کمد دیواری مدرن| مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردی

امروزه با توجه به این که متراژ اکثر منازل کم شده و خانه‌ها آپاتمانی هستند، داشتن یک کمد دیواری مدرن یکی از تجهیزات ضروری برای منزل است. وجود کمد دیواری باعث می‌شود تا منزل شما منظم شود و همچنین در زیبایی دکوراسیون منزل شما تاثیر بسزایی دارد. نداشتن کمد دیواری موجب بهم ریختگی فضای منزل شده و در طولانی مدت این نبود نظم شما را اذیت خواهد کرد. در واقع کمد دیواری وظیفه نگهداری انواع وسایل منزل از جمله ظروف آشپزخانه، لوازم برقی، لباس‌ها، رختخواب و سایر وسایل را دارد.

کمد دیواری یک وسیله‌ای است که شما می‌توانید انواع مختلف وسایل را دور از دید قرار دهید، انتخاب کمد دیواری متناسب با نیاز خود می تواند تمام نیازهای شما رفع کند. کمد دیواری مناسب کمدی است که نه آن قدر کوچک باشد که نتوانید تمام وسایل خود را در آن جای دهید و نه آن قدر بزرگ باشد که تمام فضای شما را در بر بگیرد.

معرفی کمد دیواری مدرن

کمد دیواری‌های مدرن نسبت به کمد دیواری‌های قدیمی و کلاسیک دارای ظاهری ساده‌تر هستند، برای ساخت این نوع کمد دیواری‌ها طرح و برش خاصی را به کار نمی‌برند. کمد دیواری‌هایی که ساخته می‌شود هر چقدر تنوع رنگ آن‌ها کمتر باشد و طراحی هندسی آن‌ها ساده‌تر باشد، به سبک مدرن نزدیک‌تر خواهد بود. این روزها با توجه به این که تمامی صنایع پیشرفت چشم گیری داشته‌اند و  دستگاه‌های مدرن جدیدی وارد بازار کار شده‌اند، بازار دکوراسیون نیز با استقبال مردم رو به رو شده است و اکثر افراد خواهان طراحی دکوراسیون برای منزل و محل کار خود هستند.

همان طور که می‌دانید کمد دیواری نیز یکی از اجزای اصلی یک دکوراسیون داخلی است، بنابراین افراد به دنبال زیباترین و کاربردی‌ترین کمد دیواری‌ها هستند. مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردی یکی از نمونه‌های کمد دیواری‌هایی است که طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی پارکینگ

معرفی کمد دیواری مدرن

تفاوت کمد دیواری مدرن با مدل‌های قدیمی

در ساخت کمد دیواری‌های قدیمی برای طرح‌های کمدها معمولا از دو یا چند رنگ استفاده می‌کردند و یک رنگ را برای قاب به کار می‌بردند. این در حالی است که مدل کمد دیواری‌هایی که مدرن هستند دارای یک رنگ بوده زیرا این کمدها ام دی اف هستند. کمد دیواری‌های قدیمی دارای طرح‌های مختلفی بودند اما مدل کمد دیواری ام دی اف معمولا بسیار ساده بوده و یا به صورت براق و یا مات ساخته می‌شوند.

انواع مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردی

کمد دیواری مدرن با درب لولایی

کمد دیواری با درب لولایی یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین طرح ساخت کمد دیواری است که از سال‌های گذشته تا به امروز در اکثر منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت اصلی‌ترین مزیت این نوع کمد دیواری‌ها این است که شما می‌توانید به تمام فضای کمد به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.  به این صورت که شما با باز کردن درها میتوانید تمام فضای درون کمد را ببینید و به آن دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کمد دیواری‌ها با درب لولایی این است که فضای داخلی کمد در عمق کمتر اشغال می‌شود که موجب می‌شود این نوع کمد برای اتاق‌ها و منازلی که محدودیت فضا دارند، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب کمد باشد.

کمد دیواری مدرن ریلی

یکی دیگر از انواع مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردی، کمد دیواری مدرن ریلی است. از این نوع کمدها امروزه در اکثر منازل استفاده می‌شود و این کمدها بسیار کاربردی هستند زیرا بخش داخلی این نوع کمد دارای قفسه‌ها و بخش‌های کوچک‌تری است که شما می‌توانید از هر کدام از این بخش‌ها برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  باشگاه بدنسازی

با توجه به این اکثر منازل امروزه با کمبود جا مواجه هستند و زمانی که شما وسایلی مانند سرویس خواب را در اتاق خواب قرار دهید، داشتن یک کمد دیواری که دارای درب‌های بازشو باشد برای شما دردسر ساز خواهد بود و شما را بیشتر از پیش با کمبود جا مواجه می‌کند. بنابراین باید از مدل کمد دیواری ریلی برای این نوع فضاها استفاده کنید تا از تمام فضا به بهتری شکل ممکن بهره ببرید، در واقع می‌توان گفت این موضوع یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها برای کمد دیواری ریلی می‌باشد.

مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردیکمد دیواری مدرن درب آکاردئونی

امروزه درب‌های آکاردئونی جزء مقرون به صرفه‌ترین کمد دیواری‌ها محسوب می‌شود. این نوع درها با استفاده از چندین پنل ساخته می‌شوند که نظیر آکاردئون به پیچیده می‌شوند و در امتداد یک قفسه که در بالای دهانه موجود است، قرار داده می‌شود. درب‌های آکاردئونی بسیار سبک بوده و از وینیل یا pvc ساخته می‌شوند.

شما حتی می‌توانید نمونه‌های شیشه‌ای این نوع درها را نیز در بازار پیدا کنید. مکانیزم این درها به این صورت است که درها با عرض کم و با لولاهایی که در بین آن ها قرار گرفته‌اند، به حالت تاشو روی هم قرار گرفته و در یک طرف کمد قابلیت جمع شدن دارند. در کمد دیواری با درب آکاردئونی می‌توانید با باز کردن کامل درها به تمام فضای داخلی کمد دسترسی داشته باشید و نکته قابل توجه این است که این درها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. به همین علت است که از این کمدها معمولا در فضاهایی استفاده می‌شود که هم نیاز دارند به تمام فضای کمد دسترسی داشته باشند و هم این که محدودیت فضا دارند.

مزایای کمد دیواری مدرن

استفاده از حداکثر فضا

شما با استفاده از کمد دیواری‌های مدرن با درب ریلی می‌توانید از فضای جلوی کمد به راحتی استفاده کنید بدون این که برای باز و بسته شدن درها مشکلی داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که فضای درون اتاق دچار آشفتگی و بهم ریختگی نشود.

بیشتر بخوانیم  سبک مینیمال در خانه|چیدمان خانه به سبک مینیمال

زیبایی و جذابیت

همان طور که مشاهده کردید این نوع کمد دیواری‌ها دارای زیبا و جذابیت خاصی هستند و فضای منزل و اتاق های شما را بسیار زیبا جلوه می‌دهد. این کمد دیوار‌ی‌ها برای منازلی مناسب هستند که دارای دکوراسیون داخلی با سبک مدرن و مینیمال هستند. این کمد دیواری‌ها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به همین دلیل طرح و رنگ‌های متنوعی دارند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی این کمدها را با دکوراسیون خود ست کنید.

نصب آینه بر روی کمد دیواری

شما می‌توانید بر روی کمد دیواری‌ها از آینه‌ها استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که بر روی کمد دیواری‌های لولایی معمولا آینه نصب نمی‌کنند و دلیل ان این است که آینه‌ها سنگین هستند و نصب آن بر روی کمدها موجب سنگین شدن درها می شود. از آن جایی که کمد دیواری‌های مدرن معمولا به صورت ریلی ساخته می‌شوند و به راحتی می‌توان بر روی آن‌ها آینه نصب کرد.

صدای کمتر حین استفاده

کمد دیواری‌هایی که دارای درب لولایی هستند پس از مدتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، صدای بدی را ایجاد می‌کنند و به همین علت باید هر چند مدت یک بار درهای این نوع کمدها را روغن کاری کنید تا صدا ایجاد نکنند. اما کمد دیواری‌های مدرن به دلیل این که ریلی هستند چنین مشکلی را ندارند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نصب آینه بر روی کمد دیوارینتیجه گیری

کمد دیواری مدرن  و مدل‌های کمد دیواری مدرن و کاربردی از جمله پر طرفدارترین کمدها هستند که شما می‌توانید در اکثر منازل این نمونه‌ها را مشاهده کنید. از آنجایی که این نوع کمد دیواری‌ها دارای محدودیت رنگ بوده و بسیار ساده هستند، بنابراین به راحتی این کمدها را با سایر دکوراسیون منزل هماهنگ و ست کنید. به کار بردن کمد دیواری مدرن زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای منزل شما مخصوصا اتاق خواب‌ها می بخشد و باعث می‌شود تا زیبایی دکوراسیون به کار رفته در منزل بیشتر به چشم بیاید.