سبک مینیمال در خانه
03
تیر

سبک مینیمال در خانه|چیدمان خانه به سبک مینیمال

حتما تا به حال نام  طراحی به سبک مینیمال را شنیده‌اید، سبکی که با گذشت زمان طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. این نوع سبک برای افرادی مناسب است که زیبایی را در سادگی می‌بینند و شلوغی را نمی‌پسندند. ما این مقاله را به معرفی سبک مینیمال در خانه| چیدمان خانه به سبک مینیمال اختصاص داده‌ایم، تا به خوبی با این سبک و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

معرفی سبک مینیمال

سبک مینیمال برای دکوراسیون داخلی منزل به سبکی می‌گویند که دارای طراحی‌های ساده بوده و از وسایلی که وجود آن‌ها ضروریتی ندارد، دوری می‌کند، در این سبک تمرکز طراحان بر روی وسایلی است که به در زندگی روزمره به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای اهمیت هستند. با انتخاب سبک مینیمال در خانه باید از تمام تجملات بیهوده پرهیز کنید و با انتخاب این سبک باید دور تجملات را خط بکشید.

یک موضوع دیگر تنوع رنگ است، در سبک مینیمال سعی می‌کنند تا از تمام فضای منزل به صورت بهینه استفاده کنند و وسایل باید نظم خاصی داشته باشند. با به کار بردن سبک مینیمال شما تلاش می‌کنید تا فضای منزل خود را به محلی برای زندگی تبدیل کنید نه این که منزل شما نمایشگاه دارای‌هایتان باشد. در این نوع سبک حداقل رنگ‌ها را به کار می‌برند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای سبک مینیمال در خانه یک رنگ را به کار ببرید اما اگر با تک رنگ بودن مخالف هستید، می‌توانید نهایتا از دو یا سه رنگ استفاده کنید. استفاده از تعداد رنگ‌های کمتر، به این سبک نزدیک‌تر است‌، در سبک مینیمال رنگ سفید بسیار نقش مهمی دارد و اگر به این سبک در تمام نقاط دنیا توجه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ سفید پر استفاده‌ترین رنگ است.

فرش مناسب سبک مینیمال

همان طور که متوجه شدید در چیدمان خانه سبک مینیمال از حداقل‌ها استفاده می‌شود و اجزای غیر ضروری و پر زرق و برق را حذف می‌کنند، به عبارت دیگر هدف اصلی این سبک مبارزه با مصرف گرایی و تحمل گرایی است، پس انتخاب فرش برای سبک مینیمال در خانه باید از نظر طرح و رنگ بسیار ساده باشد. به همین منظور انواع طرح‌های فرش مینیمالیستی که با این سبک همخوانی دارد، تولید شده و در بازار موجود می‌باشد.

فرش سبک مینیمال فرشی است که دارای نقش‌های ساده و رنگ بندی یکدست مانند سفید، مشکی و یا رنگ‌های خنثی است. برای انتخاب سبک و طرح فرش برای پذیرایی و نشیمن که با این سبک همخوانی داشته باشد، با توجه به سلیقه خود می‌توانید طرح و رنگی را انتخاب کنید که همراه با سادگی باشد. با انتخاب این فرش‌ها می‌توانید در کنار آن از وسایل ساده با رنگ بندی خنثی مانند مبلمان خاکستری استفاده کنید.

همان طور که گفته شد هدف اصلی سبک مینیمال استفاده از حداقل‌ها می‌باشد تا بتوان از فضا به صورت بهینه استفاده کرد. به همین دلیل می توام از مبلمان راحتی تخت شو همراه با فرش ساده و پشمی برای فضا استفاده کرد که این سادگی زیبایی خاصی را به همراه دارد.

فرش مناسب سبک مینیمالخصوصیات سبک مینیمال

سادگی در شکل و عملکرد

معمولا منازلی که چیدمان به سبک مینیمال دارند، یک طرح ساده و کارآمد را برای منزل خود انتخاب می‌کنند و فضای منزل خود را با وسایل غیر ضروری هدر نمی‌دهند و آن را شلوغ نمی‌کنند. در این گونه منازل تمام وسایل مطابق نیازهای افراد خانواده انتخاب می‌شود. این ساده گرایی باعث می‌شود تا دکوراسیون به کار رفته به وضوح دیده شود و در طراحی داخلی منزل یک آرامش خاصی  وجود داشته باشد. از ویژگی‌های برجسته سبک مینیمال در خانه می‌توان به اشکال ساده، دیوارهای داخلی کم، فضای کاربردی باز، مکان‌های ذخیره سازی مناسب و هر چیزی که باعث سادگی فضا می‌شود، اشاره کرد.

پوشش و رنگ ساده و طرح غیر پیچیده برای دیوارها

از دیگر ویژگی‌های سبک مینیمال در خانه وجود طراحی‌های ساده و بدون طرح دیوارها و یا طراحی کم دیوارها می‌باشد، استفاده از دیوارهای ساده و بدون طرح یا حداقل طرح کم موجب ایجاد آرامش در فضای منزل می‌شود، در سبک مینیمال برای انتخاب رنگ دیوارها معمولا از رنگ سفید استفاده می‌شود. در چیدمان خانه به سبک مینیمال به کار بردن رنگ روشن موجب می‌شود تا فضا لبازتر و روشن‌تر به نظر برسد و حس پاکیزگی را به ببینده منتقل می‌کند.

البته توجه داشته باشید که این به این معنا نیست که در سبک مینیمال نمی‌توان از رنگ‌های دیگر استفاده کرد، اما رنگ سفید پر کاربردترین رنگ در این سبک است و به غیر از رنگ سفید می‌توانید رنگ‌های دیگر را نیز به کار ببرید، اما سعی کنید در انتخاب ترکیب رنگ‌ها زیاده روی نکنید و فضایی رنگارنگ را به وجود نیاورید و همچنین تا جایی که ممکن است از تناژ روشن استفاده کنید.

جزئیات کم و ساده و دوری از لوازم تزئینی اضافه در سبک مینیمال در خانه

از دیگر ویژگ‌های مهم سبک مینیمال در خانه این است که از عناصر مهم و اساسی در دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند و از به کار بردن وسایل غیر ضروری دوری می‌نمایند. در سبک مینیمال برای انتخاب عناصر دقت و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و در هیچ موردی زیاده روی نمی‌شود. سبک مینیمال به هیچ عنوان سبکی تجملاتی نیست و اگر شما به منازلی که این سبک را به کار برده‌اند، توجه کنید متوجه خواهید شد که در این منازل از لوازم تزئینی کمی استفاده شده است.

 

سبک مدرن و مینیمال

سبک مدرن در واقع مقدمه طراحی مینیمالیستی و معاصر می‌باشد. سبک مدرن شیوه زندگی ساده و صادقانه را منعکس می‌کند، در این سبک معمولا از خطوط شارپ، متریال‌های طبیعی، رنگ های خنثی و رنگ‌هایی که در طبیعت موجود است، استفاده می‌شود. در این سبک نیز از به کار بردن جزئیات اضافه خودداری می‌شود.

سبک مدرن در واقع یک سبک هدفمند می‌باشد و دلیل این امر این است که بر ساختار خانه توجه دارد، این به این معناست که اگر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید مثلا مبلمان‌ها یا وسایل تزئینی هدف عملکردی ندارند، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. از طرف دیگر سبک مینیمالیسم نیز از طراحی مدرن الهام گرفته است، با این تفاوت که تنها بر موارد ضروری که فضا را بهبود می‌بخشد، تمرکز می‌کند. به عبارت دیگر مدرنیسم اشکالی را به وجود می‌آورد که از عملکرد پیروی می‌کنند این در حالی است که مینیمالیسم فرم‌هایی را به وجود می‌آورد که عملکرد آن‌ها حذف شده است.

سبک مدرن و مینیمالآشپزخانه  مینیمال

همان طور که چندین بار اشاره کردیم سبک مینیمال در خانه به دنبال ساده گرایی و حداقل گرایی می‌باشد، این سبک یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی و موجود در ایران است. سبک ساده گرایی در موضوع دکوراسیون  به معنی دوری از تجملات و لوازم دکوری اضافه است و در عوض استفاده از لوارم مهم  و پر کاربرد می‌باشد. در مورد موضوع آشپزخانه به سبک مینیمال باید گفت که در آشپزخانه‌هایی که از این سبک بهره برده‌اند هیچ گونه شلوغی و بی نظمی دیده نمی‌شود و لوازم اضافی که کاربردی ندارند، در این نوع آشپزخانه‌ها جایی ندارند.

نتیجه گیری

سبک مینیمال یکی از سبک‌هایی است که قدمت زیادی ندارد و با این وجود توانسته در اکثر منازل جای خود را باز کند و این روزها به یکی از پر طرفدارترین سبک‌ها تبدیل شده است. سبک مینیمال در خانه| چیدمان خانه به سبک مینیمال بری افرادی که به فضاهای شلوغی که دارای ترکیب رنگ‌های مختلف است، مناسب نیست زیرا اساس این سبک سادگی و ساده گرایی است.