طراحی داخلی بوتیک زنانه
21
تیر

طراحی داخلی بوتیک زنانه

یکی از مسائلی که بر روی جذب مشتری برای بوتیک زنانه  تاثیر دارد، طراحی داخلی آن است. خانم‌ها معمولا بیشتر از آقایان به ظاهر و دکور یک مغازه توجه می‌کنند، به همین دلیل است که در زمان شروع به کار باید برای طراحی داخلی دکور خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

تفاوتی نمی‌کند که فضای داخلی بوتیک زنانه بزرگ باشد یا کوچک، اگر می‌خواهید که یک دکوراسیون جذاب و خیره کننده برای بوتیک خود داشته باشید، باید چند اصل مهم طراحی داخلی را رعایت کنید. ما در این مطالب اصول مهمی که باید برای طراحی داخلی بوتیک رعایت کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

اهمیت طراحی داخلی بوتیک زنانه در فروش

طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه شامل موارد مختلفی می‌شود، از جمله این موارد می‌توان به طراحی ویترین، طراحی اتاق پرو، نورپردازی و ورودی راهرو اشاره کرد. هدف از این طراحی این است که بتوانید مشتریان را جذب کنید و آن‌ها را مشتری ثابت تبدیل کنید. همان طور که می‌دانید خانم‌ها به ظاهر یک بوتیک و نحوه چیدمان و نظم آن اهمیت زیادی می‌دهند و معمولا بوتیک‌هایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که دارای طراحی داخلی زیبایی باشند.

چیدمان اصولی و مرتب برای بوتیک زنانه علاوه بر این که موجب زیباتر شدن فضای بوتیک می‌شود، به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید به اجناس درون مغازه دسترسی داشته باشید و برای رفت و آمد درون مغازه مشکلی نداشته باشید. داشتن یک دکوراسیون شیک و مرتب همه افراد را به سمت خرید از آن بوتیک سوق می دهد و کمک می‌کند تا افراد در زمان ورود به بوتیک شما احساس خوبی  داشته باشند.

مراحل ضروری در طراحی داخلی بوتیک زنانه

اگر می‌خواهید یک دکور جذاب و زیبا داشته باشید، باید قبل از هر چیزی لیستی از کارهای مهم را تهیه کنید. هر چقدر کارهای که لیست کرده‌اید را برای طراحی داخلی بوتیک خود پیاده سازی کنید، دکوراسیون زیباتری خواهید داشت و در نتیجه این موضوع روی افزایش مشتریان شما تاثیر مستقیم دارد. در ادامه ما مهم‌ترین اقدامات  برای داشتن یک طراحی داخلی بوتیک زنانه را بررسی می‌کنیم.

ابعاد و فضای داخلی بوتیک را محاسبه کنید.

همان طور که می‌دانید نحوه طراحی دکوراسیون برای بوتیک‌های کوچک با بوتیک‌های بزرگ کاملا متفاوت است، بنابراین لازم است قبل از شروع به کار ابعاد و متراژ بوتیک خود را محاسبه کنید و طراحی‌هایی که قرار در بوتیک پیاده سازی شود را بر روی کاغذ رسم کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از کاغذ، نرم افزارهای سه بعدی را به کار ببرید تا بتوانید نتایج دقیق‌تری داشته باشید. همچنین پس از اندازه گیری متراژ بوتیک، باید نوع نورپردازی و کفپوش‌ها را انتخاب کنید و به علاوه شکل ورودی بوتیک را نیز تعیین کنید.

مراحل ضروری در طراحی داخلی بوتیک زنانهقیمت طراحی داخلی برای بوتیک زنانه

سعی کنید در همان مراحل اولیه میزان بودجه‌ای را برای طراحی داخلی بوتیک خود کنار بگذارید، با این کار شما می‌توانید بهترین نوع متریال‌ها و مناسب‌ترین سبک را برای بوتیک خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید داشتن سرمایه کم به این معنی نیست که شما نمی‌توانید یک بوتیک شیک و زیبا داشته باشید، بلکه شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و با حداقل هزینه یک طراحی داخلی فوق العاده داشته باشید.

سبک دکوراسیون داخلی را انتخاب کنید.

برای طراحی داخلی بوتیک زنانه و و سایر بوتیک‌ها و هر نوع محیطی شما می‌توانید یک سبک مشخص را انتخاب کنید و بر اساس اصول همان سبک پیش بروید،  شما می‌توانید در مورد سبک‌های مختلف تحقیق کنید و با توجه به بودجه و سرمایه‌ای که دارید، سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. نمی‌توان گفت که کدام یک از سبک‌ها برای طراحی داخلی بوتیک زنانه مناسب است، باید با توجه به فضای مورد نظر و سلیقه شما و سن مشتریان خود باید سبک مناسب را انتخاب کنید، حتی کوچک و بزرگ بودن بوتیک نیز برای انتخاب سبک تاثیر دارد و برخی از سبک‌ها تنها برای بوتیک هایی که فضای بزرگی دارند، مناسب است.

در سال‌های اخیر دو سبک مدرن و مینیمال بسیار مورد اسقبال قرار گرفته و در اکثر بوتیک‌ها و یا منازل می‌توانید این دو سبک را مشاهده کنید. در طراحی داخلی بوتیک زنانه به سبک مدرن تا حد امکان از وسایل دکوری که زرق و برق زیادی دارند، استفاده نمی‌کنند. در مقابل برای طراحی به سبک مینیمال فضا را تا حد ممکن ساده طراحی می‌‌کنند و در واقع کسانی که این سبک را می‌پسندند، زیبایی را در سادگی می‌بینند، سبک مینیمال یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای طراحی داخلی بوتیک زنانه است.

 

 

سبک دکوراسیون داخلیقفسه بندی و چیدمان لباس‌ها

باید رگال‌ها و قفسه‌های بوتیک خود را با توجه به اجناس بوتیک انتخاب کنید و از مانکن‌های جذاب و زیبا برای ویترین استفاده کنید.  در صورتی که اجناس شما بسیار گران قیمت و برند هستند برای آن‌ها بهتر است از کمدهای زیبا و گران قیمت‌تری استفاده کنید. برای هر کدام از اجناس قفسه‌های مخصوص را در نظر بگیرید تا به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید و این قفسه بندی نظم خاصی را به فضای بوتیک شما ببخشد.

از دیگر روش‌های قرار دادن لباس‌ها و آویزان کردن آن در فضای داخلی بوتیک، می‌توان به رگال‌های متحرک اشاره کرد، این رگال‌ها را می‌توانید بر روی دیوارها نصب کنید. بهتر است بدانید خانم‌ها معمولا ترجیح می‌دهند تا خودشان اجناس مختلف را تماشا کنند و بتوانند با آرامش و دقت جنس مورد نظر خود را پیداکنند. این که هر مشتری بخواهد لباس‌های مختلف را از فروشنده بخواهد، انتخاب را برای او سخت می‌کند و مشتری احساس راحتی نمی‌کند. بنابراین برای تکمیل کردن زیبایی دکورداخلی بوتیک زنانه از رگال‌ها و کمدهای متنوع استفاده کنید.

نور پردازی بوتیک

استفاده از نور پردازی مناسب علاوه بر این که موجب روشن‌تر شدن محیط می‌شود، تاثیر زیادی روی زیباتر دیده شدن اجناس و بزرگ نشان دادن فضا دارد. برای انتخاب نور پردازی مناسب باید به نوع سبک دکوراسیون بوتیک و نور طبیعی بوتیک توجه داشته باشید.  فراموش نکنید  که هر چقدر نور پردازی بوتیک بیشتر باشد، لباس‌ها زیباتر دیده می شوند و مشتری با دقت بیشتری می‌تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

طراحی ویترین برای بوتیک زنانه

به طور کلی می‌توان گفت اولین چیزی که می‌تواند توجه مشتری را جلب کند و او را به سمت خرید از بوتیک شما سوق دهد، داشتن یک ویترین جذاب است. طراحی یک ویترین اصولی و زیبا می تواند موجب شود حتی کسانی که قصد خرید ندارند، به بوتیک شما مراجعه کنند، یک تجربه خرید خوب باعث می‌شود تا افراد به مشتری ثابت تبدیل شوند.

نور پردازی بوتیکنتیجه گیری

همان طور که می‌دانید خانم‌‌ها علاقه زیادی به خرید دارند و قطعا هیچ خانمی بوتیکی که دارای یک فضای شلوغ و بهم ریخته باشد را نمی‌پسندد و آن را برای خرید انتخاب نمی‌کند. بنابراین طراحی داخلی بوتیک زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی روی جذب مشتری و میزان فروش شما دارد.

اولی چیزی که توجه افراد به ان جلب می‌شود، ویترین یک بوتیک است پس باید ویترین خود را به گونه‌ای طراحی کنید تا افراد در نگاه اول به آن جذب شوند.

با به کار بردن نکات و اصولی که در این مقاله ذکر کردیم، می توانید یک طراحی داخلی بی نظیر داشته باشید. برای انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون بوتیک سعی کنید سبک‌های مختلف را بشناسید تا بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید. انتخاب سبک غلط نه تنها موجب زیباتر شدن بوتیک شما نمی‌شود، بلکه بر روی فروش ما نیز تاثیر منفی دارد.