اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام-وب سایت هالی
25
تیر

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام

در گذشته‌های دور حمام مخوف‌ترین قسمت هر بنا تلقی می‌شد. اما در حال حاضر یکی از قسمت‌های مهم در معماری هر خانه محسوب می‌گردد؛ تا جایی که محل آرایش و پیرایش روح و جسم لقب گرفته است. گاهی افراد بعد از یک روز کاری پرحاشیه و همراه با تنش بلافاصله بعد از ورود به فضای خانه؛ خود را به یک حمام گرم مهمان می‌کنند تا همه خستگی‌ها و آلودگی‌ها را از جسم و روح خود بزدایند. نوع دیزاین یا طراحی داخلی حمام در این روند نقش اساسی را ایفا می‌کنند. اما گاهی این دیزاین با تجملات بیشتری همراه می‌گردد و در قالب‌های دیگری چون استخرهای کوچک، سونا و جکوزی؛ به جهت تفریح اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاهی افراد به دلیل دیدی که نسبت به این فضای محدود دارند؛ دیزاین را تنها با قسمتی از ذوق و سلیقه شخصی در هم آمیخته و در آن پیاده می‌کنند؛ اما نیاز است بدانید این فضا به هر میزان هم محدود باشد و در آخرین تقسیم بندی‌ها قرار بگیرد باز هم برای اجرا و پیاده سازی نیازمند پیروی نمودن از برخی قوانین خاص است. در این مبحث سعی داریم که موضوع مهم اما به دور از چشم اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام را مور بحث قرار بدهیم.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام-وب سایت هالی

اصول طراحی داخلی حمام

اگر قرار است خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم روح ما را نوازش و ذوق ما را حفظ کند؛ باید در تمامی قسمت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. قرار نیست کلیت تصویر زیبا و جذاب طراحی داخلی منزل را تنها در پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب‌ها خلاصه نماییم و از سایر قسمت‌ها چشم بپوشانیم. برای مثال قبل از ورود به سالن پذیرایی؛ راهرو می‌تواند قسمت عمده‌ای از ذهن فرد را در باب طراحی داخلی منزلتان شکل دهد. سرویس بهداشتی یعنی حمام و دستشویی نیر در این حوزه و با این حجم از اهمیت قرار خواهند گرفت. اما وقت آن است که بدانیم اصول طراحی داخلی حمام چطور می‌تواند در رقم زدن یک فضای لاکچری به ما کمک کند:

 نور

به بهانه اینکه فضای حمام برای کسی قابل دید نیست؛ در تهیه وسایل و امکاناتش خساست بخرج ندهید.فراموش نکنید قسمت عمده‌ای از سلامت شادابی پوست ما در گرو‌ نوع استحمام و مراقب‌های بعداز آن خواهد بود. پس نیاز است اقدام به خرید بهترین وسایل و امکانات نماییم. نظریه رنگ‌ها در روانشناسی را نیز مدنظر قرار دهید. برای مثال آبی ملایم به شما حس سبکی و آرامش و نارنجی تفکر در تنهایی را می‌دهد. شما علاوه بر اینکه می‌توانید وابسته به ایجاد جدارهای شیشه‌ای باریک و غیرقابل دید؛ نور طبیعی را وارد فضای حمام کنید؛ می‌توانید از روش‌های نورپردازی مصنوعی بسیاری نیز به جهت زیبایی بخشیدن به طراحی داخلی  بهره‌مند شوید.

سرویس بهداشتی و روشویی

در برخی از حمام‌ها، با دارا بودن سرویس بهداشتی به یکباره نیازهای دیگر افراد رفع می‌‌‌گردند. در چنین شرایطی به یک اتاق کامل بهداشتی و پیرایشی مبدل می‌گردد. اما عموما در نقشه خانه‌های ایرانی دو اتاق کاملا مجزا از هم برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته می‌شود.‌ اما میتوان با کمی تغییر و جداسازی توالت فرنگی از نوع ایرانی آن را با حمام  تلفیق نمود و در نتیجه، قسمتی معین شده از حمام دارای سرویس بهداشتی خارجی و رو شویی می‌گردد‌. فراموش نکنید در این نوع طراحی بهتر است از کالاهایی با متریال ضد آب استفاده کنید.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام-وب سایت هالینوع کفپوش و پوشش دیواری

انتخاب و پیاده‌سازی نوع کفپوش و دیوارپوش‌ها از اصول طراحی داخلی بسیار مهم حمام بشمار می‌رود. که در انتخاب مناسب آن‌ها قوانین بسیاری حاکم است و  باید به طور حتم مدنظر قرار گیرند. که عبارتند از :

  • درجه کیفیت
  • سایز یا ابعاد
  • طیف رنگ
  • الگو
  • طرح و بافت

برای انتخاب کفپوش و دیوار پوش حمام بسیار دستمان باز خواهد بود و گاهی به قدری با گزینه‌های پیشنهادی زیادی مواجه می‌شویم که در انتخاب سردرگم می‌مانیم. اما مطمئنا همه گزینه‌ها متناسب با میزان بودجه و نوع انتظارات ما نیست‌. پس بهتر است انگشت انتخابتان را تنها بر روی گروهی از گزینه‌ها قرار دهید که علاوه هماهنگی داشتن با بودجه در دسترستان، دارای طرح و رنگی مطابق به روحیاتتان باشد. فراموش نکنید کفپوش‌هایی که بر اثر برخورد با آب لیز و مخاطره آمیز می‌شوند؛ نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای استفاده در حمام باشند.

وان های شست و شو

اگر قرار است در طراحی داخلی حمام از وان‌های شست‌وشو استفاده کنید؛ علاوه بر جنسیت و کیفیت؛ سایز و ابعاد را در اولویت قرار دهید. انتخاب وان‌هایی با سایز استاندارد نسبت به ابعاد فضای حمام علاوه بر زیبایی بیشتر؛ شما را در پروسه نظافت دشواری قرار نخواهد داد.

آسمان مجازی

مطمئنا از سقف‌های مجازی گزینه‌ای جذاب تر به جهت پوشش دادن به سقف‌ها نخواهید یافت. البته این گزینه پیشنهادی را نباید در قالب یک اجبار قرار داد چرا‌که نوع سلیقه و رضایت شما در کنار کیفیت هر کالایی بیش از هر فاکتور دیگری در اولویت قرار می‌گیرد. اما مطمئنا طرح‌های اجرایی در سقف‌های مجازی و تلفیق آن با نور علاوه بر اینکه سبب زیبایی بخشیدن به فضا می‌گردند؛ حال‌و هوای نابی را به شما منتقل می‌کنند‌.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام-وب سایت هالیآیا نیاز است در پروسه طراحی داخلی حمام از اکسسوری‌ها استفاده کنیم؟

در برابر وسوسه‌هایی که برای خرید اکسسوری‌های مختلف سرویس‌های بهداشتی به سراغتان می‌آیند مقاومت بخرج دهید. چراکه علاوه صرف هزینه هنگفت و غیرضروری؛ سبب شلوغی بیش از حد استاندارد فضا می‌شوید. شما تنها با هدف روح بخشیدن به فضا به سراغ انواع اکسسوری‌ها می‌روید پس بهتر است بجای خرید آن‌‌ها اقدام به ایجاد تنوع در کالا‌ها و متریال‌های ضروری برویم.

تنوع رنگی در میان حوله‌های آویزان شده در قسمت خروجی حمام ؛ تلفیق کاشی و سرامیک‌های ساده با رنگ‌ها و طرح‌های متضاد، اتصال استندهای مخصوص حمام در مدل‌های متفاوت، چیدمان شامپوها و هر نوع محلول شوینده در یک روند منظم و اصولی و….همه می‌توانند راهکارهای موثرتری نسب به اکسسوری‌ها محسوب شوند. البته تلفیق گیاهان مصنوعی با سایر المان‌های بکار رفته در حمام این روز‌ها بسیار باب شده که می‌تواند حس‌و‌حال ناب فضای سبز را به حمام و سرویس بهداشتی شما بیاورد.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی حمام-وب سایت هالی

سخن پایانی

به جرات بگوئیم؛ زمانی می‌توانیم یک معماری موفق را در منزلمان پشت سر بگذاریم که در پروسه طراحی داخلی خانه تمامیت تمرکزمان را تنها روی قسمت‌های کلی‌تر چون پذیرایی،آشپزخانه یا اتاق‌خواب‌ها قرار ندهیم‌. مطمئنا شما زمانی از منزلتان یک حس مطلوب را دریافت خواهید کرد که با باز کردن هر در و مواجه شدن با هر بخش یا فضایی شاهد اجرایی شدن اصول طراحی وابسته به نوع فضا به بهترین حالت ممکن باشید. حمام نیز یکی از این بخش‌ها یه شمار می‌آید که با احاطه بر اصول طراحی داخلی‌اش؛ تصویری جذاب و بروز را رقم می‌زند.