استفاده بهینه از یک فضای کوچک-hollysaren.com
16
تیر

استفاده بهینه از یک فضای کوچک

اگر اتاق‌های کوچک را هوشمندانه تنظیم کنید، می‌توانید آنها را بسیار بزرگ‌تر نشان دهید. بنابراین اولویت‌های خود را به درستی تنظیم کنید و از فضای ذخیره سازی موجود به نحو مطلوب استفاده کنید. ما بهترین نکات و ترفند‌ها را برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا‌های کوچک و استفاده بهینه از یک فضای کوچک به شما ارائه می‌دهیم.

فضا‌های کوچک را به خوبی برنامه ریزی کنید

در آپارتمان‌های کوچک باید از فضای موجود کم  استفاده کرد. از خریدهای خودجوش با توجه به این شعار بپرهیزید: جایی برای آن در خانه پیدا خواهید کرد!

قبل از خرید مبلمان، ابتدا باید بر روی پلان طبقات برنامه‌ریزی کنید که آیا و مهم‌تر از همه، مبلمان آن طور که تصور می‌کنید در آپارتمان جا می‌شود یا خیر. شما باید فضای خالی کافی را برنامه‌ریزی کنید. زیرا شما کاملا به آنها نیاز دارید، در غیر این صورت یک آپارتمان کوچک می‌تواند به سرعت محدود شود. بهتر است ابعاد دقیق مبلمان مورد نظر شما را به عنوان حداکثر بنویسید.

اگر نمی‌توانید تمام مبلمانی را که می‌خواهید، مانند ست مبل، میز ناهارخوری، فضای کار و تخت در فضای خود جای دهید، باید اولویت‌ها را تعیین کنید و مصالحه کنید. چه چیزی برای شما مهم است؟ اگر کار‌‌های اداری کمی در خانه انجام می‌دهید، احتمالاً یک میز برای غذا خوردن و کار کافی است. اگر هر روز عصر روی مبل خود لم می‌دهید، باید به مبل یک مکان دائمی بدهید و در صورت لزوم، قسمت غذاخوری را کاهش دهید.

فضا‌های کوچک را به خوبی برنامه ریزی کنید-hollysaren.com
استفاده بهینه از یک فضای کوچک

مبلمان مناسب برای فضای کوچک

هنگام راه‌اندازی یک آپارتمان کوچک باید به دو نکته توجه کنید.

پتانسیل ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر کجاست؟ طاقچه‌های بلااستفاده و ‌فضا‌های خالی کجاست؟ آیا در یک ساختمان قدیمی با سقف‌های بلند زندگی می‌کنید؟ آیا راهرو وسیعی دارید ؟ از این فضای آزاد استفاده کنید!

مبلمان در رابطه با نسبت اتاق چگونه ظاهر می‌شود ؟ یک مبل گوشه‌ای که در گوشه اتاق قرار می‌گیرد، راهی عالی برای قرار دادن فضای زیادی مبل در یک فضای کوچک است و در عین حال اجازه می‌دهد فضای نشیمن باز به نظر برسد.

موارد زیر برای بوفه‌ها، صندلی‌ها یا میزها صدق می‌کند: مبلمان حجیم و درشت اثری ناخوشایند به جا می‌گذارند. به شکل‌های باریک ، پایه های مبلمان فیلیگر و مواد شفاف تکیه کنید. سطوح مبلمان براق و با رنگ روشن نیز اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. هرچه نمای بیشتری از اتاق باقی بماند، بزرگ‌تر و جادارتر به نظر می‌رسد.

 

با مبلمان کاربردی انعطاف پذیر باشید

یک نکته خوب برای آپارتمان و فضا‌های کوچک مبلمان انعطاف پذیر با ‌کاربرد‌های متعدد است، به عنوان مثال یک میز قهوه با فضای ذخیره سازی یا یک مبل تختخواب شو تاشو ایده عالی برای فضا های کوچک است. این باعث صرفه‌جویی در داشتن اتاق مهمان خود می‌شود.

چهارپایه‌های روکش‌دار انعطاف‌پذیر و کاربردی هستند: می‌توانید از آنها برای قرار دادن پاهای خود، برای نشستن، پوشاندن وسایل استفاده کنید و هر کجا که به آنها نیاز دارید.

اگر می‌خواهید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخورید ، مبلمان چرخ‌دار مانند میز کناری نیز در کنار شما هستند. هنگامی که دیگر به آن نیاز ندارید، میز را می توان به طور محتاطانه در گوشه‌ای پنهان کرد.

در فضای کوچک درست فکر کنید

در صورت امکان از دیوار استفاده کنید. قفسه‌های دیواری بهترین دوست یک آپارتمان کوچک هستند.

اگر فضای کمی در پلان کف دارید، باید از ارتفاع استفاده کنید. قفسه‌های کف تا سقف فضای ذخیره‌سازی  زیادی را ارائه می‌دهند . یک عارضه جانبی خوش آمدید: این نوع مبلمان اتاق را بلند‌‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این، قفسه‌های تزئینی می‌توانند فضای خانگی زیادی را منتقل کنند.

چیز‌هایی که زیاد استفاده نمی‌کنید (مانند کیف‌های مسافرتی) جای خوبی در کمد‌های دیواری پیدا می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را در زیر سقف، تقریباً در ارتفاع قاب درب نصب کنید.

در فضای کوچک درست فکر کنید-hollysaren.com
استفاده بهینه از یک فضای کوچک

فضای آزاد ایجاد کنید

یک فضای زمانی جادارتر به نظر می‌رسد و می توان استفاده بهینه از یک فضای کوچک کرد که چشم فضای خالی زیادی را درک کند. بنابراین مبلمان را کنار دیوار قرار دهید و یک فضای آزاد بزرگ در وسط بگذارید . شما همچنین می‌توانید این را با یک فرش به عنوان مرکز نوری مشخص کنید.

همچنین زیاد آویزان نشوید، بهتر است وسایل خود را دور از دید پشت در‌های کمد یا در کشو‌ها نگهداری کنید. سازماندهی خوب در اینجا لازم است.

این اتاق به لطف سطوح آزاد دیوار و کف و سبک مبلمان خالص، جا‌دار به نظر می‌رسد .

اتفاقاً ترفند فضای آزاد در مورد دیوار‌ها نیز صدق می‌کند . طرفی از دیوار را پیدا کنید که عمداً با مبلمان کمی جابجا می‌کنید. برای تأکید بصری بر این منطقه آزاد، می‌توانید آن را رنگی نیز کنید. یک نقاشی دیواری بزرگ که در مرکز نصب شده است، اتاق را بزرگ‌تر از زمانی که دیوار را با بسیاری از تصاویر کوچک تزئین می‌کنید، نشان می‌دهد.

ترفند آینه

مطمئناً برای شما اتفاق افتاده است که وقتی جلوی آینه ایستاده اید، این تصور را داشته باشید که فضا در اینجا تقریباً بی‌انتها ادامه دارد. از این ترفند استفاده کنید. به جای نقاشی دیواری، می‌توانید یک آینه بزرگ را در یک قاب تزئینی قرار دهید. این امر از نظر بصری اتاق را بزرگ می‌کند و به عنوان یک پنجره اضافی عمل می‌کند، زیرا میزان نور اتاق را نیز افزایش می‌دهد.

 

پرده‌های وسیع از نظر بصری فضا را بزرگ می‌کنند

به سراغ پارچه‌های سبک و مطبوع مانند پلی استر یا حریر بروید. پرده‌های سنگین و تیره اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

ترفند کوچک اما موثر: پرده‌های بزرگ را انتخاب کنید و اجازه دهید تا فاصله خوبی از کنار و بالای پنجره شما بیرون بزنند. پارچه روان توهم سطح دیوار بزرگتر را می‌دهد .

در فضای کوچک درست فکر کنید-hollysaren.com
استفاده بهینه از یک فضای کوچک

از رنگ‌های فریبنده استفاده کنید

همچنین می‌توانید با استفاده از یک لایه رنگ هدف‌مند به اتاق خود شخصیت جادار‌تری بدهید. به یک دیوار رنگ اضافه کنید.

اگر سقف کم ارتفاع دارید  ، یک نوار سفید در بالا بگذارید، اتاق را از نظر بصری کشیده می‌کند.

در فضا‌های باریک ، می‌توانید یک اصل از مد را اتخاذ کنید: راه‌راه‌های افقی را بکشید.

به طور کلی توصیه می‌شود از رنگ‌های روشن مانند سفید، خاکستری روشن، بژ یا رنگ‌های چوب روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن سخاوت و عرض را نشان می‌دهند، رنگ‌های تیره اتاق را دل‌مرده و افسرده نشان می‌دهند.