آشپزخانه مطبخ دار-hollysaren.com
22
مرداد

آشپزخانه مطبخ دار

تا به اکنون شما به آشپزخانه مطبخ دار فکر نموده‌اید؟ آشپزخانه‌ای که تمامی آشپزی‌ها و ریخت و پاش‌ها درون آن صورت گیرد و شما با خیالی راحت به امور آشپزی خود بپردازید! با متداول شدن آشپزخانه‌های اُپن در طراحی خانه‌ها و تبدیل گردیدن آن به نهادی در راستای جمع شدن اعضای خانواده به منظور صرف وعده‌های غذایی و گفت‌وگوی روزانه، وجود یک آشپزخانه مخفی و یا به بیانی آشپزخانه مطبخ دار در طراحی و دکوراسیون منزل الزامی شده است. از این جهت آشپزخانه اصلی شما می‌تواند کاملاً دست نخورده و تمیز باقی ماند. این نوع از آشپزخانه‌ها برای هر فردی که فضای کافی در اختیار خود دارد و به تمیزی خانه‌ی خود اهمیت به‌سزایی می‌دهند موردنیاز خواهد بود. بدین اساس با طراحی درست و بهینه و مورد پسند می‌توانید به دکوراسیون آشپزخانه بهتری دست پیدا کنید.

آیا می‌دانید آشپزخانه مطبخ دار چیست؟

برای آن دست از افرادی که به جدّ نگران تمیزی آشپزخانه‌های خود هستند، وجود آشپزخانه مدرن و مطبخ دار تحت عنوان آشپزخانه دوّم، الزامی و مهم خواهد بود. آشپزخانه‌های مطبخ دار در بخشی از خانه طراحی می‌شود که برای میهمانانی که در اتاق نشیمن شما نشسته‌اند برخلاف آشپزخانه اصلی شما قابل دیدن نخواهد بود و به آسانی می‌توان در آن آشپزی نمود. آشپزخانه‌های ایرانی مطبخ دار به شما چنین امکانی را خواهد داد هر آنچه را که مایل هستید بدون هراس از جلزولز کردن روغن، دود و بوی غذا با خیالی آسوده تهیه کنید و بدون دغدغه آشپزی راحتی را پشت سر بگذارید. به ویژه زمانی که آشپزخانه مطبخ دار در تراس و یا پاسیو شما قرار گرفته باشد، با فراغی بال و بدون ترس از کثیف گردیدن به امور آشپزی مبادرت ورزید. حتی شما می‌توانید از آن تحت عنوان باربیکیو به منظور طبخ کباب در تعطیلات خود بهره گیرید و از فضای باز آن نهایت لذّت را کسب بکنید.

برخی از مهم‌ترین مزایای آشپزخانه‌های مطبخ دار

در آشپزی روزانه وجود بوی زهم غذا، بخار و قطرات روغن اجتناب ناپذیر می‌باشند و می‌توانند برروی ظاهر زیبای آشپزخانه شما اثرات منفی برجای گذارند. از سویی دیگر هم متریال موجود در آشپزخانه‌های لاکچری چون؛ میز ناهارخوری آشپزخانه و کابینت‌های گران قیمت می‌باشند و ساخت و ساز دوباره تمامی این‌ها گونه‌ای هزینه‌ تراشی به شمار خواهد رفت. به همین خاطر است که وجود یک مطبخ تحت عنوان آشپزخانه‌ای مستقل الزامی خواهد بود که می‌تواند مزیت‌های بسیاری را برای شما مهیا کند.

برخی از مهم‌ترین مزایای آشپزخانه‌های مطبخ دار-hollysaren.com

حفظ زیبایی و چَشم نوازی و عدم نیاز به بازسازی آشپزخانه اصلی خود!

به هنگام بهره‌گیری مکرر برای طبخ غذا و بی‌مبالاتی در امور آشپزی، آشپزخانه شما پس از مدّت زمانی زیبایی خود را از دست خواهد داد و رنگ و رو رفته می‌گردد و منطقی نمی‌باشد هر سه الی چهار ماه یک مرتبه آن را بازسازی بنمایید.

حفظ نظم و ترتیب در آشپزخانه اصلی خود!

تمامی ما به این نکته آگاه هستیم که پخت و پز غذا و تهیه‌ی آن در آشپزخانه سه بار در روز با آشفتگی و ریخت و پاش‌ها همراه خواهد بود. مدیریت این قبیل از بی‌نظمی‌ها همراه با آشپزی و نظافت آن به ویژه در حضور میهمانان سخت و مشقت‌بار خواهد بود. گرچه که وجود آشپزخانه مطبخ دار در طراحی دکوراسیون درونی خانه تماماً موضوعی اختیاری می‌باشد و تنها بنابر نیاز اشخاصی که در منزل خود آشپزی می‌نمایند، خواهد بود. ولی هم‌اکنون اشخاص ساخت این فضا را در خانه خود با جدیت دنبال می‌نمایند. به منظور در اختیار داشتن یک آشپزخانه مطبخ دار تمامی آنچه که شما باید به انجام برسانید این می‌باشد که با یک معمار متخصص مشورت بنمایید تا با درنظر انگاشتن جزئیاتی چون؛ بودجه، متریال و شرایط آشپزخانه در منزل شما، بهترین طراحی را انجام داده و عرضه نماید تا شما نیز از آشپزخانه‌های کثیف خود بتوانید به شیوه‌ای درست استفاده بنمایید.

برای آشپزخانه‌های کثیف و یا آشپزخانه مطبخ دار چه نوع کابینت‌هایی را می‌باید اتخاذ بنماییم!

این نوع از آشپزخانه‌ در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، استرالیا و جدیداً در ایران متداول شده است. ولی نکته بسیار و بسیار مهم این می‌باشد که در طراحی آشپزخانه کثیف چه نوع کابینت‌هایی با طرح و رنگ انتخاب بنماییم؟ هدف از این نوع طراحی در این مورد خلاصه می‌شود که از آشفتگی و نامرتبی آشپزخانه‌های اصلی و محیط نشیمن خانه پیش‌گیری نماید و مورد دیگر این می‌باشد که فضای آشپزخانه کثیف به اندازه آشپزخانه تمیز کاربردی خواهد بود.

اقسام گوناگون کابینت‌های دیواری و عمودی محیط ذخیره سازی بسیار زیادی به نسبت دیگر مدل‌ها در اختیار شما خریداران قرار خواهد داد. تلاش کنید تا به جای امکان از دیگر مدل‌های فانتزی بهره نگیرید. کابینت‌های کوچک آشپزخانه تحت عنوان یک طرح توکار سفارشی بهترین گزینه خواهند بود. البته که انتخاب رنگ زرد یک اتخاذ جذاب برای طرح کابینت آشپزخانه‌های کوچک خواهد بود. چنانچه که شما نمی‌توانید گرما را متحمل شوید، بهره‌گیری از این رنگ به هیچ وجه از جانب ما توصیه نمی‌گردد. هم‌اکنون کابینت‌های بدون دستگیره طرفداران بسیاری به خود دیده است که می‌توانید از آن در آشپزخانه‌های مطبخ دار خود قرار بدهید. این قبیل از کابینت‌ها بدون ایجاد مزاحمت در رفت و آمد شما، بسیار جذاب و چشم‌گیر هم خواهند بود.

برای آشپزخانه‌های کثیف و یا آشپزخانه مطبخ دار چه نوع کابینت‌هایی را می‌باید اتخاذ بنماییم!-hollysaren.com

انتخاب رنگ آشپزخانه مطبخ دار

ابتدا آن‌که لازم است شما در انتخاب رنگ خلاقیت به خرج دهید. به گونه‌ای که متناسب با رنگ دیگر قسمت‌های منزل خود رنگ آشپزخانه مطبخ دار را انتخاب کنید. اگر که فضای مدّنظر شما کوچک و نقلی می‌باشند به منظور بزرگنمایی و جلب توجه می‌توانید از یک نقطه کانونی و چشم‌گیر بهره گیرید. به عنوان نمونه استفاده از یک ساعت بزرگ در آشپزخانه یک وسیله‌ای منحصر به فرد و ایده‌آل خواهد بود و علاوه بر زیبایی بسیار، از جمله اکسسوری‌های قابل بهره‌گیری به شمار می‌رود. شما می‌توانید از روانشناسی رنگ‌ها به منظور اتخاذ رنگ مناسب آشپزخانه مطبخ دار و معمولی خویش بهره گیرید.

در موضوع روانشناسی رنگ‌ها اعتقاد بر این موضوع است که رنگ قرمز منجر به افزایش اشتها خواهد شد. به همین خاطر در طراحی بسته بندی مواد غذایی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. انتخاب رنگ و لعاب قرمز برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچک، می‌تواند اشتهای شما را تحریک بنماید. البته نیاز نخواهد بود که تمامی محیط و فضای آشپزخانه را به حالت یک دست با این رنگ پوشش بدهید. شما می‌توانید برای زیباتر شدن محیط آشپزخانه خود از سطوح شیشه‌ای هم بهره گیرید. به منظور اتخاذ متریال برای طراحی درب کابینت‌ها، بهتر می‌باشد شیشه را انتخاب بنمایید.

ممکن است که رنگ سفید و تمام خنثی با سلیقه‌ی شما چندان همخوانی نداشته باشد و چنین تصوراتی را داشته باشید که بی‌روح می‌باشد. در این هنگام بهره‌گیری از رنگ‌های پررنگ‌تر مناسب خواهد بود. البته که بهره‌گیری از رنگ‌های روشن برای صندلی‌های ناهارخوری و دیوارها در اختیار شما آشپزخانه شادی را قرار می‌دهد.

انتخاب رنگ آشپزخانه مطبخ دار-hollysaren.com

موضوع نورپردازی در آشپزخانه مطبخ دار

شما باید نورپردازی آشپزخانه مطبخ دار را خلاقانه رقم بزنید. چراغ‌های نوری اِل‌اِی‌دی در دور و اطراف کابینت‌های آشپزخانه درخشش به‌سزایی را رقم زده و رنگ محیط شما را روشن‌تر از پیش می‌کند. تمامی محیط شلف درون آشپزخانه شما میبایست حاوی چراغ‌های نوری اِل‌اِی‌دی باشند. نصب این قبیل از چراغ‌ها سهل بوده و نور کافی را در راستای پخت و پز در اختیار شما قرار می‌دهد. نصب پنجره‌های عظیم در آشپزخانه‌های خطی و کوچک گرچه که به راحتی امکان ندارد ولی اگر بتوانید از آن‌ها بهره گیرید، جلوه‌ای زیبا ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این‌ها بهتر است در استفاده از چراغ‌های آویز غافل نشوید. از سویی دیگر شما می‌توانید از چراغ‌های سقفی درون دیوارها و نور پنهان سقف آشپزخانه برای روشنایی بیشتر استفاده نمایید.

امیدواریم که شما به اطلاعات موردنیاز خود در راستای آشپزخانه مطبخ دار دست یافته باشید.