بازسازی و طراحی داخلی

بازسازی و طراحی داخلی

بازسازی و طراحی داخلی با هالی‌سارن

با در نظر گرفتن سطح توقع مردم و تجملاتی شدن دنیای امروز، به خوبی می توانید، به اهمیت بازسازی و طراحی داخلی ساختمان پی ببرید. توجه به کاربری ساختمان، اولین و مهم ترین موضوع در رابطه با بازسازی ساختمان است. هر یک از سبک های طراحی داخلی دارای تفاوت هستند. اگر بخواهیم، دلایل مربوط به تفاوت سبک های دکوراسیون داخلی را عنوان کنیم، باید به موارد زیر به صورت واضح و کامل اشاره شود.

  • مصالح و عناصر مورد نیاز
  • میزان بودجه و هزینه
  • مدت زمان لازم برای بازسازی
  • نوع و مکان پروژه
  • فضای در دسترس

این امر، یک حرفه و حیطه ی شغلی، حساس و حائز اهمیت است. برای بازسازی و طراحی داخلی باید با افراد مهار و مجرب همکاری داشته باشید. شرکت های فراوانی به منظور ارائه مشاوره برای بازسازی و طراحی داخلی وجود دارد. می توانید، بر اساس رزومه ی هر یک از شرکت ها، بهترین شرکت مشاوره طراحی داخلی و تیم مهار و کار بلد، طراحی داخلی را گزینش کنید. برای بازسازی و طراحی داخلی قواعد و اصولی وجود دارد، که باید به خوبی و به صورت درست رعایت شوند. در صورتی که این اصول و قواعد مربوط به بازسازی و طراحی داخلی به درستی انجام شود، بهترین نتیجه برای رونده پروژه‌ حاصل می گردد. در مقابل اگر این اصول و قواعد به صورت صحیح و کامل رعایت نشود، آثار و عواقب زیان باری به همراه خواهد داشت.

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به بازسازی و طراحی داخلی ساختمان را برای شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه با کابینت تیره

معانی و مفهوم بازسازی

با وجود اینکه، بازسازی و طراحی داخلی دو موضوع کاملا متفاوت هستند، اما مکمل‌های خوبی برای یکدیگر به حساب می آیند. در هنگام بازسازی و طراحی داخلی افراد به طور معمول به دنبال ایده و طرح های جدید و جذاب می گردند. در بازسازی و طراحی داخلی حداکثر فضا در نظر گرفته می شود. هدف از بازسازی ایجاد تغییرات اساسی و کاربردی در محیط خانه و محل کار است. اگر بخواهیم بازسازی و طراحی داخلی را به دو مرحله مجزا تقسیم کنیم، می توان گفت مرحله اول بازسازی و طراحی و اجرای دکوراسیون در مرحله دوم انجام می گردد. ایجاد تغییرات در مرحله دوم یعنی طراحی و اجرای دکوراسیون بسیار به چشم می خورد. چون این تغییرات سبب خلق یک ایده و سبک جدید می شود.

وجود رابطه مستقیم میان طراحی داخلی و اجرای آن

طراحی داخلی بخش های اصلی متفاوتی دارد، که اولین آن طراحی است. به عبارت دیگر طراحی فرایندی است، که به بازسازی جهت می‌بخشد. زمانی که برای اجرای بازسازی و طراحی داخلی، طراح دکوراسیون داخلی گزینش می‌شود، این شخص تحت عنوان طراح ‌دکوراسیون وظیفه دارد، طبق آیین نامه و ضوابط مربوط به دکوراسیون داخلی و طبق میل کارفرما، بازسازی و طراحی داخلی را به بهترین نحو به اتمام برساند. توجه کنید، کارفرما نیز موظف است. تمامی جزئیات  مربوط به پروژه به همراه نقشه را به صورت درست و کامل در اختیار طراح بگذارد‌. طراح با در نظر گرفتن شرایط و بررسی تمامی جزئیات می‌تواند بهترین نتیجه را برای کارفرما به وجود آورد.

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی

قبل از بازسازی به نکات زیر توجه کنید

  • مدت زمان اجرای دکوراسیون و اجرای فرایند بازسازی را بررسی کنید، که هرکدام چقدر زمان می برد.
  • قبل از بازسازی  در نظر بگیرید، تغییرات مورد نظر شما باعث مزاحمت و آزار همسایه ها نشود.
  • به سن بنا توجه کنید، که آیا بازسازی و طراحی داخلی این بنا مناسب است و صرفه اقتصادی دارد.
  • بنا را از نظر استحکام و سازه‌ای مورد بررسی قرار دهید.
بیشتر بخوانیم  طراحی بیرون ساختمان

اگر موارد فوق را به صورت کلی بررسی کردید و ساختمان از هر نظر برای بازسازی و طراحی داخلی مناسب بود، می‌توانید، روند تغییرات و طراحی را پیش ببرید.

آیا اخذ مجوز برای  طراحی داخلی الزامی است؟!

ایجاد تغییرات جزئی در ساختمان نیازی به اخذ مجوز ندارد. در مقابل اگر بازسازی و تغییرات کلی  صورت بگیرد، علاوه بر دریافت مجوز از شهرداری، باید رضایت تمام ساکنین در آن منطقه نیز جلب شود. اگر کارفرما قصد داشته باشد، در راه پله ها، نمای کلی ساختمان و احداث، تغییرات کلی ایجاد کند، دریافت مجوز باید قطعا انجام گیرد. همچنین ایجاد نورگیر و مسقف کردن راه پله ها باید بر اساس قوانین و ضوابط شهرداری به صورت کامل و اصولی انجام شود. با توجه به این که اخذ مجوز از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در نظر بگیرید، به منظور ایجاد هرگونه تغییر در مشاعات، نمای کلی، تغییر در اندازه و سایز قسمت های مختلف بنا باید مجوز دریافت شود. در مقابل، اقدامات دیگر مانند کاشی کاری، رنگ آمیزی و تغییرات داخلی ساختمان به صورت جزئی به دریافت مجوز نیازی نیست.

بازسازی وطراحی داخلی آشپزخانه باید چگونه انجام شود؟!

از قدیم الایام در میان مردم جا افتاده که قلب هر خانه، آشپزخانه آن هست. اگر رفت و آمدهای متفاوت در خانه را بررسی کنید، به این نتیجه می‌رسید، خانم ها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند. بنابراین بازسازی و طراحی داخلی آشپزخانه باید طوری انجام شود، که هر یک از این خانم‌ها با حضور در آن آشپزخانه احساس نارضایتی نداشته باشند. جایگاه هریک از لوازم و وسایل و وجود نورپردازی مناسب در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانیم  نوسازی تاسیسات منزل

با توجه به اینکه طرح های ساده تکراری نمی شوند، بهتر است، از طرح های ساده و خلوت را برای آشپزخانه انتخاب کنید. چون استفاده از طرح های ترند و شلوغ با گذشت زمان برای شما خسته کننده می شود. به شما پیشنهاد می کنیم، در صورت وجود شرایط مالی مناسب، برای بازسازی  آشپزخانه حتماً از تیم‌های طراحی داخلی کمک بگیرید. چون این افراد بهترین انتخاب را برای آشپزخانه شما در نظر می گیرند. برای اینکه بتوانید، یک تیم طراحی دکوراسیون داخلی ماهر و مجرب را انتخاب کنید، می‌توانید از سایر افراد و شرکت های طراحی دکوراسیون تحقیقات لازم را به عمل آورید.

 معرفی انواع طراحی داخلی

بازسازی  ساختمان همچون دیگر اقدامات، انواع و شیوه‌های متفاوتی دارد. که باید با توجه به شرایط بنا و کارفرما از میان انواع بازسازی و طراحی داخلی بهترین روش و شیوه گزینش شود.

انواع بازسازی داخلی با کاربری های متفاوت

۱. بازسازی و دکوراسیون ساختمان مسکونی

۲. بازسازی ساختمان اداری و تجاری

۳. بازسازی خانه های دربستی و ویلا

۴. بازسازی ساختمان مسکونی

بازسازی  می‌تواند، هم به صورت جزئی هم به صورت صفر تا صد انجام شود. برای مثال امکان دارد،  طراحی داخلی در قسمت های خاصی از خانه برای مثال در اتاق ها و آشپزخانه اجرا گردد. بازسازی و ایجاد تغییرات در طراحی داخلی باید کاملا دقیق و بر اساس قواعد انجام گیرد. مدت زمان لازم و بودجه برای بازسازی و طراحی داخلی پروژه های مختلف، متفاوت است. در صورتی که افراد شرایط و بودجه کافی برای همکاری با تیم های طراحی داخلی را نداشتند، منابعی وجود دارد، که می‌توانند از آنها بهره ببرند.

همانطور که ملاحظه می کنید، ما در این مقاله در رابطه با بازسازی  به موارد مختلف اشاره کردیم.  طراحی داخلی دو معقوله جدا اما مکمل یکدیگر هستند. قوانین و اصول متفاوتی برای طراحی داخلی وجود دارد، که باید برای رسیدن به نتیجه هر چه بهتر به خوبی رعایت شوند.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *