طراحی داخلی بوتیک مردانه

طراحی داخلی بوتیک مردانه یکی از مراحل اصلی برای راه اندازی یک بوتیک می‌باشد، طراحی دکور و جذابیت فضای بوتیک با رعایت اصول موجب جذب مشتری می‌شود و در نتیجه میزان فروش بالا می‌رود. طراحی دکوراسیون برای بوتیک مردانه شامل قسمت‌های مختلفی از جمله میز پیشخوان بوتیک، تزئین ویترین، نور پردازی و غیره می‌شود.

همان اندازه که طراحی داخلی منزل و قسمت‌های آن مانند اتاق خواب، پذیرایی و غیره مهم است و برای انتخاب کفپوش، کاغذ دیواری و سایر عناصر حساسیت زیادی به خرج می‌دهید، برای انتخاب این عناصر برای بوتیک مردانه نیز باید دقت کافی داشته باشید و یک دکوراسیون جذاب را طراحی کنید. ما در این مقاله به نکات مهمی که باید برای طراحی داخلی بوتیک مردانه باید به آن توجه کنید، می‌پردازیم تا در نهایت یک بوتیک جذاب داشته باشید.

نکات مهم برای طراحی داخلی بوتیک مردانه

پس از این که فضای مناسب برای بوتیک خود را تعیین کردید و اجناس خود را خریداری کردید، مرحله بعد چیدمان بوتیک است. در واقع قانون مشخصی برای طراحی داخلی و چیدمان بوتیک‌ها وجود ندارد و نیازی نیست که حتما از قانون خاصی پیروی کنید اما رعایت اصول طراحی دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یک دکور زیبا، مشتریان زیادی نیز داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات لازم باید برای طراحی بوتیک را به شما معرفی کنیم.

شناسایی مخاطب برای طراحی دکور بوتیک

اولین قدم برای انتخاب یک دکوراسیون مناسب این است که سن و سلیقه مشتریان خود را بدانید، در واقع اصلی این است. به عنوان مثال در صورتی که یک بوتیک بچگانه داشته باشید باید در طراحی دکوراسیون آن باید رنگ‌های شاد را به کار ببرید، حال که بوتیک شما یک بوتیک مردانه است و معمولا افراد جوان  و نوجوان مشتری شما هستند، می‌توانید به طراحی دکور خود موسیقی را اضافه کنید، به علاوه باید ویترین خود را به گونه‌ای طراحی کنید که جذب کننده باشد و مشتری با دیدن محصولات موجود در ویترین بیشتر برای خرید ترغیب شود.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی پارکینگ

تزئین ویترین بوتیک مردانه با هدف ترغیب به خرید

طراحی دکوراسیون برای قسمت ویترین باید به  گونه‌ای باشد که مشتری با دیدن آن شوق بیشتری  برای خرید داشته باشد، یک طراحی دکور اصولی برای ویترین باید به شکلی باشد تا توجه مشتریان بیشتر به سمت اجناس گران قیمت سوق داده شود. برای طراحی ویترین می‌توانید از المان‌های دکوری نظیر عروسک، پوسترها و یا پارچه‌های زیبا استفاده کرده و آن ها ر در کنار اجناس موجود در ویترین قرار دهید. برای آن بخش از بوتیک که اجناس گران قیمت را در آن محل قرار می‌دهید، یک دکور جذاب‌تر انتخاب کنید تا بتوانید مشتری را جذب کنید.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب در دکور مغازه

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در طراحی داخلی بوتیک مردانه بسیار اهمیت دارد، انتخب رنگ مناسب و ترکیب رنگ جذاب است. انتخاب ترکیب رنگ‌های جذاب و مناسب موجب می‌شود تا مشتری حتی در فاصله دور نیز به بوتیک شما توجه کند، به علاوه وجود رنگ‌های مناسب که با دکور شما همخوانی داشته باشد، احساس آرامشی را به مشتری القا می‌کند و او با ارامش می‌تواند به دیدن اجناس بپردازد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید تا مشتریان در زمان ورود به بوتیک شما احساس خوبی داشته باشند، بهتر است از رنگ‌هایی مانند زرد لیمویی، نارنجی ملایم، سبز نعنایی، صورتی کمرنگ و سفید استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از رنگ‌های روشن برای طراحی داخلی بوتیک مردانه فضای بوتیک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین به کار بردن رنگ‌های شادی مانند قرمز و نارنجی بسیار هیجان انگیز است و حس شادابی را به مشتری القا می‌کند. شما می‌توانید پس از مدتی ترکیب رنگ‌های خود را تعویض کنید.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

 

نور پردازی بوتیک مردانه

نور پردازی سقف و سایر بخش‌های بوتیک مردانه از جمله اقداماتی است که می‌تواند بوتیک شما را به یک بوتیک منحصر به فرد تبدیل کند و مشتری به خوبی می‌تواند متوجه شود که تفاوت بوتیک شما با یک مغازه عادی چیست. یک ویترین باید نورپردازی را داشته باشد که بتواند در شب نیز اجناس را به خوبی نمایش دهد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

اگر به صورت اصولی و صحیح نورپردازی بوتیک مردانه را انجام دهید، فضای شما بزرگ‌تر از آن چیزی که هست، نشان داده می‌شود. با استفاده از نور پردازی برای قسمت‌های خاص می‌توانید بر وجود آن عناصر تاکید داشته باشید. این موضوع به این معناست که شما باید از نور پردازی‌هایی استفاده کنید که بر روی محصولات خاصی تمرکز داشته باشند تا آن محصولات از نگاه مشتری به صورت برجسته‌تر دیده شد. این کار را می‌توانید با استفاده از تنظیم نور و توسط لامپ‌های مینیاتوری انجام دهید.

در زمان طراحی نور پردازی برای بوتیک مردانه باید در انتخاب رنگ‌ها دقت داشته باشید زیرا به کار بردن رنگ‌های مختلف موجب می شود تا اجناس بوتیک شما متفاوت‌تر دیده شود و رنگ واقعی اجناس دیده نشود.

تزئین ویترین بوتیک مردانه
طراحی داخلی بوتیک مردانه

استفاده از آثار هنری در طراحی داخلی بوتیک مردانه

یکی از ایده‌هایی که باعث جذابیت دکور داخلی بوتیک شما می‌شود، استفاده از آثار هنری است. از پر کاربرد‌ترین عناصری که برای تزئیین دکور بوتیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می توان به تصاویر و آثار هنری اشاره کرد. برای به کار بردن چنین آثاری باید اثری را انتخاب کنید که با سبک اجناس و سلیقه مشتریان و سن آن‌ها تناسب داشته باشد.

اگر آثار هنری را به صورت اصولی و درست انتخاب کنید علاوه بر زیبایی موجب برانگیختن احساسات مشتریان می‌شود. زمانی که مشتری این آثار زیبا را در بوتیک شما مشاهده کند، متوجه خوش سلیقگی شما خواهد شد و دوباره برای خرید بوتیک شما را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانیم  چک لیست‌ طراحی داخلی

 

میز پیشخوان بوتیک

یکی از تجهیزات جدا نشدنی بوتیک‌ها، میز پیشخوان یا همان صندوق است، در واقع نمی توان یک بویتیک را بدون میز پیشخوان تصور کرد. میز پیشخوان قسمتی از بوتیک است که شما باید محصولات انتخاب شده توسط مشتری را بسته‌بندی کند و هزینه آن را دریافت کنید، در این قسمت باید در صورت امکان باید سیستم خود و دستگاه های پوز را قرار دهید. بهتر است میز پیشخوان را در قسمت خروجی بوتیک قرار دهید تا بتوانید بر تردد افراد به خوبی نظارت داشته باشید.

سایر لوازم مورد نیاز برای طراحی داخلی بوتیک مردانه

می‌توان گفت یکی از آخرین مراحلی که باید برای طراحی دکور در نظر بگیرید، تهیه مبلمان و لوازم جانبی می‌باشد. از جمله عواملی که در زیبایی و جذابیت بوتیک شما تاثیر گذار است، می‌توان به انتخاب قفسه‌ها، مانکن‌ها، مبلمانها و نحوه قرار گرفتن آنها اشاره کرد. همچنین نحوه ارائه خدمات به مشتری یک امر مهم است و اگر مشتری در بوتیک شما احساس آرامش و خوبی داشته باشد برای خریدهای بعدی خود نیز بوتیک شما را انتخاب می‌کند و در نهایت مشتریان ثابت شما افزایش می‌یابند.

نور پردازی بوتیک مردانه
طراحی داخلی بوتیک مردانه

نتیجه گیری

در این مطالب سعی کردیم تا به بررسی نکات مهم برای طراحی داخلی بوتیک مردانه بپردازیم، فراموش نکنید پس از این که دکور بوتیک را طراحی کنید در مناسبت‌های مختلف تغییراتی که با مناسبت همخوانی دارد را ایجاد کنید. به عنوان مثال در عید نوروز می‌توانید در طراحلی داخلی بوتیک مردانه خود از هفت سین استفاده کنید. امروزه با توجه به این که برخی از افارد خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند، بهتر است برای بوتیک خود یک سایت را راه اندازی کنید و در این سایت عکس‌های مختلفی از اجناس خود را بارگذاری کنید تا مشتریان بتوانند در صورتی که امکان خرید حضور ندارند، اجناس مورد نظر خود را سفارش دهند.