نکات مهم برای تعمیر آپارتمان قبل از بازسازی

نکات مهم برای تعمیر آپارتمان قبل از بازسازی

یکی از رایج ترین سوالاتی که همه قبل از تعمیر و بازسازی ساختمان دارند این است: “تعمیر چقدر طول می کشد و چگونه انجام می شود؟” این دومین سوال مهم بعد از “هزینه بازسازی ساختمان  است؟” . زیرا کاری که به موقع انجام می شود به اندازه یک کف پوش خوب یا کاغذ دیواری چسبانده شده اهمیت دارد.

مدت زمان تعمیر آپارتمان چقدر است؟

در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی اولیه، قبل از شروع تعمیر، می‌توانید مدت‌زمان تعمیر خود‌را پیش‌بینی کنید. برای انجام این کار، باید عوامل اصلی را تعیین کنید که بطور مستقیم بر زمان‌تعمیر تأثیر می‌گذارد. فهرستی ازاین عوامل در زیر ارائه شده‌است:

مساحت آپارتمان:


این مسأله بسیار بدیهی است که هر چه مساحت بزرگتر باشد، تعمیر بیشتر طول می‌کشد.

نوع تعمیر (عمده، آرایشی و …) و پیچیدگی کار:


از نظر شدت‌کار و هزینه‌های زمانی، تعمیرات را می‌توان به انواع راحتی، استاندارد، بیزینس کلاس و حق بیمه تقسیم کرد. بر این اساس، هر چه کلاس تعمیر بالاتر باشد، در حین کار از مواد و انواع پرداخت‌های پیچیده‌تری استفاده می‌شود.
اگر تیم کاری شامل متخصصان  (برق، گچ کار، نقاش) باشد، در مقایسه با تعمیر کاران مستقل، آنها همان کار را ۳۰٪ سریعتر انجام می‌دهند.

بهره‌گیری یک پروژه طراحی :


یک پروژه خوب طراحی‌شده نیمی از موفقیت است، زیرا به شما امکان می‌دهد تا به طور بهینه کار را برنامه‌ریزی کنید، از خرابی و سایر همپوشانی‌ها جلوگیری کنید.

وضعیت اولیه مسکن :


به عنوان مثال، تعمیرات پیچیده در یک ساختمان جدید سریعتر و آسانتر اجرا می‌شود، زیرا برخی از کارها حذف می‌شوند.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی کلاسیک

مدت زمان تعمیر آپارتمان چقدر است؟مراحل اصلی تعمیر و بازسازی ساختمان

به طور کلی کار تعمیر را می‌توان به ۴ مرحله تقسیم کرد:

اولین مرحله:

مرحله آماده‌سازی آغاز هر تعمیر است. برای ایجاد چیزی جدید، باید از شر قدیمی خلاص شوید. دراین صورت باید سطوح رااز مواد تکمیل کننده قدیمی تمیز‌کرد و دیوارها، سقف و کف را برای نصب سطوح جدید آماده کرد. نتیجه‌کار تا حد زیادی به‌این بستگی دارد که چگونه برچیدن به‌خوبی انجام شده‌است.
میزان کارهای مقدماتی بسته به وضعیت اولیه آپارتمان تعیین می شود. معمولا سقف از رنگ، دیوارها از کاغذ دیواری و کف‌فرش یا مشمع کف اتاق تمیز می‌شود. پایه، کاشی، پریزهای برق، لامپ و لوله کشی (شیر آب، کاسه توالت، سینک، ریل حوله گرم) برچیده شده است.

دومین مرحله:

مرحله بعدی تسطیح و آماده سازی سطوح اصلی (کف، سقف، دیوارها) برای تکمیل بعدی آنها، برپایی پارتیشن ها و سازه‌های گچ تخته، تشکیل درگاه‌ها، قرار دادن لوله‌های لوله‌کشی و شبکه‌های الکتریکی است. این مرحله مدت‌زمان نسبتاً طولانی – از ۵۰٪ یا بیشتر‌از کل دوره تعمیر را می‌گیرد. اما به دلیل اهمیت آن در نتیجه نهایی کار تعمیر، نمی‌توان آن را کاهش داد.
پس از اتمام ناهمواری و تسطیح سطوح، احتمالاً این سؤال را می‌پرسید: بازسازی چقدر طول می‌کشد و آپارتمان چه زمانی شبیه تصویر در پروژه طراحی خواهد بود؟ تا اینجا تغییرات چندان چشم نواز نبوده و به نظر می‌رسد که پایان خیلی‌دور باشد. بااین‌حال، ما می توانیم به شما تبریک بگوییم، زیرا شما قبلاً نیمی از راه را پشت سر گذاشته‌اید! قبل از اتمام حدود ¼ از کل زمان اختصاص داده شده برای تعمیرات را می‌گیرد. درطول اجرای آن هر روز خواهید دید که چگونه ظاهر مسکن در‌حال تغییر است. همه اتاق ها به طور چشمگیری در حال تغییر هستند، آنها روشن می‌شوند و در حال حاضر شبیه یک فضای زندگی می‌شوند.

بیشتر بخوانیم  طرح کمد دیواری جادار برای اتاق خواب

سومین مرحله:

در مرحله قبل از اتمام، لازم است سطوح کاملاً صاف به دست آید. پس از گچ کاری، دیوارها و سقف تسطیح می‌شوند، اما صافی لازم برای اجرای پوشش نهایی تضمین نمی‌شود. در این مرحله سطوح بتونه کاری و سنباده کاری می‌شود. زمان بتونه کاری بستگی به پوشش انتخابی دارد.

چهارمین مرحله:

اگر به پایان نهایی رسیده‌اید، می‌توانیم به شما تبریک بگوییم. شما به اصطلاح در خط پایان بازسازی ساختمان  هستید. فقط چند روز با تکمیل آن فاصله دارید. هر ساعت آپارتمان متحول می‌شود و دقیقاً شکلی که شما در ذهن دارید به خود می‌گیرد. تکمیل ظریف شامل کاشی، کفپوش، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی دیوارها، سقف، لوله کشی و تاسیسات برقی و نصب درب می‌باشد. در این مرحله بسیاری از انواع کارهارا می توان با هم ترکیب کرد و در نتیجه شمارا به پایان خوب نزدیکتر می‌کند. درحالی‌که یکی از استادان کاغذ دیواری را می‌چسباند، دیگری می‌تواند کاشی ‌ها را در حمام بچیند، در آشپزخانه نیز کابینت‌های جدید را نصب می‌کنند.

 

 

مراحل اصلی تعمیر و بازسازی ساختمان

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *