طراحی داخلی پذیرایی

برای داشتن یک طراحی داخلی زیبا برای هر قسمت از منزل شما باید چیدمانی اصولی داشته باشید و نکات مربوط به طراحی داخلی را رعایت کنید. داشتن گران‌ترین مبلمان‌ها و لاکچری‌ترین وسایل دکوری به این معنا نیست که شما یک دکوراسیون زیبا و شیک دارید و فضای پذیرایی شما قطعا یک فضای بهم ریخته و آشفته خواهد بود که هیچ هامورن و زیبایی بصری ندارد. دلیل این امر این است که هر کدام از وسایل و تجهیزات منزل شما در یک طرف و بدون هیچ اصول مشخصی قرار گرفته است، بنابراین به جهت این که بتوانید یک طراحی داخلی زیبا برای پذیرایی خود داشته باشید ما این مقاله را به ذکر نکاتی برای طرحی داخلی پذیرایی اختصاص داده‌ایم.

نکات مهم طراحی داخلی پذیرایی

ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی پذیرایی

اولین مسئله‌ای که در طراحی داخلی برای پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید این است که فضای پذیرایی شما باید یک نقطه کانونی داشته باشد. به این منظور شما باید یکی از وسایل موجود در پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و چیدمان سایر وسایل و تجهیزات را بر اساس آن انجام دهید. هر وسیله‌ای مانند پرده، فرش، شومینه، مبل و غیره را می‌توانید ب عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید.

رنگ دیوار پذیرایی

رنگ کردن دیوار پذیرایی موجب می‌شود تا فضای منزل جلوه تازه‌ای به خود بگیرد، توجه داشته باشید برای این که فضای پذیرایی را بزرگ‌تر نشان دهید نیازی نیست که حتما رنگ سفید را برای دیوارهای پذیرایی انتخاب کنید. شما می‌توانید رنگ‌های دیگری مانند یاسی، صوتی روشن، سبز روشن و سایر رنگ‌های روشن را برای دیوار پذیرایی به کار ببرید، استفاده از چنین رنگ‌های روشنی موجب می‌شود تا فضای پذیرایی بزرگ‌تر نشان داده شود.

انتخاب فرش مناسب برای طراحی داخلی پذیرایی

برای انتخاب فرش پذیرایی باید چند نکته را در نظر داشته باشید. در صورتی که قصد ندارید تا فرش پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید، برای انتخاب رنگ فرش رنگ‌های خنثی و روشن را در نظر بگیرید، به کار بردن رنگ‌های شلوغ و پر نقش با این که طرفداران زیادی دارد اما انتخاب خوبی برای پذیرایی نیست زیرا موجب می‌شود تا فضای پذیرایی شلوغ‌تر نشان داده شود، البته توجه کنید در صورتی که بخواهید فرش را نقطه کانونی قرار دهید، می‌توانید از چنین فرش‌هایی استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری اتاق کودک|جدیدترین و بهترین ایده‌ها برای کمد کودک

همچنین فرش را در اندازه ای انتخاب کنید که از ابعاد سالن پذیرایی شما کوچک‌تر باشد به گونه‌ای که فرش‌ها بتوانند ۱۳ الی ۴۵ سانتی متر از دیوار فاصله بگیرند و برای قرار دادن مبل‌ها را آن‌ها را به شکلی قرار دهید که پایه‌هایی جلویی مبل تا نیمه روی فرش قرار بگیرد.

طراحی داخلی پذیرایینورپردازی مناسب برای طراحی داخلی پذیرایی

یکی از نکاتی که موجب می‌شود تا زیبایی سبک دکوراسیون به کار رفته در پذیرایی شما زیباتر نشان داده شود، نورپردازی مناسب است. بهتر است برای نورپردازی سالن پذیرایی ترکیب رنگ نور سفید و زرد را به کار ببرید، استفاده از لامپ‌های کم مصرفی صورتی و نارنجی و یا آبی می‌تواند آرامش خاصی را در فضا ایجاد کند.

لامپ‌های کم مصرفی را می‌توانید در پشت سقف کاذب و یا بالای میز کانتر آشپزخانه به کار ببرید. نور پردازی با استفاده از آباژورهای مختلف برای مهمانی‌های شبانه جلوه خاصی به سالن پذیرایی شما می‌بخشد، در صورتی که منزل شما به صورت شما است و در طول روز با کمبود نور طبیعی رو به رو هستید، می‌توانید برای روشن کردن فضا در طول روز از نور متسقیم لوسترها استفاده نمایید.

مبلمان پذیرایی

یکی از اجزای اصلی طراحی داخلی پذیرایی، مبلمان‌ها هستند که باید در انتخاب آن‌ها دقت و حساسیت به خرج دهید. مبلمان‌های شما نیاز به مراقبت دارد و برای این که چوب مبلمان‌ها و میزهای ناهار خوری همیشه براق بمانند، می‌توانید از واکس چوب استفاده کنید و در صورتی که واکس چوب ندارید می‌توانید به جای آن روغن مایه و پارافین مایع را به کار ببرید و برای تمیز کردن پارچه های مبلمان‌های باید حداقل ماهی یکبار آن‌ها با بخار شور و یا شامپو فرش تمیز کنید.

بیشتر بخوانیم  جدیدترین متد طراحی داخلی

برای چیدمان مبلمان‌ها باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید، اول این که باید چیدمان مبلمان‌ها در پذیرایی را باید به گونه‌ای صورت گیرد که افراد در رفت و آمد خود در سالن پذیرایی دچار مشکل نشوند و باید کاملا فضا را مرتب‌تر نشان دهند. نکته دیگر این که برخی از افراد فکر می‌کنند هر چقدر مبلمان‌ها بزرگ‌تر و دارای زرق و برق بیشتری باشند، زیباتر است، اما این تصور کاملا غلط است و این تناسب مبلمان و دکوراسیون است که می‌توانید جلوه زیبایی را در پذیرایی شما به وجود آورد.

در صورتی که می‌خواهید مبلمان ها را به عنوان نقظه کانونی خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما این است که یک مبل دونفره را متفاوت از بقیه انتخاب کنید و سایر مبل‌ها را در اطراف آن قرار دهید، البته توجه کنید که این مبل‌های دونفره متفاوت باید با سایر مبل‌ها همخوانی داشته باشند. در نهایت باید رنگ مبلمان‌ها را متناسب با دکوراسیون به کار رفته در پذیرایی انتخاب کنید.

 

دکوراسیون پذیرایینقش دیوارها در طراحی داخلی پذیرایی

دیوارهای خالی که هیچ گونه تابلو و لوازم دکوری ندارند، هیچ زیبایی را به سالن پذیرایی اضافه نمی‌کند. برای طراحی دیوارها می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید، از کاغذ دیواری مناسب استفاده کنید، بر روی دیوارها لوازم دکوری و شلف دیواری، تابلوهای هنری، آینه و یا حتی استیکرهایی را قرار دهید.

در صورتی که می‌خواهید برای دیوار پشت مبل‌ها از آثار هنری، آینه و یا هر نوع تابلو نقاشی استفاده کنید باید این لوازم با مبلمان‌ها و وسایل موجود در پذیرایی تناسب داشته باشد. این تناسب شامل سبک کار، تناسب آن با سبک دکوراسیون پذیرایی و حتی اندازه آن نسبت به سایر وسایل می‌شود، به عنوان مثال بهتر است تابلوهای شما خیلی کوچک نباشد و اندازه آ‌ن‌ها دو سوم اندازه مبلمان‌ها باشد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

اضافه کردن گل و گیاه به طراحی داخلی پذیرایی

یکی از ایده‌هایی که بر روی زیباتر شدن دکوراسیون پذیرایی شما تاثیر دارد، اضافه کردن گل و گیاه به طراحی داخلی پذیرایی است، استفاده از گل و گیاه موجب می‌شود تا فضا شادتر و سر زنده تر به نظر برسید. شما می‌توانید از گل‌های مختلف در فضای پذیرایی استفاده کنید و گلدان‌های کوچکی را بر روی میزها قرار دهید. در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید از گل‌های طبیعی استفاده کنید، می‌توانید به جای آن‌ها گل‌های مصنوعی را به کار ببرید.

استفاده از آینه و کنسول در فضای سالن پذیرایی

برای پذیرایی‌های بزرگ استفاده از آینه و کنسول بهترین گزینه است. در صورتی که فضای پذیرایی شما بزرگ است و می‌خواهید فضای خالی را پر کنید، می‌توانید از آینه و کنسول استفاده کنید. در صورتی که سبک دکوراسیون شما مدرن است، باید از آینه کنسول‌های مدرن و در صورتی که سبک کلاسیک را به کار برد‌ه‌اید باید از آینه و کنسول کلاسیک استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایینتیجه گیری

سالن پذیرایی یکی از قسمت‌های مهم هر منزلی است و بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض دید است، بنابراین طراحی داخلی آن باید بسیار زیبا و شیک باشد، با رعایت نکات گفته شده در مطالب فوق شما می‌توانید یک دکوراسیون جذاب و شیک داشته باشید. تمامی وسایل که برای این فضا استفاده می‌کنید باید با هم تناسب داشته باشند تا سبک دکوراسیون شما بیشتر به چشم بیاید، این که برخی از وسایل را به سبک مدرن و برخی دیگر را به کلاسیک انتخاب کنید و هیچ اصول مشخصی را رعایت نکنید نه تنها زیبایی را به فضای شما نمی‌بخشد بلکه فضا را شلوغ و آشفته نشان می‌دهد.