مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک
22
خرداد

مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

یکی از تجهیزات ضروری برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک، داشتن یک کمد دیواری مناسب برای جا دادن لباس‌ها و وسایل است. امروزه با توجه به این که تمامی صنایع پیشرفت کرده، صنعت کمد سازی نیز پیشرفت چشم گیری داشته و انواع مختلف کمد دیواری را در طرح‌ها و ابعاد مختلف می‌توانید مشاهده کنید.بنابراین با توجه به این که کمد دیواری‌ها دارای تنوع زیادی هستند، انتخاب مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک برای شما سخت‌تر خواهد شد. به طور کلی اگر شما یک اتاق خواب کوچک دارید باید کمد دیواری را انتخاب کنید که جادار باشد تا بتوانید تمام وسایل خود را در آن جای دهید و از بهم ریختگی اتاق جلوگیری کنید.

در سال‌های اخیر گنجه‌ها و قفسه‌های قدیمی جای خود را به کمد دیواری‌ها داده‌اند. این که بخواهید فکر کنید کمد دیواری فقط برای اتاق خواب مناسب است کاملا اشتباه است و شما می‌توانید در هر فضایی از منزل از کمد دیواری استفاده کنید به علاوه کمد دیواری‌ها در محلی کارایی مخصوص به خود را دارد. این روزها با توجه به این که فضاهای آپارتمان‌ها کوچک شده، بنابراین نقش کمد دیواری‌ها نیز پر رنگ‌تر از قبل شده است.

انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

کمد دیواری ریلی

یکی از انواع کمد دیواری‌هایی که جزء کمد دیواری‌های مدرن محسوب می‌شود، کمد دیواری ریلی است. کمدهای ریلی دارای رنگ‌های متنوعی هستند و ظاهری شیک و زیبا دارند. ممکن است برخی از افراد با خود فکر کنند این کمدها به دلیل این که ممکن است درب آن‌ها جدا شود و یا ریل آن‌ها صدا دهد و یا گیر کند، از خرید این کمد امتناع کنند اما دلیل این امر این است که برای ساخت این کمدها از یراق آلات نامرغوب استفاده شده است و این موضوع ربطی به نوع ریلی بودن کمد دیواری ندارد.

برای این که پس از خرید کمد دیواری ریلی با مشکلات فوق رو به رو نشوید، بهتر است کمد دیواری خود را از محل‌های معتبر تهیه کنید. کمد دیواری ریلی خود انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید به جای استفاده از درب آیینه و یا شیشه‌های شفاف و یا مات را به کار ببرید، این نوع کمد دیواری یکی از مناسب‌ترین گزینه ها برای مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک است.

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

کمد دیواری باد بزنی (درب باز شو)

کمد دیواری‌هایی درب باز شو که به کمد دیواری‌های باد بزنی نیز معروف هستند، از قدیمی‌ترین نسل‌های کمد هستند که درب این کمدها به صورت لولا آرام بند قابل باز و بسته شدن است. کمد دیواری‌های باد بزنی در دو سبک مدرن و کلاسیک قابل سفارش و تولید هستند. این نوع کمدها بر عکس کمدهای ریلی برای کمد رختخواب نیز مناسب هستند و استفاده از آن‌ها در اتاق خواب کوچک از بهم ریختی اتاق خواب جلوگیری می کند.

کمد دیواری‌های باد بزنی دارای بخش‌های مختلف از جمله طبقه بندی، رگال آویز لباس، کشو غیره هستند. جنس یراق آلایتی که برای ساخت این کمدها به کار رفته است  از جمله لولا و جک ها تاثیر مستقیمی روی طول عمر کمد دیواری دارد. در این کمدها امکان نصب آیینه و شیشه دکوری نیز وجود دارد.
انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

چند نکته برای داشتن مدل کمد دیواری شیک

انتخاب مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک شما در واقع نشان دهنده روحیه شما و اعضای خانوده شما می‌باشد. همان طور که اشاره کردیم کمد دیواری‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام کاربرد به خصوصی دارد، مدل کمد دیواری با توجه به سلیقه شما ساخته می‌شود و با توجه به نوع استفاده شما مجهز به فضاهای مختلف می‌شود.

شما با انتخاب کمد دیواری مناسب برای اتاق خواب خود می‌توانید وسایل و ابزارهای خود را از جمله لباس، کیف، کفش و غیره را درون آن جای دهید بدون این که نگران آسیب دیدن وسایل خود باشید.  از آن جایی که فضای اکثر کمد دیواری‌ها کوچک است بنابراین استفاده از کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک ضروری است و به شما کمک می‌کند تا نظم خاصی را در فضای اتاق خود ایجاد کنید.

کمد دیواری‌ها علاوه بر کاربردهایی که برای شما دارند، باید به گونه‌ای طراحی شوند که زیبا و چشم نواز باشند. در ادامه قصد داریم چند نکته را به شما یاد دهیم تا بتوانید مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک را بسیار شیک و زیبا انتخاب کنید.

اگر اتاق خواب شما کوچک است و فضای کمی دارد، برای انتخاب رنگ کمد دیواری رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. قبل از این که مدل کمد دیواری خود را سفارش دهید به طراح و سازنده خود بگویید که نیازمند چه قسمت‌هایی برای کمد دیواری هستید.

اگر فضای اتاق خواب شما به گونه‌ای است که عرض کمد دیواری شما کمتر از صد سانت می باشد به هیچ وجه کمد دیواری ریلی را انتخاب نکنید. زیرا نصب این کمد دیواری نیازمند فضای بیشتر است. در صورتی که فضای اتاق خواب شما بزرگ‌تر است و کمد شما بزرگ‌تر است، می‌توانید از کمد دیواری ریلی استفاده کنید و برای انتخاب رنگ آن سعی کنید رنگ‌های تیره را به کار ببرید.

بیشتر بخوانید : طراحی ویلا

انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

امروزه کمد دیواری‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند اما حتما برای شما هم سوال است که چه نوع کمدی برای اتاق خواب شما است؟ ما در این مطالب چند نمونه کمد دیواری را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید یک مدل کمد دیواری مناسب با فضای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک سه محصول به نام‌های کمد ممبران، کمد چوبی و کمد روکش را به مشتریان ارائه می‌دهد، این سه کمد از نظر شکل ظاهری شبیه به هم می‌باشند. وجود حکاکی‌ها و نقش‌ها برجسته بر روی این سبک کمد از مشخصه‌های اصلی کمد دیواری کلاسیک است، این نقش‌های زیبا با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی بر روی در کمدها حکاکی می‌شود.

کمد دیواری‌های کلاسیک دارای رنگ‌های متنوع و همچنین طرح‌های بسیار جذاب می‌باشد. کمد دیواری‌های کلاسیک شامل تاج ابزار خورده‌ای می‌باشد، همچنین می‌توانید در این سبک کمد از ستون‌های منبت و معرق کاری شده نیز استفاده کنید. کمدهای کلاسیک دارای در‌ب‌های باد بزنی می‌باشد و نمی‌توانید درب‌های ریلی را بر روی این نوع کمدها پیاده سازی کنید.

معرفی کمد ممبران

کمد ممبران یکی از محبوب‌ترین مدل کمد دیواری در ایران است. کمد ممبران را با نام وکیوم نیز می‌شناسند. بر روی درب‌های کمد دیواری ممبران طرح‌های بسیار جذاب و زیبایی حکاکی شده است و این نوع محصول دارای تاج کلاسیک و ستون‌های منبت کاری می باشد.

همان طور که اشاره کردیم کمد ممبران از دسته کمد دیواری‌های کلاسیک است و دارای قیمت مناسبی می‌باشد. این نوع کمد نیز دارای درب‌های باد بزنی می‌باشد و نمی‌توان از درب ریلی برای این کمدها استفاده کرد. این نوع کمدها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی قابل سفارش هستند.

کمد دیواری مدرن

کمد دیواری‌های مدرن نیز شامل محصولات مختلفی از جمله ملامینه، های گلاس و فرامید می‌باشد. کمد دیواری‌های مدرن از نظر رنگ داری طیف گسترده‌ای هستند و در بازار ایران بسیار محبوب بوده و مشتریان زیادی دارد. این نوع کمد دیواری‌ها به صورت ریلی  ساخته می‌شوند و همچنین این قابلیت را دارند تا به صورت دو رنگ تولید شوند تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

در کمد دیواری‌های مدرن از تاج کاربردی ندارد و از آن استفاده نمی‌کنند. این نوع کمد دیواری‌ها در مقایسه با سبک کلاسیک دارای قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری هستند. در بین تمامی  مدل‌های کمد دیواری مدرن رنگ سفیدهای گلاس طرفداران بیشتری دارد.

انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچکنتیجه گیری

انتخاب مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک را باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام دهید زیرا انتخاب کمد نامناسب فضای اتاق شما را کوچک‌تر نشان داده و فضا را دلگیر می‌کند.