طراحی داخلی اتاق مدیریت

طراحی داخلی اتاق مدیریت

دفتر مدیریت در واقع نوعی کارت ویزیت برای شما محسوب می‌شود و شما باید برای این محیط دکوراسیون و چیدمانی را انتخاب کنید که متناسب با این فضا باشد. طراحی دکوراسیون برای اتاق‌های مدیریت معمولا به سبک و دل سازمانی می‌باشد اما علاوه بر این طرح‌ها و مدل ها، مدل‌های متنوعی دیگری وجود دارد که می‌تواند مورد پسند مدیران باشد. به طور کلی می‌توان گفت طراحی داخلی اتاق مدیریت  نشان دهنده فعالیت شرکت و خصوصیات اخلاقی و ترجیحات مدیریت آن جا است.

گاهی اوقات ممکن است مدیر مجموعه از آن دسته افرادی باشد که عادت ندارد بر روی صندلی خود ساعت‌ها بنشیند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که برای اتاق مدیریت از خرید مبلمان درخور و متناسب با طراحی داخلی اتاق مدیریت اجتناب کنید، وسایلی که برای اتاق مدیریت تهیه می‌کنید باید با مقام مدیر و شخصیت او همخوانی و هماهنگی داشته باشد و فراهم کردن چنین شرایطی به نفع شرکت و مجموعه شما خواهد بود و یک اعتبار در نظر گرفته می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که یک فردی که وارد اتاق مدیر می‌شود یک مشتری قدیمی است یا یک فرد جدید؛ در هر صورت باید هنگام ورد به اتاق باید احساسی که به او القا می‌شود روی تجارت او با شما تاثیرگذار باشد.

پس به طور کلی باید به طراحی داخلی اتاق مدیریت توجه ویژه‌ای داشته باشید و برای طراحی آن اصول مختلفی را رعایت کنید که ما در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

افزایش بهره وری کارکنان و مدیریت با طراحی داخلی مناسب

طراحی متناسب برای اتاق مدیریت می‌تواند آرامش خاصی را به افراد آن محل ومشتریان القا می‌کند و موجب احساس رضایت آن‌ها می‌شود. در واقع محل کار خانه دوم کارکنان آن محل محسوب می‌شود، پس باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که افراد احساس خستگی نکنند و در آن محل آرامش دریافت کنند. رعایت این نکته موجب می‌شود تا ارتباط و همکاری کارکنان با یکدیگر نیز بهتر شود.

تم مناسبی انتخاب کنید

تم مناسب برای هر محلی کاملا متفاوت است و شما نمی‌توانید از ایده‌هایی که برای مجموعه‌ای دیگر با فعالیتی دیگر در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. برای مثال در یک اتاق مدیریت  برای طراحی داخلی  اجرای یک مینیمال و استفاده از چند تابلو ساده که حاوی جملات انگیزشی هستند و یا تابلوهای آیه‌های قران کریم بسیار مناسب است، این در حالی است که برای یک باشگاه ورزشی باید یک تم ورزشی انتخاب شود و از تابلوهای بزرگ که عکس‌های بازیکنان و مربیان و مدال‌های آن استفاده شود. بنابراین برای هر محلی باید تم مناسب آن جا را انتخاب کنید.

تم مناسب اتاق مدیریت
طراحی داخلی اتاق مدیریت

برای طراحی داخلی اتاق مدیر به دکور دیوار توجه کنید!

اگر قصد دارید برای دیوار اتاق مدیریت از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از تابلوهای نقل قول‌های انگیزشی و بوم‌های نقاشی استفاده کنید، به علاوه می‌توانید قفسه بندی‌های شیک و مدرن را به کار ببرید که هم بسیار کاربردی است و هم می‌توانید جذابیت اتاق را چند برابر کند. از این قفسه‌ها می‌توان برای قرار دادن مجسمه‌های کوچک دکوری و طبقه بندی زون‌کن‌ها استفاده کرد و کمک می‌کنند تا اتاق مدیریت شلوغ به نظر نرسد. اگر برای طراحی داخلی اتاق مدیریت سبک مینیمال را انتخاب می‌کنید برای زیباتر شد اتاق از سیم و کابل‌های مخفی استفاده کنید و به این صورت فضای مورد نظر مرتب نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی پاساژ

از رنگ‌های جذاب استفاده کنید

همان طور که می‌دانید اتاق یک مدیر محلی است که او با شرکای خود و سازمان‌های دیگر ملاقات می‌کند، پس برای این اتاق باید دکوراسیون  و طراحی را انتخاب کنید که با تم شرکت و تصویر برند شما همخوانی داشته باشد. از پر کاربردترین رنگ‌ها برای این فضا می‌توان به رنگ‌های خنثی، مانند کرم، سفید و خاکستری اشاره کرد؛ به علاوه می‌توانید برای رنگ مبل و وسایل دیگر مانند پرده، قفسه کتاب و غیره رنگ‌های پر رنگ‌تر را به کار ببرید. این تضاد رنگ‌ها زیبایی بی نظیری را به نمایش می‌گذارد.

کفپوش مناسب انتخاب کنید

یکی از مناسب‌ترین کفپوش ها برای طراحی داخلی اتاق مدیریت، پارکت یا کمینت طبیعی می‌باشد. استفاده از یک پارکت با کیفیت و مرغوب صداهای را تا حد زیادی کم می‌کند و به علاوه بسیار زیبا و شیک است. اگر برای کف اتاق مدیریت از فرش و قالیچه استفاده ، سعی کنید فرشی را خریداری کنید که بتواند کف اتاق را کامل بپوشاند و تراکم بافت آن نیز کم باشد، دلیل این امر این است که  نگهداری و نظافت اتاق راحت‌تر است.

کفپوش مناسب انتخاب کنید
طراحی داخلی اتاق مدیریت

از سبک دکوراسیون ساده و مینیمال استفاده کنید.

قرار دادن عکس‌های خانوادگی بر روی میز و استفاده از دکوراسیون رنگارنگ جذابیت اتاق شما را بیشتر می‌کند اما توجه داشته باشید هدف از این طراحی داخلی اتاق مدیریت این است فضای کار شما کاملا حرفه‌ای به نظر برسد؛ پس باید از ایده‌های خلاقانه و ساده استفاده کنید زیرا این سادگی با هر نوع ترکیبی همخوانی دارد.

استفاده از وسایل پر زرق و برق و گلدان ‌های مصنوعی دیگر با فضای مینیمال مطابقت ندارد و به جای آن از سادگی برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌کنند و کارهای هنری مانند نقاشی و گلدان‌های طبیعی را در اتاق قرار می‌دهند.

نور پردازی

روشنایی و نور پردازی در هر محیطی بسیار مهم است و نقش مهمی دارد، برای این مکان‌ها معمولا نور طبیعی بهترین گزینه است و نمای بهتری دارد. قرار دادن پنجره‌های بزرگ برای اتاق مدیریت اجاره می‌دهد تا نور طبیعی به اتاق راه داشته باشد. در صورتی اتاق مدیریت به نور طبیعی دسترسی ندارد می‌توانید از نور لامپ و لوسترها استفاده کنید تا چشم‌ها پس از مدتی دچار خستگی نشوند.

بیشتر بخوانیم  سبک مینیمال در خانه|چیدمان خانه به سبک مینیمال

یک قفسه کتاب تهیه کنید.

علاوه بر قفسه‌هایی که باید برای دسته بندی اسناد استفاده کنید باید قفسه‌هایی را برای قرار دادن کتاب‌ها در نظر بگیرید تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند. این کتاب خانه را می‌توانید در ابعاد مختلف طراحی کنید و آن را به صورت زمینی و دیواری نصب کنید. بهتر است این کتابخانه را در قسمت اتاق استراحت کارکنان قرار دهید.

برای طراحی اتاق مدیریت مبلمان مناسب انتخاب کنید.

همان طور که می‌دانید مبلمان‌های ادارای از نظرهای مختلف مانند سبک، متریال مورد استفادع و کاربرد کاملا با مبلمان‌های منزل متفاوت هستند پس برای این فضا باید مبلمان‌هایی را انتخاب کنید که برای محیط اداری مناسب باشند. حتی اگر گران‌ترین و زیباترین مبلمان‌ها را برای اتاق مدیریت انتخاب کنید اما نتواند نیازهای شما را رفع کند هیچ فایده و کاربردی برای شما ندارد. پس به طور کلی فضای مورد نظر باید دنج و کاربردی  باشد.

طراحی اتاق مدیریت مبلمان
طراحی داخلی اتاق مدیریت

نتیجه گیری

فراموش نکنید که دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق مدیریت باید به گونه‌ای باشد که در زمان برگزاری جلسات از نظر افراد دیگر کاملا حرفه‌ای و مناسب به نظر برسد. به همین منظور شما باید برای مثال مبلمانی که خریداری می کنید متناسب با نیازهای مختلف شما باشد و در هر شرایطی و برای هر جلسه‌ای بتوانید از آن استفاده کنید. البته باید گفت دکوراسیون اتاق مدیریت با اکسسوری‌های مختلف و مبلمان‌های پیچیده ممکن است جذاب به نظر برسد اما اگر برای این فضا نیازی به آن ندارید از خرید آن‌ ها پرهیز کنید. در صورتی که اتاق مدیریت دارای کف مرمر و یا چوب و یا دیوارهایی با رنگ خنثی است، بهتر است برای انتخاب مبلمان، مبلمان های ظریف  با پارچه‌های تیره را به کار ببرید. این انتخاب با رنگ خنثی دیوارها تضاد داشته و  یک منظره زیبا و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *