دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

ادغام دکوراسیون منزل سنتی و مدرن در خانه برای اشخاصی که به هر دوی این دکوراسیون‌ها علاقه‌مند هستند مورد بحث و پیگیری می‌باشد. ادغام این دو شاید در دیدگاه نخست بسیار بعید به نظر برسد، ولی غیرممکن نیست. برای طراحی دکوراسیون تلفیقی بایست نخست المان‌های هر دو سبک را بیابید و به صورت جداگانه مورد تحلیل قرار بدهید.

 

آشنایی با اصطلاح مدرن و سنتی

پیش از هر چیز مناسب‌تر است به مفهوم این دو کلمه بپردازیم:

 

دکوراسیون مدرن

مدرن، واژه‌ای می‌باشد که مفاهیم بسیاری را در برمی‌گیرد؛ ولی در حالت کلی، در سبک مدرن از جدیدترین وسایل برای چیدمان به کار برده می‌شود که در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار دارد. نور و فضای باز در این سبک اهمیت بسیاری دارد (در حالی که در معماری گذشته ما منازل  به صورت قسمت‌های دنج و دور از دید، طراحی می‌شد). این سبک شامل مینیمالیستی نیز می‌شود. در سبک مینیمالیستی، همه چیز ساده می‌باشد و کمترین تعداد رنگ و طرح به کار گرفته می‌شود.

 

دکوراسیون سنتی ایرانی

دقت به اصول و قواعد رنگ شناسی، در کنار رعایت فاصله‌ها و محاسبات ریاضی و همین طور به کارگیری وسایل کاربردی در جای مشخص خود، از اصلی‌ترین شاخصه‌های این سبک می‌باشد. در طراحی داخلی از نقش‌ها و طرح‌های منظم در ساختار منزل بهره برده می‌شود. برای نمونه گچ بری‌ها و آینه کاری‌های‌ که تلفیق هنر و ریاضی می‌باشد.

دکوراسیون سنتی یا مدرن

بعضی اشخاص دکوراسیون مدرن را انتخاب می‌کنند؛ چرا که فکر می‌کنند دکوراسیون سنتی قادر نیست به فضای خانه شور و هیجان وارد کند. برعکس افرادی نیز هستند که سبک مدرنیته را سبب به وجود آمدن احساس روزمرگی و افسردگی می‌پندارن. در نتیجه ترجیح می‌دهند از سبک سنتی پر نقش و طرح برای چیدمان منزل خود بهره ببرند تا روحیه‌ای بشاشی بدست آورند. البته اشخاصی نیز هستند که تلفیق این دو سبک را می‌پسندند. جالب اینجا می‌باشد که اگر تلفیق این دو سبک در کنار هم به طرز صحیح صورت بگیرد، چیدمان شیک و چشم‌نوازی به وجود خواهد آمد.

 

نمونه‌هایی برای تلفیق دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

 

  • در کنار میزهای مربع شکل مدرن از مبلمان چوبی کلاسیک بهره ببرید یا برعکس.
  • مبل کلاسیک با کوسن‌های رنگ متضاد.
  • پرده با ترکیب پارچه‌های گلدار و پارچه های ساده و مات مدرن.
  • قرار دادن یک میز براق در کنار مبلمانی مات است.
  • روش‌هایی برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن
بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل ایرانی

 

دکوراسیون امروز خانه‌های ایرانی تا حدی به صورت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن می‌باشد. نخست بیشتر منازل به صورت سنتی ساخته و دکوراسیون می‌شوند؛ سپس بعد از چند سال، نیاز به تغییر سبک به مدرن، حس شده و دکوراسیونی مدرن در منزل طراحی می‌شود. دکوراسیون تلفیقی که به این صورت شکل می‌گیرد، چندان اصولی نمی‌باشد. در ادامه این مقاله راه‌هایی برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن به شما معرفی می کنیم.

دکوراسیون سنتی یا مدرن
دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

پیشنهاداتی برای ترکیب دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

 

 

پیشنهاد اول

یک دست مبلمان راحتی سفیدرنگ با کوسن‌های رنگی را در بخشی از فضای منزل بچینید. یک فرش سنتی به رنگ قرمز  را در مقابل مبل پهن کنید. به این شیوه یک فضای مدرن و سنتی زیبایی به وجود می‌آید که زیبای بصری فرش سنتی را چند برابر می‌کند. بهره‌گیری از لوستر، قاب عکس‌های بزرگ تجملاتی طلا کوب و نقره کوب شده، نیز قادر است کامل کننده این قسمت باشد.

 

پیشنهاد دوم

با ترکیب سه رنگ قرمز لاکی، فیروزه‌ای و سفید و با کنار هم قرار دادن لوازمی با این ترکیب رنگ، قادر هستید دکوراسیونی مدرن- سنتی ایجاد به وجود بیاورید. برای نمونه مبلی به رنگ فیروزه‌ای و میزی به رنگ سفید و قالیچه‌ای لاکی را برگزینید و برای کامل شدن فضا از گیاهان طبیعی و قاب‌های رنگی و آینه چوبی هم تیز قادر هستید به کار ببرید. دکوراسیون سنتی با رنگ‌های فیروزه‌ای، سبز و قرمز لاکی کار بسیار آسانی می‌باشد که توجه همه را به خود مجذوب می‌کند.

 

پیشنهاد سوم برای دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

سومین پیشنهاد برای چیدمان یک اتاق مطالعه دنج می‌باشد. یک مبل راحتی زرد در کنار کوسن‌های رنگی سنتی یک ایده بسیار جالب می‌تواند باشد. برای اینکه این دکوراسیون شما را به سمت دکوراسیون سنتی ببرد، بهره‌گیری از یک فرش قرمز شما این قابلیت را دارد که کمک بسیاری به شما کند. قادر هستید به نشیمن خود برای مطالعه گل‌های مورد علاقه‌تان را افزوده کنید تا زیبایی فضا را چند برابر شود. بهره‌گیری از دیوارکوب‌های سنتی چوبی و پارچه‌های ابریشمی کار را تکمیل خواهد کرد. شما با ترکیب رنگ‌های مدرن و سنتی قادر هستید یک دکوراسیون مدرن ایرانی را به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانیم  رابطه فنگ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی

 

پیشنهاد چهارم

پیشنهاد چهارم، ایده برای اتاق نشیمن می‌باشد که از کنار هم قرار دادن کاناپه‌های تیره و فرش سنتی نیز تلفیق زیبایی به وجود می‌آید. بهره‌گیری از کمد، صندلی، میز و کتابخانه چوبی یک ترکیب فوق‌العاده از هنر کلاسیک و سنتی ایرانی به حساب می‌رود.

 

پیشنهاد پنجم

پیشنهاد بعدی ما این می‌باشد که برای چیدمان فضای منزل، قادر هستید از دو سرویس مبل با رنگ‌های اصیل ایرانی استفاده کنید. این رنگ‌ها قادر است سبز و قرمز باشد یا رنگ‌های مورد پسند دیگر. کوسن‌هایی با پارچه‌های سنتی تهیه کنید. همین طور پارچه‌هایی با نقوش اصیل ایرانی را  به عنوان دیوارکوب به کار ببرید. برای جلوه دادن بیشتر به محیط، بخش‌های خالی فضا را تبدیل به گلخانه کنید. با بهره‌گیری از گل‌های بزرگ و کوچک زیبایی به خصوص را به محیط می‌دهد.

 

پیشنهاد ششم برای دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن از مبل‌های چوبی با پارچه‌های رنگی سنتی بهره ببرید. به عنوان المان مدرن قادر هستید از یک شومینه با چیدمان لوازم نوستالژی استفاده کنید. کار شما با آویز کردن یک قاب‌ عکس مدرن و فرش سنتی لاکی کامل خواهد شد. بهره‌گیری از لوازم دکوری در این چیدمان به سلیقه و نظر صاحب منزل در حین چیدن دکوراسیون مرتبط می‌شود.

 

پیشنهاد هفتم

پیشنهاد بعدی برای دکوراسیون تلفیقی، طراحی یک نشیمن می‌باشد. یک دست مبل چرمی قهوه‌ای به عنوان المان مدرن در نشیمن قرار دهید و یک میز عسلی از صندوقچه‌های قدیمی را به آن افزوده کنید. یک صندلی چوبی را در کنار آن بگذارید. پهن کردن فرش سنتی ایرانی شما را به چیدمان مدرن ایرانی بیشتر نزدیک می‌کند؛ همان ‌گونه که پیش‌تر گفته شد نیز افزوده کردن یک گلدان به فضا هنر شما را چندین برابر بیشتر نمایش می‌دهد.

 

پیشنهاد هشتم

پیشنهاد بعدی برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن مخصوص پذیرایی می‌باشد. ایرانی‌ها از گذشته تا به انروز میهمان‌نواز بوده‌اند بنابراین پذیرایی برای ما ایرانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و همیشه در چیدمان دکوراسیون آن توجه بالایی به خرج می‌دهیم.

بیشتر بخوانیم  چگونه انرژی مثبت را به فضای زندگی خود بیاوریم؟

قادر هستید با ترکیب رنگ‌های خنثی و تند حال و هوایی تازه‌ای به این قسمت از خانه بدهید. به شما پرده، فرش و لوستر قرمز را توصیه میکنیم که با ترکیب مبل‌های راحتی مدرن به فضا روح تازه‌ای می‌دهد. نگران نباشید؛ بهره‌گیری از رنگ‌های خنثی در چیدمان مبلمان سبب می‌شود رنگ قرمز زیاد چشم شما را آزرده نکند. بهره‌گیری از قاب‌های کلاسیک با کوسن‌های ساده با چند گلدان، کار شما را در طراحی این دکوراسیون به خصوص به پایان می‌رساند.

 

پیشنهاداتی برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن
دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

پیشنهاد نهم برای دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن در اتاق نوجوان، ایده جدید ترکیب کاناپه‌ای به رنگ سبز سنتی می‌باشد. قادر هستید با کوسن‌های پر نقش و نگار ایرانی به مبل جلوه دو چندانی ببخشید. اگر پشت کاناپه یک طاقچه قدیمی قرار داشت، آن را با گل‌های طبیعی و تابلوهای نقاشی زیبا دیزاین کنید. با بهره‌گیری از فرش‌های لاکی و قرمز و لوازم جانبی تزئینی قادر هستید یک ایده‌پردازی زیبا برای اتاق کودکان خود داشته باشید.

 

پیشنهاد دهم

پیشنهاد بعدی برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن چیدمان اتاق خواب به سبک ایرانی و مدرن می‌باشد. شما برای شروع این چیدمان احتیاج به یک تخت‌خواب ساده دارید که با بهره‌گیری از بالشت‌های رنگی سنتی و پتوهای نقش و نگار شده سنتی پوشانده شده باشد و یک قاب عکس بالای آن گذاشته شده باشد. یک فرش سنتی جلوه فوق‌العاده‌ای به اتاق شما خواهد داد. اگر در فضای اتاق دارای طاقچه‌های قدیمی هستید از آن به عنوان یک کتابخانه یا یک دیوارکوب نوستالژی استفاده کنید و فضای سنتی را در آن بیشتر نشان دهید.

دکوراسیون سنتی ایرانی
دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

سخن آخر

ایده‌های پیشنهاد شده برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن، قسمتی مربوط به یک خانه سنتی با دکوراسیون مدرن بود و قسمت دیگر دکوراسیون سنتی در محیط‌های مدرن را در بر می‌گرفت. بهره‌گیری از رنگ‌های سنتی، دکوراسیون مدرن شما را به یک دکوراسیون سنتی نزدیک‌تر خواهد کرد. چیدمان مدرن در خانه‌های سنتی کار سختی نمی‌باشد؛ تنها کافی است شما از لوسترها و قاب‌های لوکس برای این دکوراسیون بهره ببرید. بی گمان مبل‌های مدرن  به شما در چیدمان این فضا یاری می‌کند. پس از بررسی ایده‌هایی که دراین مقاله برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن آورده‌ شد قادر است المان‌های تازه‌ای را به شما نشان دهد تا محیط منزل خود را زیبا و دلخواه چیدمان کنید.