کابینت‌های چوبی یا فلزی، کدامیک گزینه بهتری برای آشپزخانه به حساب می‌آیند

.همان‌طور که می دانید کابینت نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه ایفا می‌کند، بنابراین هر فردی برای این ‌که طراحی دکوراسیون داخلی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد به فکر انتخاب کابینت‌های مناسبی برای آشپزخانه خود می‌باشد. جنس‌های مختلفی را هنگام تولید کابینت به کار می‌برند که هر کدام از آن‌ها از مزایا و معایبی برخوردار می‌باشند. لازم به ذکر است که بگوییم کابینت‌های چوبی و فلزی امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و کاربرد بیشتری هم دارند.

از این رو بسیاری از افراد هنگام بازسازی ساختمان کابینت‌های چوبی یا فلزی را جایگزین کابینت‌های قبلی خود خواهند کرد. در ادامه‌ مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد کابینت‌های چوبی و فلزی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کابینت فلزی

یکی از قدیمی‌ترین متریال هایی که برای ساخت انواع کابینت به کار می‌برند ورقه‌های فلزی می‌باشد. اما متأسفانه امروزه متریال‌های جدیدی را جایگزین کابینت‌های فلزی کرده‌اند که باعث شده این کابینت ها طرف‌داران خود را از دست بدهند.

بنابراین تولیدکنندگان کابینت‌های فلزی تمام خلاقیت خود را به کار برده اند تا طرح‌های جدید و زیبا را از آن ارائه دهند و در صدد این هستند که بتوانند توجه مردم را به سوی این کابینت‌ها جلب کنند. درواقع کابینت‌های فلزی از ۳ نوع گالوانیزه، استیل و فولاد ساخته خواهند شد.

کابینت‌های فلزی گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی و خط و خش مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند. اما ممکن است نقاط آسیب‌دیده آن به‌تدریج پوسیده شوند.

بیشتر بخوانیم  کمد دکوری پذیرایی

دسته دیگری از کابینت‌های فلزی، نوع استیل آن‌ها می‌باشد که از قیمت بیشتری برخوردار هستند. اما در مقابل استحکام خوبی را در مقابل رطوبت و ضربه از خود نشان خواهند داد. از کابینت‌های استیل بیشتر در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و فضاهای تجاری استفاده خواهند کرد. کابینت فولادی را که با فولاد خام تولید خواهند کرد به‌ عنوان ارزان ‌ترین کابینت معرفی می‌شود که مهم‌ترین عیب آن‌ها حساسیت در برابر رطوبت می‌باشد.

 

کابینت فلزی-hollysaren.com

مزایا و معایب کابینت های فلزی

کابینتهای فلزی از مزایا و معایبی برخوردار هستند که با اطلاع داشتن در مورد آن‌ها به ‌راحتی می‌توانید در مورد تهیه این نوع از کابینت‌ها هستید را انتخاب کنید. در واقع کابینت‌های فلزی بسیار بادوام هستند و از طول عمر بالایی هم برخوردار می‌باشند، بنابراین زمانی‌ که بخواهید تغییراتی را در کابینت‌های فلزی ایجاد کنید می‌توانید به‌ راحتی آن‌ها را تغییر رنگ دهید، کابینت فلزی در برابر نفوذ باکتری و خاک مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند.

یکی از معایب کابینت‌های فلزی این است که خیلی زود زنگ می‌زنند و در صورت روغن ‌کاری نشدن درب‌ها سروصدایی را ایجاد خواهد کرد.

 

مزایا و معایب کابینت های فلزی-hollysaren.comکابینت چوبی

یکی از بهترین و لوکس‌ترین متریالی که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می‌دهند، چوب می‌باشد. این نوع از کابینت‌ها از زیبایی بی‌نظیری برخوردار هستند، اما در مقابل شما را با هزینه‌های زیادی روبرو خواهند کرد.

کابینت‌های چوبی گزینه بسیار مناسب برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارند، به شمار می‌رود. این نوع از کابینت‌ها به دلیل سادگی هیچ‌گاه تکراری و قدیمی نخواهند شد. در واقع با انتخاب کابینت‌های چوبی می‌توانید حس طبیعت را در فضای خانه خود ایجاد نمایید.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق خواب دخترانه

برای ساخت کابینت‌های چوبی، چوب درخت راش، گردو، افرا، بلوط و کاج را مورد استفاده قرار می‌دهند که هر کدام رنگ مخصوص به خود را دارند. تولیدکنندگان به ‌راحتی می‌توانند طرح‌های مختلفی را بر روی بدنه کابینت‌های چوبی ایجاد نمایند و از رنگ پلی استر برای ایجاد زیبایی بیشتر استفاده نمایند.

کابینت‌های چوبی به دلیل این‌که از متریال چوب ساخته می‌شوند می‌تواند مقاومت خوبی را در برابر گرما از خود نشان بدهند. همچنین ظاهر و رنگ آن‌ها تا سال‌های سال به همان شکل اولیه حفظ خواهد شد.

 

-hollysaren.comانتخاب کابینت مناسب

تا این قسمت از مطالب در مورد کابینت‌های چوبی و فلزی اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دادیم. حال با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از کابینت‌های فلزی یا چوبی را برای فضای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

اگر ضد رطوبت و ضد آب بودن کابینت‌ها مدنظر شما می‌باشد. باید به این ‌موضوع دقت داشته باشید که کابینت‌های چوبی به ‌راحتی تاب بر می‌دارند و رطوبت را جذب خواهند کرد. اما کابینت‌های فلزی هیچ مشکلی با تاب برداشتن ندارند.

درواقع کابینت‌های فلزی ممکن است در اثر رطوبت و آب دچار زنگ ‌زدگی شوند. اما کابینت‌های چوبی هیچ‌گاه با مشکل زنگ‌ زدگی مواجه نخواهند بود.

هنگام بازسازی ساختمان اگر قصد دارید از کابینت‌های چوبی استفاده کنید باید این ‌موضوع را مدنظر قرار دهید که کابینت‌های چوبی محل مناسبی برای لانه‌سازی حشرات هستند، مخصوصاً اگر از کابینت‌های چوبی ارزان استفاده می‌کنید.

کابینت‌های فلزی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه‌تر از کابینت‌های چوبی می‌باشند.به دلیل صیقلی بودن و نداشتن برجستگی‌ها خاک و آلودگی‌ها را به خود جذب نخواهند کرد، همچنین تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت می‌باشد.

بیشتر بخوانیم  طراحی ویلا

کابینت‌های چوبی از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین اگر شما قصد دارید که طرح‌های گوناگونی را بر روی کابینت ایجاد کنید بهتر است کابینت‌های چوبی را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید، چراکه هرگونه کنده‌کاری را به‌ راحتی می‌توان بر روی آن‌ها اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: کدام نوع کابینت از طول عمر بالاتری برخوردار است

سخن پایانی

اطلاع داشتن از مزایا و معایب کابینت‌ها می‌تواند به شما کمک نماید که انتخاب درستی داشته باشید. با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد به دنبال انتخاب کابینت‌های بادوام هستند، معمولا به انتخاب کابینت‌های فلزی و چوبی می‌پردازند.

کابینت آشپزخانه چوبی و فلزی هر دو از دوام بالایی برخوردار هستند، اما هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارا می‌باشند که می‌توانند به شما کمک نمایند انتخاب درستی با توجه به سلیقه خود داشته باشید. برای آشنایی با جدیدترین مدل کابینت ها و سبک های دکوراسیون داخلی و دریافت مشاوره های لازم در این زمینه کافی است که به وب سایت هالی سارن مراجعه کنید.