مزیت های بازسای ساختمان کدامند

مزیت های بازسازی ساختمان کدامند

بازسازی و نوسازی دو مقوله جدا از هم می­باشند و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت بازسازی یعنی تعمیر و ترمیم بناهای قدیمی به منظور دستیابی فضای بهتر ، بالابردن عمر مفید و ایمن تر و… با حفظ بنا قدیمی می­باشد و نوسازی به معنای خراب کردن کامل ساختمان قدیمی می­باشد.

مجموعه کار­هایی که در بازسای انجام می­شود به دو دسته­ی کلی تقسیم می­شود :

  • تعمیر بخش­هایی از ساختمان که باعث استحکام و استوار بودن ساختمان موثر است.
  • مرمت و ترمیم قسمت­هایی که در زیبایی ظاهری ساختمان تاثیر دارد.

+

مزایای بازسازی ساختمان

ازجمله مزایای بازسازی ساختمان به موارد زیر می­توان اشاره کرد:

  • طولانی کردن عمر مفید بنا.
  • نگهداری و محافطت از بنا­ها.
  • ایجاد فضای مفید ومحیط بهتر ، زیباتر و بزرگتر.
  • استاندارد سازی وکاهش دادن مصرف انرژی.
  • افزایش سرمایه و سرمایه گذاری.
  • هزینه و صرفه اقتصادی
  • بالا بردن سطح کیفیت زندگی
  • خراب کردن جزئی از بافت ساختمان

مزایای بازسازی ساختماناستاندارد سازی و کاهش دادن مصرف انرژی

بازسازی و تعمیر بنا­های قدیمی قطعا کمک به سزایی به صرفه جویی انرژی می­کند .مثلا سقف­ها و دیوارها از بخش­های ساختمان هستند که در زمستان و تابستان با ازدست دادن گرما و سرما باعث هدر رفت انرژی می­شوند. برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می­­توان دیوار ها و سقف ها را با انواع لایه­های عایق حرارتی عایق کرد.

بالا بردن سطح کیفیت زندگی

هیچ فرقی ندارد شما قصد بازسازی خانه دارید یا دفترکار درواقع شما با بازسازی سبب بالا رفتن سطح کیفی زندگی خود می­شوید. زیرا یک ملک با گذشت­ها سال­ها کیفیت خود را از دست می­دهد و دچار فرسایش و تخریب می­شود.

بیشتر بخوانیم  بازسازی آشپزخانه

ایجاد فضای مفید ومحیط بهتر ، زیباتر و بزرگتر

وقتی شما تصمیم به بازسازی منزل خود می­گیرید مطمئنا برای شما اهمیت دارد که از فضا­ی موجود و نور بیشترین بهره را ببرید. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که تمایل به داشتن سالن پذیرای بزرگ تر یا آشپزخانه بزرگ تر داشته باشید ویا با پیشرفت تکنولوژی تمایل داشته باشید سبک خانه خود را مدرن کنید. شما می­توانید بدون متقبل شدن هزینه خیلی بیشتر برای خرید خانه بزرگ­تر اقدام به بازسای منزل خود کنید و اینگونه محیط زیباتر و آرامش بخش­تری را برای خانواده خود فراهم کنید.

همچنین با بازسازی می­توان فضا­های جدیدی با سلیقه شخصی خود به وجود آورد مثلا می­توان حمام و دستشویی را از هم تفکیک یا کوچک­تر کرد. یکی از علت­هایی که  خانواده­های دارای ساختمان­های کلنگی را ترغیب به بازسای می­­کند نقشه­ی و معماری داخلی این ساختمان­هاست. اغلب این ساختمان دارای آشپزخانه­های بسته و سالن پذیرایی ناهماهنگ و اتاق­های کم هستند. بنابراین این خانواده­ها می­توانند با صرف هزینه کمتر نسبت به بازسازی ملک خود اقدام کرده و به ساختمان دلخواه خود برسند.

همچنین از دیگر مشکلاتی که ساختمان گلنگی با آن روبرو هستند خرابی و فرسایش تاسیسات و لوله­های ساختمان است که این خود باعث بوجود آمدن مشکلات دیگری از جمله نم  دیوارها می­شود. از این رو مالکان ساختمان ­های گلنگی می­توانند با بازسای ملک خود از این مشکلات جلو گیری کنند.

ایجاد فضای مفید ومحیط بهتر ، زیباتر و بزرگترنگهداری و محافطت از بنا­ها

قطعا بناهای تاریخی یکی از مهم­ترین سرمایه­های هر کشوری است و همچنین حفاظت و نگهداری از آنها از دغدغه­های مهم کشور­ها می­باشد. آثار و بنا­های تاریخی با گذشت زمان دچار فرسایش می­شوند درنتیجه یکی از راه­های حفاظت و نگهداری آنها می­باشد.

بیشتر بخوانیم  بازسازی کلی یا بازسازی بخشی؟

 طولانی کردن عمر مفید بنا

بعد از گذشت سالها ساختمان ممکن است در بعضی از بخش های خود دچار تخریب شوند شما می­توانید با بازسازی به موقع از خسارت­ها جبران ناپذیر در هنگام حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل و…  جلوگیری کنید واستحکام و عمر مفید بنا را افزایش دهید.

 طولانی کردن عمر مفید بناافزایش سرمایه و سرمایه گذاری

تعمیر و بازسازی ملک مطمئنا  نه تنها موجب افزایش قیمت مسکن شما می­شود بلکه با صرفه جویی در انرژی صورتحساب ها و قیمت ها را نیز پایین می­آورد.

هزینه و صرفه اقتصادی

همه­ی ما میل به داشتن منزلی زیبا و مدرن داریم و باتوجه به هزینه بسیار زیاد ملک­های تازه ساز می­توان از بازسازی استفاده کرد که هزینه­های مقرون به صرفه­تری نسبت به خرید یک ملک را دارد.

خراب کردن جزئی از بافت ساختمان

امروزه همه­ی ما بسیاری از شرکت­ها و ادارات را دیده­ایم که بجای خرید ساختمان­ها و صرف هزینه­های بسیار با بازسازی و تعمیر و طراحی داخلی ساختمان­های گلنگی یک محیط ایده­آل را برای خود فراهم می­آورند. در واقع این شرکت­­ها با حفظ بنا­ی اصلی و خراب کردن جزئی از بافت ساختمان این فضا را برای خود بوجود می­آورند.

خراب کردن جزئی از بافت ساختمانچرا یک ساختمان نیاز به بازسای دارد؟

هنگامی منزل یا محل کارتان تخریب شده و دچار فرسایش شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد نیاز به بازسازی ساختمان احساس می شود. همچنین خراب شدن دیوار یا رنگ دیوار و یا سقف و پوسیده شدن تاسیسات و لوله­ها که باعث بوجود آمدن مشکلات اساسی می­شود و از مدرن و امروزی نبودن طراحی و یا خسته شدن از فضا ممکن است باعث از بین رفتن آرامش ذهنی ساکنین خواهد شد. در چنین مواردی باید نسبت به بازسازی ساختمان اقدام نمود.

بیشتر بخوانیم  روند بازسازی ساختمان چگونه‌ است؟

از موارد مهم در بازسازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معماری و نقشه آپارتمان
  • سرویس بهداشتی
  • سالن پذیرایی

معماری و نقشه آپارتمان

در طراحی داخلی اینکه نقشه اولیه یک ساختمان به چه صورت باشد بسیار مهم است مثلا اتاق­ها ، آشپزخانه و کمد ها در کجا قرار گرفته اند.

سرویس بهداشتی

برای زیبا سازی فضای سرویس بهداشتی کاشی­ها وشیرآلات نقش بسیار اساسی دارند.

سالن پذیرایی

با استفاده از عوض کردن رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری می­توان یک نشیمن زیبا ساخت.

سخن پایانی

همه­ی ما می­دانیم که هزینه بازسازی بسیار ارزان تر از خرید یک ملک و یا ساخت ملک است در آخر ما به شما خوانندگان گرامی این مقاله که قصد بازسازی منازل خود را دارید سایت هالی را معرفی می­کنیم . سایت هالی یکی از معتبرترین و حرفه­ای­ترین سایت­ها می­باشد که در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی فعالیت دارد و می‌توانید به کمک نیروهای متخصص این مجموعه تحویلی زیبا در فضای منزل خود ایجاد کنید.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *