نمای داخلی خانه های لوکس

خانه های لوکس معمولا بسیار مدرن و پیشرفته بوده  و در اختیار افراد زیادی نبوده است. نمای داخلی خانه های لوکس بسیار زیبا و چشم نواز هستند و طرفداران زیادی دارند.

خانه های لوکس از نظر معماری و همچنین دکوراسیون کاملا با ساختمان های معمولی متفاوت هستند. این خانه ها به دلیل بزرگ بودن متراز دارای قسمت های مختلف هستند، در این مقاله ما سعی داریم نمای داخلی خانه های لوکس و بخش های مختلف آن را به شما معرفی کنیم.

وجه تمایز خانه های لوکس

در طراحی خانه های لوکس محل قرار گیری این خانه ها بسیار مهم است و معمولا این خانه ها را در بهترین قسمت شهر می سازند. همچنین متراژ خانه های لوکس برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این خانه ها باید بزرگ و دلباز باشند.

سبک معماری خانه های لوکس با توجه به سلیقه شخص می باشد، معمولا طراحی نمای بیرونی این خانه ها نشان از نمای داخلی آن است. بخش دیگری از نمای داخلی خانه های لوکس سقف سبز می باشد که در واقع یک عنصر مهم در طراحی این نوع خانه ها است، البته این طراحی برای خانه های دوبلکس مناسب بوده و جلوه ی زیبایی به ساختمان شما می بخشد.

برای ساخت خانه های لوکس و اجزای آن ها از زیبا ترین و با کیفیت ترین مصالح و ابزارها استفاده می شود. همچنین برای این که ساختمان نمای زیبایی داشته باشد از نورگیرهای استین گلس استفاده می کنند.

نمای داخلی خانه های لوکس چه قسمت هایی دارد؟

فضای لابی ساختمان

فضای لابی ساختمان یا همان ورودی به قسمتی از ساختمان گفته می شود که ورود و خروج صورت می گیرد که معمولا به آن سالن ورودی نیز می گویند.  این قسمت باید دارای یک فضای آرامش بخش برای افراد باشد، شما می توانید در لابی ساختمان مبلمان هایی را برای نشستن اختصاص دهید.

بیشتر بخوانیم  رنگهای زنده

برای نور پردازی قسمت لابی ساختمان، معمولا به دو نمونه نور پردازی نیاز دارید که عبارت اند از نور پردازی فضای نشیمن و نور پردازی دکوراسیون.

سالن پذیرایی هوشمند

سالن پذیرایی مکانی است که برای مهمانان اختصاص داده می شود، این قسمت یک بخش بسیار مهم است بنابراین در طراحی دکوراسیون این قسمت باید به تمام موارد از جمله نور پردازی، چیدمان درست مبلمان، استفاده از رنگ های مناسب، پرده و غیره توجه داشته باشید تا بتوانید یک سالن پذیرایی جذاب داشته باشید.

 

 

طراحی داخلی لوکساتاق خواب های مدرن یا مستر

بزرگ ترین اتاق خانه به عنوان اتاق مستر در نظر گرفته می شود بنابراین طراحی آن باید به گونه ای باشد که مطابق نیاز و سلیقه افراد باشد. اتاق مستر باید محل مناسبی برای استراحت و آرامش افراد باشد و تمام وسایل مورد نیاز مانند تلویزیون، مبلمان، سرویس بهداشتی و حمام را داشته باشد و نگرانی برای کمبود فضا نخواهید داشت زیرا مساحت این اتاق بسیار زیاد می باشد. همچنین برای طراحی این اتاق می توانید از رنگ های متنوع استفاده کنید تا جلوه ی زیبایی به اتاق شما ببخشد.

اتاق مخصوص لباس یا کلوزت

نمای داخلی خانه های لوکس دارای یک قسمت جذاب به نام اتاق مخصوص لباس می باشد که خانه های معمولی این بخش را ندارند و این اتاق به جهت منظم بودن لباس ها و وسایل شخصی در نظر گرفته شده است.

این فضا در واقع مانند کمدهای دیواری بوده و شما می توانید وارد این فضا شده و از لباس های مختلف موجود در کمدها انتخاب کنید. معمولا اندازه استاندارد طبقه ی کلوزت از ۳۴.۵ تا ۷۰ سانتی متر می باشد بنابراین  لباس هایی مانند پیراهن، کت، بلوز و غیره به درستی در جای خود قرار می گیرند. همچنین می توانید با اضافه کردن بخش های دو آویزه از فضای مورد نظر نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانیم  نور پردازی سالن پذیرایی

 

نمای داخلی خانه های لوکس آشپزخانه های مجلل با امکانات خاص

از وجه تمایز آشپرخانه های مجلل خانه های لوکس با خانه های معمولی می توان به کابینت های آن ها، سرامیک، تجهیزات بروز، چیدمان مختلف برای راحتی دسترسی به وسایل  اشاره کرد به علاوه این آشپزخانه ها دارای بار و اپن جزیره ای هستند که با داشتن صندلی هایی بسیار شیک جلوه ی زیبایی به آشپزخانه بخشیده است.

حمام های لاکچری در نمای داخلی خانه های لوکس

حمام خانه های لوکس بسیار بزرگ بوده و تمامی امکانات لازم را دارد، این حمام ها دارای وان بزرگ، کفپوش گرمایشی، حوله خشک کم و سایر تجهیزات هستند. حمام هایی که در داخل اتاق مستر قرار دارند مجهز به درب شیشه ای هستند.

فضاهایی مخصوص سرگرمی و ورزش

در طراحی خانه های لوکس فضای مخصوصی را برای ورزش کردن و بازی هایی مانند بیلیارد، فوتبال دستی، تخته نرد، شطرنج و غیره قرار داده اند. افرادی که ساکن خانه های لوکس هستند دیگر نیازی ندارند به باشگاه های ورزشی مراجعه کنند زیرا در سالن های ورزشی تمامی وسایل بدنسازی و ورزش را در اختیار دارند.

سالن برای سینما ۳ بعدی

این سالن برای تماشای فیلم مجهز به تجهیزاتی مانند تلویزیون، پرده نمایش، ویدئو پروژکتور، سیستم کنترل برق و نور داخل و خارج هستند. افراد هر زمان که بخواهند می توانند فیلم مورد علاقه خود را در سالن سینما تماشا کنند.

برای طراحی سالن سینما باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. برای مثال باید در سالن سینما برای دیوارها و سقف از رنگ های تیره استفاده شود و طراحی آن به گونه ای باشد که از ورود نور و صداهای بیرون به داخل سالن جلوگیری شود.

اتاقی که برای سالن سینما اختصاص می دهند دقیقا باید مانند سینما دارای یک دکوراسیون ساده بوده و همچنین زاویه دید را به خوبی تنظیم کنید.

بیشتر بخوانیم  معرفی انواع بهترین دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب

 

در طراحی نمای داخلی خانه های لوکس اتاق بازی کودک را در طبقه هم کف در نظر می گیرند. این اتاق روی روحیه ی کودک تاثیر مستقیم داشته بنابراین در طراحی آن باید بسیار دقیق بود و مواردی مانند نصب تاب، رنگ اتاق، تخت خواب، کمد مخصوص نگهداری وسایل بازی و غیره را به صورت دقیق و درست طراحی کنید.

دکوراسیون لوکساتاق مطالعه یا کتابخانه مدرن در نمای داخلی خانه های لوکس

یکی دیگر از قسمت های لاکچری و جذاب خانه های لوکس، بخش کتابخانه یا اتاق مطالعه آن می باشد. این اتاق دارای درب، دیوار و پنجره های عایق صدا می باشد تا مخاطب بتواند به راحتی و در آرامش به مطالعه بپردازد. در این خانه ها معمولا اتاق مطالعه را با متراژ بزرگ در نظر می گیرند البته این موضوع با توجه به سلیقه شما می باشد و شما می توانید فضای کوچک تری را برای اتاق مطالعه در نظر بگیرید.

برای طراحی اتاق مطالعه می توانید از کاغذ دیواری های شیک و زیبا، رنگ آمیزی های متنوع، نور پردازی های متنوع و غیره استفاده کنید و استفاده از این موارد به شما کمک می کند تا یک اتاق مطالعه جذاب داشته باشید زیرا طراحی جذاب اتاق مطالعه به شما انگیزه مطالعه می دهد و شما را برای مطالعه ترغیب می کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با نمای داخلی خانه های لوکس آشنا کنیم. همان طور که گفته شد خانه های لوکس از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و هر کدام از بخش های آن را می توانید مطابق سلیقه خود طراحی کنید، البته برای طراحی کلی و دکوراسیون خانه های لوکس بهتر است از طراحان کمک بگیرید زیرا کسانی که در این زمینه  تجربه دارند به خوبی با وسایل و تجهیزات مدرن آشنایی دارند و می توانند یک طراحی بی نظیر را برای خانه های لوکس شما پیاده سازی کنند.