دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت صحبت نماییم.

ماهیت طبیعت تنها در بعد زیبایی آن خلاصه نخواهد گشت. کافیست با دیدی بازتر به طبیعت پیرامونمان نگاهی بیندازیم و با درس‌هایی که از آن می‌گیریم؛ روند موفق‌تری را در زندگیمان پشت‌سر بگذاریم. مهم نیست در چه فصلی هستیم؛ کافیست پنجره اتاقمان را باز کنیم و با الهام از پدیده‌های زیبایی که در حال رقم خوردن در طبیعت است؛ دستی به سروروی خانه بکشیم. درست است که خانه ما دارای سقف و دیوار‌های بلندی است اما اگر شروع کنیم مطمئنا می‌توانیم تا میزان چشم‌گیری این اوضاع را حتی در فضایی بسته حاکم نماییم. در این مقاله سعی داریم به شکل جامع و کارآمد مبحث دکوراسیون داخلی با الهام از طبیعت را مورد گفتمان قرار دهیم. باشد که همان اتفاقی را رقم بزنید که انتظارش را داشتید.

دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت-وب سایت هالی

طراحی دکوراسیون داخلی با الهام از طبیعت

گاهی اجرای هر سبکی در دکوراسیون داخلی منزل یا حتی محیط کاری ما را راضی نخواهند ساخت و بدنبال روش نوتر و خاص‌تر برای دریافت آرامش روانی می‌باشیم. مطمئنا هیچ راهی را موثر‌تر از الهام از طبیعت برای طراحی داخلی نخواهیم یافت‌. پس برای به تصویر کشیدن هرآنچه که در ذهن دارید دست بکار شوید:

شکل‌های طبیعی زیبایی

بهتر است در گام ابتدایی پا به طبیعت بگذارید و به ساده‌ترین وقایع آن با دیدی متفاوت از آنچه که تا به حال داشتید، بنگرید. عطر گل‌ها گیاهان را استشمام نمایید، به نشستن و برخاستن یک پروانه روی گلبرگ‌های گل لاله نگاه کنید یا با اطمینان خاطر در خستگی به یک درخت تنومند تکیه کنید؛ چطور می‌توانید این همه این‌‌ها را در فضای خانه اجرا کنید بدون آنکه ذوق ابتدایی را هرگز دست ندهید و بعد از گذشت مدت کوتاهی با تصویری تکرار در خانه مواجه نشوید.  کافیست تلفیقی زیبا از آن را رقم بزنید و هر چیز را در سر جای خودش وارد فضای زندگیتان سازید.

برای مثال به شاخه‌های قهوه‌ای و مقاوم درخت نگاهی بیندازید و از آن برای طرحی فضایی مردانه چون اتاق خواب با اتاق کار کمک بگیرید. اگر با دیدی عمیق‌تر تمام رخدادهای هر چند جزئی طبیعت را رسد کنید به سهولت موفق خواهی گشت همه آن‌ها را در فضای بسته منزلتان پیاده نمایید. فراموش نکنید رنگ‌های موجود در طبیعت چون یک پالت رنگ در دستان شما می‌ماند که با قلم زدن به آن می‌توانید هر کدام را در قسمتی از خانه پخش کنید.

دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت-وب سایت هالی

ورود طبیعت به فضای خانه

برجسته‌ترین فاکتوری که می‌تواند سبب راهیابی طبیعت به خانه شما گردد حضور گل‌و گیاهان است. البته با کمک گرفتن از عناصر دیگر می‌توانید تصویری خاص‌تر را رقم بزنید. برای مثال می‌توانید گلدان‌های روی تنه درختانی که به سبب کهنسالی بریده شده‌اند قرار دهید یا قسمت از خانه‌را که دارای شلف یا قفسه‌بندی است  با میوه‌های کاج تزئین کنید‌. استفاده از گل‌های طبیعی در گلدان‌های شیشه‌ای یا ظرفی پر از برگ‌های زرد پاییزی در کنار شمع‌هایی که با نور کم سوسو می‌کنند؛ می‌توانند بهترین نوع تزئین میز پذیرایی به جهت تداعی کردن طبیعت باشد.

 از چرخه طبیعت الگو‌برداری نمایید

این چرخه‌طبیعت و تعویض فصول هستند که به جریان زندگی بشر و طبیعت زیبایی و جذابیت می‌بخشد شما نیز می‌توانید در فرآیند طراحی داخلی با الهام از طبیعت  پابه‌پای این چرخه پیش روید. طبیعت به پایان سال و شروع بهار لباس نو به تن می‌کند و خورشید هر چه زیباتر به زمین می‌تابد. شما نیز می‌توانید پرده‌های ضخیم را کنار بزنید و پنجره‌های خانه‌ را با پرده‌های توری نازک و زیبا بپوشانید. البته فراموش نکنید اگر قرار است پرده را همراه با طیف رنگی خاصی انتخاب کنید به تناسب آن با فضا توجه داشته باشید.

منظور ما از نو کردن تعویض کلی اثاثیه منزل یا خرید تم جدید آن‌ها نیست. شما با خرید چند مورد جزئی چون اکسسوری‌ها، یا تعویض پرده‌ها و روکش مبلمان  می‌توانید به دکوراسیون منزل روحی تازه ببخشید.

دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت-وب سایت هالی

 حذف موانع مزاحم در دکوراسیون داخلی منزل با الهام

هر گیاه یا موجودی برای ادامه حیات نیاز به رفع موانع دارد. در طراحی داخلی یک ساختمان نیز موانع چون دافعه در انرژی مثبت عمل خواهند کرد. در معماری گذشته خانه‌ها تمامی قسمت‌ها به واسطه دیوار‌های بلند از یکدیگر مجزا می‌گشتند اما با تغییرات عمده در طراحی داخلی کم‌کم برخی از این دیوارها حذف یا از ابعاد آن‌ها کاسته شد. به همین سبب عموما یک طراح داخلی متبحر را فردی می‌خوانند که برای ایجاد فضایی بازتر المان‌های بهتری را جایگزین دیوار‌ها کنند.

همانطور که طبیعت با موانع خلاقانه رفتار می‌کنند؛ شما نیز در رفع موانع خلاقیت بخرج دهید‌. برای مثال بهتر است به جای دیوارهای آجری و محکم از آینه‌های تمام قد یا آلبوم دیواری از عکس‌های خانوادگی یا گیاهان رونده کمک بگیرید.

همانند طبیعت تنوع پذیر باشید

در طبیعت خبری از یکنواختی نخواهد بود. شما با ورود به طبیعت با دنیایی از رنگ‌ها، شکل‌ها، بافت‌ها، و طرح‌های وسیع و متعددی روبرو خواهید گشت. ما نیز اگر مایل هستیم همچون طبیعت زیبایی را در کنار تنوع داشته باشید؛ می‌توانید با الهام از طبیعت در دکوراسیون داخلی آن را وارد منزلتان نمایید.

با اضافه نمودن رنگ‌ها و بافت‌های مختلف به فضای داخلی خانه سبب رقم خوردن حال‌وهوایی گرم و البته جذاب در فضا خواهد گشت. این طرح‌ها و بافت‌ها می‌توانند در قالب قالیچه‌های گلدار، طراح‌های مواج و بافت های متنوع در پارچه پرده و مبلمان و… ایجاد گردند.

برای مثال اگر مبلمان شما دارای تک‌رنگ سفید و جنسیت چرم است، می‌توانید با کوسن‌های مخمل و دارای رنگ‌های پاستلی، روح‌بخشش نمایید. حتی اگر به طبیعت نگاه کنید متوجه خواهید شد این تضاد رنگی اما اصولی است که در طبیعت موجب به تصویر کشیده شدن نقشی بکر و زیبا می‌گردد. تصور نمایید همه طبیعت همرنگ تنه درختان بود، پس چه اثری از زیبایی باقی خواهد می‌ماند. پس از ایجاد تضاد در پروسه الهام گرفتن از طبیعت در دکوراسیون داخلی نهراسید.

دکوراسیون داخلی منزل با الهام از طبیعت-وب سایت هالی

سخن پایانی

مطمئنا هر آنچه که خدا در عالم هستی به ما عطا داشته است؛ توسط هیچ یک از ما تکرار نخواهد پذیرفت. اما خالق بی‌ همتای هر کدام از آن‌ها؛ بقدری به هر یک از آن‌ها وسعت بخشیده است که می‌توانیم تنها با الهام گرفتن از آن‌ها رخدادهای مثبتی را رقم بزنیم. الهام از طبیعت در دکوراسیون داخلی یکی از همین وقایع مثبت است که علاوه بر زیبایی بخشیدن و جذابیت تکرار ناپذیر فضا، جریان مثبت و توام با آرامشی را در فضای منزل شما رقم می‌زند.