تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل
27
تیر

تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر رنگ ها در زندگی و وضعیت روانی افراد فراتر از آن چیزی است که می خواهیم به یک رنگ خاص محدود کنیم، اما تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل به درجه ای بیشتر است که نمیشه از آن چشم پوشی نمود.  این رنگ هم از نظر ماهیت و هم از نظر تاثیر روانی یکی از بهترین گزینه های قابل استفاده در ساختمان های مسکونی است.  در این مقاله مجله دلتا قصد داریم به تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی  منزل بپردازیم.

رنگ سفید در دکوراسیون

رنگ سفید قوی ترین رنگی است که در طراحی داخلی استفاده می شود.  رنگ سفید بستری برای خودنمایی رنگ های دیگر است، به رنگ های دیگر اجازه خودنمایی و برجسته شدن را می دهد و همه این رنگ ها فضای خلاقانه ای را به شما می دهند که دوست دارید در آن باشید.

 

آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان قلب یک خانه معرفی می شود و در آن بحث زیبایی، تمیزی و ظرافت اهمیت دارد.  بنابراین استفاده از رنگ سفید در این قسمت ممکن است مربوط به هر یک از این موارد باشد.  برای رنگ سرامیک و کاشی می توانید از رنگ سفید خالص یا مخلوط استفاده کنید.  استفاده از رنگ سفید خالص در کابینت مدرن شما را ناامید نمی کند و یا می توانید از ترکیب رنگ سفید و منبت در کابینت ممبران استفاده کنید.  در نهایت می توانید رنگ سقف آشپزخانه را به سفید تغییر دهید و از ترکیب رنگ متالیک یا نقره ای و رنگ سفید برای کابینت ها استفاده کنید.  وجود رنگ سفید به شما کمک می کند تا به راحتی لکه های کثیفی و چربی را تشخیص دهید و در تمیز کردن آشپزخانه دچار مشکل نشوید.

 

اتاق

اتاق یک فضای خصوصی برای خانواده ها است که غریبه ها و غریبه ها اغلب به آنجا نمی روند.  این فضا برای استراحت ناهار و رفع تنش های روحی و روانی نیز انتخاب می شود.برای دیوار اتاق خواب نیز توصیه می شود از رنگ سفید همان رنگ معمول گچ استفاده شود و همچنین می توان از ترکیب آبی آسمانی و لاجوردی استفاده کرد. تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل می تواند گزینه ای برای کابینت دیواری یا آینه و کشو یا حتی به عنوان یک پرده توری زیبا در اطراف اتاق خواب باشد.

 

رنگ سفید در اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است و انتخاب رنگ های به کار رفته در آن تاثیر زیادی در شکل گیری روح و روان کودک دارد.  به همین دلیل است که ترجیح می دهیم در یک موضوع جداگانه به آن بپردازیم. تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل اولین انتخاب برای این برنامه است.  می توان با ترکیب رنگ سفید با عناصر رنگ های شاد و پر انرژی، فضایی امن برای رشد کودک طراحی کرد.  بد نیست به یاد داشته باشید که بهتر است در انتخاب رنگ دیوارها دقت کنید. بهتر است در اتاق کودک از رنگ های محلول در آب استفاده کنید.

 

رنگ سفید در دکوراسیون-hollysaren.com

انواع رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل انواع مختلفی دارد که برای طراحی مناسب بهتر است بدانید.  فقط کمی بیشتر به محیط اطراف خود توجه کنید تا بتوانید نمونه هایی از رنگ های زیر را ببینید.  باید بدانید که رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در میان دکوراسیون های شیک منزل ایرانی است و افراد زیادی در سراسر جهان به خصوص در کشورهای اسکاندیناوی از آن برای دکوراسیون استفاده می کنند زیرا به راحتی با رنگ سایر عناصر خانه هماهنگ می شود. این رنگ  ساختن  این رنگ های مورد استفاده در خانه های سفید عبارتند از:

رنگ سفید ساده

رنگ سفید گچی

 سفید عاج

 رنگ مرمر سفید

رنگ سفید کاپوچینو

فیل رنگی ملایم

رنگ های سفید – یاسی

رنگ سفید-سبز

رنگ سفید آبی

 

چرا استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون بهتر است؟

وقتی همه طیف های رنگی نور مرئی با هم ترکیب شوند، رنگ سفید ایجاد می شود.  سفید یک رنگ مثبت است  ساده و گرم است و ناخودآگاه به فضا نظم می دهد.  سفید یک رنگ محبوب است و به خوبی با رنگ های دیگر ترکیب می شود.  رنگ سفید باعث می شود اتاق بزرگتر و روشن تر از آنچه هست به نظر برسد.  یکی از ویژگی های دیگر آن این است که بعد از مدتی خسته کننده نمی شود و ظاهری تمیز و آرامش بخش دارد.  طیف های مختلفی از رنگ ها را می توان در کنار رنگ سفید استفاده کرد و وجود تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل می تواند به هماهنگی و دلپذیرتر شدن این رنگ ها کمک کند.

چرا استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون بهتر است؟-hollysaren.com

طراحی سفید و مدرن

می توانید از رنگ سفید در طراحی مدرن استفاده کنید.  البته این بدان معنا نیست که رنگ سفید جزء لاینفک این طرح هاست.  اما یکی از تکنیک های رایج در طراحی های مدرن (به ویژه سبک مینیمالیستی) استفاده از رنگ سفید به عنوان زمینه و استفاده از رنگ ها و عناصر دیگر در ساختمان است.

 

اهمیت رنگ سفید در طراحی داخلی

پالت های رنگی: می توان گفت تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل قویترین رنگ در بین رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی است. به گفته مردم رنگ سفید بی رنگ است و دلیل آن غلبه رنگ سفید در بیشتر فضاهای داخلی خانه است. رنگ سفید در مقایسه با رنگ های قرمز، سبز و قهوه ای کمتر به چشم می آید، اما نمی توان تاثیر رنگ سفید را در طراحی داخلی نادیده گرفت.

رنگ سفید قوی ترین رنگی است که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. رنگ سفید بستری برای نمایش رنگ های دیگر است، به رنگ های دیگر اجازه می دهد تا خود را نشان دهند و برجسته شوند و همه اینها با هم.  آنها فضای خلاقانه ای را به شما ارائه می دهند که دوست دارید در آن باشید.

اهمیت رنگ سفید در طراحی داخلی-hollysaren.com

سخن نهایی 

به یاد داشته باشید که تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل به تنهایی بسیار ناقص است.  زیرا بر خلاف احساس آرامش، استفاده بیش از حد از آن خلاقانه نیست و می تواند چشم را تحریک کند یا بسیار کسل کننده شود.  بنابراین، بهتر است از آن کم استفاده شود.