کمد دیواری اتاق خواب
09
خرداد

کمد دیواری اتاق خواب| انواع کمد دیواری

امروزه کمد دیواری اتاق خواب یکی از اجزای اصلی برای دکوراسیون منزل هستند و یکی از مهم‌ترین معیارها برای ساخت منزل و خرید منزل است. اتاق خواب یکی از بخش‌های مهم هر منزلی است که فراد تمامی وسایل خود را در اتاق خواب قرار می دهند. بنابراین داشتن کمد دیواری‌های بزرگ با قفسه بندی‌های مناسب یکی از واجبات هر اتاق خوابی است.

چرا باید از کمد دیواری استفاده کنیم؟

همه ما به خوبی می‌دانیم که هر چقدر فضای منزل ما بزرگ و جادار باشد باز هم برای مرتب و منظم شدن محیط اتاق خواب یا منزل و یا حتی محیط کاری خود نیاز داریم که از کمدهای دیواری و قفسه‌های مختلف استفاده کنیم. صنعت چوب و کمد سطی مانند هر صنعت دیگری درسال‌های گذشته رشد چشم گیری داشته است و دچار تغییرات زیادی شده‌است.

در گذشته مردم برای مرتب کردن وسایل خود و جلوگیری از بهم ریختگی آن‌ها از صندوقچه‌ها و بقچه‌ها استفاده می‌کردند و به خوبی می‌توانستند با کمترین امکانات یک محیط منظم را ایجاد کنند. اما امروزه با گذشت زمان و بالا رفتن سطح توقعات مردم نیز به خرید وسایل و تجهیزات مختلف برای زندگی بیشتر شده است. همان طور که این روزها شاهد هستید افراد لباس ها و وسایل زیادی دارند بنابراین برای نظم دادن به آن‌ها باید کمدهای دیواری را به کار برد.

اهمیت کمد دیواری

امروزه طراحان ساختمان و دکوراسیون‌ها در تمام طراحی‌های خود سعی می‌کنند تا از تمامی قسمت‌های منزل بهترین استفاده را داشته باشند، به عبارت دیگر استفاده مفیدی از فضا دارند. بنابراین باید طراحی‌هایی را به کار برد که علاوه بر این که به محیط شما نظم می‌دهد بتواند محیط بازتر و شیک تر برای شما ایجاد کند.

و یا برای مثال در محیط‌های اداری که پرونده‌ها و وسایل زیادی وجود دارد و افراد فضای کمی را در اختیار دارند باید بتوان طراحی را اجرا کرد که با وجود فضای کم و محدود اتاق یک دکوراسیون جذاب را هم برای کارکنان و هم برای افرادی که به آن اداره رجوع می‌کنند، ایجاد کند.

افراد سلیقه‌های متفاوتی دارند و هر کس با توجه به سلیقه خود و محیطی که در آن قرار دارد، کمد دیواری مناسب محیط خود را انتخاب می کند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با کمد دیواری برای فضای اتاق خواب و انواع آن آشنا کنیم.

جنس کمد دیواری

کمد دیواری‌ها بر اساس جنس چوبی که برای ساخت آن‌ها استفاده شده است دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی هستند. جنس موادی که در ساخت کمد دیواری به کار می‌رود به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند.

کمد دیواری‌های ساخته‌شده برای اتاق خواب از جنس ام دی اف، بترون یا ملامینه، پلی گلاس و هایگلاس می‌باشند. شما می‌توانید هرکدام از این جنس‌ها را به صورت جدا یا ترکیبی به کار ببرید. یکی ازپر طرفدارین کمد دیواری‌ها، کمد دیواری با بدنه پلی گلاس و هایگلاس است.

برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

قبل از انتخاب کمد دیواری برای اتاق خواب ابتدا باید مدل‌های مختلف کمد دیواری را ببینید. برای انتخاب کمد دیواری مناسب با طراح کمد دیواری خود مشورت کنید. او با توجه موقعیت و فضا و همچنین نیاز شما بتواند کمد دیواری هماهنگ با دکوراسیون اتاق خوابتان برای شما تهیه کند.

برای این که کمد دیواری شما بسیار لوکس به نظر برسد، سعی کنید از نور مخفی استفاده‌کنید و آن‌ها را در بالای کمد دیواری نصب کنید. با نصب نور مخفی فضای اتاق خواب را دلبازتر و مدرن‌تر می‌کنید. برای انتخاب رنگ کمد، جنس کمد، ابعاد، نحوه اجرا و سایر موارد باید به خوبی تحقیق کنید و در انتخاب آن‌ها حساسیت و دقت به خرج دهید.

به عنوان مثال در انتخاب دستگیره‌ها حساسیت به خرج دهید و آن را هم رنگ با دستگیره اتاق خواب انتخاب کنید به علاوه باید تعداد کشوهای آن را مطابق با نیاز خود سفارش دهید.

اگ اتاق خواب شما فضای کمی دارد بهترین انتخاب برای شما درب‌های ریلی هستند زیرا با استفاده از آن ها از باقی فضای اتاق می‌توانید به خوبی استفاده کنید. برای انتخاب جنس و نوع رگال و تجهیزات داخلی کمد دیواری بهتر است از کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

انواع کمد دیواریکمد دیواری اتاق خواب

همان طور که گفتیم کمد دیواری‌ها انواع مخلفی دارند که هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص خود ا دارند. در ادامه ما برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

کمد دیواری اتاق خواب ریلی

پر فروش ترین و پر طرفدارترین کمد دیواری‌ها، مدل کمد دیواری ریلی است. کمد دیواری‌های ریلی برای تمامی منازل به خصوص منازلی که متراژ کمی دارند، مناسب می باشد. زیرا تنها همان فضای مخصوص به خود را اشغال می‌کند و برای باز کردن درب‌های این کمدها نیاز به فضای زیادی ندارید.

کمد دیواری‌های ریلی در واقع زیر مجموعه کمد دیواری مدرن بوده و امروزه در اکثر منازل به کار می‌رود زیرا اکثر منازل امروزه فضای کمی دارند. این نوع کمد دیواری بهترین انتخاب برای کمد دیواری اتاق خواب است.

ایرادی که می‌توان از این نوع کمد دیواری گرفت این است که ان مدل‌ها برای نصب در زیر پله و فضای شیب دار قابل اجرا نیست. این نوع کمدها را می توان به صورت قاب دار، درب آیینه ای، درب شیشه ای و درب مات سفارش داد. تمامی این ها به سلیقه شما بستگی دارد. البته انتخاب درب مات بهتر است زیرا وسایل موجود در کمد مشخص نمی‌شوند.

کمد دیواری آینه‌ای

از انواع دیگر کمد دیواری‌ها می‌توان به کمد دیواری‌های آینه ای اشاره کرد. شما با توجه به انتخاب خود می‌توانید از ترکیب آینه برای کمد دیواری نیز استفاده‌کنید و عمودی و افقی بودن آن کاملا به شما بستگی دارد. شما می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب از کمد دیواری ریلی آینه‌دار استفاده‌کنید.

کمد دیواری آینه‌ای دارای مدل‌های مختلفی است. یکی از مدل‌های این نمونه کمدهای آینه دار طرح‌دار است. اگر فضای اتاق‌خواب شما ساده است برای بیرون آمدن آن از سادگی می‌توانید از این کمدها استفاده کنید. اگر کمدهای دیواری آینه دار سنترال باشند باید آینه به صورت کامل با سطح یکی باشد و از آن بالاتر نباشد.

کمد در دکوراسیون داخلیکمد دیواری اتاق خواب شیشه ای

این کمد دیواری‌ها سفارشی هستند و مطابق با سلیقه مشتری ساخته می‌شوند. شیشه‌ای که برای ساخت کمد دیواری‌ها به کار برده می‌شود ضد خش بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه  و وزن دارد، این شیشه‌ها را روی درب کمد به کار برده اند.

کمد دیواری لولایی

یکی دیگر از کمد دیواری‌هایی که این روزها برای اتاق خواب‌های بزرگ به کار می‌رود، کمد دیواری لولایی می‌باشد. این نوع کمد دیواری برای فضایی مناسب است که که اتاق فضای کافی برای باز و بسته شدن درها دارد. بنابراین فضای اتاق باید بزرگ باشد.

کمد دیواری ترکیبی

از دیگر انواع کمد دیواری‌ها می‌توان به کمد دیواری‌های ترکیبی اشاره کرد. این مدل‌‌ها در واقع ترکیبی از دو مدل کمد دیواری لولایی وریلی می‌باشد. در واقع این کمد دیواری‌ها به هم متصل هستند و حالت ریلی داشته اما با لولا وصل شده‌اند. این نوع درب‌ها برای کمدهایی که بزرگ هستند و عمق زیادی دارند مناسب هستند.

نتیجه گیری

کمد دیواری‌ها از جمله اجزایی هستند که سال‌های سال از آن‌ها استفاده می‌کنید. بنابراین در زمان انتخاب کمد دیواری و انتخاب جنس و سایر ویژگی‌های آن‌ها دقت کافی داشته باشید تا بتوانید کمدی متناسب با فضای خود انتخاب کنید.