طراحی داخلی پذیرایی مستطیل-وب سایت هالی سارن
04
شهریور

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل

در خانه‌های کنونی ایرانی رایج‌ترین شکل اتاق‌های پذیرای، نشیمن‌گاه و آشپزخانه‌ها مستطیل شکل و یا مربعی است.  بسیاری از افراد بر چنین باورهایی هستند که چیدمان لوازم در محیط‌هایی مربعی شکل راحت‌تر خواهد بود و در فضاهایی مستطیلی شکل چیدمان لوازم و اثاثیه‌های گوناگون منجر می‌شود که عبور و مرور چندان راحت نباشد. وجود فضا به منظور عبور و مرور و زیبایی و چَشم نوازی فضا هر دو در طراحی دکوراسیون میبایست مدّنظر واقع بشود. ولی توجه به اصل دکوراسیون داخلی کمک خواهد کرد که از فضایی که شما در اختیار خود دارید، بیشترین مقدار بهره را ببرید. به این مفهوم که فضای داخلی خانه شما در عین وجود زیبایی بصری، راحت نیز باشد. ما در این نوشتار از خود چند نمونه از بهترین شیوه‌ی چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل را بررسی خواهیم کرد. بهتر است با ما در ادامه مطلب همراه باشید؛

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل-وب سایت هالی سارن

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل شکل با مبلمان

  • چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل؛ هم‌نشینی پذیرایی و غذاخوری در کنار همدیگر؛

به هنگامی‌که کشیدگی فضای پذیرایی زیاد باشد و از سویی دیگر نیاز می‌باشد که قسمی از فضای پذیرایی به غذاخوری اختصاص پیدا کند، بهتر می‌باشد که در قسمتی از فضا میز و صندلی واقع گردد و با واقع نمودن یکی از مبلمان در قسمت پشت فضای غذاخوری، محوطه‌ی نشیمن‌گاه و غذاخوری از همدیگر جدا بشوند. شما می‌توانید از مبلمان جنس استیل به منظور شکستن فضای پذیرایی مستطیلی بزرگ بهره گیرید. به منظور چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی عظیم‌الجثه‌ بهره‌گیری از مبلمان استیل پیشنهاد خوبی خواهد بود. مبلمانی سلطنتی و یا استیل که در اقسام گوناگون هفت و نه نفره طراحی و ساخته شده است، برای سالن پذیرایی بزرگ گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. به هنگامی‌که کاناپه در انتهای سالن و چیدمان دو رویی قرینه در برابر آن باشد، محیط رسمی‌تر و مجلل‌تر به نظر می‌آید.

  • چیدمان مبلمان در طراحی داخلی پذیرایی مستطیل؛ به حالتی که با فضای نشیمن‌گاه یکی می‌باشد!

حال آن‌که چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل در شرایطی که محیط پذیرایی و نشیمن‌گاه یکی می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم که تلویزیون را در مرکز سالن خود واقع بنمایید‌. دو عدد مبل در دو طرف تلویزیون خود واقع نمایید. میز قهوه به همراه دیگر تجهیزات تزئینی در مابقی فضا پخش گردند، عالی خواهد شد‌. وسایل دکوری و تزئینی نباید در پشت مبلمان تکی شما پنهان بشوند. مگر زمانی که تزئینات بهره‌گیری شده از جانب شما برروی دیوار خانه نصب گردند‌.

در پذیرایی مستطیلی عظیم‌الجثه‌ با عرض اندک میز ناهارخوری در انتهای سالن واقع شود. درون سالن‌های پذیرایی با مقدار عرض کم، به هنگامی‌که میز ناهارخوری با مبلمان سِت باشد، بهتر می‌باشد که مبلمان در قسمت انتهایی سالن واقع گردد. بدین اساس خواهد بود که مقداری از فضای طول کامل شده و فضا مربعی حالت به چشم می‌خورد.

  • چیدمان مبلمان در طراحی داخلی پذیرایی مستطیل شکل؛ می‌توانید از مبلمان هفت نفره در پذیرایی کوچک استفاده کنید؛

در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک از سِت‌های هفت نفره بهره گیرید. در استفاده از سِت‌های هفت نفره بهتر است مبلمان دونفره و یا سه نفره در مقابل همدیگر چیده بشود‌. نهایتاً دو مبل یک نفره را در کنار همدیگر و روبروی تلویزیون واقع بنمایید. جالب است بدانید که انتخاب مبلمان نه نفره در این قبیل از فضاها می‌تواند از جمله بدترین انتخاب‌های موجود باشد‌.

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل شکل با مبلمان-وب سایت هالی سارن

  • شما می‌توانید از مبلمان ترکیبی در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل بهره گیرید!

بهره‌گیری از مبلمان ترکیبی نیز در سالن‌های پذیرایی مستطیل شکل ایده‌‌ای خلاقانه و شیک است. به عنوان نمونه؛ مبلمان اِل شکل هفت نفره که در کناره‌ی مبلمان راحتی و یا کلاسیک تک نفره جای می‌گیرد‌. بهره‌گیری از نیم سِت پنج نفره در کناره‌ی یک صندلی راک چوبی و یا کاناپه راحتی چستر همراه با دو مبلمان تک نفره کلاسیک و نیز دو عدد پاف، فضایی بسیار دلنشین خلق خواهد کرد.

  • بهره‌گیری از تک مبل در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل؛

به هنگامی‌که پس از چیدن مبلمان در محیط‌های مستطیل شکل قسمت‌هایی از طول پذیرایی خالی بماند، بهره‌گیری از تک مبل‌ها به منظور پر نمودن قسمتی از فضا زیبایی و جذابیت خاصی به فضا خواهد بخشید. بهره‌گیری از میزهایی کوچک شکل به همراه وسایل تزئینی کوچک، قاب‌های عکس و دیگر لوازم تزئینی قطعاً در افزایش زیبایی فضا اثرگذار خواهد بود.

  • بهره‌گیری از نیم سِت‌ها در فضای پذیرایی مستطیل شکل کوچک و نقلی؛

ممکن است در طراحی داخلی پذیرایی مستطیل با فضایی بسیار کوچک و نقلی روبه‌رو شده باشید. بازهم در این شرایط شما خواهید توانست از مبلمان داخل پذیرایی خود بهره گیرید. شما در این شرایط جهت آراستن پذیرایی خود می‌توانید از مبلمان نیم سِت و زیبا بهره گیرید. نیم سِت‌های مورد بهره‌گیری در این قبیل از فضاها امکان دارد از یک مبل دو نفره همراه با یک مبل سه نفره باشد و یا یک کاناپه سه نفره در کناره‌ی دو عدد مبل تک نفره. در نیم سِت‌ها غالباً مبل‌های سه نفره روبه‌روی یک‌دیگر واقع خواهد شد.

طراحی داخلی پذیرایی مستطیل شکل با مبلمان-وب سایت هالی سارن

  • بهره‌گیری از مبل‌های اِل شکل در طراحی داخلی پذیرایی مستطیل؛

به هنگامی‌که فضای پذیرایی باریک بوده و عرض آن اندک باشد، مبلمان اِل می‌تواند بهترین گزینه برای این نوع از فضاها باشد. به خصوص زمانی‌که فضای پذیرایی نیز نشیمن‌گاه با همدیگر یکی باشد. طراحی خاص و بی‌بدیل این قبیل از مبلمان به حالتی است که تعداد افراد بیشتری را درون خود جای خواهد داد.

 

  • بهترین طریقه‌ی چیدمان مبلمان در طراحی داخلی پذیرایی مستطیل بزرگ؛

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیلی بزرگ نسبت به چیدمان در محیط‌هایی کوچک و نقلی راحت‌تر به نظر خواهد رسید. به منظور چیدمان مبلمان در این نوع از فضاها، شما این امکان را خواهید داشت که کاناپه‌های سه و دو نفره را در مقابل یک‌دیگر جای بدهید‌. نهایتاً مبلمان تک نفره را در کنار کاناپه خود قرار بدهید.

علاوه بر تمامی این‌ها شما در این قبیل از فضاها می‌توانید کاناپه را با زاویه نود درجه نسبت به یک‌دیگر جای بدهید و فضای جانبی یکی از کاناپه‌ها که در طول مستطیل واقع شده است، به واسطه‌ی مبل تک نفره پر گردد‌. در این شرایط چیدمانی به حالت اِل شکل رقم خواهد خورد.

نتیجه گیری؛

بله، نهایتاً بهتر است بگوییم که چیدمان و طراحی مبلمان می‌تواند اثرات بسیاری را در جذابیت و راحتی فضای پیرامون داشته باشد. برخلاف تصورات اشخاص با چیدمان هنرمندانه و خلاقانه مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل هم می‌توان از فضا و امکانات موجود بیشترین میزان بهره‌گیری را به عمل آورد. ما در این نوشتار از خود چندین نمونه از بهترین طراحی داخلی پذیرایی مستطیل را بررسی نمودیم. امیدوارم که شما با استناد به مطالب بیان شده در قسمت فوقانی متن بتوانید بهترین‌ها را برای خود در این راستا رقم بزنید.