بازسازی ساختمان حفاظتی
18
خرداد

بازسازی ساختمان حفاظتی

هر ساختمانی با مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد به همین جهت باید عملیاتی را برای بازسازی آن انجام دهید. بازسازی ساختمان حفاظتی موجب می­شود که مقاومت ساختمان در برابر هرگونه حادثه­ بیشتر شود. بازسازی ساختمان نیز همانند دیگر ساخت‌وسازها قواعد و قوانین مخصوص به خود را دارد که باید در رعایت آن­ها نهایت دقت را به کاربرد تا بتوانید به نتیجه موردنظر خود دست پیدا کنید.

ما در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص بازسازی ساختمان حفاظتی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم اگر قرار است ساختمان قدیمی خود را به‌تازگی بازسازی کنید ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

بازسازی حفاظتی

از مهم‌ترین روش­های بازسازی می‌توان به بازسازی حفاظتی اشاره کرد. منظور از بازسازی حفاظتی این است که در زمان بازسازی حفاظت از سازه­های ساختمانی بر هرگونه عملیات دیگری ارجحیت دارد. برای آنکه به‌صورت اصولی بتوان این کار را انجام داد باید اطلاعات کافی در ارتباط با مصالح ساختمانی و خصوصیات هرکدام از سازه­ها داشته باشیم.

روش حفاظتی از کامل­ترین روش­ها به‌حساب می‌آید زیرا قبل از هر چیز مقاومت ساختمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. از مهم­ترین مزایای بازسازی این است که افراد می‌توانند باسلیقه خود تغییرات اساسی را در ساختمان به وجود بیاورند.

دلیل بازسازی ساختمان حفاظتی

برای بازسازی ساختمان دلایل بسیاری وجود دارد که ما برای شما برخی از آن­ها را بازگو می­کنیم.

۱. هر بنایی بعد از گذشت سال­ها فرسوده می‌شود و باید نسبت به تعمیرات آن اقدامات لازم را انجام داد (قدیمی بودن)

۲. بازسازی ساختمان به دلیل تغییراتی که در آن انجام می­گیرد می­تواند به قیمت آن نیز اضافه کند (افزایش بهای ساختمان)

۳. اگر می‌خواهید در نقشه ساختمان تغییراتی ایجاد کنید برای مثال تعداد اتاق‌خواب خود را کم کنید و در نتیجه متراژهال و پذیرایی خود را افزایش دهید بازسازی ساختمان می­تواند راهکار مناسبی باشد

(تغییر در نقشه ساختمان)

۴. مقاومت ساختمان‌های قدیمی می‌تواند از مهم­ترین علت‌های بازسازی حفاظتی ساختمان باشد

(مقاومت و استحکام)

۵. تعمیر خرابی­های سقف و دیوار و یا حتی دیگر قسمت­های ساختمان و یا به‌اصطلاح نونوار کردن ساختمان که بر زیبایی ساختمان تأثیر می­گذارد (زیباسازی)

دلیل بازسازی ساختمان حفاظتیمراحل بازسازی ساختمان

بعد از مشخص‌کردن هدف بازسازی ساختمان بر اساس بودجه و نیاز خود باید به سراغ فرایند اصلی بروید. بازسازی ساختمان دارای دو مرحله است ابتدا بازسازی زیرساخت­های ساختمان و در نهایت بازسازی فضای داخلی (دکوراسیون داخلی)

بازسازی زیرساخت ساختمان شامل تغییر در قسمت­های حیاتی چون لوله­کشی و برق­کشی ساختمان که ارتباط مستقیمی با نیاز­های اصلی شما دارد می شود. اما بازسازی دکوراسیون  مواردی که با ظاهر ساختمان ارتباط دارد را شامل می‌شود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان حفاظتی

بهتر است قبل از انجام هر کاری از بودجه خود اطمینان داشته باشید. بهتر است برای اطلاع از بهای تمام شده بازسازی ساختمان با فردی که در زمینه بازسازی ساختمان حفاظتی اطلاع دارد مشورت کنید. اما در حالت کلی هزینه تعمیرات و بازسازی موارد زیر را شامل می‌شود:

۱.هزینه‌ای که برای خرید مصالح ساختمانی باید در نظر بگیرید.

۲.هزینه حمل‌ونقل زباله‌های ساختمان (سنگ، گچ‌وخاک)

۳.هزینه‌ای که باید برای تغییر دکوراسیون بیرونی و داخلی ساختمان باید در نظر بگیرید (که این هزینه می­تواند باتوجه‌به نیاز شما متغیر باشد)

۴.دستمزد پیمانکار، کارگران و هر فردی که برای انجام کاری در صحنه پروژه حضور داشته است   (که این هزینه به‌صورت روزمزد و کنترات محاسبه می‌شود) هزینه روز مرد برای پروژه­هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند. اما در هزینه کنتراتی که بیشترین کاربرد را برای پروژه­های ساختمانی دارد و پیمانکار برای انجام کار یک قیمت کلی را در نظر می­گیرد برای مثال برای ۳۰ روز کاری مبلغ x تومان توجه داشته باشید که برای بازسازی ساختمان باید از هزینه­های دیگر که امکان دارد برای شما به وجود بیاید اطمینان داشته باشید و لیست کاملی را از آن­ها برای خود تهیه کنید که باتوجه‌به بودجه خود هزینه انجام دهید.

هزینه بازسازی خانه­های کلنگی همیشه از دغدغه مالکان است که در صورت بهره‌گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانید هزینه­های خود را کم کنید. در بازسازی ساختمان باید به قسمت طراحی آن نیز توجه کاملی داشته باشید و موارد زیر باید به‌صورت اصولی رعایت شود تا نتیجه کار رضایت‌بخش باشد.

۱.مقاوم‌سازی و محکم کردن بنا

۲.سوارکردن المان­هایی که از هم جدا شده­اند

۳.بخش‌هایی که دچار ترک و یا خرابی شده‌اند نوسازی شوند.

هرگونه عملیات باید زیر نظر مهندس ناظر انجام شود در غیر این صورت می‌تواند خطرات بسیاری را برای افراد به دنبال داشته باشد.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان حفاظتیدر بازسازی ساختمان حفاظتی باید موارد زیر رعایت شود:

همان‌طور که گفته شد باید مهندس ناظر بر همه امور نظارت داشته باشد.

  • مالکان برای بازسازی ساختمان خود باید پروانه اخذ ساخت داشته باشند در غیر این صورت نمی‌توانند اقدام به تخریب و یا بازسازی بنای خود کنند.
  • در صورت رعایت‌نکردن اصول و قواعد مربوط به بازسازی ساختمان حفاظتی باید جریمه آن را پرداخت کنید درصورتی‌که قوانین به‌درستی در آن رعایت نشده باشد از سوی شهرداری امکان تخریب بنا وجود دارد.

چه بناهایی مشمول وام بازسازی ساختمان می‌شوند؟

۱.ملک در محدوده­ای باشد که به‌عنوان بافت فرسوده شناسایی شده باشد.

۲.ملک دارای بافت فرسوده درصورتی‌که از نظر اقتصادی توجیه نشود وامی به آن تعلق نمی­گیرد کارشناسان بانک مسکن وظیفه بررسی را برعهده دارند.

چه بناهایی مشمول وام بازسازی ساختمان می‌شوند؟سخن پایانی

این روش به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما می‌پردازد و کلیات یک بنا را مورد بررسی قرار می­دهد. در روش حفاظتی باید مطالعه کاملی بر روی تمام ویژگی­های یک ساختمان و مصالح آن انجام شود تا بازسازی به‌صورت دقیق و کامل انجام شود. برای انجام بازسازی ساختمان و دریافت مشاوره های لازم جهت بازسازی و ساخت ساختمان‌ها می‌توانید به وب سایت هالی که نیروهای متخصص و با تجربه ای در این زمینه دارد مراجعه کنید.