مدل کمد دیواری اتاق خواب| مدل کمد دیواری جادار

کمد دیواری‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اتاق خوابی هستند، استفاده از کمد دیواری‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی وسایل و لباس‌های خود نظم دهید و یک فضای مناسب را برای نگهداری وسایل برای شما فراهم می‌کند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب و انواع مدل کمد دیواری جادار آشنا کنیم تا شما بتوانید برای اتاق خواب خود یک مدل کمد دیواری مناسب را انتخاب کنید.

انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب

امروزه کمد دیواری‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و هر کدام از این کمدها کاربردهای مختلفی دارند، کاربردهای کمد دیواری‌ها گسترده است ولی ما سه مورد از بیشترین کاربرد آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. این سه کاربرد مهم عبارت اند از کمد رختخوابی، کمد لباس، کمد closet.

کمد دیواری رختخوابی

کمد دیواری‌های رخت خوابی را در اکثر منازل ایرانی می‌توانید مشاهده کنید که برای قرار گرفتن رختخواب‌ها ساخته شده‌اند.کمدهای رختخوابی معمولا دارای درهای لولایی می‌باشند تا شما بتوانید به صورت کامل آن‌ها را باز کنید. کمدهای رختخوابی بدون هیچ گونه طبقه‌ای هستند تا شما بتوانید رختخواب‌ها را روی هم قرار دهید. این نوع کمدها کاملا ایرانی بوده و تنها در منازل ایرانی استفاده می‌شود.

کمدهای رختخوابی دارای ارتفاعی بیش از ۱۵۰ سانتی متر هستند. این نوع کمدها در قسمت بالای خود دارای یک دسته کمدهای اضافی هستند تا بتوانید وسایل جانبی اتاق را درون آن قرار دهید. کمدهای رختخوابی باید دارای عرض حداقل ۱۱۰ سانتی متر باشند تا بتوان رختخواب‌ها را به راحتی درون آن‌ها جای داد.

کمد لباس

کمدهای لباس دارای تنوع بالای هستند و می‌توانند مجهز به آویز ساده لباس و یا طبقات و کشوهای مختلف و سایر قسمت‌های اضافه باشند تا شما بتوانید تمامی وسایل خود از جمله اکسسوری‌ها و یا کفش‌ها را درون کمد خود جای دهید.

بیشتر بخوانیم  چرخه رنگ در طراحی دکوراسیون

برای ساخت کمدهای لباس باید ارتفاع بلندی در نظر گرفته شود تا بتوان به راحتی لباس‌هایی مانند مانتو و پالتوهای بلند، بارانی‌ها و لباس‌های مجلسی  را آویزان کرد، به علاوه محل آویز لباس‌ها باید دارای عمقی در حدود ۶۰ سانتی متری باشد تا برای جا دادن لباس‌هایی مانند کت‌ها و پالتوهای مردانه مشکلی وجود نداشته باشد.

تعداد طبقات  و کشوهای کمدهای لباس با توجه به نظر و سلیقه شما ساخته می‌شود و تابع قانون خاصی نمی‌باشد. بنابراین شما با توجه به وسایل و لباس‌های خود می‌توانید طبقات زیاد یا کم را در نظر بگیرید.

کمد closet

کمد closet  معمولا به صورت باز می‌باشند و می‌توانند مجهز به کشوها و طبقات مختلفی باشند. تفاوت اصلی این کمدها با کمدهای لباس در این است که کمدهای لباس در داشته و این کمدها فاقد در می‌باشند. همچنین کاربرد اصلی این کمدها معمولا در مغازه‌ها و بوتیک‌ها می باشد و به عنوان اتاق تعویض لباس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل کمد دیواری اتاق خواب با چه متریالی ساخته می‌شوند؟

در رابطه با موضوع متریال مصرفی برای ساخت کمدهای لباس و کمدهای رختخواب باید گفت که این این کمدها می‌توانند دارای چارچوب‌های مختلف با متریال‌های مختلف باشند. به عنوان مثال این کمدها می‌توانند از ورق ام دی اف روکش ملامینه و یا نئوپان روکش ملامینه و های گلاس تولید شوند که در بین تمام این موارد نئوپان روکش ملامینه کاربرد بیشتری دارد. دلیل این امر این است که نئوپان نسبت به ام دی اف سبک تر است، در کشورهای دیگر معمولا از سایر متریال‌ها استفاده می‌کنند و کمتر نئوپان را به کار می‌برند.

علاوه بر چارچوب کمد دیواری‌ها، درهای بخش داخلی مانند طبقات داخل کمد را نیز می‌توانید با ورق‌های نئوپان و یا ام دی اف بسازید. معمولا برای چارچوب و درها نئوپان روکش ملامینه را به کار می‌برند و برای قسمت‌های داخلی کمد که کمتر در معرض دید قرار دارد از نئوپان سفید استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل مدرن و فوق العاده

درهای مدل کمد دیواری اتاق خواب

درهای کمد دیواری‌ها نیز می‌تواند از متریال های مختلف مانند نئوپان، هایگلاس، ممبران چوب، روکش چوب ام دی اف و غیره ساخته شود و در این مورد محدودیتی برای شما وجود ندارد. کمد دیواری‌های ممبران دارای طرح‌های کلاسیک زیادی هستند و با توجه به این که این کمدها در مقایسه با ام دی اف قدمت زیادی ندارند، اما طرفداران خاص خود را دارد و البته ذکر این نکته ضروری است که قیمت این کمدها نسبت به سایر کمدها بالاتر است.

اگر قصد داشته باشید تا برای چارچوب اصلی کمد دیواری از چوب به عنوان متریال اصلی استفاده کنید، می توانید چوب نراد، چوب روسی، چوب سپیدار و سایر نمونه‌های موجود در بازار را به کار ببرید. در بین تمام این نمونه‌ها برای ساخت در کمد دیواری ما چوب روسی خشک را پیشنهاد می کنیم زیرا این نوع چوب استحکام قابل قبولی را دارد. استفاده از چوب سپیدار به دلیل این که با گذشت زمان تاب بر می‌دارد و برای شما دردسر ایجاد می‌کند برای در کمد دیواری پیشنهاد نمی‌شود.

اگر می خواهید درهای کمد دیواری اتاق خواب خود را رنگ آمیزی یا روکش کنید، می‌توانید بر روی چوب رنگ را به کار ببرید. همچنین می‌توانید بر روی آن برای یکنواختی کار نئوپان ۱۶ میلی متری را به عنوان روکش دوم به کار ببرید. برای انتخاب رنگ کمد دیواری دقت و حساسیت به خرج دهید و رنگ‌های بیرونی کمد را با توجه به دکوراسیون اتاق خواب خود امتحان کنید.

درب‌های مدل کمد دیواری جادار

همان طور که اشاره شد مدل کمد دیواری‌های اتاق خواب دارای انواع مختلفی می‌باشند و درهای این کمدها به دو دسته اصلی درب ریلی و درب لولایی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل عروس

مدل کمد دیواری اتاق خواب با درب ریلی

کمد دیواری‌هایی که دارای درهای ریلی می‌باشند، برای باز و بسته شدن در کمدها به فضای کمتری نیاز است. این نوع درها به راحتی روی ریل‌های در سر خورده و جا به جا می شوند. تنها ایراد این نوع درها این است که زمانی که شما در کمد را باز و بسته می‌کنید تنها به یک طرف کمد دسترسی دارید و نمی‌توانید طرف دیگر کمد را مشاهده کنید و برای دسترسی به قسمت دیگر باید به صورت مدام درها را جا به جا کنید البته این موضوع چندان به چشم نمی‌آید و نمی‌توان آن را یک مشکل بزرگ  دانست.

مدل کمد دیواری اتاق خواب با درب لولایی

کمدهایی که دارای درهای لولایی هستند برای باز و بسته شدن به فضای زیادی نیاز دارند اما در مقابل بر خلاف نمونه قبلی هر بار که در کمد را باز و بسته می‌کنید، می توانید به تمام فضای درون کمد دسترسی داشته باشید. این نوع درها برای کمدهای رختخوابی کاربرد زیادی دارند.

مشکل اصلی این نوع کمدها این است که درهای کمد سنگین بوده و این سنگینی در بر روی لولاهای در وارد می‌شود. برای جلوگیری از خراب شدن زود به زود لولاهای در می‌توانید از لولاهای آرام بند استفاده کنید تا در زمان باز و بسته شدن فشار کمتری روی لولاها قرار بگیرد.

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خوابنتیجه گیری

ما در این مطالب سعی کردیم شما را با مدل‌های کمد دیواری اتاق خواب آشنا کنیم تا شما بتوانید به راحتی یک مدل کمد دیواری جادار برای اتاق خواب خود و فرزندانتان انتخاب کنید. برای انتخاب مدل کمد دیواری برای اتاق خواب باید به مواردی همچون متراژ اتاق خواب خود، دکوراسیون و دیزاین به کار رفته برای آن و رده سنتی فرزندان خود توجه داشته باشید تا با کمبود جا و یا بهم ریختگی دکوراسیون اتاق خواب و بی ربط بودن رنگ‌ها با هم مواجه نشوید.