طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون-hollysaren.com
12
شهریور

طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون

آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون ،یکی از مهم ترین اتاق های هر خانه ای است و خانم های خانه دار در طول روز بیشتر وقت خود را در این قسمت از خانه می گذرانند. همین امر باعث می شود طراحی داخلی آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه اهمیت بیشتری پیدا کند. به همین دلیل برای تهیه دکوراسیون آشپزخانه باید قوانین مختلفی را رعایت کنید.

برای طراحی آشپزخانه، به یاد داشته باشید که از گاز در نزدیکی وسایلی مانند ماشین لباسشویی و مایکروفر استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد و آسیب به وسایل شود. علاوه بر این، آشپزخانه ها باید دارای نور طبیعی و مصنوعی کافی باشند تا علاوه بر وسایل و اشیاء زیبا، جذابیت بیشتری داشته باشند به عنوان مثال اگر آشپزخانه شما دارای کف خاصی است، این کفپوش ها باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشند، زیرا در محیط آشپزخانه آب یا مایعات دیگر روی زمین می ریزد و به دلیل شیارهای بیشتر، از روکش هایی استفاده کنید که دوام بیشتری دارند و شیاردار نیستند.

طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون خانه:

هر چه سیستم آشپزخانه شما زیباتر باشد، بهتر است. در کل آشپزخانه خانه کارایی بیشتری در خانه دارد.  می توان به جرئت گفت آشپزخانه پر استفاده ترین قسمت هر خانه ای است. و هسته اصلی خانه آشپزخانه است و مهم ترین عناصر در آشپزخانه کابینت ها هستند. و در نگاه اول، هر بیننده ای در فضای آشپزخانه به کابینت و مدل آن توجه می کند، بنابراین در خرید آن باید بسیار دقت کنید.

کابینت ها با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای سبک خاصی از دکوراسیون مناسب هستند و شما می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و فضای موجود انتخاب کنید. به شما بستگی دارد سبک اصلی دکوراسیون منزل، نوع کابینت و مدل آن را انتخاب کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه مطابق با دکوراسیون خانه-hollysaren.com

طراحی کابینت چوبی کار شده برای آشپزخانه ها و خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک:

کابینت های چوبی با طرح های زیبای کلاسیک می توانند آشپزخانه را به اصیل و قدیمی و زیبا تغییر دهند. اما اکنون کابینت ها با مبلمان متفاوت بوده و از انواع چوب و فلز ساخته شده اند. اما تصمیم نهایی برای خرید کابینت با شماست و کابینتی را انتخاب کنید که بتوانید در منزل خود از آن استفاده کنید

طراحی کابینت آشپزخانه برای دکوراسیون مدرن:

جدا از زیبایی کابینت ها و تاثیر آن ها در ظاهر آشپزخانه، یکی دیگر از عوامل مهم وجود کابینت آشپزخانه و ایجاد فضایی راحت است. کابینت ها باید اینطور باشند، تمام وسایل ضروری آشپزخانه را در خود داشته باشند و در عین حال آشپزخانه را زیبا جلوه دهند.

کابینت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آنها به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم می شوند. کابینت های چوبی که قدمت بیشتری دارند، کابینت آشپزخانه ایرانی محسوب می شوند. رنگ کف باید با رنگ آشپزخانه و کابینت ها همخوانی داشته باشد و برای طراحی آشپزخانه های ساده یا مدرن سینک، گاز و یخچال باید در یک خط و روی یک دیوار باشد و این امر مخصوصاً برای کوچک ها صادق است. و کوتاه ها محیط بسته تر است تا دکوراسیون مدرن بهتری ایجاد شود

انواع کابینت آشپزخانه:

نوع کابینت بر اساس متریالی که آن را می سازد شامل موارد و تغییرات زیادی می باشد. مهم ترین کابینت های آشپزخانه را می توان بر اساس مواد به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • انواع کابینت آشپزخانه-hollysaren.comانواع کابینت چوبی 

چوب یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مواد برای ساخت مبلمان آشپزخانه است. این کابینت ها بسته به ترکیب و نوع ساخت شامل ام دی اف، روکش چوب، تمام چوب، پی وی سی، ممبران و هایگلاس می باشد. بیشتر این چوب های به کار رفته در ساختار این کابینت ها راش، افرا، گردو، بلوط، تکه های چوب، چوب مصنوعی، صنوبر، انجیل و گلابی می باشد.

  • کابینت فلزی

در سال های اخیر به دلیل تنوع محصولات چوبی استفاده از کابینت های فلزی منسوخ شده است. با توجه به قیمت ارزان این نوع استیل خام، ورق گالوانیزه، کابینت آشپزخانه استیل، مردم همچنان تمایلی به خرید و استفاده از آن ندارند. برای طراحی و تکمیل تجهیزات آشپزخانه بر اساس نوع جنس، کیفیت، قیمت و زیبایی بهترین نوع کابینت را برای آن انتخاب می کنند.

سخن پایانی

با شناخت مهم ترین انواع کابینت و شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها می توانید خرید آگاهانه تری داشته باشید و سال ها از آن استفاده کنید. برای شناخت و آشنایی با این مبحث می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.