طراحی نما با آجر نسوز-hollysaren.com
01
مهر

طراحی نما با آجر نسوز

طراحی نما با آجر نسوز چند سالی است که  بسیار دیده می شود. همان طور که می دانید و مشاهده می کنید مصالح ساختمانی در تنوع بالا در حال تولید است اما از زمان قدیم تا به امروز آجر نسوز در معماری با شکل و ظاهر متفاوت  استفاده می شود. دو دلیل اصلی به کار گرفتن آجر نسوز سازگاری آن با طبیعت و ویژگی شیمیایی و فیزیکی آن می باشد که همین دو مورد زمینه را برای استفاده کردن از این آجر در نمای ساختمان را فراهم کرده است.

آجر نسوز از مقاومت بسیار بالا و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و باعث اصیل تر به چشم خوردن نمای ساختمان شده و ماندگاری بالایی در نمای ساختمان های شهر ایجاد می کند. به دلیل ویژگی های بارز این آجر های نسوز از آن در نمای ساختمان ها رستوران ها، فروشگاه ها و همچنین کافی شاپ ها استفاده می کنند.

طراحی نما با آجر نسوز-hollysaren.com

طراحی نمای خارجی در ساختمان ها با کمک آجر نسوز:

طراحی نما با آجر نسوز یک کار خارق العاده در نمای ساختمان ها ایجاد می کند.

توجه به تنوع رنگی آجر، کیفیت و مقاومت بالا، الگو های متنوع و گوناگون از مهم ترین ویژگی های آجر نسوز است که در به وجود آوردن نمای زیبا و شیک ساختمان تاثیر گذار هستند. طراحی با آجر نسوز از زمان های بسیار قدیم در سبک مدرن جای داشته است و مصرف کنندگان می توانند با خیالی آسوده از آن در نمای ساختمان خود استفاده کنند زیرا این طراحی ها تا سال های بسیار دور ماندگاری همانند روز های اول را خواهند داشت.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که باید در زمان خرید به صورت انبوه پیمان کاران از فروشنده بخواهد تا آجر هایی با استاندارد در ثبات رنگ، ضد شوره بودن و مقاومت را در اختیارشان قرار دهند. توجه کنید که اگر به این موارد گفته شده توجه نکنید کیفیت رنگ و مقاومت آجر ها در چند سال آینده نمایان می شود و تغییر رنگ و شوره روی آجر ها مواجهه خواهید شد ایجاد این مشکلات زیبایی را از نمای کار شده خواهد گرفت.

طراحی نمای خارجی در ساختمان ها با کمک آجر نسوز-hollysaren.com

استفاده از آجر نما نسوز چه مزایایی را به همراه دارد؟

  • مقاومت و استحکام بالا در برابر ترک خوردگی و پوسیدگی
  • گستردگی در ابعاد
  • تنوع رنگی بالا
  • در برابر سرما و گرما عایق خوبی است
  • باکیفیت و مرغوب
  • با محیط زیست بسیار سازگار است
  • از شوره زدن نما جلوگیری می کند
  • در برابر اشعه یو وی مقاومت بالایی دارد
  • با هنر معماری ایرانی همخوانی دارد
  • موجب کاهش مصرف انرژی می شوند

آشنایی با معایب طراحی نما با آجر نسوز:

  • قیمت بسیار بالا آجر نسوز
  • سخت بودن نصب آجر ها
  • وجود آجر نسوز غیر استاندارد

آشنایی با انواع مختلف آجر نسوز و مواد کاربردی در آن:

کیفیت و زیبایی و تنوع رنگی بالای آجر نسوز و وجود ابعاد مختلف در آن باعث شده است تا در کار معماری بسیار موثر و کارآمد واقع شوند.

آجر نما ها دارای رنگ های مختلفی هستند که در ابعاد کوچک و بزرگ نیز ارائه می شوند و به دلیل استفاده از مصالح و مواد بسیار مرغوب کیفیتی فوق العاده در آن ها وجود دارد.

علت مرغوبیت و بالا بودن کیفیت آجر نسوز ها استفاده کردن از خاک نسوز و خاک چینی است که برای ساخت یک آجر آن را در دمای ۱۲۰ الی ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهند تا به شکل نهایی برسد. قرار دادن آن ها در حرارت بالا باعث شده است تا آجر ها در برابر سرما و گرما ضربه آتش از خود مقاومت بالایی را نشان دهد.

چرا در طراحی نمای ساختمان ها از آجر نسوز استفاده می شود؟

همان طور که گفتیم امروزه استفاده کردن از آجر نما نسوز در نما ساختمان ها بسیار دیده می شود علت این است که در آجر های معمولی شاهد پوسیدگی، تغییر رنگ، جلبک و سفیدک هستیم که این موارد ناپسند در آجر نما نسوز دیده نمی شوند و همین امر باعث جلب نظر طراحان و صاحبان منازل شده است.

نمونه طراحی نما با آجر نسوز:

آجر نسوز در سبک کلاسیک

نمای آجر نسوز به دلیل شبیه بودنش به سبک سنتی در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار می باشد و از آن ها در طراحی داخلی و خارجی انواع رستوران ها خانه های سنتی هتل ها سفره خانه و قهوه خانه ها به کار می برند که این طراحی در سبک دکوراسیون به سبک سنتی بسیار پرطرفدار واقع شده است.

آجر نسوز در سبک مدرن

همان طور که می دانید آجر نسوز در سبک کلاسیک و طراحی های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، اما امروزه در سبک مدرن نیز از آجر نسوز استفاده می کنند.

طراحی دیوار با آجر نسوز

برای خاص جلوه دادن قسمت هایی از پذیرایی آشپزخانه ستون ها و دیگر بخش های خانه نصب آجر نسوز بسیار مناسب و خاص می باشد.

طراحی شومینه با کمک آجر نما نسوز

آجر نسوز به دلیل آماده شدنش در حرارت بسیار بالا در طراحی شومینه یک گزینه مناسب می باشد که در برابر آتش و گرمای زیادی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

طراحی سقف با آجر نسوز

در سبک های سنتی و کلاسیک برای زیبا تر جلوه دادن سبک ها از آجر نما نسوز بسیار استفاده می شود که زیبایی خارق العاده ای به محیط می بخشد

استفاده از آجر نسوز های رنگی در دکور داخلی ساختمان:

یکی از مزایای بسیار خوب آجر نسوز ها وجود تنوع رنگی بالا است که با قرار گرفتن در حرارت های مختلف رنگ هایی نظیر زرد، قهوه ای، سفید، خاکستری، مشکی، قرمز، طوسی و … خلق می شوند که وجود این رنگ ها باعث شده تا طراحی های شیک و متنوعی در ساختمان ها دیده شود.

استفاده از آجر نسوز های رنگی در دکور داخلی ساختمان-hollysaren.com

کلام پایانی

در این مقاله با مزایا معایب و نمونه طراحی ها با آجر نسوز آشنا شدید و دانستید که آجر نسوز امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد و با وجود این آجر ها نما های جذاب و خارق العاده ای در ساختمان ها، رستوران ها، کافی شاپ و سایر اماکن ساخته شده است. تنوع رنگی بالا و وجود ابعاد متنوع باعث شده است تا دکوراسیون جذابی در ساختمان ها خودنمایی کنند.