طراحی داخلی با چوب

متریال‌های مختلفی برای ساخت و طراحی منازل و سایر ساختمان‌ها وجود دارد، یکی از این متریال‌ها چوب است، چوب از گذشته تا به امروز از کاربردی‌ترین و پر استفاده‌ترین متریال‌ها بوده است و به شکل‌های مختلفی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چوب برای طراحی و دیزاین تنها مخصوص منازل نیست و از این متریال می‌توان در طراحی داخلی دفاتر، اداره‌ها و سایر مکان‌ها استفاده کرد. در واقع چوب سال‌های سال است که یکی از اجزای اصلی طراحی داخلی و معماری محسوب می‌شود. ما این مقاله را به معرفی طراحی داخلی با چوب اختصاص داده‌ایم تا این متریال پر کاربرد را بیشتر بشناسید.

چرا برای طراحی  داخلی از چوب استفاده می‌شود؟

از چوب برای موارد مختلفی طراحی داخلی استفاده می‌کنند و دلیل این امر این است می‌توان چوب را به شکل‌های مختلف در آورد  و برای کاربردهای مختلف از آن استفاده کرد. چوب‌ها دارای مقاومت بالا و طول عمر بالایی هستند و به علاوه زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارند. اگر چوب‌ها را به صورت اصولی خریداری کنید، می‌توانید در استفاده از آن برای طراحی داخلی از ایده‌های مختلفی بهره ببرید و می‌توان گفت دلیل محبوبیت و جذابیت آن، کاربرد ساده و زیبایی آن است.

حمل راحت و استفاده آسان در طراحی داخلی

محصولاتی که از چوب ساخته می‌شوند دارای اندازه‌های مناسب و وزن سبکی می‌باشند، به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را به راحتی جا به جا و حمل کنید. برای استفاده از محصولاتی که از چوب ساخته شده‌اند نیازی به ابزار و مهارت خاصی نیست و به راحتی می‌توانید آن را در بخش‌های مختلف منزل قرار دهید. این روزها از چوب‌ها برای ساخت انواع وسایل دکوری استفاده می‌شود که به دلیل وزن پایین و سبکی آن به راحتی قابل جا به جایی هستند.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

متعادل سازی با چوب

طراحی داخلی با چوب علاوه بر این که نمای زیبایی به منزل می‌بخشد، می‌تواند بخشی از گرمای مورد نیاز خانه را نیز تامین کند. همچنین غیر از این که از چوب به عنوان متریال اصلی برای دیزاین منزل استفاده می‌شود، می‌تواند باعث متعادل ساختن تضادهای رنگی در منزل شود. نکته مهم دیگر این که با توجه به این که چوب بخشی از طبیعت می‌باشد پس شما با استفاده از آن می‌توانید بخشی از طبیعت را به منزل شما آورید.

چرا برای طراحی داخلی از چوب استفاده می‌شود؟
طراحی داخلی با چوب

استفاده از چوب در طراحی داخلی به چه شکل است؟

طراحی داخلی با چوب به شکل‌های مختلف صورتی می‌گیرد. شما می‌توانید چوب را به عنوان یک پوشش بر روی دیوارها، سقف منزل، کف، دسته‌ها و پایه‌های مبلمان‌ها، دسته‌های صندلی‌ها، درها، سطوح مختلف به کار ببرید و از همه مهم‌تر آن اکسسوری‌ها و تمام وسایل تزئینی و دکوری خود را از نوع چوبی انتخاب کنید.

استفاده از چوب برای مبلمان تا اکسسوری منازل

همان طور که گفته شد می‌توان چوب را به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار داد، به عنوان مثال می‌توان برای ساخت لوازم روشنایی و چراغ‌ها از آن استفاده کرد. همچنین طراحی داخلی با چوب می‌تواند شامل لوازم ترئینی، انواع مبلمان‌ها، میز و صندلی‌های چوبی باشد.

در اکثر موارد چوب‌ها به دلیل این که شکل ظاهری زیبایی دارند، در طراحی دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در واقع چوب دارای رنگ‌ها و ساختارهای مختلفی است. به این ترتیب می‌توان از چوب محصولا ت مختلفی را تولید کرد، از جمله این وسایل می‌توان به تابلوها، روکش‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف منزل، تخته‌های سه لایه و تخته‌های چند لایه و سایر موارد اشاره کرد.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب

نحوه استفاده از چوب در طراحی داخلی منزل

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم از چوب برای دیزاین منزل به شکل‌های مختلف استفاده می‌شود، به علاوه چوب‌ها دارای تنوع بالای هستند و می‌توان آن را در هر قسمتی از منزل اجرا کرد. از جمله رایج‌ترین و پر کاربردترین چوب‌ها می‌توان به چوب‌های سفید، چوب‌های قرمز توس، چوب‌های ساخت شده  از درخت بلوط، توسکا، افرا و غیره اشاره کرد که در طراحی دکوراسیون منازل با سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه ما دو نمونه از بهترین نوع چوب که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از چوب ساج در طراحی و دکوراسیون منزل

در بین تمام چوب‌هایی که برای طراحی دکوراسیون منازل و سایر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان گفت یکی از متداول‌ترین چوب‌ها، چوب به دست آمده از درخت ساج است. این چوب دارای یک ساختار محکم بوده و مقرون به صرفه است، به همین علت یکی از گزینه‌های مناسب برای طراحی دیزاین منزل است.

چوب ساج دارای یک ساختار و بافت خاص است و به همین دلیل بهترین متریال برای ساخت قاب و چارچوب‌های سرویس خواب و یا حتی کابینت‌ها می‌باشد. ویژگی اصلی این چوب ضد آب بودن آن است و برای ساخت کابینت بسیار مناسب است و می‌تواند سال‌های سال برای شما کار کند. همچنین از این چوب می‌توان برای فضای باز و یا حتی به عنوان کفپوش استفاده کرد.

استفاده از چوب درخت سرو در طراحی داخلی

یکی از متداول‌ترین چوب‌های با کیفیت و مقاوم  برای طراحی داخلی با چوب، چوب درخت سرو می‌باشد. ین چوب یک ساختار مقاوم داشته و دارای عطر خوبی است، به همین علت یک گزینه مناسب برای ساخت کمد می‌باشد و به علاوه در فضای باز نیز بسیار کاربرد دارد.

بیشتر بخوانیم  سبک‌های طراحی داخلی

خاصیت اصلی این نوع چوب این است که در برابر حمله حشراتی مانند موریانه، باکتری و غیره بسیار مقاوم است پس می‌توانید با خیالی آسوده برای ساخت کابینت و کمد دیواری از آن استفاده کنید. مقاومت بالا و طول عمر طولانی این نوع چوب آن را به یکی از رایج‌ترین چوب ها برای طراحی داخلی تبدیل کرده است.

در چه بخش‌هایی می توان از دکورهای چوبی استفاده کرد؟

طراحی داخلی با چوب بسیار متنوع است و به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد و همچنین ساختار و بافت آن، در زمینه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد و از این متریال برای ساخت وسایل دکوری زیادی استفاده کرد. شما می‌توانید این متریال را در قیمت‌های مختلف منزل و به شکل‌های گوناگون استفاده کنید.

معایت استفاده از چوب

با وجود تمام ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که از چوب گفته شد باید بدانید که این متریال معایبی نیز به دنبال دارد. می‌توان گفت مهم‌ترین ایراد آن این است که ساختاری آن به آب حساس است. و از دیگر معایت چوب‌ها می‌توان به  گران بودن برخی از آن‌ها، حساسیت در برابر حشراتی مانند موریانه، مناسب نبودن این متریال برای برخی از مناطق و آب وهوای آن‌ها اشاره کرد. بنابراین قبل از این که طراحی داخلی با چوب را انجام دهید و بخواهید به منزل خود این زیبایی را اضافه کنید، بهتر است با معایب آن آشنا باشید و تمامی جوانب را برای استفاده از این متریال در نظر بگیرید.

استفاده از چوب ساج در طراحی و دکوراسیون منزل
طراحی داخلی با چوب

نتیجه گیری

طراحی داخلی با چوب بسیار شگفت انگیز است و یک نمای بسیار جذاب و فوق العاده زیبا را به نمایش می‌گذارد. امروزه چوب‌ها را به شکل‌های مختلفی می‌سازند و در زمینه‌های مختلف و ساخت انواع محصولات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید متریال‌های ساخته شده از چوب را در قسمت‌های مختلف منزل استفاده کنید، به عنوان مثال می‌توانید در قسمت آشپزخانه کابینت‌های چوبی و میز و صندلی‌های، در اتاق خواب سرویس خواب چوبی و در پذیرایی مبلمان‌های چوبی را قرار دهید. این همخوانی وسایل با یکدیگر باعث می‌شود تا دکوراسیون به کار رفته در منزل شما زیباتر به نظر برسد، برای به کار بردن چوب برای طراحی داخلی شما می‌توانید از چوب‌های مختلف که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هستند، استفاده کنید.