دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن-hollysaren.com
12
تیر

دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

با وجود انواع سبک‌ها در طراحی داخلی ، طراحی مدرن هنوز یکی از محبوب ترین ها است: مختصر، شیک، راحت که از ویژگی‌های بارز آن است. و مهمتر از همه، هیچ قانون و قوانین سختگیرانه‌ای در آن وجود ندارد. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن را داشته باشید. البته امروزه سالن‌های نشیمن و پذیرایی در اکثر خانه‌ها به دلیل کمبود فضا ادغام شده‌اند.

 

ویژگی های سبک مدرن

سبک مدرن شامل انواع مختلفی از سبک‌ها است: از اکو و اسکاندیناوی گرفته تا مینیمالیسم و ​​فناوری پیشرفته. برخلاف کلاسیک‌ها، هیچ قرارداد و مجموعه‌ای اجباری از عناصر وجود ندارد. بنابراین، اتاق پذیرایی می‌تواند هم اتاقی مجلل با دکوراسیون چوب و مرمر و هم اتاقی دنج در رنگ‌های پاستلی باشد.

، هنگام فکر کردن به طراحی اتاق پذیرایی به سبک مدرن می‌توانید این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید:

فضای باز: هر چه دیوا‌ر‌ها و پارتیشن‌ها کمتر باشد بهتر است. اتاق باید نور و هوای زیادی داشته باشد. حتی اگر منطقه کوچک باشد. بیشتر اوقات ، سالن با آشپزخانه ترکیب می‌شود ، علاوه بر این ، می‌توانید درب بین سالن و راهرو را بردارید. از منطقه بندی نور  به جای پایه‌ها و پارتیشن‌ها،بافت ها، پوشش ها، رنگ ها، سطوح کف یا سقف متفاوت استفاده کنید .

رنگ‌های آرام: پالت می تواند هر چیزی باشد، اما بهتر است از قانون ۶۰/۳۰/۱۰ پیروی کنید. رنگ اصلی پایه است (بژ، خاکستری، سفید، قهوه ای)، دومی اشباع‌تر است، سومی روشن‌ترین است. برای ترکیب، سایه‌های نجیب و چشم نواز را مانند شرابی به جای قرمز روشن، سبز زمردی به جای سبز اسیدی و غیره انتخاب کنید.

اشکال ساده:  جهت مدرن به سمت سادگی بصری می‌رود. این به دلیل ایده‌های مینیمالیسم است که اکنون اساس طراحی شده است و نه فقط یک روند است. مبلمان لاکونیک را بدون جزئیات غیر‌ضروری انتخاب کنید: این کار باعث کاهش نویز بصری می شود و چشم به آرامی از یک شی به جسم دیگر حرکت می‌کند.

ارگونومی :  اول از همه، فضا باید برای  و مهمانان راحت باشد. این امر به ویژه در آپارتمان‌های کوچک مهم است ، جایی که بسیاری از مبلمان باید روی یک فضای کوچک قرار داده شوند. با فکر کردن به چیدمان، بلافاصله تصور کنید که چگونه در این اتاق وجود خواهید داشت. گذرگاه بین مبلمان، فضای خالی برای باز کردن درب کابینت یا کشو‌ها، محل خروجی‌ها را مشخص کنید.

آزادی: مبلمان را به روشی که برای شما مناسب است بچینید، لامپ‌های زیر سقف را با گچ‌کاری کلاسیک ترکیب کنید، آشپزخانه بزرگ سنتی را رها کنید، از دکوراسیون جذاب استفاده کنید. نکته اصلی این است که فضا شخصیت شما را منعکس می کند و شما در آن احساس راحتی می‌کنید، زیرا در صورت داشتن مهمان ما وقت خود را در سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن که امروزه کارکرد سالن مهمان را نیز دارد سپری می‌کنیم.

ویژگی های سبک مدرن-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

فضای داخلی اتاق پذیرایی به سبک مدرن

 

چیدمان تعداد مناطق کاربردی و مبلمان بستگی به اندازه اتاق و وظایف آن دارد.

بیشتر اوقات، اتاق پذیرایی با آشپزخانه و اتاق ناهارخوری ترکیب می‌شود، گاهی اوقات با اتاق خواب یا مطالعه نیز یکی است. بر این اساس برنامه‌ریزی و منطقه‌بندی ساخته می‌شود.

 

ترکیب با آشپزخانه:  منطقه پخت و پز معمولاً در ورودی جدا شده و ساخته می‌شود. گروه ناهار‌خوری فضا را منطقه بندی می‌کند: می تواند پیشخوان ، جزیره یا میز ناهارخوری کلاسیک باشد. قسمت نشیمن در قسمت دور‌تر اتاق، معمولاً در کنار پنجره قرار دارد.

اتاق مجزا: این ساده‌ترین گزینه است که محتوای آن به نسبت اتاق پذیرایی و سبک زندگی صاحبان بستگی دارد. شما می‌توانید خود را به یک گروه مبل، یک تلویزیون و چند سیستم ذخیره سازی محدود کنید.

مهم است که چیدمان برای پذیرایی از مهمان راحت باشد و فضا به محفظه‌های کوچک کوچک تقسیم نشود.

فضای داخلی اتاق پذیرایی به سبک مدرن-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون پذیرایی مدرن

می‌توانید ‌روند‌ها را دنبال کنید یا از رنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. در هر صورت، قوانین اساسی رنگ را به خاطر بسپارید:

رنگ‌های روشن فضا را به صورت بصری افزایش می‌دهند، رنگ‌های تیره آن را کاهش می‌دهند. این بدان معنا نیست که استفاده از دومی در یک اتاق نشیمن کوچک ممنوع است، بلکه این کار را به صورت دوز انجام دهید و آنها را با سایه های روشن رقیق کنید.

اگر پنجره‌ها به سمت شمال هستند، تا حد امکان رنگ های گرم را به پالت اضافه کنید. آنها اتاق پذیرایی را دنج‌تر و آفتابی‌تر می‌کنند. اگر نور طبیعی کافی وجود دارد، به سایه‌های سرد مانند خاکستری، آبی، آبی، نعنایی و غیره توجه کنید.

تعداد بهینه عناصر در پالت  سه است. ترکیب هماهنگ چهار یا بیشتر دشوار است، می‌توانید یک فضای داخلی بیش از حد رنگارنگ داشته باشید. اگر از یک یا دو رنگ اصلی استفاده می‌کنید، از چندین سایه و بافت‌های مختلف استفاده کنید تا فضای داخلی تک رنگ خسته کننده به نظر نرسد.

رنگ های پایه خنثی – سفید، خاکستری، بژ – باید با چیزی رقیق شوند تا فضا حجیم و جالب به نظر برسد.

 

 

کف‌پوش پذیرایی در دکوراسیون مدرن

در زمان بازسازی ساختمان اوقات، پارکت، سنگ، سرامیک، سنگ چینی یا لمینت در سالن گذاشته می‌شود. سرامیک به نسبت ارزان‌ترین است، بنابراین برای تعمیرات بودجه مناسب است. پوشش معمولاً ۲-۳ تن تیره تر از ‌ ساخته می‌شود، به طوری که پایان یک شیب صاف از کف تا سقف ایجاد می‌کند. بهترین گزینه از نظر بصری بافت درخت است. سایه کفپوش را با در نظر گرفتن دمای کلی رنگ انتخاب کنید تا کف از پالت متمایز نشود و توجه زیادی را به خود جلب نکند.

کف‌پوش پذیرایی در دکوراسیون مدرن-hollysaren.com
دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

سقف در دکوراسیون سالن پذیرایی مدرن

اگر قصد بازسازی منزل را برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن دارید، ساده‌ترین و همه کاره‌ترین گزینه سقف سفید تک سطحی صاف است. این روکش برای اتاقی با هر اندازه‌ای مناسب است. اگر اتاق کوچک است، یک ترفند ساده به بلندتر و جادارتر کردن آن کمک می کند ، دیوارها و سقف را یک رنگ کنید تا مرز‌ها پاک شود. در این مورد، سایه می تواند هر گونه باشد‌.

می‌توانید عناصر تزئینی (گچ‌بری، تیر‌های چوبی) را اضافه کنید یا از پارچه کشسان دو سطحی استفاده کنید، در نتیجه یک یا چند ناحیه کاربردی را برجسته کنید.