دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن ازقسمت هایی از خانه است،  که بسیار در مرکز توجه قرار دارد و چیدمان و دکور آن بسیار مهم است. چیدمان و دکوراسیون پذیرایی و نشیمن از آن جهت اهمیت دارد، که تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی در این قسمت قرار گرفته است و هنگام میهمانی تمام افراد در این قسمت از خانه جمع می‌شوند و به گفت و گو می پردازند. یعنی در واقع تمامی اعضای خانواده و همچنین میهمانان بیشتر وقت خود را در این قسمت از خانه سپری می کنند.

سبک های متفاوت و متنوعی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن وجود دارد، که هر کدام از افراد با سلیقه و روحیات مختلف می توانند، سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کنند. توجه کنید چیدمان مبلمان و وسایل و ایضا وجود نور کافی برای  پذیرایی و نشیمن بسیار حائز اهمیت است. چیدمان و نورپردازی باید به صورت اصولی و تخصصی برنامه ریزی و اجرا شود. لازم است، حتی بین رنگ های مورد استفاده و وسایل مورد نیاز هماهنگی درستی وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید وسایل تزیینی و دکوری که در فضای داخلی پذیرایی استفاده می شود، باید علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه، با سبک مورد نظر شما همخوانی داشته باشد.ما در این مقاله قصد داریم نکات لازم را در رابطه با دکوراسیون داخلی پذیرایی، برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت نور پردازی در دکوراسیون داخلی

از مهمترین آپشن هایی که یک دکوراسیون داخلی باید دارا باشد، وجود نورپردازی مناسب است. توجه به این نکته، از نظر طراحان داخلی به خوبی محرز و ضروری است. در ایجاد فضایی با حال و هوای مناسب و دلنشین، نور پردازی نقش کلیدی را ایفا می کند. طراحان برای به وجود آوردن فضایی با نور مناسب و زیبا از نور پردازهای مختلف استفاده می کنند. علاوه بر طراحان، نور پردازی می تواند توسط اشخاص دیگر که با اصول نور پردازی آشنایی دارند، انجام شود. کمبود نور در فضا و محیط به وسیله ی نورپردازی مناسب و اصولی جبران می شود.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون پذیرایی کوچک
اهمیت نور پردازی در دکوراسیون داخلی
اهمیت نور پردازی در دکوراسیون داخلی

معرفی انواع نور پردازی

نور پردازی تاکیدی

به منظور افزودن عناصر تزئینی و به وجود آمدن تاثیرات بصری، متخصصین طراحی دکوراسیون از نور پردازی تاکیدی بهره می برند. در طراحی دکوراسیون مدرن، از نور پردازی تاکیدی استفاده می شود. برای اینکه نظر افراد  به سوی مجسمه ها، تابلو های نقاشی و ورودی خانه ها جلب شود، از این نور پردازی استفاده می کنند.

نور پردازی عمومی

نور پردازی عمومی از اولین نوع نور پردازی در طراحی دکوراسیون  داخلی بوده که بسیار کاربردی است. مهتابی ها و لامپ های سقفی از جمله نور پرداز های عمومی هستند، که کمبود نور را به خوبی جبران می کنند.

نورپردازی کاری

متخصصین طراحی داخلی در گام اول در نظر می‌گیرند که هر قسمت از خانه و یا محل کار مخصوص چه نوع فعالیتی است و بر اساس نوع فعالیت، طرح مورد نظر را اجرا و نورپردازی مناسب را به کار می گیرند. نورپردازی کاری این قابلیت را دارد که شما در مکان هایی که نیاز دارید، از بیشترین میزان نور بهره‌ مند شوید. توجه داشته باشید، قسمت هایی از قبیل آشپزخانه، کتابخانه و یا محیط هایی که مخصوص کار و فعالیت هستند، باید نور بیشتری را دارا باشند. اما در نظر داشته باشید باید بین نورپردازی تمام قسمت های خانه و محل کار تعادل به خوبی برقرار شود.

در هنگام خرید وسایل برای دکوراسیون داخلی، ابعاد خانه را در نظر بگیرید

توجه به میزان فضا و ابعاد محیطی که مد نظر شماست، در هنگام خرید وسایل بسیار حائز اهمیت است. زیرا وسایل انتخابی باید با فضایی که در اختیار دارید، در تناسب کامل باشند. خریدن وسایل کوچک و یا بزرگ که با میزان فضای شما همخوانی ندارد، سبب می‌شود که دکور شما بد جلوه کند و نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته باشد. از دیگر مواردی که باید در دکوراسیون داخلی پذیرایی به آن توجه شود، انتخاب  فرش، مبلمان و پرده متناسب با سبک گزینش شده شما باشد، بنابراین پرده و فرش نیز باید همچون وسایل دیگر خانه باید با میزان فضا و سبک انتخابی شما هماهنگی داشته باشند. چون تعادل و توازن سبب می‌شود، که خانه یا محل کار شما به خوبی جلوه کند. در نتیجه در انتخاب وسایل باید بسیار دقت شود.

بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری جادار

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

اهمیت چیدمان در دکوراسیون داخلی پذیرایی

چیدمان وسایل و خصوصاً مبلمان در محیط، باید اصولی شکل بگیرد. چون در غیر اینصورت امکان دارد، فضای نامناسبی ایجاد شود. توجه داشته باشید، انتخاب مبلمان باید با توجه به سبک انتخابی شما و میزان فضایی که در دسترس دارید، باشد. تمام این موارد که ذکر کردیم، اصول و قواعد خاصی دارد، که شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمامی این اصول و قواعد را در نظر بگیرید و از آن پیروی کنید.

توجه داشته باشید، در زمان چیدمان وسایل حتماً  از یک طراح داخلی کمک بگیرید. اگر این شرایط برایتان مقدور نبود، می توانید با استفاده از منابع مختلفی که هست، اصول و قواعد چیدمان را به خوبی مطالعه کرده تا بتوانید آنها را به بهترین نحو اجرا کنید. در زمان چیدمان  مبلمان حتماً این نکته را در نظر بگیرید،  که مبل ها دور هم و در مرکز محیط قرار بگیرند. در غیر این صورت اگر شما بخواهید مبل ها را به صورت یکنواخت به دیوار بچسبانید یک فضایی همچون ایستگاه قطار یا سینما به خود می گیرد.

اهمیت چیدمان در دکوراسیون داخلی پذیرایی
اهمیت چیدمان در دکوراسیون داخلی پذیرایی

نکات مربوط به دکوراسیون داخلی پذیرایی

  1. در قسمت پذیرایی و نشیمن چه نوع مبلی باید استفاده شود؟! انتخاب مبلمان به سلیقه شما و نوع سبک به کار گرفته شده، بر میگردد. مبلمان انتخابی شما باید استاندارد بوده و با میزان فضا هماهنگی داشته، که در هنگام نشست و برخاست با مشکل مواجه نشوید.
  2. بهترین پرده که مناسب پذیرایی باشد، چه نوع پرده ای است؟! از آنجایی که مقدار قابل توجهی از دیوار توسط پرده پوشیده می شود، شما باید پرده ای را انتخاب کنید، که از نظر جنس، کیفیت خوبی داشته باشد. اگر پذیرایی شما آفتابگیر است، می توانید از پرده های ضخیم استفاده کنید. اما اگر فضای شما نور کمی دارد، می توانید برای رسیدن میزان کافی نور، از پرده های حریر و توری بهره ببرید.
  3. ثبت پروژه دکوراسیون داخلی پذیرایی، با چه روشی باید انجام شود؟! در وهله ی اول باید درخواست کننده نقشه ساختمان به همراه تعدادی عکس از قسمت های مختلف با زوایای مناسب برای شرکت مورد نظر ارسال کند. تا طراحان با بررسی جزئیات یک طرح خوب و مناسب را در نظر بگیرند.
بیشتر بخوانیم  دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

کلام آخر

با توجه به این مقاله دریافتیم، افراد بر اساس سلیقه و میزان فضایی که در دسترس دارند، می‌توانند سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی خود را بر اساس اصول و قواعد، طراحی دکوراسیون انتخاب کنند.

زمانی که افراد  سبک مورد نظر خود را انتخاب کردند، در گام بعدی باید با طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنند و بعد ادامه کار را به عهده تیم طراحی دکوراسیون بسپارند. این افراد با اصول و برنامه ریزی درست، باعث ایجاد نتیجه مطلوب و رضایت شخص می شوند. همانطور که گفته شد در دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود نور پردازی مناسب، چیدمان وسایل و انتخاب سبک باید با توجه به میزان فضای در دسترس صورت بگیرد. از آنجایی که افراد بیشتر وقت خود را در کنار خانواده و میهمانان در پذیرایی و نشیمن می گذرانند،  باید این فضا با حال و هوای مناسب و خوب طراحی شود، تا افراد از گذراندن زمان زیاد در این مکان لذت ببرند.