.نقطه مرکزی در واقع محلی است که شما بتوانید آن را در نظر داشته باشید و کوسن ها و بالشت ها را به نسبت آن نقطه تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید تلویزیون و شومینه را به عنوان نقطه تمرکز در نظر بگیرید و یا این که می توانید فرش و یا یک میز را نقطه تمرکز خود تعیین کنید.

 

دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل با فرش
دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

می توانید از میزها استفاده کنید.

در دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل می توانید از میزها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که میزها را با توجه به سبک منزل خود به کار ببرید. به عنوان مثال اگر چیدمان منزل شما بر اساس سبک کلاسیک و سنتی است باید میزهایی را استفاده کنید که با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشید.

همان طور که اشاره کردیم شما می توانید میزها را به عنوان نقطه تمرکز به کار ببرید و در قسمت های مختلف منزل از آن ها استفاده کنید. در خانه بدون مبل برای این که بتوانید چیدمان زیبایی داشته باشید می توانید از انواع مختلف میز در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید.همچنین استفاده از میز ناهار خوری با چیدمانی اصولی می تواند جذابیت فضای منزل شما را چند برابر کند.

بیشتر بخوانیم   رفع مشکلات دکوراسیون با رنگ آمیزی

به کار گیری صندلی پنجره ای در دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

برای اضافه کردن صندلی به قسمت نشیمن، صندلی های پنجره ای یک انتخاب مناسب هستند. استفاده از صندلی پنجره داخلی باعث می شود شما یک فضای راحت و دلنشین داشته باشید و از مناظر لذت ببرید.به علاوه می توانید کوسن هایی را بر روی آن قرار داده و در فضای زیر صندلی کشو قرار دهید تا وسایل اضافه را درون کشو قرار دهید. این امر موجب زیباتر شدن دکوراسیون منزل بدون مبل شما خواهد شد.

استفاده از کوسن در دکوراسیون منازل کوچک

با استفاده از کوسن ها می توانید فضای نشیمن را آرامش بخش کنید، کوسن ها دارای اشکال مختلف و رنگ های متنوعی هستند و می توانید با تهیه کوسن هایی با یک شکل و اندازه فضای نشیمن خود را دلنشین تر کنید. استفاده از کوسن مزیتی که دارد این است که شما می توانید هر زمانی چیدمان آن ها را تغییر دهید.اگر به جای مبل از کوسن های کف با پارچه های متنوع و عجیب استفاده می کنید دکوراسیون شما شبیه به یک سبک مراکشی خواهد شد. برای این که فضای شما بیشتر شبیه به سبک مراکشی باشد می توانید کوسن ها را با لوازم مختلفی تزئین کنید همچنین می توانید با انتخاب یک فرش با الگوی مناسب  سبک مراکشی را تکمیل کنید.

استفاده از تخته های چوبی همراه با پشتی و تشکچه

برای ساخت مبلمان می توانید تخته های چوبی بدون استفاده را به کار ببرید. شما می توانید تخته های چوبی را در بخش زیرین تشک ها قرار دهید و د رنتیجه ارتفاع آن ها زیاد می شود و شما در هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری دارید.

بیشتر بخوانیم  نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید

با این روش زیر تخته ها فضایی آزاد دارد و شما می توانید برای نگهداری وسایلی مانند کتاب ها از آن استفاده کنید.

به کار گیری صندلی پنجره ای
دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

استفاده از صندلی های تابی در دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

استفاده از صندلی های تابی و آویزان از سقف یک طرح بسیار جذاب برای خانه های بدون مبل می باشد. استفاده از صندلی های تخم مرغی نمای بسیار زیبایی را به منزل شما می بخشد.

استفاده از صندلی های مدرن

از ایده های جذاب دیگر برای خانه های بدون مبل می توان به صندلی های مدرن اشاره کرد. اگر فضای منزل شما کوچک است و نمی توانید از مبلمان استفاده کنید، می توانید در دکوراسیون منزل صندلی های مدرن را به کار ببرید.

استفاده از گلدان ها در فضای منزل

برای زیبا شدن و دلباز شدن فضای می توانید در کنار تشک ها و بالشت ها از گلدان های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. به کار بردن گلدان در دکوراسیون منزل فضای داخل را از یکنواختی خارج کرده و هر زمان که بخواهید می توانید محل آن ها را تغییر دهید.

یکی از مزایای استفاده از گلدان این است که گلدان های زیادی در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارند و شما می توانید مطابق سلیقه خود هر نوع گلدانی را با هر رنگ و طرحی خریداری کنید و همچنین نیازی نیست که گلدان ها را در یک فضای مشخص به کار ببرید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند جا به جایی های مداوم نمی توانند در دکوراسیون منزل خود از مبلمان استفاده کنند ، استفاده از ایده های گفته شده به شما کمک می کند تا دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید.