نوسازی طراحی داخلی

قرار نیست انتظار داشته باشیم؛ بنایی که در آن زندگی می‌کنیم در طی چند سال متمادی بدون هیچ آسیب و فرسودگی تمام عمر را مورد استفاده ما قرار بگیرد بدون اینکه از نگهداری و یا رسیدگی خاصی بهره‌مند گردد. این انتظار در حالی پیش می‌آید که خود ما در ضمن تمام رسیدگی‌ها فرسوده یا افزایش سن داشته‌ایم. خانه‌ای که شما سال‌ها در حال گذران عمر در آن هستید؛ همپای شما افزایش سن داشته است و نمی‌توانید همچون روزهای ابتدایی از آن انتظار همان سلامت، استحکام و البته زیبایی سابق را داشته باشید. مگر آنکه به موقع به فریادش برسید و به واسطه پروسه بازسازی او را از کهولت سن به همراه آسیب‌های کوچک و بزرگ نجات دهید‌. اگر از سایر قسمت های خارجی ساختمان گذر کنیم، باید بگوییم دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای تا میزان زیادی به کلیت ساختمان اعتبار و ارزش می‌بخشد و تاثیر گذارترین تصویر را در پیش روی هر بیننده‌ای به رخ خواهد کشید به همین سبب عملیات نوسازی طراحی داخلی این روزها بحث گرم و پر طرفداری محسوب می‌گردد.

 

 

 نوسازی دکوراسیون داخلی

بازسازی یا نوسازی هر خانه‌ای را به مجموعه‌ای از فعالیت ها تلقی می‌نماییم که با هدف ترمیم و احیاء بخش‌های متعدد آسیب دیده یا بهبود نمای ظاهری ساختمان در بخش های بیرونی یا داخلی ساختمان بع وقوع می‌پیوندد.

امری بسیار طبیعی و بدور از ذهن نیست که با کاهش درجه کیفیت و استحکام بناهای قدیمی و فرسوده با گذشت زمان شویم. حتی نگرانی در باب عدم امنیت ساکنین خانه به سبب عدم حضور استحکام سابق می تواند بجا باشد. به همین سبب بازسازی و نوسازی را می توان بهترین و گاهی تنها ترین روش به جهت رفع مشکلات و آسیب‌های وابسته به فرسودگی تلقی نماییم.

مطمئنا که این روند بسیار با صرفه‌تر از تعویض کلی آن با یک منزل جدید تمام می‌شود اما به هر حال نیازمند صرف هزینه و البته نیازمند دارا بودن تخصص و مهارت کافی است. البته که بازسازی و نوسازی در یک قلب کلی قرار می‌گیرند. اما از لحاظ معنایی و نوع کاری که صورت می‌پذیرد از یکدیگر مجزا می‌گردند. این در حالی است که عملیات بازسازی به معنای رفع مشکلات و بهبود بخشیدن به ساختمان های فرسوده و آسیب دیده می باشد.اما در پروسه نوسازی نیز به معنای ایجاد امکانات جدید در هر واحد مسکونی در هر موقعیت و شرایط موجودی می‌باشد.

البته که بازسازی فضای خارجی هر خانه‌ای همچون نمای ساختمان از بعد زیبا سازی و نیز افزایش سلامت و استحکام یک ساختن نقش پررنگی را ایفا می‌کند اما در اغلب مواقع معماری داخلی نسب به این مورد؛ در مرکزیت توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. چراکه افراد خانواده اغلب در این فضا حضور و در ارتباط با اجزای متعدد آن روزها را سپری می‌کنند‌. اما مطمئنا در جهت نتیجه‌ای مساعدتر نیازمند دانش و مهارت طراحی داخلی هستیم‌.

 

منظور از طراحی داخلی چیست؟

اغلب طراحی داخلی و یا دکوراسیون داخلی با به بکار رفتن به جای یکدیگر، تا میزان زیادی اشتباه گرفته می‌شوند. مطمئنا وجود شباهت‌های متعدد میان دو معقوله سبب ایجاد چنین شرایطی می‌گردد ما وابسته به نوع فعالیتی که انجام می‌پذیرد، از یکدیگر مجزا می‌شوند. در طراحی داخلی، برنامه ریزی به صورت فضایی انجام می‌شود و فعالیت‌های متعددی را از طرح ریزی پلان طبقه ها تا انتخاب اشیاء و لوازم منزل را شامل می‌شود.

در طراحی داخلی هدف اصلی را بر طراحی فضاهای داخلی ساختمان از بعد بصری و کارکردی مطابق با اصول ساخت معماری قرار می‌دهیم. به همین سبب طراح‌ در پروسه نوسازی داخلی به کمک دانش و تجربه‌ای که در این حوزه برخوردار است به بهبود یا ارتقا کارآیی فضا وابسته به متراژ، شرایط ملک و البته سلایق و انتظارات کارفرما می‌پردازد.

منظور از طراحی داخلی چیست؟برای انجام پروسه نوسازی هر ساختمان باید چه میزان بودجه‌ای را در نظر گرفت؟

هزینه بازسازی و نوسازی طراحی داخلی برای هر ساختمان یا فضا در شرایط متفاوتی قرار خواهند گرفت. البته شرایط تنها منحصر به این بعد نمی‌شود چراکه گاهی تنها بخشی از منزل به سبب تغییر، نیازمند پروسه نوسازی قرار خواهد گرفت و این مورد می‌تواند تاثیر گذارترین فاکتور در این فرآیند محسوب گردد.

علاوه بر این مورد، نوع متریال و مصالح بکار گرفته شده در هزینه کل تمام شده بازسازی و نوسازی خانه خریداری شده تاثیر گذار است. عموما بودجه مورد نیاز جهت فرآیند نوسازی طراحی داخلی قبل از استارت پروژه معین می‌گردد. تعیین بودجه به واسطه درخواست شما به جهت سبک انتخابیتان و برای تمامی قسمت‌ها به شکل مجزا انجام خواهد شد. البته برخی قسمت ها علاوه بر نوسازی نیازمند پشت سر گذاشتن پروسه بازسازی یا تعمیرات با هدف رفع فرسودگی و یا آسیب‌ها هستند که در افزایش هزینه دخیل خواهند شد.

برای انجام پروسه نوسازی هر ساختمان باید چه میزان بودجه‌ای را در نظر گرفت؟

انتخاب سبک برای نوسازی طراحی داخلی

زمانی که تصمیم به نوسازی طراحی داخلی می‌گیرید؛مطمئنا شما در حال زندگی در منزلی هستید که از طراحی داخلی حاکم با سبکی قدیمی شما را خسته و آزرده کرده است پس تصمیم به پاشیدن رنگ و روحی تازه در فضای داخلی منزلتان می‌گیرید. طبیعتا از قبل نوع تغییر را بارها در ذهنتان مرور و تداعی کرده‌اید. که نیاز است برای اجرایی نمودنشان، آن‌ها را با طراح یا معمار داخلی در میان بگذارید تا سبک مدنظر معین گردد.

برای طراحی دکوراسیون منزل سبک های متعددی وجود دارند که طراح قادر خواهد بود با توجه به نوع کاربری فضای در دسترس و سلیقه متقاضیان یکی از انواع سبک‌های پیشنهادی را انتخاب و اجرا می‌کنند.

از جمله سبک های مشهور می توان به سبک مراکشی، ژاپنی، چینی، مصری، هندی، فرانسوی، سوئدی، اسپانیایی و انگلیسی اشاره نماییم که هر یک از آن‌ها از بعد زمانی و نیز وابسته به متریال و مصالح مصرفی و در نتیجه هزینه مصرفی، پروسه متفاوتی را پشت سر خواهد گذاشت‌ .