تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون

نقطه مشخصی که از آن می‌توان برای ایجاد نور مصنوعی خوب شروع کرد، درک اهمیت نور طبیعی در یک پروژه نورپردازی است. با مدیریت خوب این منبع رایگان، می‌توان نور مصنوعی واقعا کارآمد ایجاد کرد. توزیع اتاق‌ها در پروژه یک خانه جدید یا بهینه سازی آنها در بازسازی خانه قدیمی نمی تواند کمیت و کیفیت مناسب نور طبیعی موجود را نادیده بگیرد و تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون را چشم پوشی کند .

تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون -hollysaren.com

نور طبیعی را مدیریت کنید

نور طبیعی علاوه بر اینکه منبعی رایگان است، برای سلامت روانی و جسمانی کسانی که در خانه زندگی می‌کنند مفید است. استفاده خوب از آن برای راحت‌تر کردن اتاق‌ها و ایجاد یک طراحی داخلی موفق ضروری است. علاوه بر این، مدیریت خوب نور طبیعی به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های برق و در نتیجه اثرات زیست محیطی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. روشنایی مصنوعی در محیط‌های خانگی را باید به عنوان پشتیبان نور طبیعی و جایگزینی برای آن در عصر تلقی کرد: چراغ‌ها را فقط در صورت نیاز باید روشن کرد! تصادفی نیست که سهم نور طبیعی در طراحی ساختمان‌های پایدار اساسی تلقی می‌شود.

جهت گیری نور طبیعی در خانه

قبل از برنامه ریزی برای توزیع فضا‌های خانه و چیدمان اثاثیه، توصیه می‌شود میزان قرار گرفتن اتاق‌ها در معرض نور خورشید را به دقت مطالعه کنید ، بفهمید کدام یک و در چه زمانی از روز به خوبی با نور طبیعی روشن می‌شوند و کدام یک تاریک ‌تر باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانیم  پارتیشن بندی اداری

اتاق‌های رو به غرب تا ساعات بعدازظهر به خوبی با نور طبیعی روشن می‌شوند، به همین دلیل باید از آنها برای محیط‌های اختصاص داده شده به فعالیت‌های روزانه استفاده شود. در حالی که اتاق‌های رو به شرق مناسب ترین اتاق‌ها برای خواب هستند. نور طبیعی که در هنگام صبح وارد پنجره‌های اتاق خواب می‌شود طبیعی‌ترین ساعت در بین ساعت‌های زنگ دار است، به شرطی که با پرده‌های مناسب به خوبی نمایش داده شود.

موقعیت مطلوب تخت با توجه به پنجره اتاق خواب موازی با آن خواهد بود، در حالی که از سر تخت با پنجره پشت آن، حتی اگر تأثیر خاصی داشته باشد، باید اجتناب شود تا احساس ناراحتی نکنید.

جهت گیری نور طبیعی در خانه -hollysaren.com

چگونه نور طبیعی را به خانه راه دهیم

اگر خانه شما بخشی از یک مجتمع بزرگ باشد، به احتمال زیاد این شرایط ایده آل، یعنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای همه اتاق‌ها، رخ نخواهد داد. در این موارد و برای تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون باید سعی شود تا با انجام مداخلات کوچک بنایی، نور طبیعی از اتاق‌ها عبور کند. حذف چند پارتیشن زیاده از حد یا نصب نورگیرهای لوله ای برای انتقال نور طبیعی به طبقات زیرین و همکف  از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌توان اتخاذ کرد. حتی ایجاد پارتیشن‌هایی که قطعات شیشه‌ای را یکپارچه می‌کنند، خواه بخش‌های کم و بیش بزرگ بلوک‌های شیشه‌ای باشند یا درهای شیشه‌ای بزرگ ، راه‌حل خوبی برای استفاده بهتر از نور طبیعی در خانه است و تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون را مشص میکند .

 تاثیر  نور طبیعی و رنگ در دکوراسیون خانه

قرار گرفتن در معرض نور اتاق‌ها مهم است، زیرا کمیت و کیفیت نور طبیعی به طور اجتناب‌ناپذیری بر رنگ مبلمان تأثیر می‌گذارد. برای انتخاب درست رنگ‌ها برای مبلمان و دیوار‌های مناسب ، درک اینکه کجا و در چه زمانی به طور طبیعی اتاق‌ها را روشن می‌کند و از طرف دیگر، محیط تاریک تر می‌ماند . انتخاب مبلمان مناسب با شرایط نور محیط می‌تواند به توزیع بهترین نور طبیعی در داخل خانه کمک کند. برای روشن کردن محیط‌های کم نور، این نکات ساده را دنبال کنید:

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

کف رنگ روشن را انتخاب کنید .

نصب آینه در نقاط استراتژیک.

پرده‌های داخلی ساخته شده با پارچه‌های الیاف سبک در رنگ‌های ملایم را انتخاب کنید .

اینها همه چیز‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند نور طبیعی که از پنجره‌ها می آید را منعکس و تقویت کنید.

به یاد داشته باشید که اتاق‌های روشن‌تر با رنگ سبز استقبال بیشتری خواهند شد. اگر پنجره‌هایی ندارید که به باغ باز می‌شوند، گیاهانی در داخل داشته باشید که به خوبی با دکور مطابقت داشته باشند.

 نور طبیعی  گرم و نور سرد در دکوراسیون خانه

نور طبیعی بسته به جهت آن تغییر رنگ می‌دهد و کم و بیش گرم می شود. در جنوب، نور شدید است و اتاق‌هایی که از آن بهره می‌برند با رنگ‌هایی که به رنگ‌های گرم زرد و قرمز متمایل هستند، «رنگی» می‌شوند . از سوی دیگر، در محیط‌های در معرض شمال، شدت نور کاهش می‌یابد و رنگ‌های غالب با رنگ‌های سرد غنی می‌شوند . هنگام انتخاب رنگ برای پالت رنگ یک پروژه مبلمان، این باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد .

میزان تابش نور خورشید در منزل

پنجره‌های یک آپارتمان برای اجازه دادن دید به بیرون و فیلتر کردن مقدار مناسب نور به داخل خانه استفاده می‌شود. پنجره‌ها باید در سازتفاع مناسبی تنظیم شوند، بهترین ح فاصله آنها ازکف یا سقف فاصله یک‌و‌نیم متری لستغ. رعایت این قانون نه تنها برای داشتن مقدار صحیح نور طبیعی در خانه، بلکه برای اطمینان از تبادل هوای کافی ضروری است.

لازم به ذکر است که در مناطق آب و هوایی خاص، در دسترس بودن بیش از حد نور خورشید می‌تواند منجر به اثرات ناخوشایند شود. در محیط‌های بسته تابش زیاد خورشید می‌تواند باعث گرمای بیش از حد شود و در نتیجه مصرف انرژی ناشی از استفاده شدید از تهویه مطبوع افزایش یابد. برای رفع این مشکل، نصب پرده‌ها و سایر سیستم‌هایی که قادر به سایه انداختن بخشی از ساختمان در معرض تشعشع بیش از حد هستند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانیم  کمد دکوری پذیرایی

 

میزان تابش نور خورشید در منزل -hollysaren.com

پرده‌های داخلی راه مناسبی برای تعدیل میزان نور طبیعی داخل خانه هستند. از آنجایی که ضروری است نور به تمام قسمت‌های اتاق به طور یکنواخت برسد، بهتر است نوع پرده را برای شرایط مختلف نور انتخاب کنید. یک محیط تاریک به پرده‌هایی نیاز دارد که به سختی نور خورشید را مسدود کند و بالعکس. مراقب ایوان‌های بسته یا سایبان‌هایی باشید که در جلوی دریچه‌ها قرار می گیرند، اینها به میزان قابل توجهی میزان نوری را که به داخل می‌رسد را کاهش می‌دهد.