رنگ روکش‌های درب کابینت‌های آشپزخانه وابسته به چه انتخاب می‌شوند؟-hollysaren.com
07
خرداد

رنگ روکش‌های درب کابینت‌های آشپزخانه وابسته به چه انتخاب می‌شوند؟

 انتخاب کابینت و تغییر رنگ درب کابینت‌ها برای آشپزخانه با دشواری‌هایی ‌همراه می‌باشد. بسیاری از افراد ممکن است قصد داشته‌باشند که دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهند. ازاین ‌رو به فکر تغییراتی هم درقسمت آشپزخانه‌هستند.

بنابراین موضوع اصلی تغییر دکوراسیون در آشپزخانه کابینت‌ها می‌باشند. برای این‌ که زمان بازسازی ساختمان با هزینه‌های زیادی روبه‌رو نشوید می‌توانید تنها رنگ کابینت‌ها را تغییردهید، چرا که با تغییر رنگ به‌راحتی می‌توانید تغییرات ملموسی را در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد نمایید.

برای بعضی از افراد شاید رنگ مسئله‌ی مهمی نباشد به ‌همین ‌علت ممکن است از کابینتی که دارند کاملاً راضی باشد و تنها به فکر تغییرات جزئی در آشپزخانه خود بیفتند. اما باید بگوییم که اگر قصد دارید تغییرات زیادی را در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد کنید باید به فکر تغییر رنگ درب کابینت‌ها هم باشید.

فرقی ندارد که شما بخواهید کابینت آشپزخانه را به‌ طور کلی عوض کنید یا تنها رنگ درب کابینت‌ها را تغییر دهید، به این منظور باید با نحوه تغییر رنگ درب کابینت‌ها و عواملی‌که بر روی انتخاب رنگ تاثیر می‌گذارند آشنایی پیدا نمایید.

نحوه تغییر رنگ کابینت آشپزخانه

اگر تصمیم خود را گرفته اید که تغییرات اساسی برروی کابینت‌ها ایجاد نمایید باید درباره نحوه اعمال رنگ کابینت آشپزخانه اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشید.

از طرفی هم باید بگوییم که نحوه‌ رنگ‌آمیزی و تغییر رنگ درب کابینت‌ها با توجه به انتخابی که می‌کنید با هم متفاوتند. به‌عنوان مثال کابینت‌هایی که با روکشی مثل ام دی اف طراحی شده‌اند را به راحتی می‌توان با استفاده از روکش‌هایی که در بازار وجود دارد تغییر رنگ داد.

اما گاهی اوقات ممکن است کابینت هایی که در آشپزخانه استفاده شده‌اند بدون روکش باشند و کاملاً خام آن‌ها را طراحی کرده باشند که در این‌‌جا باید حتما درب کابینت‌ها را رنگ‌آمیزی نمایید. بنابراین بهتر است برای استفاده از روکش، کابینت‌هایی را انتخاب نمایید که خود با روکش تهیه شده‌اند.

 

نحوه تغییر رنگ کابینت آشپزخانه-hollysaren.comعوامل مؤثر در انتخاب رنگ درب کابینت

همان‌‌طورکه گفته‌شد دربازسازی ساختمان شما می‌توانید تغییراتی را در هر قسمتی ازخانه ایجادنمایید که یکی از این موارد تغییر درفضای آشپزخانه و کابینت‌ها می‌باشد. حال دراین قسمت از مطالب قصد داریم عواملی را‌که بر روی رنگ کابینت‌ها تاثیر می‌گذارد برای‌شما بیان‌نماییم.

ابعاد آشپزخانه

یکی از موارد مهمی که باید این هنگام تعیین رنگ درب‌های کابینت آشپزخانه درنظر داشته‌باشید توجه به اندازه آشپزخانه می‌باشد. چرا که اگر آشپزخانه شما دارای فضای‌بیشتری باشد می‌توانید رنگ‌های تیره را به‌راحتی بکار ببرید. اما برای آشپزخانه‌هایی با ابعاد کم باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر دیده‌شود.

در بازسازی ساختمان می‌توانید نکات ریز و مهمی را به کار ببرید تا محیط مورد نظر را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهید. همچنین اگر از آشپزخانه کوچکی برخوردارید استفاده از رنگ‌های براق می‌توانند نور را منعکس کند.

توجه به بسته یا اپن بودن آشپزخانه

مهم‌‌ترین اصلی که می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب رنگ روکش کابینت آشپزخانه داشته‌باشد باز یا بسته بودن آشپزخانه یا به ‌اصطلاح اپن بودن آشپزخانه می‌باشد. همچنین اگر به تمیزی و نظافت آشپزخانه توجه ویژه‌ای دارید باید حتما این ‌مورد را درنظر بگیرید.

بسیاری از افراد ممکن است دو آشپزخانه داشته باشند که یکی از آن‌ها را برای پخت‌وپز و شست‌وشو و دیگری را تنها برای کارهای دم‌دستی مورد استفاده قرار دهند. ازا ین ‌رو این افراد در انتخاب رنگ می‌توانند کاملاً آزادانه عمل کنند. اما اگر شما از آشپزخانه خود برای پخت‌وپز و تمامی کارهای منزل استفاده می‌کنید باید رنگی را انتخاب نمایید که کثیفی زیادی را از خود نشان‌ندهد.

به‌عنوان مثال اگر روکش براق های گلاس را برای کابینت‌های خود انتخاب کنید بدون‌شک اثرات لک و کثیفی بر روی آن‌ها کاملاً نمایان است.

 

توجه به بسته یا اپن بودن آشپزخانه-hollysaren.comتجهیزات مورد استفاده در فضای آشپزخانه

بدون ‌شک شما در آشپزخانه خود از تجهیزات و وسایل مختلفی استفاده خواهید کرد، همچنین هنگام نوسازی ممکن است توجه زیادی به تغییر رنگ وسیله‌هایی هم که در آشپزخانه مورد استفاده قرار داده اید نشان دهید.

بنابراین شما با توجه به رنگی که برای ملزومات آشپزخانه خود در نظر گرفتید باید رنگ کابینت را هم انتخاب کنید. بسیاری از افراد برای این ‌که پوششی برای وسایل آشپزخانه خود ایجاد کنند، از کابینت به ‌عنوان کاور استفاده خواهند کرد. از این ‌رو در چنین شرایطی شما می ‌توانید رنگ‌ هایی را که مدنظر دارید  طبق سلیقه خود انتخاب کنید.

نورگیر بودن آشپزخانه

گاهی بسیاری از افراد آشپزخانه‌های خود را در محلی قرار می ‌دهند که دارای نور مناسبی باشد. این افراد حتی اگر رنگ‌های تیره را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنند، می‌توانند زیبایی آشپزخانه‌را به بهترین شکل ممکن انجام‌دهند.

اما اگر آشپزخانه کم ‌نوری دارید بهتر است بیشتر به رنگ‌های شاد و روشن توجه نشان‌دهید، چرا که رنگ تیره آشپزخانه شما را از آنچه که هست کوچک‌تر نشان خواهد داد.

 

نورگیر بودن آشپزخانه-hollysaren.comسخن پایانی

همان طور که می‌دانید بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون داخلی خود روش‌های مختلفی را به کار می‌برند. از این‌رو انتخاب روکش برای کابینت‌ها می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد و با کمترین هزینه تغییرات اساسی را در آشپزخانه ایجادنمایید.

اگر شما هم تصمیم دارید که روکش مناسبی را برای کابینت‌های آشپزخانه خود خریداری کنید، باید به مواردی که می‌تواند به شما کمک نماید که رنگ مناسبی را انتخاب کنید توجه داشته‌باشید. برای آشنایی با اصول تغییر دکوراسیون داخلی و ایده‌های جذاب برای انتخاب رنگ روکش درب کابینت ها به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت هالی سارن مراجعه کنید.