دکوراسیون پذیرایی ال شکل

 

آیا اتاق پذیرایی با پلان L شکل دارید؟ ممکن است در مورد نحوه ایجاد محیط‌ها و توزیع مبلمان شک و تردید ایجاد کند. بهترین چیز این است که می‌دانید برای توزیع درست چه چیز‌هایی را باید در نظر بگیرید. قرار دادن مبلمان کلیدی است. ما شما را برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل راهنمایی می‌کنیم.

در‌ها و پنجره‌ها را در نظر بگیرید

اولین قدم برای توزیع صحیح یک اتاق پذیرایی با پلان L شکل، تجزیه و تحلیل محل قرارگیری پنجره‌ها و درب دسترسی است. رایج‌ترین کار این است که ناهارخوری را نزدیک درب دسترسی قرار دهید تا مسیر عبور به آشپزخانه مستقیم‌تر باشد. همیشه توصیه می‌شود که اتاق غذا‌خوری و آشپزخانه نزدیک باشند، اما این یک قانون ثابت نیست. اگر توزیع بهتر فضا از این طریق حاصل شود، می توان آن را شکست. همچنین با دور کردن اتاق از در، حریم خصوصی به دست می‌آید. از نگاه‌ها بیشتر محافظت می‌شود.

پنجره‌ها نیز مهم هستند زیرا ایده آل این است که همه محیط‌ها نور طبیعی دریافت کنند و به خوبی روشن شوند. پنجره توزیع‌ها در L این است که اکثر اوقات هر دو محیط دارای پنجره هستند. اگر نه، باید به این فکر کنید که در چه فضایی زندگی بیشتری می‌کنید تا امتیاز پنجره را به آن اعطا کنید.

بیشتر بخوانیم  چگونه انرژی مثبت را به فضای زندگی خود بیاوریم؟
در‌ها و پنجره‌ها را در نظر بگیرید-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی ال شکل

ترفندهایی برای توزیع اتاق پذیرایی در L:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با اندازه‌گیری‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌توانید، این کار را با مقیاس انجام دهید (فقط از یک خط کش استفاده کنید و برای هر سانتی متر اندازه‌گیری کنید، مثلاً ۲۰ سانتی متر یا ۴۰ سانتی متر). اگر از قبل مبلمان دارید، با استفاده از همین سیستم با بزرگتر‌ها نقاشی بکشید. سیلوئت را برش دهید و از آنها به عنوان الگو برای حرکت در فضای ترسیم شده استفاده کنید. اگر هنوز مبلمان ندارید، پس هر فضای پلان را به خوبی اندازه بگیرید تا بدانید مبل، میز، کابینت تلویزیون و غیره چه اندازه ای دارد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام منطقه فضای بیشتری برای قرار دادن اتاق پذیرایی ارائه می‌دهد.

با این سیستم همچنین می‌توانید ببینید که آیا مناطق ترانزیت رعایت می‌شوند یا خیر. هرگز بدون رعایت ان اتاق را رها نکنید. همیشه از مبلمان متناسب با ابعاد اتاق استفاده کنید و در عین حال به آن گذرگاه‌ها احترام می‌گذارید.

یک ناحیه کشیده و یکی کوچکتر در L شکل

بهترین راه برای استفاده از فضا در دکوراسیون پذیرایی ال شکل نامنظم این است که قسمت نشیمن را در بزرگترین یا طولانی ترین قسمت و اتاق غذاخوری را در کوچکترین قسمت قرار دهید. خوبی کفپوش های L شکل این است که چیدمان ساده فضا، محیط ها را مشخص یا معین می کند. می‌توانید از مبلمان مشابه به سبک استفاده کنید یا بین فضای نشیمن و فضای غذاخوری تضاد ایجاد کنید.

یک ناحیه کشیده و یکی کوچکتر در L شکل-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی ال شکل

منطقه نشیمن یک  پذیرایی  L شکل

دکوراسیون پذیرایی ال شکل باعث می‌شود مبل‌ها را به صورت زاویه‌دار یا گوشه قرار دهند، اما استفاده از مبل های شزلون کمتر است مگر اینکه L دارای قسمت پهن باشد. بسته به اندازه‌گیری‌ها، اتاق نشیمن را می‌توان با یک مبل بزرگ یا نه و با صندلی‌های کمکی دیگری که این منطقه را کامل می‌کنند (صندلی، پاف، نیمکت…) پیکربندی کرد. مواردی وجود دارد که مبل رو به فضای تلویزیون است. بهترین چیز این است که به دلیل تابش نور، پنجره‌ها در یک طرف میز تلویزیون قرار دارند، اگرچه همیشه می‌توان آن را با پرده‌های صفحه‌ای که از تابش خیره کننده جلوگیری می‌کند، اصلاح کرد.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون پذیرایی کوچک

 

می‌توانید یک مبلمان مدولار را برای ترکیب اصلی یا یک مبلمان مستقل برای وسایل سمعی و بصری، از نوع نیمکتی انتخاب کنید و اتاق را با مبلمان دیگری مانند قفسه کتاب روی دیوار دیگر تکمیل کنید. استفاده از فرش صرفا جنبه تزئینی دارد زیرا همانطور که گفتیم آرایش L شکل خود هر محیط را مشخص می کند.

در مورد میز‌های قهوه‌خوری، میزهایی با طراحی گرد برای شکستن موازی‌هایی که به ناچار بین دیوار‌ها، مبلمان و مبل‌ها ایجاد می‌شود مناسب هستند. آنها سبک هستند و گذرگاه‌ها را اشباع نمی‌کنند. در اتاق‌های بزرگ‌تر L شکل، می‌توان طرح‌های گرد بزرگ‌تر تا ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر مانند میزهای مربع یا مستطیل قرار داد.

فضای غذاخوری اتاق پذیرایی Lشکل

فضای غذاخوری بسته به ابعاد اتاق کم و بیش بزرگ خواهد بود. اتاق‌های L شکل با قسمت‌های غذاخوری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک میز مستطیلی قابل گسترش و میزهای ثابت به طول ۲ متر قرار دهید. برای اتاق های L شکل مربع کمترین توصیه می شود. طراحی مستطیلی، باریکتر از بلندتر، مانند پلان طبقه، بهتر می‌آید. میز‌های گرد و بیضی نیز گزینه خوبی هستند. نوع اول برای ناهارخوری‌های کوچک و بیضی‌ها زمانی که مشکل فضایی وجود ندارد. خطوط منحنی خطی بودن پلان را می‌شکند.

دکوراسیون یک اتاق پذیرایی کوچک L شکل

در این حالت قسمت نشیمن بیشترین فضا را اشغال می‌کند در حالی که فضای ناهارخوری در کنار درب ورودی اتاق نشیمن است که به طور کلی خیلی بزرگ نیست. مبل بدون دسته‌ای برای سبک‌تر کردن آن ، رو به قسمت تلویزیون انتخاب کنید. صندلی راحتی قسمت نشیمن را تکمیل می‌کند و در عین حال به عنوان یک رابط با فضای اشغال شده توسط قفسه بزرگ کتاب عمل می‌کند.

بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

 

دکوراسیون پلانی L شکل با مساحت تقریبا مربع

در این نمونه از اتاق نشیمن L شکل، قسمت نشیمن مربع ترین قسمت را اشغال می کند. در اینجا می‌توانید دو مبل روبه روی هم قرار دهید یا  یک مبل و صندلی یا صندلی راحتی نیز کفایت می‌کند. کوچکترین قسمت، در کنار ورودی، توسط قسمت غذاخوری با میز گرد اشغال می‌شود. یکی دیگر از گزینه‌های توزیع، قرار دادن یک مبل گوشه ای یا ال متصل به پنجره است که دقیقاً پشت رو به میز تلویزیون  قرار می‌گیرد.

دکوراسیون پلانی L شکل با مساحت تقریبا مربع-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی ال شکل