طراحی داخلی کلاسیک

مبلمان آنتیک، دیوارهایی که گچ‌بری شده‌اند، لوسترهای منحصر به فرد و تزئینات شگفت‌انگیز، دکورهایی که حکاکی شده‌اند، پرده‌هایی فاخر و ارزشمند و رنگ‌های زیبا و شیک، چه چیزهایی را در ذهن شما تداعی می‌کند؟ بله طراحی دکوراسیون کلاسیک! ویژگی‌هایی که تا به اینجا بیان کردیم از جمله خصوصیات طراحی داخلی کلاسیک می‌باشد. زمانی‌که شما بتوانید تمامی ویژگی‌های بیان شده را در گوشه و کنار همدیگر جای بدهید، قطعاً می‌توانید یک فضایی مملو از اصالت را برای خود رقم بزنید.

سبک و سیاق طراحی داخلی کلاسیک برای افرادی که وقار را در گستره‌ی ‌دکوراسیون ترجیح می‌دهند، مناسب خواهد بود. مسلماً بهره‌گیری از هرگونه سبک دکوراسیون علم و دانش مختص به خود را می‌طلبد. در غیر از این حالت بدان چه که نیاز دارید دست پیدا نمی‌کنید. سبک طراحی داخلی کلاسیک هم چون دیگر سبک‌ها، برخی از قواعد و اصول را دارد. شما ملزم هستید که به تمامی این اصول و مبانی توجه بنمایید. به منظور در پیش گرفتن اصول طراحی داخلی کلاسیک تنها کافی است راهنمایی‌های ما را در این نوشتار دنبال نمایید.

سبک کلاسیک چیست؟

ما می‌توانیم سبک کلاسیک را همان سبک سنتی غرب در دکوراسیون معرفی کنیم که این روزها اندکی با خصوصیات معماری معاصر هم جهت شده است. ارکانی که در سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعاریف مختص به خود را شامل می‌شود. سبک کلاسیک در واقع سبکی می‌باشد که شدیداً پایبند به نظم و تقارن می‌باشد. بی‌نظمی‌ها و پریشانی در این قبیل از سبک‌ها به هیچ عنوان جایی ندارد. سبک طراحی داخلی کلاسیکدر واقع زیبایی دارد که اصالت آن را مهیا می‌سازد. طراحی داخلی کلاسیک سبکی پایدار و مطابق با اصول می‌باشد. اغلب این سبک ریسک پذیر نبوده و همواره بر عناصر خود استوار می‌باشد.

دکوراسیون کلاسیک از طراحی داخلی قرن هجدهم در کشور انگلستان و طراحی داخلی روستایی فرانسوی اخذ شده تا طراحی سرزمین‌های دور را دربر خواهد گرفت. سبک کلاسیک در واقع سبکی می‌باشد شناخته شده که در جای‌جای دنیا مورد استفاده قرار گرفته و علاقه‌مندان مختص به خود را دارد.

بیشتر بخوانیم  رابطه فنگ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک چیست؟-hollysaren.com

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی داخلی کلاسیک!

سبک کلاسیک چون دیگر سبک‌های موجود دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشد. برخی از ویژگی‌های این سبک دقیقاً برعکس سبک مدرن می‌باشد. پس اگر که شما سبک مدرن را به خوبی بشناسید، قطعاً یک درک نسبی نسبت به سبک کلاسیک هم خواهید داشت. در ادامه‌ی متن ما برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نظم و نظام در سبک کلاسیک؛

به همان شکل که در قسمت فوقانی متن به این نکته اشاره نمودیم، بی‌نظمی‌ به هیچ‌وجه در سبک کلاسیک معنا و مفهوم ندارد. می‌توانیم چنین بگوییم که طراحی داخلی کلاسیک چون یک مدیر سخت‌گیر و منظم عمل می‌کند.  به همان شکل که مقررات یک مدیر را نمی‌توان زیر پا گذارد، در سبک کلاسیک هم نمی‌توان به بی‌نظمی‌ها توجه نکرد. در این نوع از طراحی هر وسیله‌ای جان مخصوص به خود دارد. تقارن در فضا حکم فرما خواهد بود و تمامی اجزاء به گونه‌ای منظم و دقیق چیدمان می‌شود.

  • وجود تقارن در این نوع از سبک؛

از جمله حائز اهمیت‌ترین ویژگی‌های سبک کلاسیک، تقارن می‌باشد. در این نوع از سبک، لوازم و تجهیزات و اکسسوری‌ها، تمامی به حالت تقارن و جفت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی بهتر و صریح‌تر، تعادل از جمله شرایط قطعی این نوع از سبک‌ها است. البته که لزومی ندارد تمامی قسمت‌های دکوراسیون را براساس قاعده تقارن تنظیم بشود. ولی بهتر است در چیدمان مبلمان نیز پرده‌ها و لوازم دکوری بدین اصل توجه بنمایید.

  • تزئینات در سبک و سیاق کلاسیک؛

تزئینات در طراحی داخلی کلاسیک حرف اوّل را بیان می‌دارد. در این نوع از سبک‌ها به منظور تزئین دیوارها از پنل‌های دیواری چوبی به همراه کاغذ دیواری استفاده می‌شود. پنل چوبی به گونه‌ای معمول از چوب گران‌قیمت تهیه می‌شود و گچ‌بری موجود برروی دیوار با نهایت دقت و ظرافت صورت می‌پذیرد. کاغذ دیواری استفاده شده در این سبک لازم است سبک و سیاق کلاسیک را در خود داشته باشد. اقسام گوناگون پارچه‌ای و به ویژه کاغذ دیواری یا دیوار کوب ابریشمی گزینه‌ای خوب می‌تواند باشد.

  • پوشش قسمت کف و سقف در طراحی داخلی کلاسیک!

قسمت سقف در طراحی داخلی کلاسیک نرم و مسطح می‌باشد و اغلب دارای رنگ‌های کرمی، سفید و شیری است. غالباً در راستای اجرای سقف در این قبیل از سبک دکوراسیون از متریال گچ بهره‌گیری می‌شود و به آسانی می‌توان بدان شکل و شمایل داد. گاهاً از پلاستر و فوم به جای گچ استفاده می‌شود. ولو جلوه‌ای که گچ می‌تواند برای شما داشته باشد قطعاً موارد نام‌برده شده نخواهد داشت.

بیشتر بخوانیم  چرخه رنگ در طراحی دکوراسیون

چنانچه که شما از گچ‌بری قسمت سقف چندان خوشتان نیاید می‌‌توانید استفاده از لوسترهای تزئینی و لوکس را جایگزین آن کنید. برای قسمت کف‌پوش توصیه می‌کنیم به سمت و سوی سنگ و چوب روید. در واقع سنگ و چوب یک متریال شیک و لوکس است. در واقع چوب ظاهری گرم داشته و با رنگ‌های طراحی داخلی کلاسیک می‌تواند هماهنگی داشته باشد.

  • استفاده از مبلمان در طراحی داخلی کلاسیک؛

مبلمان در این نوع از سبک، ساده و بی‌آلایش نیست. تقارن و تزئینات و بهره‌گیری از فرم‌های منحنی، رنگ شکیل و پارچه‌هایی نفیس از جمله ویژگی‌های مبلمان این سبک به شمار می‌رود. در انتخاب مبل لازم است شما به رنگ چوب توجه داشته باشید و آن را با توجه به رنگ دکوراسیون کلاسیک انتخاب بنمایید. رنگ مناسب برای مبلمان این سبک، طلایی، نقره‌ای و سفید، کرمی و قهوه‌ای است.

  • تجربه‌ی درخشش خاص در سبک کلاسیک!

درخششی که در یک سبک کلاسیک به چشم می‌خورد در هیچ محیط دیگری وجود نخواهد داشت. سبک طراحی داخلی کلاسیک در واقع پادشاه سبک‌های خیره کننده می‌باشد و جلوه و شکوهی دارد که به راحتی آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌نماید. شما می‌توانید در راستای ایجاد درخششی خاص در این نوع از سبک از متریال‌های گوناگونی بهره گیرید. البته که متریال لوکس بیشتر منجر به درخشش این نوع از سبک می‌شود. بهره‌مندی از لوسترهای کریستالی و شمعدان، می‌تواند در این زمینه مناسب به نظر رسد. البته که آینه‌های قاب‌دار هنری هم نمونه دیگری از این لوازم می‌باشد‌.

تجربه‌ی درخشش خاص در سبک کلاسیک-hollysaren.com

  • طرح‌ها در طراحی داخلی کلاسیک؛

هریک از سبک‌ها در طراحی و معماری داخلی با پترن‌های مخصوص به خود شناخته خواهد شد. به بیانی بهتر و دقیق‌تر، هریک از سبک‌ها حاوی الگوهای خاص می‌باشند. در این نوع از طراحی داخلی کلاسیک از نقش و نگار گل و بوته بهره‌گیری می‌شود. البته که طرح‌های دیگر هم قابل استفاده خواهند بود. استفاده از پارچه‌هایی که ریزنقش زردوزی شده‌اند و یا کاغذ دیواری ابریشمی با پترن‌های ظریف متالیک می‌‌تواند به منظور نزدیک شدن به سبک کلاسیک مفید و مؤثر واقع شود.

  • رنگ در طراحی داخلی کلاسیک؛

رنگ مبحث دیگری می‌باشد که لازم خواهد بود شما آن را در سبک طراحی داخلی کلاسیک مورد توجه قرار بدهید. رنگ در سبک کلاسیک، شکیل و زیبا و تجمل گرایانه است. از جمله این رنگ‌ها را ما می‌‌توانیم در رنگ‌های؛ شیری، خاکستری، کرمی، طلایی، نقره‌ای، گاهاً برنزی، زیتونی و زرشکی، ارغوانی و سفید صدفی خلاصه نماییم. در این نوع از سبک بیشتر از رنگ‌های ملایم استقبال می‌گردد. بیشتر رنگ‌های مورد استفاده در این سبک گرم می‌باشند و به هر مقدار که رنگ مورد استفاده از جانب شما فاخرتر باشد، دکوراسیون جذاب و شکیل‌تری برای خود رقم خواهید زد.

بیشتر بخوانیم  کاربرد اتاق نشیمن در منزل

دوستان عزیز ما امیدواریم که شما در این مطلب از ما توانسته باشید به خوبی با طراحی داخلی کلاسیک آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه به دست آورید. حال بهتر است بگوییم که شما می‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با ما در هالی سِرن تماس حاصل فرمایید.