طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی |دکور و چیدمان منزل

یکی از موضوعات مهم برای ساخت یک بنا، طراحی دکوراسیون داخلی آن است که این طراحی خود شامل طراحی داخلی ساختمان اداری و منازل مسکونی می‌باشد. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در ساختمان‌های مسکونی شامل هماهنگ سازی اجزای مختلف منزل مانند پذیرایی، اتاق خواب ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سایر قسمت‌ها می‌شود. هدف از این طراحی‌ها این است که بتوان یک فضای زیبا و گرم صمیمی در منزل ایجاد کرد، هر کدام از سبک‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی هزینه‌های مختلفی دارد.

برای این که بتوانید دکور و چیدمان منزل را به زیباترین شکل انجام دهید و یک طراحی دکوراسیون زیبا داشته باشید؛ باید نکات مختلفی را رعایت کنید که در نهایت با کم‌ترین مشکل و مناسب‌ترین هزینه‌ها، بهترین تغییرات را خواهید داشت. به طور کلی می‌توان گفت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیاز به مهارت و دانش دارد و نحوه اجرای آن در هر محلی متفاوت است. همان طور که می‌د‌انید دکوراسیون منزل نقش اساسی در زیبایی منزل دارد و زیبایی آن یک فضای آرامش بخش و دل انگیز را برای افراد ایجاد می‌کند.

طراحی داخلی و اجرا

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در واقع از علم  هنر تشکیل شده است؛ شما باید یک منزل را مانند یک بوم در نظر بگیرید که با طراحی‌های زیبا می‌توانید به آن بوم روح و شحصیت ببخشید. دکوراسیون داخلی نیز همین موضوع است که طراحان سعی در هماهنگ کردن وسایل و رنگ‌های موجود در فضا دارند و این کار به هنر و خلاقیت نیاز دارد.  یک طراح با استفاده از هنر خود و اصول معماری داخلی فضایی را ایجاد می‌کند که هم زیبایی خاص خود را داشته باشد و هم این که کاربردی باشد.

زمانی که صحبت از دکور و چیدمان منزل منزل می‌شود ما به تمام قسمت‌های منزل مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی و غیره فکر می‌کنیم زیرا همه ما می‌دانیم هر قسمت از منزل دکوراسیون و چیدمان خاص خود را دارد و در این میان در بین این دکوراسیون‌ها نقاط اشتراکی نیز وجود دارد. در طراحی داخلی و اجرا شما باید سعی کنید بین تمام عناصر اعم از نور پردازی، بافت، رنگ و فرم توجه داشته باشید. یک دکوراسیون داخلی در نهایت باید به گونه‌ای باشد تا برای ساکنان منزل فضایی آرامبخش را به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی حیاط

دکوراسیون داخلی منازل ایرانی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در تمام صنایع و به وجود آمدن دکوراسیون‌های مدرن، دکوراسیون داخلی منازل ایرانی نیز دچار تغییرات چشم گیری شده است. آن چه شما می‌توانید در اکثر منازل ایرانی آن را مشاهده کنید،فرهنگ و تمدن ایرانی است. آشنا بودن با دکور و چیدمان منزل و طراحی‌های به روز و زیبا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و زیبا، یک دکوراسیون بی نظیر و زیبا داشته باشید.

امروزه دکوراسیون داخلی منازل ایرانی تقریبا از دکوراسیون‌های مدرن و جدید الهام گرفته است اما در هر صورت بخشی از اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرده است. شما در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در سبک ایرانی شاهد برخی از اید‌ه‌های کلاسیک و مدرن هستید. برای این که یک دکوراسیون ایرانی بی نظیر داشته باشید باید به تمام قسمت‌های منزل توجه داشته باشید و برای هر کدام از بخش‌های منزل دیزاین خاص و زیبایی را در نظر بگیرید.

دکور و چیدمان منزلطراح مجری دکوراسیون داخلی

طراح مجری دکوراسیون داخلی در اکثر پروژه‌ها با معماران و پیمان کاران مختلفی کار می‌کنند. این طراحان باید در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مهارت و تجربه کافی داشته باشند و یک محیط داخلی را طراحی کنند که که علاوه بر کاربردی بودن ، ایمن باشد و اصول و قوانین ساختمانی و دکوراسیون‌ها را رعایت کرده باشد. این قوانین و قاعده ها تنها مربوط به رنگ‌ها مبملمان‌ها نیست و شامل مواردی دیگر از جمله مدارک ساختمان، قوانین مراقبت‌های بهداشتی و قوانین طراحی پایدار، مدیریت هماهنگی سرویس‌های حرفه‌ای مانند مکانیکی، الکترونیکی، ایمنی و غیره می‌شود. تمامی این قوانین به این دلیل است که افراد با خیال آسوده بتوانند در آن محل یا کار و یا زندگی کنند و علاوه بر ایمنی بودن باید زیبایی خاصی را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه کلاسیک

طراحی داخلی یک حرفه خلاق است که شغلی جدید و در حال رشد است. با این که می‌گوییم این شغل هنری هم می‌باشد اما تنها نباید هنر را در نظر گرفت و برای وارد شدن به این حیطه درک کاملی از چگونگی تاثیر محیط بر افراد و سایر موراد را داشته باشد و در زمینه‌های مختلف تحقیق کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. هر فردی که فکر می‌کند در این زمینه مهارت دارد، می‌تواند متخصص یک حوزه طراحی مانند طراحی مسکونی، طراحی تجاری، طراحی بین المللی و غیره شود.

شرح خدمات طراحی داخلی

یکی از اولین خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، دسته بندی فضا می‌باشد که یک طراح باید بتواند فضای داخلی را به صورت کاربردی و اقتصادی تقسیم بندی کند . برای این کار ابتدا باید نقشه‌های اولیه یک ساختمان بررسی شود. تغییرات دکوراسیون توسط معمار داخلی و با نظر مشتری موردهماهنگی قرار می‌گیرد اما اجرای اصولی آن و تقسیم بندی صحیح آن باید به تایید طراح داخلی برسد.

 

پس از انجام این کارها طراح داخلی باید با کمک نرم افزارهای مربوطه طراحی اولیه فضا را انجام دهد و در نهایت ساختمان را با دقت بررسی کرده و محدودیت‌های آن و شرایط تقسیم بندی فضا را تعیین می‌کند و در نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی این بررسی‌ها را پیاده سازی می‌کنند. در نهایت طرح مورد نظر پس از انجام تغییرات به مشتری داده می‌شود و باید به تایید او برسد.

بعد از تقسیم بندی فضا از دیگر خدمات طراحی داخلی می‌توان به انتخاب مصالح مناسب، ایمن و اقتصادی اشاره کرد. منظور انتخاب مصالح مناسب برای کفپوش مانند پارکت، سرامیک و یا سنگ، برای پوشش دهی دیوار کاغذ دیواری، دارکوب، رنگ و غیره، برای کابینت‌ها پوشش‌های سنگی و یا ام دی اف می‌باشد. برای انجام این کار و انتخاب این موارد باید سلیقه مشتری را نیز در نظر گرفت و با او مشورت کرد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی با چوب

طراحی داخلی و اجرابازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی  دارای یک مرحله به نام بازسازی می‌باشد، باز سازی به معنی تعمیر و نو کردن منازل قدیمی است. از نظر یک مهندس به شکل قانونی طول عمر یک ساختمان ۲۵ سال می‌باشد زیرا در این مدت ظاهر ساختمان، لوله‌ها و سایر قسمت‌های ساختمان ممکن است آسیب ببیند و دیگر نتوان از آن استفاده کرد. در این شرایط باید نسبت به باز سازی ساختمان اقدام کرد تا بتوان به خیالی آسوده در آن زندگی کرد.

برای باز سازی خانه‌ها عمق تعریف می‌کنند، این به معناست که هر چقدر خانه‌ها قدیمی‌تر باشند، باز سازی که باید روی آن‌ها انجام شود، عمیق‌تر است و این باز سازی باید تخصص‌تر بوده و درنتیجه هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت. سطحی‌ترین نوع باز سازی نقاشی و رنگ است که تقریبا هر منزلی هر دو سال یک بار به آن نیاز دارد.

نتیجه گیری

دکور و چیدمان یک منزل در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد. شما باید طراحی دکوراسیون داخیل خود یک سبک مشخص داشته باشید و یا این که از ترکیب دو سبک استفاده کنید، نکته‌ای که مهم است این است که تمام چیدمان‌ها و طراحی داخلی شما باید با توجه به قاعده و اصول آن سبک باشد.  با رعایت نکات گفته شده در مطالب فوق شما می‌توانید زیباترین دکوراسیون و طراحی داخلی را در منزل خود به نمایش بگذارید.

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *