نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.-وب سایت هالی سارن

نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.

نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.

گاهی ممکن است ابزار مناسبی برای تبدیل شدن به یک طراح منظر کاملاً واجد شرایط را نداشته باشید.  اما این مسئله بدان معنا نیست که برخی از این مهارت ها را نمی توان در پروژه محوطه سازی خودتان به کار برد.  مهندسان طراحی باغ برتر از ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا اصولی را که در طرح های خود اعمال می کنند با ما به اشتراک گذاشته اند تا شما را در پروژه خود شروع کنید.

 این ۶ نکته اساسی به شما کمک می‌کند  که بتوانید به ایده‌های منظره‌سازی خود یک لمس تخصصی داده و طراحی باغ خاصی را ایجاد کنید. با ما همراه باشید.نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.-وب سایت هالی سارننکات اساسی درباره طراحی باغ

به عنوان یک طراح حرفه ای باغ بسیاری از مهندسان به طور مرتب از یک چک لیست ساده ۱۰ نکته ای طراحی باغ استفاده می‌کنند که نکات بسیار خاصی را در نظر دارد. در  این فهرست موارد کلیدی وجود دارد که باید در هنگام تجزیه و تحلیل باغ روی آنها تمرکز کرده تا بتوانید طراحی بر اساس نیاز خود داشته باشید.

نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.-وب سایت هالی سارن

  1. استفاده از فضای موجود برای طراحی باغ

باید از فضا و نماها برای کمک به شکل دادن به چیدمان کلی باغ استفاده کرد.  همراستایی مسیرها و بسترهای باغ با فضای مورد نظر در طراحی  می تواند انسجام کلی ایجاد کند.  اطمینان از وجود یک رابط قوی بین فضای داخلی و خارجی – و ایجاد ارتباطات قوی با فضای سبز، کلید کاری است که باید در طراحی باغ استفاده شود.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری

 

  1. تعادل زیبایی با عملکرد

Claudia Crawley یکی از طراحان  معاصر از Grindstone Landscapes در سیدنی مستقر است . این طراح نکته بسیار خاصی در کار خود دارد. او می‌گوید: «من مشتاق ایجاد فضاهای باغی هستم که زیبایی و عملکرد را با هم تلفیق می‌کند که مناسب ملک و مشتری باشد.  یک طراحی باغ عالی باید متعادل، جاودانه، پیچیده و متناسب با سبک زندگی افرادی باشد که در آن زندگی می کنند.

وقتی عوامل و کاربران زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، آوردن زیبایی به فضای بیرون می تواند چالش برانگیزتر باشد.  اما اصول طراحی منظر هنوز هم می تواند در این فضاها اعمال شود تا فضایی زیبا و همچنین کاربردی ایجاد کند.

  1. نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.-وب سایت هالی سارنخلاقیت در طراحی باغ

طراح برتر بریتانیایی کیت گولد در حال طراحی باغ نمایشی در نمایشگاه گل RHS چلسی برای سال ۲۰۲۲ است.  این باغ نمایش، باغ نسبتاً کوچکی است، بنابراین کیت تصمیم گرفت تا با خلاقیت پیش برود. برای طراحی باغ های کوچک باید خلاقیت زیادی نشان دهید تا بتوایند زیبایی و عملکرد خوب را نمایش دهید.  خلاقیت در طراحی باغ سبب خواهد شد تا خر فضایی با هر متراژی طراحی و دکور بسیار خاصی داشته باشید.

 

  1. توجه به نیاز

افرادی که خواهان طراحی باغ خود هستند یک سری نیاز های مختص به خود را دارند که باید طبق آن نیاز ها طراحی صورت بگیرد.

ساچا یکی از طراحان موفق در کالیفرنیا می گوید: «طراحی باغ از همان ابتدا یک پروژه سخت بر اساس نیاز مشتریان است.   «مشتریان ما ایده روشنی از ویژگی‌هایی که در باغ خود می‌خواهند داشتند. اما طبق تجربه من همه آنها یک سری  موارد ضروری لازم دارند شامل یک منطقه ناهار خوری برای هشت نفر، یک آشپزخانه در فضای باز با سایه و روشنایی، یک ویژگی آتش، پوشش پاسیو و یک آبنما است. سعی کنید ابتدا نیاز های اساسی هر باغ را به مشتریان ارائه و سپس به طراحی جزئیات بپردازید.

بیشتر بخوانیم  ویلا مدرن دوبلکس

 

  1. توجه به محیط زیست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی باغ بدان توجه داشت، آسیب نرساندن به محیط زیست. درواقع افرادی که باغی را تهیه می‌کنند میخواهند از طبیعت لذت ببرند. پس باید طراحی و دکور زدن به گونه ای عمل شود که به هیچ کدام از گیاهان داغ باغ آسیبی وارد نشده و در نتیجه زیایی در کنار عملکرد باغ ایجاد شود.

برنده جایزه RHS چلسی در سال ۲۰۲۱ تام ماسیگ  برای Yeo Valley Organic استکه به تمام جهان نشان داد که در طراحی باغ دوستدار محیط زیست پیشرو است.  تام توضیح داد که این مهمترین اصل طراحی باغ اون محیط زیست است.  اون طی بیانیه ای توضیح داد که «طراحی اکولوژیک، کار با سایت و زمینه، به حداقل رساندن تأثیرات زیست‌محیطی و طراحی باغ‌های پایدار و انعطاف‌پذیر که تنوع زیستی را ارتقا می‌دهند و حیات وحش را حمایت می‌کنند، و همچنین ایجاد ارتباط با جهان طبیعی برای بازدیدکنندگان انسانی، همگی اصولی هستند که قصد دارم آنها را در آن بگنجانم.

نکات مهم درباره طراحی باغ که باید بدانید.-وب سایت هالی سارن

باغ نمایشی او شامل یک چمنزار باز از گیاهان چند ساله گلدار و چمن بود که بخش هایی از رنگ و بافت را فراهم می کرد.  دیوارهای چوب زغالی به عنوان یک ایده لبه باغ مورد استفاده قرار گرفتند و در کنار هم قرار دادن چشم انداز کاشت را ارائه کردند و در عین حال چشم انداز را تقسیم کردند.  این دیوارها که از سیاههای خاکستر بیوچار غنی از کربن تشکیل شده بودند، نمایانگر بصری سلامت خاک و اهمیت حفظ کربن در خاک بودند.

 

  1. توجه به مقیاس اشیا در استفاده از باغ

نظم و استفاده از اشیا متناسب با مقیاس باغ یکی از مهم ترین مواردی است که باید بدان توجه زیادی داشت. زیرا درصورتی که در طراحی باغ مقیاس ها درست اندازه گیری نشود باغ ها اون زیبایی و تناسب خاص را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

برای دبورا که یکی از طراحان باغ معاصر در انگلیس است بسیار مهم است که طرح های او نظم داشته باشد.  برای رسیدن به این هدف، او مدام به مقیاس اشیاء در رابطه با باغ نگاه می کند.  او می‌گوید: «نسبت به احساس کلی باغ کمک زیادی می‌کند و من دوست دارم از عکس‌های گیاهان و موادی که روی تابلوهای دید جمع‌آوری می‌کنم استفاده کنم تا روی تعادل و نظم کلی تمرکز کنم».

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما عزیزان را با طراحی باغ به شکلی اصولی آشنا کنیم. طراحی اصولی باغ سبب زیبایی و استفاده از تمامی قسمت های زمین مورد استفاده شده و پر نتیجه یک فضای دلنشین ایجاد می‌کند.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *