بازسازی ساختمان قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی موضوعی است که امروز در اینجا می خواهیم با شما داشته باشیم. در اینجا ما قصد داریم با توجه به نیاز و بودجه‌ای که شما مدنظرتان است برای بازسازی داخلی و یا خارجی منزلتان راهنمایی نماییم.ابتدا به معنای بازسازی می‌پردازیم

بازسازی در واقع می تواند تعمیر قسمتی از ساختمان قدیمی باشد و یا بهبود ساختار کهنه قسمتهایی از ساختمان منزل است. برای کسانی که می خواهند هزینه‌ی کمتری نسبت به نقل مکان کردن به ساختمانی جدید را داشته‌باشند بازسازی ساختمان گزینه مناسبی برای این افراد می‌باشد. جهت انجام بازسازی ساختمان در اولین مرحله از پروژه خود باید نقشه کشی کامل ساختار موجود در ساختمان را تهیه کنید. در این نقشه باید تمامی اجزا و لوازم موجود ساختمانی را به دقت بررسی کنید.

بازسازی خانه‌ی قدیمی با هالی سارن

بازسازی ساختمان قدیمی-وب سایت آرام ست

نکات قابل توجه برای بازسازی ساختمان قدیمی

کدام قسمت ها نیاز به  بازسازی دارند؟

کدام قسمت ها از الویت بیشتری برخوردار هستند؟

چه میزان بودجه برای این کار در نظر گرفته اید؟

آیا برای قسمت های مشخص شده نیاز به مجوز دارید؟

عملیات تخریب ساختمان قدیمی را شروع کنید.

بازسازی لوله کشی ، برق کشی و تاسیسات کهنه را آغاز کنید

بازسازی و نوسازی کابینت های قدیمی را شروع کنید.

ریزه کاری های نهایی مثل نقاشی، کاغذ دیواری و … را انجم دهید.

در نهایت کار بازسازی کف خانه را شروع کنید.

بودجه مورد نیاز برای بازسازی ساختمان قدیمی

بودجه مورد نظر با توجه به متراژ ساختمان، مصالحی که به کار برده می شود تعیین می گردد. پس در اینجا ما نیاز به یک تیم یا شرکت بازسازی ساختمان داریم.

اما اگر بودجه ی شما کم می باشد شما باز هم می توانید کار بازسازی را انجام دهید. تنها قسمت هایی را که از ضرورت بالا برای تعمیر دارند برایش هزینه نمایید. برای کاهش هزینه های خود قبل از هرچیز حتما با یک شخصه با تجربه در این زمینه مشورت نمایید. توجه داشتن به متریال های مورد استفاده می تواند هزینه دقیق بازسازی ساختمان را مشخص نماید.

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی قسمت های مختلف سرویس بهداشتی شامل موارد زیر می باشد:

تعویض توالت فرنگی

تعویض توالت ایرانی

اعمال سیفون توکار

نصب روشویی های مدرن و جدید

کابین دوش

بازسازی کاشی و سنگ برای دیواره ها و کف

استفاده از سقف کاذببودجه مورد نیاز برای بازسازی ساختمان قدیمی-وب سایت آرام ست

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود. بازسازی آن یکی از آیتم های اصلی می باشد. گاهی اوقات با تغییر کابینت ها تغییراتی که در نظر داریم اعمال می شود. اما گاهی نیاز می باشد تغییرات چیزی فراتر از تعویض کابینت ها باشد. مثلا نیاز به عوض کردن سرامیک و کف پوش باشد یا تغییرات سقف به وسیله کناف و آرک و …

بازسازی آشپزخانه-وب سایت هالی سرن

بازسازی سقف ساختمان

در گذشته استفاده از کچ بری در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بود. امروزه استفاده از سقف‌های دکوراتیو همراه با نورپردازی محیطی سقف یکی از گزینه‌های پرمصرف سالیان اخیر در بازسازی ساختمان است.همچنین استفاده از کناف که علاوه بر زیبایی هزینه کم تری را برای بازسازی خانه های مسکونی در بر دارد. استفاده از قاب‌های فایبرگلاس و یا پلی‌پروپیلن نیز  همراه با نورپردازی ملایم یکی دیگر از راهکارهای ممکن برای زیباتر شدن سقف در زمان بازسازی خانه است.

بازسازی کف ساختمان

با بازسازی کف ساختمان خود شما یک جلوه زیبا به وسایل چیده شده منزلتان خواهید داد. با انتخاب هوشمندانه و با توجه داشتن به دکور منزلتان شما می توانید از کف پوشهای متنوعی بهره گیرید. از جمله این کفپوش ها:

پارکت

لمینت

اپوکسی

سنگ

سرامیک

 

می باشند. بازسازی کف ساختمان همیشه دلیل بر داشتن ظاهری زیبا نیست بعضی مواقع به دلیل لوله هایی است که در کف تعبیه شده اند. به همین منظور بازسازی کف ساختمان جزو موارد ضروری است.

بازسازی لوله ها و تاسیسات ساختمان

همان که از موضوع بحث مشخص می باشد ما در اینجا راجب نوسازی ساختمان قدیمی گفت و گو می کنیم همان طور که از اسمش مشخص می باشد ساختمانی که قدیمی است قطعا از لوله کشی هایی که دیگر فرسوده شده و یا رو به فرسودگی می باشند برخوردار است. این بازسازی شامل تعویض لوله‌کشی آب سردوگرم, لوله‌کشی شوفاژ گرمایشی و تعویض و بازسازی لوله‌کشی فاضلاب خواهد بود.

ممکن است این نوسازی شامل تمامی موارد فوق شده و یا یکی از انواع لوله‌کشی آب, فاضلاب یا شوفاژ در دستور کار قرار گیرند. پس اگر قصد بازسازی ساختمان را دارید این گزینه را حتما جزو موارد ضروری قرار دهید چشم پوشی از این مورد ممکن است بعد از بازسازی ساختمان برایتان خسارت آور باشد.

تعویض درب و پنجره ها

امروزه بیشتر از گذشته به بهینه سازی مصرف انرژی توجه می گردد. یکی از راه هایی که ما را در استفاده درست از انرژی یاری می دهد داشتن پنجره هایی است که از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند. برای این منظور تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های یو پی وی سی و پنجره های آلومینیومی بسیار در صرفه جویی انرژی موثر خواهد بود.

 تعمیر و بهسازی آسانسور

یکی از مهمترین کارها، بازسازی کابین آسانسور و بازسازی تجهیزات آسانسور به شمار می‌رود. تعویض یا ترمیم کابین آسانسور ممکن است اغلب جنبه زیبایی و تزیینی را داشته باشد. ولی تعمیر بخش تاسیساتی به دلیل فرسودگی تجهیزات است که اغلب برای بازسازی آسانسور بسیار ضروری خواهد بود.

نتیجه گیری

مراحل قسمت های مختلف ساختمان قدیمی در بالا برای شما ذکر گردید. امیدواریم مفید واقع گردیده باشد. و بتوانید با مشاوره گرفتن از یک تیم متخصص با هزینه ای مناسب بازسازی ساختمان خود را به ثمر برسانید.