کمد دیواری اتاق کودک
03
تیر

کمد دیواری اتاق کودک|جدیدترین و بهترین ایده‌ها برای کمد کودک

در زمان‌های گذشته این گونه نبود که هر فرزند یک اتاق مخصوص به خود داشته باشد اما این روزها والدین حتی قبل از تولد فرزند خود سعی می‌کنند برای او یک اتاق خواب زیبا را فراهم کنند. یکی از وسایلی که می‌تواند فضای اتاق خواب را زیباتر کند، کمد دیواری است، به همین دلیل والدین به دنبال جدیدترین و بهترین ایده‌ها برای کمد کودک خود هستند. کمد دیواری برای اتاق خواب کودکان علاوه بر این که جنبه زیبایی دارد، یک ابزار بسیار کاربردی است که شما می‌توانید تمام وسایل و اسباب بازی‌های کودک خود را درون آن قرار دهید.

این روزها کمد دیواری به یکی از تجهیزات اصلی دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شده است و شما در اکثر اتاق خواب‌ها و حتی سایر بخش‌های منزل می‌توانید آن را مشاهده کنید. برای انتخاب کمد دیواری اتاق کودک باید با توجه به وسایل موجود در اتاق و دکوراسیونی که اجرا شده است، کمد دیواری مناسب را انتخاب کنید. همان طور که می‌دانید کودکان اسباب بازی‌های زیادی دارند، به همین دلیل کمد دیواری باید قسمت‌های مختلفی داشته باشد تا بتوان این وسایل را درون آن‌ها جای داد. برای خرید کمد  و جدیدترین و بهترین ایده‌ها برای کمد کودک باید به جنسیت فرزند خود توجه کنید تا دکوراسیون اتاق کودک شما زیبا و جذاب باشد.

کمد دیواری اتاق دو قلو

اگر قصد دارید برای اتاق خواب کودک خود از کمد دیواری استفاده کنید، پس بهتر است بدانید که کمد دیواری بخش زیادی از فضا را اشغال می‌کند. بنابراین در انتخاب طرح و رنگ و مدل آن باید دقت کافی داشته باشید. اگر م‌خواهید کمد دیواری اتاق کودک را برای دو قلوها در نظر بگیرید باید این نکته را به یاد داشته باشید که شما قرار است هر آنچه را که اجرا می‌کنید برای دو نفر باشد.

بناراین باید از تما فضای اتاق به صورت بهینه استفاده کنید زیرا باید برای هر کدام از فرزندان خود کمد و تخت جدا را در نظر بگیرید و حریم شخصی هر یک را رعایت کنید. جدا از تمام این مسائل باید فضایی را نیز برای بازی کردن کودکان و فعالیت آن‌ها در نظر بگیرید، توصیه ما به شما این است که یک اتاق بزرگ را برای فرزندان دو قلوی خود در نظر بگیرید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

کمد دیواری اتاق  پسرانه

برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب پسرانه و دکوراسیون اتاق او باید چند نکته را رعایت کنید. اول این که سعی کنید از یک رنگ برای تمام قسمت‌های اتاق استفاده نکنید زیرا این یکنواختی باعث خسته شدن او از فضا می‌شود. اگر برای اتاق کودک از چند رنگ استفاده کنید، تغییر دادن آن‌ها کار سختی نمی‌باشد، سعی کنید این ترکیب رنگ‌هایی را که به کار می‌برید مکمل هم باشند. برای انتخاب کمد دیواری  کودک پسرانه سعی کنید رنگ‌های خنثی و سرد را به کار ببرید و برای سایر قسمت‌ها از رنگ‌های گرم استفاده کنید.

رنگ‌هایی را که برای کمد دیواری  پسرانه انتخاب می‌کنید باید با سایر وسایل موجود در اتاق او هماهنگی داشته باشد. این همخوانی وسایل و رنگ‌ها موجب می‌شود تا فرزند شما در اتاق خود احساس آرامش بیشتری داشته باشد و رنگ‌های موجود او را از اتاق زده نکند.

نکته‌ی دیگر این که کمد دیواری اتاق کودک خود را به گونه‌ای طراحی کنید که دارای قفسه‌ها و طبقات مختلف برای نگهداری اسباب بازی باشد، در این صورت فضای کمتری از اتاق اشغال می‌شود. استفاده از کمد دیواری برای اتاق کودک موجب می‌شود تا اتاق او همیشه مرتب باشد و این به این دلیل است که هر وسیله جای مخصوص به خود را دارد. با این کار فرزند شما به مرور یاد می‌گیرد تا هر وسیله را در جای خود قرار دهد و اتاق او همیشه نظم خاصی دارد، انتخاب تعداد قفسه‌ها برای کمد دیواری اتاق کودک به میزان وسایل او و متراژ اتاق او بستگی دارد، اگر اتاق فرزند شما بزرگ است شما می‌توانید از یک کمد دیواری بزرگ برای او استفاده کنید.

کمد دیواری اتاق کودک پسرانهکمد اتاق کودک دخترانه

همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم کمد دیواری علاوه بر این که یک وسیله کاربردی است، به عنوان یک وسیله تزئینی و دکوری نیز عمل می‌کند. برای اتاق خواب دخترانه می‌توانید کمد دیواری‌های ریلی و یا کمد دیواری‌های برون درب و یا لولایی را به کار ببرید. کمد دیواری بدون درب می‌تواند یک انتخاب مناسب برای اتاق کودک دخترانه باشد زیرا دختران معمولا عروسک‌ها و اکسسوری‌های زیادی دارند و با استفاده از این کمدها می توانند وسایل خود را در معرض دید  قرار دهند.

در صورتی که فضای اتاق خواب فرزند شما کوچک است در این صورت کمد دیواری‌های ریلی برای اتاق او مناسب هستند زیرا استفاده از این نوع کمدها در واقع نوعی صرفه جویی در فضا است. از دیگر کمد دیواری‌هایی که برای اتاق کودک دخترانه مناسب است، کمد دیواری‌های طرح چوب است که در بخشی از آن آینه تعبیه شده است. برای انتخاب رنگ کمد دیواری دخترانه می‌توانید رنگ‌های قرمز، صورتی، سفید و یا ترکیبی از آن‌ها را به کار ببرید که جلوه ی زیبایی را به اتاق خواب شما می‌بخشد. البته انتخاب رنگ برای کمد دیواری سلیقه‌ای است اما سعی کنید برای اتاق خواب دختران رنگ‌های فانتزی را به کار ببرید.

کمد دیواری اتاق کودک دخترانهکمد با میز تحریر

با بزرگ شدن کودکان نیازها و خواست‌های آن‌ها نیز بزرگ‌تر می‌شود به همین منظور در اتاق خواب کودک علاوه بر کمد دیواری باید میز تحریر و کتاب خانه را قرار دهید تا بتوانید به طور کامل نیازهای او رفع کنید. زمانی که کودک شما به سن مناسب برسد و وارد مدرسه شود برای انجام تکالیف مدرسه خود نیاز دارد تا یک میز تحریر داشته باشد، به همین دلیل بهترین انتخاب برای آن‌ها کمد دیواری با میز تحریر است.

با این کار شما او را تشویق به مطالعه خواهید کرد. البته در اتاق‌های کوچک ایجاد چنین محیطی کمی مشکل و دردسر ساز است، به همین دلیل شما باید برای دکوراسیون اتاق فرزند خود خلاقیت به خرج دهید و از بهترین ایده‌ها برای اتاق خواب استفاده کنید. به عنوان مثال در اتاق‌های کوچک برای این که بتوانید از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، می‌توانید برخی از وسایل را تلفیق کنید، نمونه آن کمد دیواری با میز تحریر است.

نتیجه گیری

همان طور که می‌دانید کمد دیواری یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در هر اتاق خوابی است، شما ممکن است بتوانید بدون تخت و یا میز تحریر سر کنید ولی با استفاده نکردن از کمد دیواری تمامی وسایل شما در فضای اتاق پخش خواهند شد و اتاق شما دچار بی نظمی و آشفتگی می‌شود. در صورتی که در حال ساخت منزل هستید حتما بخشی را برای کمد  اتاق کودک خود در نظر بگیرید و در صورت یکه در منزلی هستید که فاقد کمد دیواری است، برای آن کمد دیواری‌های مستقل را تهیه کنید تا از بهم ریختگی اتاق جلوگیری شود.

برای انتخاب کمد دیواری اتاق کودک می‌توانید از جدیدترین و بهترین ایده ها برای کمد کودک بهره ببرید و از این طریق اتاق فرزند خود را زیبا کنید. وجود کمد دیواری برای اتاق خواب هر کودکی لازم و ضروری است زیرا کودکان مانند بزرگسالان در صورت نبود کمد دیواری نمی‌توانند وسایل خود را مرتب کرده و در یک جای مشخص قرار دهند، بنابراین برای آن‌ها حتما کمد  تهیه کنید نوع طرح و رنگ آن را با توجه به جنسیت آن‌ها انتخاب کنید.