نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی  

در گذشته وسایل زندگی چندان زیاد نبود و فضای خانه نیز محدود بود، از این رو برای چیدمان وسایل به چیدمان چندان پیچیده‌ای احتیاج نبود. اما در دنیی امروز خانه‌ها با گذشته بسیار فرق کرده‌اند. قسمت‌هایی به خانه افزوده شده که در گذشته وجود نداشته است. علاوه بر آن وسایل مورد استفاده برای زندگی و همچنین امرار معاش بسیار زیاد هستند. بدین جهت با چیدمانی خاص برای وسایل مواجه هستیم. به نحوی این چیدمان اهمیت دارد که اگر به درستی انجام نشود، تاثرات منفی بر روی زیبایی خانه خواهد گذاشت. در حال حاضر سبک‌های مختلفی برای نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی ابداع شده است، که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب به همراه دارند. در این مقاله قصد داریم نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی  با زبانی ساده و قابل فهم تشریح کنیم، خواهشمندیم با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی-hollysaren.com
نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی

آیا برای چیدمان وسایل خانه‌های امروزی اصول و قواعد خاصی وجود دارد؟

زمانی که جامعه و صنعت رو به پیشرفت باشد، هر چیزی در این دنیا تغییر کرده و اساسنامه‌ای خاص را دریافت خواهد نمود. چیدمان خانه نه تنها دارای اصول و استاندارد‌هایی است، اگر این قواعد رعایت نشوند، دکوراسیون با انتقادهای شدیدی مواجه خواهد بود. زمانی که از سبک‌های مختلفی برای نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی صحبت می‌کنیم، در واقع به یک سری قواعد اشاره شده که اهمیت زیادی داشته و این قواعد سازنده سبک‌ها هستند. زمانی که شما به یک سبک چیدمان آشنا می‌شوید، برای اجرای آن باید قواعد را مد نظر داشته و تک تک آن ها را پیاده کنید. در ادامه چند قاعده برای نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی لوکس
آیا برای چیدمان وسایل خانه‌های امروزی اصول و قواعد خاصی وجود دارد؟-hollysaren.com
نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی

قوانین کلی برای چیدمان خانه‌های امروزی

این قوانین کلی هستند و در تمامی سبک‌های دکوراسیون و چیدمان رعایت خواهد شد، چندی از این قوانین به شرح زیر خواهد بود؛

  1. رنگ وسایل و جزئیات ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. باید یک جور هماهنگی خاص میان رنگ‌های اشیا و ساختمان وجود داشته باشد. ای هماهنگی می تواند ناشی از همراهی دو رنگ مشابه و یا تضاد زیبای بین دو رنگ باشد. اگر جدا از تم موجود ساختمان وسیله‌ای درون ساختمان بکار رود، یک نا هماهنگی نامتعارف به همراه خواهد داشت، که باید سریعا برطرف شود.
  2. برای چیدمان وسایل باید ویژگی‌های ساختمان را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال برای ساختمانی که سالن آن مربعی است، مبل‌ها نباید دور تا دور سالن قرار بگیرند و بیشتر برای چیدمان مبل‌ها باید به سراغ چیدمان ال مانند رفت. همچنین نحوه پهن کردن فرش‌ها نیز در چنین ساختمان‌هایی بسیار مهم است. به عنوان مثال ساختمان‌هایی که سالن مستطیلی دارند باید فرش ها در امتدار همدیگر از قسمت بند تر پهن شوند.
  3. نور پردازی در چیدمان خانه‌های امروزی نقش بسیار مهمی دارد. خانه‌ای که نور ندارند، خانه نیشت، بلکه چاله موش می‌باشد. نور خانه باید کاملا تنظیم باشد، نور بسیار زیاد نیز به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود. اعتدال همیشه بهترین انتخاب بوده است، نورپردازی باید به نحوی انجام شود که کل ساختمان از یک نور یکسان بهره مند شود و در عین حال در میزان مصرف برق نیز صرفه جویی شود.
  4. می توان از تضاد‌های زیبا درون ساختمان بهره جست. بعضی از رنگ و سبک‌ها در کنار هم جذابیت ویژه‌ای دارند، که باید به درستی رعایت شود.
  5. زمانی که یک سبک خاص از نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی نباید خارج از یا سبک رفتار کنید. به عنوان مثال در سبک کلاسیک باید ساعت کلاسیک روی دیوار نصب شود، نه ساعت سلطنتی. نه تنها در ساعت، بلکه در جزئیات نیز کاملا این موضوع صادق است و بایستی همه چیز مطابق سبک در نظر گرفته شده در نظر انتخاب شود.
  6. ظرفیت و اندازه ساختمان بسیار اهمیت دارد، زمانی که با کمبود فضا مواجه هستیم، یک سری از وسایل کاملا اضافی هستند و نباید از آنان استفاده نمود. به عنوان مثال یک تلویزیون ۴۸ اینچ مناسب خانه ۱۰۰ متری نیست و باید سایز کوچکتری انتخاب شود.
  7. زمانی که ساختمان بزرگ و ویلایی است، با فضای زیادی مواجه هستیم که برای این ساختمان به وسایل بزرگتری اختیاج داریم. در چنین ساختمان‌هایی ساعت ایستاده انتخاب بهتری نسبت به ساعت دیواری است.
  8. یکی از قسمت‌های با اهمیت در خانه‌های امروزی نوع کفپوشی است که در خانه بکار رفته شده است. کفپوش‌های مدرن بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فرش و موکت جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند. دیگر شاهد پهن کردن فرش‌ها ب نحوی که کل سالن را در برگیرد، نیستند. یک کفپوش زیبا و شیک برای ساختمان در نظر گرفته شده که تنها به واسطه یک فرش پوشیده شده است. استفاده از فرش بیشتر جنبه نمادین داشته و بسیار زیبا است.
  9. پرده‌ها نباید در برابر نور ماننند یک سد عمل کنند و نور را پشت پنجره محبوس نمایند.
بیشتر بخوانیم  تکنیک های مربوط به دکوراسیون داخلی
قوانین کلی برای چیدمان خانه‌های امروزی؟-hollysaren.com
نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی

کلام آخر

نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان خواهد داشت. اگر چیدمان به درستی انجام نشود، افراد از بودن در این خانه لذت زیادی نداشته و گاهی آرامش نخواهند داشت. از این رو برای چیدمان وسایل شاهد سبک‌های مختلفی هستیم. سبک‌ها در اثر تلفیق یک سری اصول و استاندارد‌های مختلف ساخته شده اند. تنها کافی است که یکی از سبک‌های چیدمان را بسنجید و سپس بر اساس قواعد موجود در آن عمل نمایید. در این مقاله تلاش گردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی ذکر شود. امیدواریم مطالب برای شما سودمند باشد.