نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید -hollysaren.com
31
تیر

نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید

یکی از اتفاقاتی که اکثر ما با ان مواجه هستیم، زندگی مستاجری است و در کنار آن اسباب کشی می‌باشد. اگر اسباب کشی به صورت اصولی انجام نشود، بسیاری از وسایل شکسته خواهند شد. از این رو بایستی همیشه نکاتی را در زمان اسباب کشی رعایت کنید. شاید در ظاهر کار چندان پیچیده‌ای نباشد، این که تمام وسایل یک خانه را برداشته و سوار کامیونت کرده و سپس در خانه‌ای دیگر پیاده کنید. اما کاری بسیار خسته کننده و گاهی زجر اور خواهد بود. خستگی بعد از اسباب کشی با هیچ خسنگی قابل مقایسه نیست. اما رهکار‌های ویژه‌ای وجود داشته، در خصوص این که اسباب کشی را به یک کار راحت و بدون ضرر تبدیل کنیم. در این مقاله یک سری نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید، را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید و از این نکات بهره مند شوید.

نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید -hollysaren.com

 یک برنامه ریزی مناسب برای اسباب کشی

شاید کمی خنده دار به نظر بیاید، اما واقعا برای اسباب کشی به برنامه ریزی احتیاج داریم. برنامه باعث شده تا کار‌ها یکی پس از دیگری به نوبت انجام شود و از هرج و مرج در این کار جلوگیری شود. از این رو بهتر بوده پیش از اسباب کشی یک برنامه ریزی اصولی تهیه کرد و در حین اسباب کشی با هیچ مشکلی مواجه نشد. این برنامه متشکل از فعالیت‌هایی است که باید پیش از اسباب کشی، حین ان و بعد از ان انجام دهید. بسته بندی وسایل و ظروف، قرار دادن وسایل شکستنی در ماشین جدا و حتی شست و شوی پرده‌ها و قالیچه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که باید پیش از اسباب کشی برای آن برنامه چیده باشید. در ادامه مجموعه اقدامات برای اسباب کشی را بیان خواهیم کرد.

یک برنامه ریزی مناسب برای اسباب کشی-hollysaren.com

اقدامات لازم برای اسباب کشی

  • چند روز پیش از اسباب کشی باید تمامی وسایل خانه را در جعبه‌های مخصوص و کارتن قرار دهید. امکان هرج و مرج در این کار وجود دارد. بهتر است روی هر کدام از کارتن‌ها برچسبی که نشان دهنده محتویات آن می‌باشد را درج کنید. با این کار برای حمل و جداسازی وسایل نیاز به گشتن دوباره در بسته‌ها نیست و پس از اسباب کشی نیز به راحتی وسایل را پیدا خواهید کرد.
  • سعی کنید کارتن‌های وسایل را هیچ وقت دور نریزید و هنگام اسباب کشی از آن‌ها استفاده نمایید. برای محافظت از وسایل شکستنی و ظریف می توانید از حباب، کاغذ‌های باطله و یا حتی پارچه برای میان وسایل و ظروف استفاده کنید.
  • وسایل را در گروه‌های مختلف قرار دهید و یک روز خاص را برای هر گروه اختصاص دهید. با این وجود تمام کارها به ترتیب انجام خواهند شد و گیج نخواهید شد.
  • برای بسته بندی ظروف ابتدا  به سراغ .ستیلی بروید که کمتر به آن‌ها احتیاج پیا خواهید کرد. به عنوان مثال تا روز آخر نباید ظروف غذاخوری را بسته بندی کنید، چرا که هر روز این ظروف استفاده خواهند شد.
  • اگر امکانش برای شما وجود داشت، در یک روز اسباب کشی نکیند، وسایل را آرام و به اهستگی انتقال دهید. با این کار از تجمع وسایل در کامیونت خودداری شده و امکان شکستگی و یا ضرب خوردگی وسایل کاهش خواهد یافت.
  • پرده‌ها، فرش و قالیچه‌ها را به خشک شویی و قالیشویی بسپارید. با این عمل نیازی به اختصاص جایی خاص برای حمل و جا به جایی این وسایل نخواهد بود و مستقیما آنان را نصب خواهید کرد. به عنوان مثال وقتی پرده‌ها تمیز باشند‌ نیازی به جا به جایی مجدد آن‌ها نخواهد بود.
  • به جای استفاده از وانت برای جا به جایی وسایل، حتما از کامیونت استفاده کنید. کامیونت دارای اتاقک بزرگتری بوده و اتاقک آن کاملا سرپوشیده است. با این وجود وسایل در معرض نور مستقیم خورشید و یا باران قرار نخواهند گرفت.
  • می‌توانید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات اسباب کشی استفاده کنید و بار خود را بیمه نمایید. با این وجود در صورت بروز آسیب نیز بیمه خسارت‌های موجود را جبران خواهد نمود.
  • به جای حمل وسایل سنگین توسط اشخاص در صورتی که نیاز به بالا و پایین شده از پله نیست، از اهرم و گاری‌های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که پله‌ها مزاحم هستند، بهتر بوده تا چند نفر وسایل سنگین را همدیگر جا به جا کنند، با این کار نه تنها فشار ناشی از وزن وسایل تقسیم خواهد شد، بلکه امکان افتادن و شکسته شدن وسایل نیز از بین خواهد رفت.
  • به جای تردد از مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، جاده‌های خلوت تر را انتخاب کنید و در حد امکان از سرعت گرفتن و ترمز ناگهانی خود داری نمایید.
  • برای محکم قرار گرفتن وسایل در پشت وانت و یا کامیونت بهتر است از طناب‌های مخصوصی استفاده کنید. با استفاده از طناب، وسایل بدون لغزش در کنار هم قرار خواهند گرفت.
  • اگر میزان بار بیش از سطح و مساحت اتاق ماشین بود، به وسایلی که خارج از محدوده‌ی استاندارد هستند، یک پارچه‌ی قرمز رنگ اویزان کنید، تا حین رانندگی خودروهای عقبی متوجه فاصله‌ی خود تا بار شما شوند.

اقدامات لازم برای اسباب کشی-hollysaren.com

کلام نهایی

اسباب کشی از جمله کارهایی است که همه‌ی ما در طول زندگی بارها آن را انجام داده‌ایم. این کار سخت و خسته کننده اگر به درستی انجام نشود، خسارت‌های زیادی به بار خواهد آورد. برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی لازم بوده تا یک سری نکان هنگام بسته بندی، حمل و پیاده سازی وسایل رعایت شود. ۱۲هنگام ورود به خانه جدید آینه، قرآن و آب به همراه داشته باشید. این کار از رسومات ایرانیان بوده و پاکی و روشنایی به همراه خواهد داشت.  نکاتی که در زمان اسباب کشی باید رعایت کنید را در این مطلب برای شما در جهت اسباب کشی آسان یادآور شدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.