دکوراسیون آشپزخانه لاکچری
07
اردیبهشت

دکوراسیون آشپزخانه لاکچری

حتما شما هم این اصطلاح را شنیده اید که می گویند، آشپزخانه قلب خانه است، پس آشپزخانه یکی از قسمت های مهم هر خانه ای می باشد. اگر شما برای آشپزخانه یک دکوراسیون زیبا و شاد را انتخاب کنید قطعا محیط خانه شما بسیار دلنشین خواهد بود.منظور از دکوراسیون آشپزخانه لاکچری  انتخاب درست طرح کابینت ها، فرش، میز ناهار خوری و سایر وسایل موجود در آشپزخانه می باشد، بنابراین برای داشتن یک آشپزخانه لاکچری باید تمام این موارد را با دقت انتخاب کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

همان طور که می دانید طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه دارای اهمیت زیادی است به همین دلیل است که برای طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل و رنگ بندی های آشپزخانه باید نهایت دقت را به خرج دهید.

به عبارت دیگر می توان گفت این روزها طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از بخش های مهم چیدمان منزل محسوب می شود و برای این که یک دکوراسیون مناسب و زیبا داشته باشید باید تمام استانداردهای آن و اصول آن را رعایت کنید تا بتوانید دکوراسیون خود را تبدیل به یک دکوراسیون لاکچری کنید. یکی مهم ترین بخش ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خرید کابینت می باشد و باید برای کابینت ها رنگی را مناسب با دکوراسیون مورد نظر انتخاب کنید.

اولین مرحله در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اولین قدم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه لاکچری این است که باید بتوانید از فضای آشپزخانه بهترین استفاده را ببرید. برای داشتن یک دکوراسیون لاکچری در مرحله اول باید نسبت به خرید وسایل مورد نیاز آشپزخانه از جمله کابینت ها، میز ناهار خوری، سینک ظرف شویی، شیر آلات، وسایل برقی مانند یخچال و غیره اقدام کنید. وسایل شما باید یک طراحی مدرن و هماهنگ داشته باشند.

طراح دکوراسیون برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج می دهد زیرا آشپزخانه را عضو مهمی از منزل می دانند و معتقدند که باید یک چیدمان زیبا و جذاب داشته باشد تا فضای منزل را دلنشین تر کند.

 

 

اولین مرحله در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه کوچک لاکچری

آشپزخانه کوچک لاکچری یک ترکیب جالب است که در طراحی داخلی خانه‌های مدرن به کار میرود. این نوع آشپزخانه‌ها با اتکا به استفاده هوشمندانه از فضا و استفاده از مصالح و تجهیزات با کیفیت بالا، توانسته‌اند تبدیل به یک محل شیک و کارآمد برای پخت و پز و آشپزی شوند.

در آشپزخانه کوچک لاکچری، هر سانس دقیقه‌ای از زمان شما ارزشمند است. از طراحی هوشمندانه قفسه‌ها و کابینت‌ها تا استفاده از دستگاه‌هایوشمند مانند یخچال‌های هوشمند و فر‌های برقی پیشرفته،مه چیز به منظور سهولت و کارایی بیشتر در آشپزیراحی شده است.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی ویلا

علاوه بر این، آشپزخانه کوچک لاکچری با استفاده ازنگ‌های متناسب و نورپردازی مناسب، فضایی باز و آرامش بخش را به شما ارائه میدهد. از جمله ویژگی‌های دیگر اینوع آشپزخانه‌ها می‌توان به سطوحار گرانیتی،نجره‌های بزرگ و ترکیبات متنوع مصالح اشاره کرد.

آشپزخانه کوچکاکچری یک فضای کوچک است، اما با طراحی هوشمندانه و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، می‌تواند به شما تجربه‌ای لوکس وذت‌بخش از آشپزی را در خانه بخشیده و به زیبایی و عملکرد آشپزخانه کوچک شما افزوده شود.

آیا دکوراسیون آشپزخانه لاکچری بزرگ است؟

ممکن است فکر کنید که طراحی دکوراسیون تنها برای خانه های بزرگ است، اما این تصور کاملا اشتباه است. این روزها برای خانه های با متراژ کم و آشپزخانه های کوچک طرح های مختلفی برای دکوراسیون طراحی شده است. شما با استفاده از این طرح ها می توانید وسایل خود را با رنگ های مناسب انتخاب کنید و فضای آشپزخانه خود را با کمک تم های متنوع بزرگ تر جلوه دهید.

دکوراسیون یک آشپزخانه ایرانی باید به صورت باشد؟

امروزه با به وجود آمدن طرح های اروپایی و غربی، توجه به طراحی دکوراسیون سنتی کم تر شده است و طرفداران کمی دارد، اما باید بدانید که طراحی خلاقانه دکوراسیون به صورت سنتی بسیار جذاب تر از طراحی های دیگر است. در طراحی دکوراسیون سنتی تمای وسایل آشپزخانه باید مطابق اصول مشخصی انتخاب و جایگذاری شوند.

با انتخاب کاشی ها و سرامیک های با طرح سنتی موجب می شود تا فضای آشپزخانه شما یک فضای کاملا سنتی و زیبا باشد. در طراحی دکوراسیون به روش سنتی شما می توانید برای زیباتر کردن فضا بعضی از وسایل را به صورت مدرن طراحی کنید و این دو را با هم در فضای آشپزخانه استفاده کنید.

همچنین برای طراحی دکوراسیون به صورت سنتی می توانید تراکت های طرح چوب، سرامیک های سنتی، کابینت های طرح چوب، قاب عکس های سنتی، قابلمه های مسی و تزئینات سنتی را به کار ببرید. از دیگر وسایلی که در طراحی دکوراسیون سنتی می توان بهره برد، استفاده از گیاهان است. اگر در فضای آشپزخانه خود پنجره دارید می توانید در کنار آن گلدان های زیبایی قرار دهید تا جلوه چشم نوازی را به فضای آشپزخانه ببخشد.

چگونه دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و بدون اپن را طراحی کنیم؟

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است برای طراحی دکوراسیون آن باید تا حد امکان رنگ های روشن مانند آبی و سفید را به کار ببرید، استفاده از رنگ روشن موجب می شود تا فضای آشپزخانه شما بزرگ تر نشان داده شود، در غیر این صورت استفاده از کابینت ها و کاشی های تیره رنگ مانند قهوه ای موجب می شود تا فضای آشپزخانه کوچک تر از چیزیکه هست جلوه کند و همچنین فضای آن بسیار دلگیر خواهد شد.

سعی کنید هنگام ساخت منزل برای آشپزخانه های کوچک حداقل یک پنجره را در نظر بگیرید تا محیط آشپزخانه نور کافی داشته باشد و دلباز به نظر برسد به علاوه سعی کنید از پرده های روشن نیز برای پنجره نیز استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه لاکچری

یکی از مهم ترین عواملی که روی زیبایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مستقیم دارد، انتخاب رنگ مناسب می باشد. شما مطابق سلیقه خود می توانید انواع رنگ های سرد و گرم را طراحی دکوراسیون خود به کار ببرید. سعی کنید قبل از این که رنگ های خود را انتخاب می کنید در مورد دکوراسیون خود و رنگ های هماهنگ آن و سایر موارد اطلاعات کافی را کسب نمایید و سپس رنگ های نهایی خود را انتخاب کنید.

آشپزخانه منزل محلی است که یک خانم اکثر اوقات خود را در آن جا سپری می کند بنابراین طراحی این محیط باید به گونه ای باشد که این فضا برای اون انرژی بخش باشد، پس باید در انتخاب رنگ ها و طرح ها دقت کافی داشته باشید.

این روزها مناسب ترین و پر طرفدارترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه لاکچری، رنگ های خنثی هستد. در طراحی دکوراسیون مدرن رنگ سفید بیشترین کاربرد را دارد زیرا فضا آرامش بخش می کند.

اگر فکر می کنید اگر دکوراسیون آشپزخانه شما سفید باشد کاملا سرد و بی روح خواهد بود می توانید با استفاده از طرح های مختلف آن را زیباتر و جذاب تر کنید. برای مثال می توان از کانترهای به رنگ چوب، کابینت های برجسته و طرح دار، اضافه کردن بافت برجسته بر روی سرامیک ها و غیره برای جذاب تر کردن فضا استفاده کرد.
انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه لاکچری

انتخاب کفپوش برای دکوراسیون آشپزخانه

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید حساسیت زیادی به خرج داد، یکی از مسائل مهم برای دکوراسیون انتخاب کفپوش مناسب است زیرا داشتن یک کفپوش زیبا تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت آشپزخانه شما دارد.

انتخاب کفپوش مناسب به اندازه سایر وسایل آشپزخانه مهم است، اگر برای کف تمام قسمت های منزل از سنگ یا سرامیک استفاده کرده اید سعی کنید برای کف آشپزخانه نیز سنگ یا سرامیک را به کار ببرید. استفاده از سنگ و سرامیک بسیار راحت است و مهم ترین مزیت آن این است که شما به راحتی میتوانید کف آشپزخانه و سایر قسمت های منزل را بشویید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام در آشپزخانه هستید و یا کف آشپزخانه شما خلی زود لکه می گیرد و به راحتی کثیف می شود بهتر است برای کفپوش آن از سنگ یا سرامیک استفاده کنید، استفاده از این دو به شما کمک می کند تا هر زمان که خواستید کف آشپزخانه خود را شسته و تمیز کنید.
انتخاب کفپوش برای دکوراسیون آشپزخانه لاکچریسخن پایانی

همان طور که متوجه شدید  می توان گفت که آشپزخانه عضو اصلی یک خانه است و دکوراسیون آن باید به گونه ای باشد که فضای منزل را زیباتر جلوه دهد. دکوراسیون آشپزخانه لاکچری دارای رنگ های مناسب و یک چیدمان اصولی است، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می توانید برای طراحی دکوراسیون خود از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید، یک طراح در این زمینه تجربه کافی داشته و به خوبی می تواند رنگ های وسایل را با هم هماهنگ کند.