سبک‌های طراحی داخلی

سبک‌های طراحی داخلی

برای اینکه یک طراح ماهر و مجرب باشیم، باید آشنایی با انواع سبک‌ها برای طراحی داخلی داشته باشیم؛ زیرا سبک‌ها از همه نظر باهم متفاوت بوده‌ است، به عنوان مثال سبک امروزی با سبک مدرن اگرچه دیگران این دو سبک را یکی میدانند، اما این دو سبک از همه لحاظ باهم فرق دارند؛ مثلاً سبک مدرن از المان براق و صیقلی و خط خطوط فراوان در طراحی استفاده شده است؛ اما سبک‌های امروزی بلعکس می‌باشد.

سبک‌های طراحی داخلی بسیار متعدد و جذاب می‌باشد، که ما در مطالب فوق به دوتایی آن‌ها اشاره کرده‌ایم. هر فردی براساس علایق‌های خود سبک‌ها های مختلفی را برای طراحی انتخاب نموده؛مثلا سبک مدرن، سبک امروزی، سبک سنتی به انواع مختلف از جمله(سنتی شرق دور ، سنتی غربی، سنتی خاورمیانه و غیره )فرانسوی ، سبک بوهمیایی و غیره تقسیم  میشود. ما قصد داریم در این مطالب در خصوص انواع سبک‌ها‌ی داخلی توضیحاتی بیان نمایم پس با ما همراه باشید.

سبک‌های طراحی داخلی-وب سایت هالی سارنانواع سبک‌‌ها‌ی طراحی داخلی

سبک‌ها‌ی طراحی داخلی  بسیار متعدد و جذاب می‌باشند و طرفدار زیادی دارند، که به انواع آن‌ها می‌پردازیم:

  1. سبک دکوراسیون صنعتی

این نوع سبک برگرفته از دوران میلادی و انقلاب صنعتی اروپا می‌باشد، دورانی که تمام اشراف زاده برای طراحی داخلی منازل، شرکت و کارخانجات خود از این نوع سبک بهره می‌گرفتند. در این نوع سبک از آجر و انواع چوب و چرم‌ها، بخصوص چوب‌های طبیعی و چرم‌ها‌ی گاوی بسیار استفاده می‌شود. این نوع سبک حسی قدرتمندی به اشخاص انتقال می‌دهد، به همین دلیل در میان اقشام مرفع  بسیار پرطرفداربوده است.

بیشتر بخوانیم  نحوه چیدمان وسایل و اشیاء در خانه ھای امروزی  

 

  1. سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

این نوع سبک بسیار پرطرفدار و زبان زد می‌باشد، زیرا از ترکیب‌ها و تلفیق‌‌های متعددی تشکیل شده‌است. در سبک های سنتی از رنگ‌های گرم پاییزی و زمستانی بسیار به کار رفته است. طراحی داخلی به این سبک بسیار زیبا و باستانی می‌باشد، به عنوان مثال استفاده از گلیم، فرش‌های دستبافت ایرانی، پشتی و غیره در این نوع سبک طراحی داخلی از اجزایی مهم و پایه می‌باشد، به طور خلاصه می‌توان گفت عضو جدایی ناپذیر سبک سنتی خاورمیانه می‌باشد.

 

 

  1. سبک دکوراسیون امروزی

سبک‌های امروزی که به سبک معاصر معروف می‌باشند، ساده ولی بسیار جذاب هستند، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند، سبک و طراحی آن‌ها  مانند سایر سبک‌ها  که از المان ‌های بسیار پیچیده و دشوار استفاده شده است؛ تشکیل نمی‌شود. در این نوع سبک از خطوط های انعطاف پذیر،  رنگ‌های بسیار روشن، چوب‌‌ها که زیبایی خاصی به طراحی داخلی می‌بخشند؛ بهره گرفته می‌شود.این نوع سبک احساس تازگی و راحتی به افراد القا می‌کند.

 

  1. سبک دکوراسیون فرانسوی

 سبک‌های فرانسوی بسیار مجلل و پیچیده می‌باشد.در طراحی این سبک از لوستر‌های پر زرق و برق، مبل‌های طویل و باطیف گرم و تند، آجرنما نقش نما شده،فرش‌ها، پرده‌های بسیار مجلل و همچون کنسول‌های قیمتی و غیره استفاده می‌شود.

  1. سبک‌های طراحی داخلی-وب سایت هالی سارنسبک دکوراسیون روستیک

این سبک بسیار زیبا و نمایانگر‌‌روستاها که دارای خانه ها، باغ‌ها و باغچه‌ها‌ی بسیار قدیمی هستند،می‌باشد؛  این سبک از طبیعت نشات گرفته؛ که در طراحی آن‌ها از چوب‌ها نم دار،سنگ، ماسه، پشم، الیاف، کناف و غیره استفاده شده. در طراحی این سبک از پنجره‌ها‌ی چوبی ، دیوار‌های سنگی، مبل و سرویس خواب فلزی و چوبی، قالیچه‌های قدیمی و غیره استفاده شده است. از این سبک برای طراحی داخلی ویلاها و خانه باغ ‌ها بهره گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانیم  چه نورپردازی مناسب خانه است؟

 

  1. سبک دکوراسیون مینیمال

این نوع سبک همانطور که از نامش پیداست؛ سبکی بسیار ساده با طرح و رنگ ملایم و ملیح می‌باشد. استفاده از رنگ‌ها و طیف سرد و ملایم از خصوصیت بارز این سبک می‌باشد، در طراحی این نوع سبک از پارچه، مبل، لوستر، سرویس خواب‌های بسیار ساده و دکوراتیو تزئینی ساده و به رنگ روشن استفاده می‌شود.

  1. سبک دکوراسیون معاصر

اگر به دنبال فضای باز برای اتاق یا سالن هستید، بهتر است از سبک معاصر در طراحی داخلی بهره بگیرید، زیرا به کار بردن سبک معاصر در طراحی داخلی جلوه و ظاهر محیط را برای ما دو چندان می‌کند. به این خاطر است که در سبک معاصر از طیف رنگی‌های سفید، خاکستری و کرمی به کار گرفته می‌شود. این سبک شباهتی با سبک مدرن دارد ولی نمی‌توان عیناً این نوع سبک را سبک مدرن دانست. سبک معاصر براساس زمان حال طراحی شده‌است؛ از المان ‌های بسیار آزاد و ساده ایجاد شده‌است.

 

  1. سبک دکوراسیون شابی شیک

سبک شابی شیک مربوط به دهه ۹۰ می‌باشد، این نوع سبک، سبکی تلفیقی از سبک دکوراسیون فرانسوی وسبک سنتی قدیمی می‌باشد، بنابراین سبکی است؛ از اشکال هندسی به دور است، نظم‌ واهنگین خاصی در این نوع سبک به کار نرفته‌ است. سبکیست؛ که آزادی خاصی در تمام جزییات آن  نمانگر می‌باشد.همان‌طور که بیان نموده‌ایم سبکی تلفیقی می‌باشد، بنابراین  در این نوع سبک برای طراحی داخلی می‌توان از طرف و ظروف قدیمی، کنسول های چوبی نقش نما، پارچه‌های طرح دار و غیره بهره گرفت.

  1. سبک‌های طراحی داخلی-وب سایت هالی سارن

  2. سبک دکوراسیون مدرن

این نوع سبک جلوه و ظاهری بسیار جذاب و صیقلی مانندی دارد، بسیار محبوب در میان افراد می‌باشد، به کاری گرفتن این نوع سبک در طراحی داخلی زیبایی محیط را دو چندان می‌کند، زیرا از اشکال های هندسی و خطوط‌های های راست و موازی در این نوع سبک بسیار استفاده می‌شود. این نوع سبک نمایانگر شفافیت و تمیزی در تمام جزئیات طراحی می‌باشد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

برای طراحی داخلی می‌توان از رنگ‌های بسیار روشن به عنوان مثال در تمام جزییات استفاده کنید، رنگ سفید به تنهایی زیبایی منحصر فردی به محیط می‌بخشد، همچنین از دیوار‌های شیشه‌ای برای جداسازی محیط میتوان بهره گرفت. لازم به ذکر بدانیم در طراحی این نوع سبک نباید از رنگ‌های گرم استفاده کرد، زیرا این نوع رنگ‌ها مناسب سبک‌های قدیمی می‌باشد.

از دیگر سبک‌ها‌ی طراحی داخلی می‌توان به سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم، اسکاندیناوی، سنتی غرب، ترانزیشنال، سنتی‌‌شرق دور، بوهیمیان، هالیوودی و ساحلی اشاره نمود.

سخن آخر

 همه‌ی ما به دنبال زیبایی مطلق هستیم، چنانچه این زیبایی در منازل و محیط کاری باشد، احساس خوشایندی به ما القا میدهد، چه زیبا می‌شود از سبک‌ها‌ی  طراحی داخلی برای محیط منازل و محیط کاری بهره بگیریم. اگر چنین قصدی دارید بهتر است؛با گروه متخصص هالی سازن که بسیار مجرب و کار بلد هستند؛ تصمیم خود را در میان بگذارید.

سبک‌های طراحی داخلی-وب سایت هالی سارن