اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل و جلوگیری از اشتباهات رایج در آن- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی
16
اردیبهشت

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل و جلوگیری از اشتباهات رایج در آن

عموما خانم های ایرانی به نظم حاکم در نوع چیدمان اهمیت بسیاری می دهند. به طورکلی؛ بدون تعارف می‌خواهند هم ابعاد در بهترین حالت خود در کنار یکدیگر قرار گیرند.در همین راستا در زمان خرید وسایل اصلی و اکسسوری های مورد نیاز جهت چیدمان در اتاق نشیمن تمام تلاش خود را بکار می گیرند. اما در پایان با نتیجه ای که انتظارش را داشتند روبرو نخواهند شد.دراین زمان است‌که دست به‌دامان یک طراح داخلی می‌شوند ویاباگرفتن مشورت از افراد صاحب‌نظر دراین حیطه دست‌به پیاده سازی تغییرات کوچک و بزرگی می زندتا درنهایت رضایتشان جلب‌گردد. اما زمانی پای یک مشکل بزرگتر به میان می‌آید که چیدمان بانقص و برخلاف اصول جلو برود. اما؛ ازنظرما همه چیز دربهترین و اصولی‌ترین شرایط ممکن قرارگرفته باشند. این اشتباهات رایج تا مرحله‌ای  پیش خواهند رفت که به امری عادی تبدیل می شوند. اگر می خواهید با اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل و چگونگی اجتناب از آن آگاهی پیدا کنید تا پایان این مبحث همراه ما باشید.

 

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل و جلوگیری از اشتباهات رایج در آن- وبسایت دکوراسیون داخلی هالیاشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

گاهی در زمان خرید وسایل و یا نوع چیدمان آن ها در قسمت پذیرایی اشتباهاتی رخ خواهد داد که سبب ایجاد آشفتگی ذهنی و نارضایتی در میان افراد خانواده می گردد. این آشفتگی از عدم وجود یک جریان مثبت در فضا نشات می گیرد. کافیست برای بازگشت به یک شرایط نرمال این اشتباهات را رفع کنیم. اما قبل از آن باید با تمامی آن ها آشنا شویم؛ که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

عدم توجه به اصول و استانداردها در زمان انتخاب مبلمان

اولین اشتباه به مهمترین قسمت طراحی داخلی یعنی مبلمان، مرتبط می‌شود. زیرا به‌هر میزانی که راه را درست‌رفته‌باشد؛ اشتباه درانتخاب مبلمان می‌تواند حتی اصول‌اجرایی شده‌را نیز زیرسوال ببرد. در ابتدا موضوع سایز و جثه مبلمان مورد بحث قرار می گیرد و بعد نوبت به فاکتورهای دیگر می‌رسد.

در زمان انتخاب مبلمان فقط محو زیبایی و به روز بودن آن نشوید چرا که؛ اگر حتی انگشت انتخابتان را روی زیبا ترین نوع مبل قرار دهید اما با سایزی نامناسب روبه رو باشید؛ نمی توانید از ظاهر آن لذت ببرید. مسئله‌مهم‌دیگر درجه‌کیفیت‌و مرغوبیت متریال بکارگرفته می‌باشدکه می‌تواند خود‌را پشت یک زیبایی‌ظاهری پنهان‌کند پس بادقت بیشتری انتخابمان‌را انجام دهیم. فراموش نکنید برای منازلی بامتراژ پایین نیاز به خرید کاناپه عظیم جثه نیست. شما باخرید فقط یک مبل دو نفره و ۲ صندلی تک نفره می توانید اتاق نشیمن را مبله کنید.البته بعداز همه این تصمیمات پای رنگ مبلمان نیز به میان می آید که نسبت به سایر عوامل پررنگتر ظاهر خواهد شد. در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت.

استفاده نشدن هیچ کدام از رنگ ها در جای مناسب خود

شاید ناباورانه باشد اما داشتن یک انتخاب اشتباه در طیف رنگ ها می‌تواند به شکل غیر مستقیم متراژ فضا را نیز تحت تاثیر قرار دهد‌. برای مثال انتخاب مبلمان های تیره برای متراژ های پایین یکی از عمده اشتباهات رایج دردکوراسیون داخلی است. زیرا سبب کوچکترو بی‌نظم به‌نظر رسیدن‌فضا می‌گردد. پس به سراغ مبلمان@هایی با طیف رنگی روشن و خنثی بروید.

موضوع دیگر اینکه در انتخاب طیف مختلف رنگ ها ریسک پذیر باشید. هر رنگی، جادویی عجیب را با خود بهمراه دارد که سبب جریان انرژی‌های متفاوتی در محیط می‌گردد. البته ما تناقض رنگی بیش از اندازه را توصیه نمی‌کنیم. زیرا رنگ ها نیز باید با یک هارمونی منظم در کنار یکدیگر قرار گیرند. با انتخاب یک رنگ به عنوان طیف قالب می توانید سایر رنگ ها را از سایه های نزدیک و دارای هارمونی منظم نسبت به آن انتخاب کنید.

 

 

استفاده نشدن هیچ کدام از رنگ ها در جای مناسب خود- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی

به کار گیری بالشتک ها و کوسن ها برروی مبلمان

درمباحث ‌قبلی به‌نقش‌عمده کوسن‌ها در طراحی‌داخلی اتاق نشیمن اشاره کردیم و توصیه داشتیم‌که ازبه کار گرفتن آن‌ها به‌جهت بخشیدن حس‌خوشایند درفضای مدنظر غافل نشوید‌. امافراموش نکنید با افراط دراستفاده ازاین کوسن‌ها نه تنها به این نتیجه دست نخواهید یافت بلکه چهره مبلمان‌ها را شلوغ و نامنظم کرده ومهمترازهمه راحتی میهمان‌ها را به هنگام نشیمن کاملا سلب می‌کند‌. به‌همین سبب مجبور به‌قراردادن آن‌ها بر روی زمین می‌شوند که به‌یکباره نظم فضای شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد‌.

شرایط نامطلوب قرار گیری مبلمان و تابلو ها

توجه داشته باشید در صورت پایین بودن متراژ اتاق نشیمن بهتر است که مبلمان‌ها تاحدامکان در کنار دیوار ها قرار گیرند. البته که بهتراست برای عدم آسیب به دیوار و مبلمان یک فاصله استاندارد درنظرگرفته‌شود. فراموش‌نکنید چسباندن کامل مبلمان‌ها بادیوار سبب به نظر رسیدن متراژ پایین پذیرایی می‌شود.

متاسفانه در اکثر مواقع در باب نصب تابلوها در قسمت بالایی مبلمان اصول مربوطه رعایت نمی شود و استدلال را بر این مبنا قرار می دهند که به دلیل نصب آن در بالای مبلمان باید ارتفاع بیشتری حاکم باشد تا با تصویر مبلمان در طراحی داخلی اتاق نشیمن تداخلی ایجاد نکند. اما باید بگوییم که تابلوها چه بر روی دیوارهای خلوت و چه در بالای مبلمان ها باید در موازات دید نصب گردند. تا در زمان تماشای بیننده او در شرایط سختی قرار نگیرد.

تناسب بیش از حد معمول

البته که هماهنگی میان تمامی اجزای طراحی داخلی؛ فضا را با تکیه بر نظم حاکم، با زیبایی بسیاری همراه می سازد. اما زمانی که این هماهنگی در یک مسیر افراطی قرار می گیرد نمی تواند زیاد خوشایند به نظر برسد. چرا که بعد از مدت کوتاهی چشم را خسته می کند. علاوه بر این نمی توانید انتظار یک جریان زنده و شاد را از فضا داشته باشیم زیرا؛ تنوع رنگی یکی از عوامل مهم در ایجاد یک جریان متفاوت و تکرار ناپذیر در محیط به حساب می آید. شما با ایجاد این میزان از تناسب بدون ایجاد کمترین تنوعی در رنگ و مدل ها، فضا را محکوم به عدم تجربه طیف ها رنگی و سبک های متعدد می کنید. که این نه تنها برای روحیات شما مناسب نیست بلکه جذابیت اتاق نشیمن را تا قسمت زیادی می‌رباید.

 

 

تناسب بیش از حد معمول- وبسایت دکوراسیون داخلی هالیانتخاب فرش های کوچک به بهانه امروزی بودن

البته‌که این روزهای میان طراحی‌داخلی ایرانی و ترک تداخل ایجاد شده‌است. ما در پروسه چیدمان دکوراسیون داخلی منزلمان با اجرای اشتباه برخی از اجزا سبب رقم خودت نقص‌های کوچک و بزرگی همچون فرش غیر استاندار بافرشی با ابعاد نامتناسب خواهیم شد. اکثرما گمان میبریم که دوره فرش‌های‌بزرگ به‌پایان رسیده است. و بایک فرش کوچک و درمیان چیدمان مبلمان می توانیم طراحی داخلی پذیرایی را به‌سمت و سویی مدرن‌تر پیش ببریم. امالازم بذکر است‌که یک فرش استاندارد باید با‌یک حاشیه تعریف شده از دیوارها فاصله داشته‌باشد تادرصورت وجود مبلمان‌ها تالبه پایه‌های جلویی مبل پهن‌گردد به‌صورتی که بانشستن بر روی‌صندلی پاهایتان بر روی فرش قرارگیرد.

 

سد معبر کردن در اتاق نشیمن به واسطه مبلمان ها

گاهی با چیدمان اشتباه تمام مسیرهای رفت آمد را مسدود یا عبوراز آن‌هارا بامشقت همراه می سازیم. البته که میهمانان‌شما زمانی راحتی‌را درفضای‌پذیرایی که شما برای‌آن‌ها مهیا ساخته‌اید، تجربه می‌کنندکه جهت رفت‌و آمد درمنگنه قرارنگیرند. پس دقت به ایجاد راهروهای کوچک درپروسه چیدمان بسیار حائز اهمیت خواهد بود‌.

حذف نور طبیعی در منزل

زمانی می توانید یک تصویر زیبا از چیدمان داخلی منزلتان منعکس کنید که نور لازم را در فضا دارا باشید. فراموش نکنید در هیچ فضایی با نور محدود، امکان نمایش هیچ زیبایی؛ در هیچ قالبی وجود نخواهد داشت‌. اگر به هر دلیلی همچون پرده های ضخیم جلوی ورود نور طبیعی را به فضای داخلی گرفتید باید به فکر بهبود وضعیت به واسطه نور های مصنوعی باشید.لوستر ها، آباژور ها و ‌…. می توانند بهترین گزینه ها برای جریان یک نور یکدست و متناسب با متراژ منزل به ویژه اتاق نشین باشند. اما فراموش نکنید که باید لوستر ها و آباژورها هماهنگ با سبک داخلی انتخاب گردند.

سخن آخر:

همه خانم ها دوست دارند طراحی داخلی منزلشان هر چند با متراژ کم؛ در رده بهترین ها قرار گیرد و تعریف و تمجید بیندگان را به دنبال داشته باشد. علاوه بر آن فضا به گونه چیدمان گردد که سبب جریان حس مثبت و مطابق با سلیقه و علایق شخصی او و اعضای خانواده همراه شود.به این سبب با هالی سارن دکوراسیون اصولی