کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

کمد‌های دیواری  راه نجاتی برای خانه‌ها و آپارتمان‌های مدرن از نظر بهینه‌سازی فضا هستند. با کمک کمد‌های دیواری، شیک و به روز می‌توانید بسیاری از اشیا را در اتاق ذخیره کنید و یک منطقه نسبتاً کوچک در دسترس داشته باشید. اطلاعات دقیق ارائه شده در زیر به شما کمک می‌کند تا کمد دیواری اتاق خواب را  مناسب  با طراحی، شکل و سایر ویژگی‌ها انتخاب کنید.کمد دیواری کشویی یک انتخاب شیک، کاربردی، هوشمند و به روز برای اتاق خواب است.

 

معیار‌های انتخاب کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

برای انتخاب یک کمد دیواری شیک و به روز ، ابتدا باید بدانید که چند چیز، چه اندازه و چه نوع را می خواهید در آن ذخیره کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید آن را فقط برای نگهداری لباس‌های بیرونی اختصاص دهید، باید فضای خالی کافی در این مبلمان فراهم کنید. درب باید آزادانه باز و بسته شود.

در واقع ویژگی‌های زیادی برای انتخاب کمد دیواری شیک و به روز وجود دارد. همه چیز به وظایف و موقعیت فردی بستگی دارد. در ادامه در مورد نحوه انتخاب کمد دیواری مناسب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

انواع سازه‌های کمد دیواری برای اتاق خواب

امروزه دو نوع اصلی کمد دیواری وجود دارد:

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی حیاط

داخلی : این نوع  در محل مونتاژ شده است. آنها بیشتر برای اتاق‌هایی با طاقچه‌ها و فرورفتگی‌های ارائه شده مناسب هستند. در این حالت، دیوار‌های پشتی و جانبی دیوار هستند. ‌اویز‌ها و قفسه‌ها به دومی وصل شده‌اند که به شما امکان می‌دهد به طور منطقی از هر سانتی متر رایگان استفاده کنید. با نصب مناسب، یکپارچگی و پرداخت دیوار‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. آنها به صرفه جویی در سرمایه گذاری‌های مالی و استفاده موثر از فضای موجود کمک می کنند.

روکار : در این نوع بدنه  از قبل مونتاژ شده آورده شده‌اند. برخلاف راه حل داخلی، این یک آیتم داخلی جداگانه است. در صورت نیاز می‌توانید حرکت کنید، بچرخانید، حمل کنید. همه دیوار‌ها از جنس کمد است.

کاربرانی که قصد ندارند سازه نصب شده را در آینده جابجا کنند، بهتر است کمد داخلی را انتخاب کنند.

انواع سازه‌های کمد دیواری برای اتاق خوابانواع کمد دیواری بر اساس شکل برای اتاق خواب

 

چهارگوش:  یک شکل کلاسیک مناسب برای هر سبک داخلی است. مبلمان با نمای مستقیم با سادگی و تطبیق پذیری استفاده مشخص می‌شود. از معایب، فقط عدم اصالت را می‌توان  مشخص کرد، اما اکثر مصرف‌کنندگان از نظر شکل کمد به آن نیاز ندارند. مناسب برای کسانی است که مدل‌های سنتی کمد را ترجیح می‌دهند.

گرد : این یک فرم نسبتا جدید است که غیر‌استاندارد است. می تواند به مرکز بصری اتاق تبدیل شود و توجه مهمانان را به خود جلب کند. اگرمبلغ برایتان اهمیت دارد، بهتر است این گزینه را ترجیح ندهید، زیرا هزینه آن بیشتر از سایرین است.

گوشه‌ای:  این نوع  برای مواردی مناسب هستند که صاحبان اتاق می‌خواهند فضای کمتری را با کمد دیواری شلوغ کنند. حتی در اتاق‌های کوچک نیز قابل استفاده است. نقطه ضعف  کمد‌های گوشه را می توان هزینه‌های اضافی نامید که برای ساخت یک فرم پیچیده از مبلمان سفارشی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانیم  تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون

 

انتخاب متریال شیک و به روز برای کمد دیواری اتاق خواب

درباره ویژگی‌های موادی که کمد‌ها از آنها ساخته شده‌اند بیشتر بدانید:

 

ام دی اف :  از نظر ایمنی و سازگاری با محیط زیست در بین گزینه چ‌های ذکر شده در زیر متفاوت است. اساس آن شامل ذرات کوچک براده‌های چوب است که تحت فشار بالا از پرس خشک با دمای بالا عبور می‌کند. رزین‌های اوره مواد پایه را به هم متصل می‌کنند.

نئوپان: به دلیل نسبت بهینه قیمت به کیفیت محبوب ‌ترین گزینه است. نئوپان بر اساس ضایعات چوب است. برای تولید آنها از گونه‌های چوبی کم ارزش به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود. عنصر اتصال برای تخته نئوپان رزین فرمالدئید است. مخلوط حاصل در دمای بالا پردازش می‌شود تا محصول به استاندارد‌های کیفی مورد نیاز برسد. سازنده سطح تخته‌های نئوپان را لمینیت می‌کند و انتهای آن با یک لبه تزئینی ویژه درمان می‌شود. این امکان دستیابی به درجه بالایی از شباهت تخته نئوپان را با چوب طبیعی با کلاس بالا یا سایر مواد زیبا از نظر زیبایی‌شناسی فراهم می‌کند. نئوپان با رطوبت میانه خوبی ندارد، که برای مبلمانی که عملاً با آن تماس پیدا نمی‌کند، ضرر جدی نیست.

تخته فیبر :  از گرد و غبار چوب فشرده شده در هنگام پرس گرم ساخته شده است. موادی که مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می‌دهند به عنوان یک عنصر اتصال استفاده می‌شود:تخته‌های فیبر همیشه نازک هستند، بنابراین اغلب به عنوان پایه‌ای برای دیوار‌های پشتی عمل می‌کنند.

محاسبه ابعاد کمد دیواریذبرای اتاق خواب

چگونه کمد اتاق خواب را بر اساس اندازه انتخاب کنیم؟ راحت ترین نسخه این مبلمان آن است که کاملاً متناسب با اتاقی است که در آن قرار خواهد گرفت. از فضای آزاد موجود دور شوید. برای اینکه نه تنها در هفته‌های اول، بلکه در سال‌های بعد قطعاً از خرید راضی باشید، از قبل در نظر بگیرید که کمد کجا خواهد بود و چه چیز‌هایی در آن ذخیره می‌شود.

بیشتر بخوانیم  کابینت‌های چوبی یا فلزی، کدامیک گزینه بهتری برای آشپزخانه به حساب می‌آیند

در برخی شرایط، پیش‌بینی دقیق نحوه استفاده از کمد  در آینده دشوار است، اما لازم است حداقل به طور تقریبی آن را درک کنید. راه‌حل ایده آل این است که یک کمد دیواری شیک و به روز و  سفارشی با توجه به ابعاد اتاق خواب انتخاب کنید. این گزینه قابل اعتمادترین است، اگرچه اغلب می‌توانید یک راه حل مناسب در بین کاتالوگ‌های شرکت پیدا کنید.

محاسبه ابعاد کمد دیواریذبرای اتاق خوابویژگی‌های اندازه‌های کمد لباس:

ارتفاع اغلب فقط به مرز‌های اتاق محدود می‌شود.

در‌ها از ۲.۶ تا ۲.۶۵ متر هستند . یک محدودیت تکنولوژیکی که فراتر از آن مشکل‌ساز است.

اگر کمد ‌بالا‌تر از ۲.۶۵ متر باشد، فضای خالی از در با پانل‌های کاذب یا در‌های اضافی پوشانده می‌شود.

عمق استاندارد کمد دیواری ۶۰ سانتی‌متر است . کافی است میله‌های آویز و قفسه‌های بزرگ را قرار دهید.

اگر امکان اجرای کابینت با عمق استاندارد در اتاق وجود ندارد، سازنده می‌تواند محصولی با تنظیمات فردی برای شما تولید کند.