نکات مربوط به دکوراسیون مغازه

از مهمترین اقداماتی که دارندگان مغازه باید آن را در نظر بگیرند و به خوبی اجرا کنند، طراحی دکوراسیون مغازه، متناسب با حیطه شغلی مربوطه است. هرچقدر دکوراسیون مغازه به صورت اصولی و به خوبی طراحی شود، جذابیت بیشتری را ایجاد کرده و مشتری فراوانی را به خود جذب می‌کند. در نتیجه افزایش درآمد را به همراه دارد. طراحی دکوراسیون مغازه باید بر اساس زمینه ی شغلی و میزان فضای در دسترس صورت بگیرد.

با توجه به اینکه هزینه لازم برای طراحی دکوراسیون مغازه به خودی خود بسیار بالا هست، باید در انتخاب طراح و گزینش مصالح و وسایل با دقت کامل عمل کنید، تا دچار ضرر و زیان نشوید. در نتیجه، نکات فوق را در نظر بگیرید، که یک طراح ماهر و مجرب را برای پروژه خود انتخاب کرده تا به نتیجه مطلوبی برسید.

انتخاب و چیدمان وسایل، بهره گیری از سیستم های سرمایشی و گرمایشی، نور پردازی مناسب، خودداری از دکور شلوغ، استفاده نکردن از رنگ های تند و خشن  و خلاقیت داشتن در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه اکثر مردم در سر تا سر دنیا خواهان و طرفدار سبک های دکوراسیون مغازه ی مدرن‌ و ساده هستند. این سبک ها با وجود سادگی، بسیار زیبا و جذاب جلوه می کنند. برای امنیت مغازه می توانید، از سیستم های هوشمند و امنیتی بهره ببرید. بهره گیری از تابلوهای سه بعدی و کفپوش های یونیک، یک فضای منحصر به فرد برای مغازه شما ایجاد می کند.

 

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون مغازه را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اصول و قواعد مربوط به دکوراسیون مغازه

برای طراحی دکوراسیون مغازه همچون طراحی دکوراسیون خانه، اصول و قواعدی وجود دارد، که رعایت کردن مو به موی این اصول، نتیجه مطلوب را به همراه دارد. در مقابل اگر این اصول و قواعد رعایت نشود، سبب بروز نتایج جبران ناپذیری می شود. در این قسمت از مقاله قصد داریم، چند مورد از قواعد و اصول دکوراسیون مغازه را شرح دهیم.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اهمیت و توجه ویژه به ویترین مغازه

مهم ترین قسمت هر مغازه ویترین آن است، که سبب جذب و دفع مشتری می‌شود. در صورتی که اجسام و وسایل داخل ویترین به خوبی انتخاب و چیده شوند،  دکور زیبایی را به وجود می‌آورد. دقت کنید، توجه هر شخص به ویترین جذاب و خاص، جلب می شود. بنابراین برای کسب درآمد بالا و جذب مشتری باید از زیبا ترین و خاص ترین ویترین بهره ببرید. همانطور که گفته شد، ویترین منحصر به فرد، نقش عملکردی و مهمی را در کسب و کار مغازه داران ایجاد می کند. در نظر بگیرید، طراحی ویترین باید بر اساس سلیقه عموم مردم باشد، که این قابلیت را داشته باشد، نظر افراد زیادی را به خود جذب کند. در نتیجه در رابطه با انتخاب طرح ویترین مالک نمی‌تواند، خیلی از سلیقه خود استفاده کند.

 

در نظر گرفتن صندوق مغازه

یکی از مهم ترین قسمت ها در مغازه ها و فروشگاه ها، بخش صندوق است. جایگاه صندوق باید به خوبی انتخاب شود، که پس از اتمام خرید، مشتری دچار سردرگمی و کلافگی برای پیدا کردن صندوق و پرداخت هزینه نشود. بهترین مکان برای قرارگیری صندوق، جلوی درب ورودی در سمت چپ هست.

طراحی مسیر حرکت مشتری

بر اساس طرح کلی دکوراسیون مغازه، مسیر های حرکتی متنوع و متفاوت خواهد بود. مسیر حرکتی، مشتری باید بر اساس دکوراسیون مغازه و هماهنگ با سایر اجزا طراحی شود. دقت کنید، قفسه های  وسایل باید نزدیک به مسیر حرکتی باشد. جاگذاری قفسه ها و محصولات، همچنین طراحی مسیر مناسب، سبب در معرض دید قرار گرفتن اشیا و وسایل می شود. طراحی مغازه باید طوری باشد، که افراد را به ادامه دادن مسیر وادار کند. همچنین می توانید، وسایل خاص و زیبا را در انتهای مسیر قرار دهید، که این ترفند ناخودآگاه، مشتری را به طی کردن، کل مسیر تشویق می کند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

ورودی مغازه و طراحی آن

طراحی ورودی مغازه بسیار مهم و قابل اهمیت است‌. چون در وهله ی اول مشتری به واسطه جذاب و خاص بودن ورودی به سمت مغازه گام بر می دارد. با استفاده از نورپردازی منحصر به فرد و بکار گیری گل ها و گیاهان، می توانید، ورودی دکوراسیون مغازه را چندین برابر زیبا جلوه دهید.

رنگ بر روی طراحی دکوراسیون مغازه تاثیر می گذارد

یکی از مهم ترین و موثر ترین عوامل در طراحی دکوراسیون مغازه، بهره گیری از رنگ است. به عنوان مثال با ارزش بودن و گران بها بودن مغازه به واسطه رنگ طلایی نمایان می شود‌. در مقابل رنگ خاکستری فضای نا مناسب و خسته کننده ای را ایجاد می کند، که  فراری شدن افراد از آن مغازه را به همراه  دارد. سعی کنید، از رنگ هایی بهره ببرید، که انرژی و حس و حال خوب را منعکس می کنند. در نتیجه انتخاب رنگ برای دکوراسیون مغازه بسیار قابل اهمیت بوده و باید به صورت اصولی گزینش گردد.

 

اصول و قواعد مربوط به دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه

اهمیت چیدمان وسایل

یکی دیگر از عوامل مهم و اساسی، چیدمان وسایل داخل مغازه بوده و از اهمیت بالایی بر خوردار هست. برای اینکه فروش و درآمد چشمگیری داشته باشید، می توانید، محصولات و وسایل یونیک و پر فروش را به گونه ای بچینید تا بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرند. ایضا، محصولات و لوازم معمولی را در قفسه هایی پایین و کم اهمیت، بچینید. هر چقدر، چیدمان محصولات و وسایل، خاص تر و خلاقانه باشد، افراد زیادی را جذب می کند‌.

طراحلی داخلی انواع مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه عطاری

طراحی دکوراسیون این مغازه به دو صورت سنتی و مدرن امکان پذیر است. اما در این مغازه استفاده از ظروف سفالی، قفسه های چوبی رنگی، سنتی شدن فضا را به دنبال دارد، که افرادی زیادی به سمت این مغازه سوق پیدا می کنند.

بیشتر بخوانیم  تفاوت میان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

  دکوراسیون مغازه پوشاک

همانطور که گفته شد، ویترین مغازه نقش مهم و موثری را در دکوراسیون داخلی مغازه ایفا می کند‌. در نتیجه به طراحی و چیدمان داخل ویترین، بسیار اهمیت دهید. چیدمان لباس های داخل ویترین باید به گونه ای باشد، که نیاز داشتن به آن لباس در درون فرد ایجاد شود.

طراحی دیزاین بستنی فروشی

از تلفیق و ترکیب رنگ های روشن همچون سفید، یاسی و صورتی بهره ببرید. انتخاب و چیدمان مبلمان، میز و صندلی باید با سبک دکوراسیون تناسب و هماهنگی داشته باشد. در این مغازه بهتر است، از مبل های راحتی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی لوازم خانگی

با توجه به اینکه اکثر خانم ها علاقه زیادی به خریداری لوازم خانگی دارند، بنابراین در بیشتر اوقات به این مغازه ها مراجعه می کنند. طراحی ویترین و نور پردازی در این مغازه حائز اهمیت و توجه است. در نتیجه باید به بهترین نحو ممکن چیدمان و نور پردازی به صورت اصولی، انجام گیرد.

 

 

 

طراحی دکوراسیون آرایشگاه ها

در نگاه اول جذب مشتری در آرایشگاه های زنانه و مردانه، به وسیله تابلو ورودی و دکوراسیون داخلی صورت می گیرد. دیزاین آرایشگاه باید بسیار مدرن و لوکس باشد. وجود دکوراسیون شیک و یونیک حس خوب با ارزش بودن را به مشتری منتقل می کند‌. هر چقدر دکوراسیون و وسایل آرایشگاه لوکس تر باشد، مشتری بیشتر جذب می شود. در نتیجه کسب در آمد بالایی را به همراه دارد.

 

 

طراحلی داخلی انواع مغازه
دکوراسیون مغازه

ما در این مقاله در رابطه با دکوراسیون مغازه صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، طراحی و دیزاین مغازه باید به صورت اصولی و بر اساس قواعد انجام شود. هر مغازه با توجه به حیطه کاری و میزان فضای در دسترس طراحی می‌شود. بنابراین انتخاب سبک و طرح در دکوراسیون مغازه اهمیت فراوانی دارد.