آنچه که باید در مورد دکوراسیون اتاق خواب بدانید
27
اسفند

آنچه که باید در مورد دکوراسیون اتاق خواب بدانید

با توجه به اینکه اتاق خواب یکی از بخش‌های مهم خانه است، بنابراین طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد. طراحی اتاق خواب باید به گونه ای باشد، که خود شخص و افراد دیگر، هنگام ورود به اتاق خواب احساس آرامش و لذت کنند و از حضور در آن مکان آزرده خاطر نشوند.

به جرات می توان گفت، اتاق خواب یکی از بخش های پر اهمیت خانه بوده، بنابراین زیبایی و آرامش در این اتاق حرف اول را می زند. در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر در نظر گرفتن روحیات و سلیقه شخص، نوع سبک انتخابی و میزان فضای در دسترس نیز مورد توجه قرار می گیرد. گزینش و چیدمان وسایل در اتاق خواب باید به صورت اصولی و مناسب انجام شود. برای اینکه شاهد یک طراحی دکوراسیون اتاق خواب، خوب و مهیج  باشید، می توانید از طراحان و تیم های طراحی نامی و ماهر کمک بگیرید. طراحانی که شناخته شده اند و در این حرفه تبحر دارند، می ‌توانند، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین قبل از اینکه طراح دکوراسیون برای پروژه خود گزینش کنید، حتما تحقیقات لازم را در رابطه با طراح و کیفیت کار او به عمل آورید. اگر در داخل اتاق خواب خود پنجره دارید، می توانید با استفاده از پرده های حریر و مخمل میزان نور ورودی به اتاق را تنظیم کنید. همچنین می توانید، از نورپردازی مناسب و اصولی برای قسمت های مختلف اتاق بهره ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دکوراسیون اتاق خواب

از دو سبک مدرن و کلاسیک می توانید، برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. این سبک ها هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند و تفاوت و تنوع در آنها به خوبی قابل تشخیص و بررسی است. ناگفته نماند، این دو سبک از نظر بعضی المان ها، شباهت کوچکی با یکدیگر دارند. گزینش این دو سبک بر اساس سلیقه، روحیه، میزان بودجه و فضای در دسترس انجام می شود. در این قسمت از مقاله به معرفی سبک های کلاسیک و مدرن می پردازیم.

سبک کلاسیک

استفاده از تخت خواب با تاج های بلند، سرویس خواب و وسایل منبت کاری شده در سبک کلاسیک به خوبی به چشم می خورد. سبک کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب، در واقع اصالت و سنت ها را یادآوری می کند. در این سبک از اشیا و وسایل گران قیمت و قدیمی بهره برده می‌شود. با توجه به اینکه سبک کلاسیک مربوط به سنت ها و گذشتگان هست. بنابراین افراد با این سبک ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و این سبک را دوست دارند. علت نامی و پرطرفدار بودن سبک‌ کلاسیک، همین سنتی بودن است. در نظر بگیرید، سبک کلاسیک  تجملات را شامل می شود.

سبک مدرن

استفاده از وسایل پر زرق و برق دار در سبک مدرن دیده نمی شود. در واقع سبک مدرن دارای استایل و دیزاین ساده و شیک هست. امروزه افراد زیادی به  سبک مدرن علاقه دارند و این سبک طرفداران زیادی دارد. علت جذابیت و خاص بودن سبک ‌مدرن همین سادگی و بی آلایش بودن آن است. در سبک مدرن وسایل اضافی حذف شده و تجملات در آن قابل رویت نیست‌. از وسایل جدید با طرح های ساده در سبک مدرن استفاده می شود. بهره گیری از رنگ های یکسان با تناژهای مختلف از ویژگی بارز این سبک به حساب می آید.

وسایل و لوازم مورد نیاز برای دکوراسیون  اتاق خواب
وسایل و لوازم مورد نیاز برای دکوراسیون  اتاق خواب

وسایل و لوازم مورد نیاز برای دکوراسیون  اتاق خواب

در وهله ی اول باید لیستی از لوازم و وسایلی که برای دکوراسیون اتاق خواب نیاز دارید، تهیه کنید. اگر در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب آگاهی و مهارت ندارید، می توانید، از منابع و سایت های مختلف که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. این سایت ها شما را به خوبی راهنمایی کرده و سبب می شود شما بر اساس قواعد و اصول، بهترین سبک و بهترین وسایل را برای اتاق خواب خود گزینش کنید.

وسایل مورد برای دکوراسیون اتاق خواب

  • میز توالت و کمد
  • مبل راحتی برای استراحت
  • کوسن و بالشت
  • تخت خواب
  • میز و صندلی برای مطالعه
  • کتاب خانه
  • رگال و شلف
  • سرویس خواب
  • آباژور
  • پرده در صورت وجود پنجره
  • قالیچه یا فرش
  • به منظور تزئین، استفاده از تابلو و پوستر
  • استفاده از نور پردازی
  • آینه

وسایل و لوازم مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق خوابرنگ دکوراسیون اتاق خواب را چگونه انتخاب کنیم؟!

گزینش رنگ دکوراسیون اتاق خواب بر اساس سلیقه، روحیات و سبک انتخابی، انجام می شود. اگر بخواهیم، خاصیت رنگ ها را به صورت و جزیی و کلی بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم، هر رنگ یک نماد خاص دارد و معنا و مفهوم مختص به خود را شامل می شود. داشتن معنا و مفهوم هر رنگ از نظر علمی نیز اثبات شده است. در روانشناسی هر یک از این رنگ ها دارای معنی متفاوت و متنوع هستند. افراد بر اساس روحیه و سلیقه ی خود می توانند، به انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود بپردازند.

برای منعکس کردن انرژی مثبت و حال خوب از رنگ های ملایم و آرامبخش بهره ببرید. در مقابل رنگ های تند و جیغ شما را مضطرب می کند. انتخاب سبک و رنگ دکوراسیون اتاق خواب باید با کل دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. برای پوشش و جذابیت هر تمام تر دیوار ها می توانید، از کاغذ دیواری با طرح های ساده و شیک بهره ببرید.

اهمیت گل ها و گیاهان در اتاق خواب

گل ها و گیاهان علاوه بر اینکه هوای اتاق خواب را تسویه می کنند، سبب انتشار و توزیع انرژی مثبت نیز می شوند. وجود گل ها و گیاهان شادابی و حال و هوای خوبی به اتاق خواب می بخشد. افرادی که به گل و گیاهان طبیعی علاقه دارند، می توانند چند گلدان زیبا از گیاهان مورد علاقه ی خود را در پشت پنجره و یا دکور قرار دهند. در مقابل اشخاصی که با گل و گیاهان طبیعی ارتباط برقرار نمی کنند و برایشان خوشایند نیست، می توانند از گل و گیاهان خشک شده و یا مصنوعی بهره ببرند. هر کدام از گل ها و گیاهان قابلیت و خاصیت مختلفی و متنوعی دارند.

نور پردازی مناسب اتاق خوابنور پردازی مناسب اتاق خواب

نورپردازی در قسمت های مختلف خانه بسیار حائز اهمیت است‌.  برای دکوراسیون اتاق خواب باید نورپردازی به صورت اصولی و مناسب انتخاب شود. برای مثال برای قسمتی از اتاق که مطالعه و یا آرایش و پیرایش در آنجا انجام می شود ، نور و نور پردازی باید به اندازه کافی باشد، که چشم شما اذیت نشود‌. در هنگام خواب می توانید، از نور ملایم و مناسب آباژور استفاده کنید، تا هورمون های خواب شما به واسطه نور زیاد دچار اختلال نشوند‌. در رابطه با نورپردازی می توانید، از افرادی که در این زمینه دارای مهارت و تجربه هستند کمک بگیرید.

ما در این مقاله در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب صحبت کردیم و نکاتی را به شما عزیزان ارائه دادیم. همانطور که گفته شد، دکوراسیون اتاق خواب باید بر اساس فضای در دسترس، میزان بودجه، سلیقه و روحیات شخص، طراحی و اجرا شود. دیزاین و سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد. هر یک از افراد با سلیقه و روحیات متفاوت می توانند، از سبک های متنوع بهره ببرند. به شما پیشنهاد می شود، دکوراسیون اتاق خواب خود را به نحوی انتخاب کنید، که آرامش و حس حال خوب به شما ببخشد.